برقکاری ساختمان

علت صدای کولر آبی چیست؟ ✔️ روش رفع سر و صدای کولر آبی

رفع صدای زیاد کولر آبی

کولر آبی یکی از پراستفاده ترین وسایل سرمایشی در فصل گرما است و در خانه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، صدای کولر آبی است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد و حتی هنگام خواب شما را اذیت کند.

صدای جیر جیر کولر آبی در حالت معمول به قدری نیست که آزار دهنده باشد اما وقتی که قطعات داخلی دچار اشکال و ایراد شود، صدای ناهنجاری از کولر به گوش می رسد.

سر و صدای زیاد کولر آبی یک زنگ خطر است که نشان می دهند شما نیاز به سرویس کولر آبی دارید و باید از یک سرویسکار کولر آبی بخواهید نگاهی به قطعات داخلی آن بیندازید تا مشکلات احتمالی را برطرف کند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهمی در مورد علت ایجاد صدای کولر آبی بگوییم و به شما راه حل هایی بدهیم که با انجام آنها، بتوانید صدای زیاد کولر آبی را برطرف کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت صدای کولر آبی چیست؟

کولر آبی معمولا در پشت بام خانه نصب می شود و خیلی کم به آنها سر زده می شود و صدای کولر هم آنقدری نیست که ما را اذیت کند. اما گاهی اوقات ممکن است کولر به قدری صدا ایجاد کند که به راحتی بتوانید صدای آن را بشنوید و این موضوع باعث نگرانی شما شود.

در چنین حالتی توصیه می کنیم که سریعا نسبت به تعمیر و سرویس کولر آبی خودتان اقدام کنید تا دلیل صدای کولر آبی را شناسایی کرده و آن را سریعا برطرف کنید. چون در صورتی که توجهی به این موضوع نکنید، هم ممکن است سر و صدای زیاد باعث آزار شما شود و هم ممکن است که مشکلات اساسی برای موتور کولر آبی شما ایجاد شود.

در ادامه تعدادی از مهمترین دلایل ایجاد صدای کولر آبی را باهم بررسی می کنیم و می گوییم که چطور می توانید با برطرف کردن این مشکلات، صدای کولر را کاهش دهید. البته قبل از هر اقدامی توصیه می کنیم محل نصب کولر آبی را چک کنید که احیانا تراز کولر آبی بهم نخوره باشد. این نکته را حتما هنگام نصب کولر آبی روی تراس و یا روی پشت بام در نظر داشته باشید.

رفع صدای کولر آبی
سر و صدای زیاد کولر

سر و صدای زیاد کولر از چه چیزی است؟

1- صدای کولر آبی به علت خرابی یاتاقان

یاتاقان قطعه ای در کولر آبی است که در وسط توربین کولر قرار دارد. اگر یاتاقان خراب باشد و بلبرینگ های آن دچار مشکل شده باشد و یا سوراخ یاتاقان بیش از حد بزرگ شده باشد، ممکن است صداهای بسیار ناهنجاری را از کولر بشنوید.

یاتاقان در طول عمر کولر، ممکن است به خاطر چرخش زیاد، دارای شکل در بلبرینگ ها شود و یا شل شدن یاتاق ها باعث شود که صدای زیادی در کولر ایجاد شود، برای این کار باید از یک سرویس کار کمک بگیرید تا یاتاقان ها را بررسی کند و اگر مشکل آنها قابل حل نبود، اقدام به تعویض آنها کند.

باید بگوییم که در اکثر اوقات مشکل ایجاد صدای جیر جیر کولر آبی، همین خرابی یاتاقان است و با تعمیر آنها، مشکل حل خواهد شد.

 

2- خشک بودن یاتاقان کولر:

گاهی اوقات ممکن است که وقتی کولر آبی خودتان را روشن می کنید، صدای جیر جیر کولر را بشنوید و نتوانید منشا این صدا را پیدا کنید. باید بدانید که در اکثر موارد، این مشکل به خاطر خشک بودن یاتاقان است.

یاتاقان به خاطر اینکه متحرک است، باید به صورت مرتب روغن کاری شود تا بلبرینگ های آن نرم شوند و هنگام کار کردن صدا ندهند، اگر به این موضوع توجه نکنید و یاتاقان ها کاملا خشک باشند، هم می توانند صدای زیاد و آزاردهنده ای تولید کنند و هم ممکن است بلبرینگ ها دچار شکستگی شوند و نیاز به تعویض یاتاقان داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

به همین خاطر توصیه می کنیم در صورت برخورد با چنین مشکلی، حتما نسبت به سرویس کولر آبی خودتان اقدام کنید.

3- خرابی تسمه کولر آبی:

تسمه یکی از اجزای مهم کولر است که دور موتور را به پروانه کولر منتقل کرده و هوای خنک را به داخل کانال های کولر منتقل می کند.

اما گاهی اوقات ممکن است تسمه کولر خراب باشد و توجهی به آن نکرده باشید. تسمه معمولا بر اساس میزان کاری که از آن می کشید، ممکن است خیلی زود خراب شود و نخ آن بیرون بزند. در این زمان ممکن است شما صدایی از کولر بشنوید و ندانید که آن صدا به خاطر چیست، اما باید بدانید که وقتی نخ تسمه بیرون زده باشد، هنگام روشن بودن کولر این نخ اضافی به بدنه کولر برخورد کرده و صدای زیادی ایجاد می کند.

حتی گاهی اوقات ممکن است تسمه به خاطر خرابی زیاد پاره شود و مشکلات جدی در کولر شما ایجاد کند، به همین خاطر توصیه می کنیم حتما در هنگام سرویس کولر، تسمه را به صورت کامل بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید تا صدای کولر آبی شما کاهش پیدا کند.

سر و صدای کولر آبی
صدای جیر جیر کولر آبی

علت صدای ناهنجار کولر آبی چیست؟

4- تنظیم تسمه کولر:

یکی دیگر از علل ایجاد صدای کولر آبی، تنظیم تسمه کولر است. وقتی تسمه کولر شل باشد، موتور به صورت هرز می چرخد و تسمه نمی تواند تمام دور موتور را به پروانه منتقل کند، این موضوع باعث می شود که سر و صدای زیادی در ناحیه موتور و پروانه ایجاد شود و شما نتوانید از تمام قدرت کولر خودتان استفاده کنید.

برای حل این مشکل توصیه می کنیم که تسمه را بررسی کرده و اگر شل است، سعی کنید با تنظیم درست پیچ موتور، آن را به اندازه متناسب (نه خیلی شل و نه خیلی سفت)، محکم کنید تا سر و صدای کولر کم شود و قدرت خنک کنندگی کولر شما هم افزایش پیدا کند.

5- خوردگی بوشن دینام کولر آبی و سر و صدای کولر آبی

بوشن قطعه ای در موتور کولر است که پشت فولی موتور یا همان نگهدارنده تسمه قرار دارد، میله متحرک موتور کولر از داخل بوشن عبور می کند و در صورتی که بوشن موتور خوردگی داشته باشد و یا خراب شده باشد، ممکن است صدای زیادی را در کولر آبی ایجاد کند.

اگر خودتان تخصص کافی داشته باشید، می توانید به راحتی براکت بوشن کولر را از بازار تهیه کنید و با باز کردن موتور کولر، بوشن را تعویض کنید تا صدای کولر آبی شما برطرف شود.

اما این نکته را هم باید بدانید که در هنگام تعویض بوشن، باید دلیل خوردگی آن را پیدا کنید تا در صورتی که مشکلی در موتور کولر وجود داشته باشد، آن را برطرف کنید. در غیر اینصورت ممکن است شما بوشن را تعویض کنید و بعد از مدتی مجددا دچار خوردگی شود و مشکل جدیدی برایتان ایجاد کند.

اگر هم خودتان تخصص کافی در این زمینه ندارید، توصیه می کنیم که از یک سرویسکار کولر کمک بگیرید تا موتور کولر را بررسی و مشکل آن را برطرف کند.

6- شل بودن فولی ها:

فولی یا پولی، قطعه ای در کولر آبی است که روی موتور و روی پروانه کولر آبی قرار دارد و تسمه روی آنها متصل می شود.

گاهی اوقات ممکن است این قطعه به خاطر کار زیاد شل شده باشد و یا دچار ترک و شکستگی باشد و این مشکل باعث شود که صدای جیر جیر کولر آبی شما افزایش پیدا کند.

توصیه می کنیم در زمان سرویس کولر آبی، حتما فولی ها را بررسی کنید تا از محکم بودن آنها مطمئن شوید و بررسی کنید که روی آنها ترک ایجاد نشده باشد. اگر این قطعات دچار شکستگی باشند، باید تعویض فولی کولر را انجام دهید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

گاهی اوقات ممکن است با محکم کردن پیچ فولی، شل بودن آنها حل شود و نیازی به تعویض نداشته باشید، اما گاهی اوقات ممکن است به خاطر شکستگی یا گشاد شدن سوراخ فولی، نیاز به تعویض آنها داشته باشید که در این زمان توصیه می کنیم حتما از یک متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید تا تعویض فولی را به بهترین شکل برایتان انجام دهد و مشکل صدای کولر آبی را برایتان حل کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

7- تاب برداشتن پروانه کولر آبی:

پروانه کولر آبی مانند یک توربین عمل می کند و کار هدایت هوای خنک به داخل کانال کولر را انجام می دهد. گاهی اوقات ممکن است این پروانه به خاطر کارکرد زیاد و مداوم، تاب بردارد و تاب برداشتن آن باعث ایجاد سر و صدای زیادی شود.

اگر کولر شما صدای تق تق می دهد و حالت کوبیدن دارد، احتمالا پروانه کولر تاب برداشته است و نیاز است که از یک متخصص کمک بگیرید تا تاب پروانه کولر را برایتان برطرف کند.

اگر خودتان تخصص کافی در این زمینه نداشته باشید و دست به آچار نباشید، سخت می توانید تاب پروانه کولر را برطرف کنید، اما یک شخص متخصص به راحتی می توانید این کار را انجام دهد و صدای کولر آبی را برطرف کند.

برای تاب گیری پروانه کولر نیاز است که آب را به یک طرف بکشید و پیچ پروانه را کاملا محکم کنید، سپس این کار را برای طرف دیگر انجام دهید و بعد از آن مشاهده خواهید کرد که صدای کولر بسیار کمتر از قبل خواهد شد. اگر دو نفره این کار را انجام دهید و از دو طرف پروانه را بکشید و محکم کنید، بسیار راحت تر خواهد بود.

چگونه از سوختن پمپ آب کولر آبی جلوگیری کنیم؟

برطرف کردن صدای زیاد کولررفع صدای کولر آبی

لیست قیمت نصب و سرویس کولر آبی هوم سرویز

قیمت نصب و سرویس کولر آبی

خدمات سرویس کولر آبی هوم سرویز

سرویس کولر آبی، خدمتی است که می تواند از ایجاد مشکلات جدی برای کولر شما پیشگیری کند و باعث شود بتوانید هوای بهتر و خنک تری را از طریق کولر خودتان دریافت کنید.

خیلی از اوقات مشکلات کوچکی در کولر وجود دارند که با یک سرویس کوچک حل خواهند شد، اما توجه نکردن به آنها می تواند باعث شود که به تعمیر قطعات کولر نیاز پیدا کنید و هزینه های زیادی را برای این کار بپردازید؛ توصیه می کنیم که سرویس کولر آبی را جدی بگیرید و به صورت مرتب کولر خودتان را سرویس کنید تا از مشکلات بزرگتر پیشگیری کنید.

یکی از خدمات پرطرفدار هوم سرویز، خدمات سرویس کولر آبی است که می توانید از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام به سفارش این سرویس کنید و در اسرع وقت، خدمات موردنیاز خودتان را دریافت کنید.

شما می توانید خدمات سرویس کولر آبی، خدمات نصب کولر آبی، خدمات تعمیر کولر آبی، تعویض قطعات کولر و … را از طریق این خدمت دریافت کنید و با تضمین کیفیت خدمات، خیالتان از بابت کیفیت خدمتی که دریافت می کنید، کاملا راحت خواهد بود.

همیار شماییم تا پایان سرویس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا