لوازم خانگی

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟

امروزه در اکثر خانه ها از جاروبرقی برای نظافت منزل استفاده می شود و اگر روزی جاروبرقی دارای مشکل باشد، جارو زدن با جارودستی کار بسیار سختی است و می تواند بسیار خسته کننده باشد. زغال جاروبرقی قطعه ای مهم در موتور جاروبرقی است که می تواند تاثیر زیادی در کارکرد درست آن داشته باشد. اگر زغال جاروبرقی خراب شده باشد، باید سریعا نسبت به تعویض زغال جاروبرقی اقدام کنید چون ممکن است در غیراینصورت مشکلات جدی برای این دستگاه کاربردی ایجاد شود. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چیست و چطور می توانید تشخیص دهید زغال جاروبرقی تمام شده است، همچنین در ادامه به شما می گوییم که چطور می توانید خودتان زغال جاروبرقی را تعویض کنید و آن را به روز اولش برگردانید. اگر جاروبرقی تان با مشکلاتی مواجه شده است و می خواهید بدانید که این مشکلات دقیقا چه هستند، در این مقاله با ما همراه باشید تا با علائم تمام شدن زغال جاروبرقی بیشتر آشنا شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

زغال جاروبرقی چیست؟

زغال جاروبرقی قطعه ای سیاه است که از گرافیت ساخته شده است که یک رسانای بسیار عالی است. این قطعه کوچک در رفت و برگشت خود با کلکتور اصطکاک ایجاد می کند و این موضوع باعث می شود که موتور به درستی کار خود را انجام دهد. حالا اگر این قطعه بسیار کوچک دارای خوردگی شده باشد و یا از بین برود، می تواند مشکلاتی را در کارکرد موتور جاروبرقی ایجاد کند.

خیلی اوقات وقتی زغال جاروبرقی تمام می شود، افراد فکر می کنند که موتور جاروبرقی سوخته است، در صورتی که نبود این قطعه هم می تواند در کارکرد موتور اختلال ایجاد کند و حتی باعث شود موتور از کار بیفتد. در ادامه با ما همراه باشید تا با علائم تمام شدن زغال جاروبرقی بیشتر آشنا شوید.

جاروبرقی
علائم تمام شدن زغال جاروبرقی

علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چیست؟

1- کاهش قدرت جاروبرقی:

اولین ایرادی که ممکن است با گذشت زمان با آن مواجه شوید، این است که قدرت موتور جاروبرقی شما کم شود. کم شدن قدرت جاروبرقی فقط به تمام شدن زغال جاروبرقی مربوط نمی شود اما می تواند در این موضوع تاثیر داشته باشد. اگر خودتان می توانید، بهتر است جاروبرقی را باز کرده و زغال ها را بررسی کنید تا از تمیز بودن آنها مطمئن شوید. البته این موضوع ممکن است به خاطر کثیف بودن کلکتور و یا نیم سوز شدن موتور هم اتفاق بیفتد. اگر خودتان تخصص کافی در زمینه تعمیر جاروبرقی ندارید، توصیه می کنیم حتما از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید تا در سریعترین زمان ممکن جاروبرقی را برایتان تعمیر کند. شما می توانید تعویض زغال جاروبرقی و سرویس کردن آن را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید.

2- جرقه زدن جاروبرقی:

گاهی اوقات ممکن است با این موضوع مواجه شوید که جاروبرقی جرقه بزند و این موضوع شما را بترساند. جرقه زدن جاروبرقی ممکن است به خاطر مشکلات مختلفی باشد و حتی به خاطر مشکل در مدارهای الکتریکی جاروبرقی هم می تواند ایجاد شود. اما یکی از دلایل جرقه زدن جاروبرقی، تمام شدن زغال جاروبرقی است. وقتی زغال جاروبرقی تمام شود دیگر نمی تواند اتصالی ایجاد کند و این موضوع باعث جرقه زدن می شود. به همین خاطر بهتر است ابتدا جاروبرقی را باز کرده و این موضوع را بررسی کنید و اگر دیدید زغال جاروبرقی تمام یا کوتاه شده است، حتما آن را تعویض کنید.

3- ریپ زدن موتور جاروبرقی:

گاهی اوقات ممکن است زغال جاروبرقی با گذشت زمان کوتاه شود و نتواند به صورت یکسان اتصال را ایجاد کند. این موضوع باعث می شود که موتور جاروبرقی به صورت منقطع کار کند و مدام قطع شود که اصطلاحا به آن ریپ زدن گفته می شود. اگر موتور جاروبرقی شما دارای چنین مشکلی است، می توانید جاروبرقی را باز کرده و موتور را بررسی کنید تا اگر زغال ها دچار مشکل شده باشند، آنها را تعویض کنید.

4- از کار افتادن موتور جاروبرقی:

دلایل زیادی می تواند برای از کار افتادن موتور جاروبرقی وجود داشته باشد که یکی از این دلایل، تمام شدن زغال جاروبرقی است. وقتی زغال جاروبرقی به صورت کامل تمام شود، دیگر اتصال با کلکتور انجام نمی شود و این موضوع می تواند موتور جاروبرقی را از کار بیندازد. توصیه می کنیم اگر خودتان وارد هستید، جاروبرقی را باز کنید و نگاهی به زغال آن بیندازید تا اگر کوتاه شده بود و یا به صورت کامل تمام شده بود، آن را تعویض کنید. البته اگر دیدید زغال مشکلی ندارد، بهتر است جاروبرقی را ببندید و آن را پیش یک تعمیرکار جاروبرقی ببرید تا موتور را بررسی کند.

تا به اینجا در مورد این موضوع صحبت کردیم که علائم تمام شدن زغال جاروبرقی چه چیزهایی هستند. حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که اگر زغال جاروبرقی تمام شد، چطور باید آن را تعویض کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش تعویض زغال جاروبرقی را به شما بدهیم. شما می توانید تعمیر جاروبرقی و تعمیر بخارشو در محل را به هوم سرویز بسپارید.

روش تعویض زغال جاروربرقی
روش تعویض زغال جاروربرقی

روش تعویض زغال جاروربرقی

در ادامه به صورت گام به گام تعویض زغال جاروبرقی را انجام می دهیم، دقت کنید که این کار نیاز به تخصص کافی دارد، پس اگر خودتان نمی توانید آن را انجام دهید، حتما برای تعمیر جاروبرقی به یک شخص معتبر مراجعه کنید.

1- جدا کردن جاروبرقی از برق:

وقتی قرار است جاروبرقی را باز کنید، با برق و موتور جاروبرقی سر و کار خواهید داشت و به همین خاطر نیاز است که جاروبرقی به برق متصل نباشد تا دچار برق گرفتگی نشوید.

2- باز کردن جاروبرقی:

با استفاده از یک پیچ گوشتی مناسب، پیچ های جاروبرقی را با احتیاط باز کنید تا قاب آن را جدا کرده و به موتور دسترسی پیدا کنید. دقت کنید که این کار باید با احتیاط و به آرامی انجام شود، چون ممکن است در حین باز کردن پیچ ها و درست نگه نداشتن جاروبرقی، وسایل داخل آن بیرون بریزند و یا هنگام برداشتن قاب، سیمی به قاب گیر کند و دچار پارگی شود. پس توصیه می کنیم این کار را با عجله انجام ندهید و دقت کافی داشته باشید تا مشکلی ایجاد نشود. اگر جاروبرقی تان قدیمی است، مواظب باشید فنر سیم جمع کن در نرود، چون در اینصورت دردسر بسیار زیادی برای جمع کردن این فنر خواهید داشت و در هنگام انجام این کار حسابی کلافه می شوید.

3- جدا کردن موتور:

 بعد از باز کردن قاب جاروبرقی، پیچ های موتور آن را باز کنید و به آرامی موتور را از جای خود خارج کنید تا بتوانید به زغال جاروبرقی دسترسی داشته باشید. دقت کنید که در هنگام خارج کردن موتور سیم های متصل به آن دچار پارگی نشوند و به قطعات مهم و مدارهای جاروبرقی آسیبی وارد نشود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر جاروبرقی هم ارائه میده؟

4- خارج کردن زغال های قدیمی:

به آرامی زغال های قدیمی را از جای خود خارج کنید و توصیه می کنیم حتما جایگاه موتور و جای زغال ها را با استفاده از یک پارچه مناسب و یا مسواک کهنه تمیز کنید تا خاک هایی که در این قسمت جمع شده اند به صورت کامل تخلیه شوند.

5- جایگزین کردن زغال های جدید:

زغال جاروبرقی که خریداری کرده اید را با دقت در محل مناسب جایگذاری کنید و توجه کنید که به خوبی در سر جای خود نشسته باشد. قرار دادن فنرها را هم فراموش نکنید چون این موضوع می تواند باعث شود مجددا نیاز به باز کردن جاروبرقی داشته باشید.

6- بستن جاروبرقی:

بعد از انجام کارهایی که تا به حالا گفتیم، قطعات جاروبرقی را با دقت در جای خود قرار دهید و مجددا جاروبرقی را ببندید. دقت کنید که هر قطعه به خوبی در سرجای خود بنشیند و پیچ ها را کاملا سفت کنید تا در آینده شل نشوند. همچنین سیم ها را دقیقا از جای خودشان عبور دهید تا دچار خوردگی و پارگی نشوند.

با انجام این کارها شما می توانید به راحتی زغال جاروبرقی خودتان را تعویض کنید؛ البته بازهم توصیه می کنیم که اگر خودتان به انجام این کار وارد نیستید و یا حوصله این کار را ندارید، حتما تعمیر جاروبرقی را به یک شخص متخصص بسپارید تا در سریع ترین زمان ممکن این کار را برایتان انجام دهد. شما می توانید تعویض زغال جاروبرقی را به متخصصان تیم هوم سرویز بسپارید تا به سرعت جاروبرقی شما را تعمیر کنند.

قیمت زغال جاروبرقی
قیمت زغال جاروبرقی

قیمت زغال جاروبرقی

یکی از دغدغه هایی که ممکن است برایتان ایجاد شود، این است که قیمت زغال جاروبرقی چقدر است و آیا هزینه ها خیلی بالاست یا خیر؟ باید بگوییم که قیمت زغال جاروبرقی براساس مدل و برند جاروبرقی تعیین می شود و برای هر برندی کاملا متفاوت است. مثلا قیمت زغال جاروبرقی ال جی و قیمت زغال جاروبرقی پاناسونیک باهم تفاوت دارد. یا زغال جاروبرقی ناسیونال ممکن است به خاطر وجود نمایندگی این شرکت ارزان تر باشد.

فقط باید به این موضوع دقت کنید که در هنگام خرید زغال جاروبرقی، سعی کنید جدا از قیمت به کیفیت آن توجه کنید و یک زغال مناسب را بخرید تا بعدها دچار مشکل نشوید. چون اگر زغالی که خریداری می کنید بی کیفیت باشد، به راحتی پودر شده و مجددا نیاز به تعویض زغال جاروبرقی خواهید داشت.

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی شما با هوم سرویز

در این مقاله در مورد علائم تمام شدن زغال جاروبرقی صحبت کردیم و گفتیم که اصلا زغال جاروبرقی چیست و چه کاربردی دارد و علائم تمام شدن آن چیست. در ادامه به صورت کامل و گام به گام توضیح دادیم که چطور می توانید خودتان این قطعه را تعویض کنید تا مشکل جاروبرقی تان حل شود. در بخش بعدی هم در مورد قیمت زغال جاروبرقی صحبت کردیم و گفتیم که کیفیت این قطعه بسیار اهمیت دارد و سعی کنید قطعه ای با کیفیت تهیه کنید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد با علائم تمام شدن زغال جاروبرقی آشنا شده باشید و بتوانید از پس تعویض این قطعه مهم برآیید.

قیمت تعمیر جارو برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا