رایانه و تکنولوژی

حل مشکل قطع شدن اینترنت وای فای در کامپیوتر + ویدئوی آموزشی

راهکارهای عالی برای حل مشکل اینترنت

خیلی وقتها پیش می آید که کارهای خود را با کامپیوتر و اتصال به اینترنت انجام دهید. اگر بخواهید کارهای خودتان را به صورت اینترنتی انجام دهید، قطعا نیاز دارید به اینترنت متصل باشید! اغلب اوقات کار کردن با کامپیوتر بدون اینترنت برایتان فایده ای نخواهد داشت؛ مگر اینکه گیمر باشید!

حالا مشکلی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که با وجود شبکه وای فای، کامپیوتر شما به اینترنت متصل نمی شود یا وقتی کمی با کامپیوتر کار نمی کنید، شبکه وای فای آن قطع می شود و این موضوع حسابی اذیتتان می کند.

در این مقاله می خواهیم در مورد روشهای حل مشکل قطع شدن اینترنت وای فای در کامپیوتر صحبت کنیم و بگوییم که اگر چنین مشکلی دارید باید چه چیزهایی را بررسی کنید و چطور می توانید این مشکل را به صورت کامل حل کنید.

اگر کامپیوتر شما مشکل دارد و به وای فای متصل نمی شود و نمی توانید کارهای اینترنتی و تعمیرات کامپیوتر خودتان را با استفاده از آن انجام دهید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و ویدیو آموزشی که برایتان آماده کرده ایم را به هیچ وجه از دست ندهید.

فهرست مطالب

قطع شدن اینترنت وای فای در کامپیوتر
قطع شدن اینترنت وای فای در کامپیوتر

علت قطع شدن وای فای لپ تاپ چیست؟

فرقی نمی کند که از لپ تاپ استفاده کنید یا کامپیوترهای خانگی، در هر صورت ممکن است مشکلاتی مانند وصل نشدن به وای فای یا قطع شدن آن برایتان پیش بیاید. باید بدانید که در زمانی که با این مشکل مواجه شدید، باید نکات زیر را بررسی کنید:

1- بررسی سخت افزاری:

ابتدا مودم و اتصالات آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی در آنها وجود ندارد. گاهی اوقات ممکن است شما فکر کنید که مشکل از کامپیوتر است و کارهای مختلفی را روی آن انجام دهید، اما در صورتی که با خرابی مودم مواجه شدید، هرکاری که روی کامپیوتر انجام می دهید تاثیرگذار نیست. توصیه ما این است که با یک کامپیوتر یا گوشی به وای فای متصل شوید و ببینید که اینترنت در آنجا مناسب است یا خیر. اگر مشکل همچنان وجود داشت باید به بررسی مودم و مشکل آن بپردازید و تعمیرات مودم را در اولویت قرار دهید. اگر مشکل رفع شده بود، احتمالا کامپیوترتان مشکل دارد. گاهی اوقات ریستارت کردن مودم نیز می تواند مشکلات زیادی را حل کند.

2- مشکلات نرم افزاری:

اگر مودم را بررسی کردید و متوجه شدید که مشکلی وجود ندارد، باید به بررسی نرم افزاری کامپیوتر خودتان بپردازید و ببینید که چرا این مشکل به وجود آمده است. دلایل مختلفی ممکن است برای این موضوع وجود داشته باشد که در ادامه با هم آنها را بررسی خواهیم کرد.

مشکل در اتصال به اینترنت
مشکل در اتصال به اینترنت

قطع و وصل شدن اینترنت کامپیوتر به خاطر عدم نصب درایو وای فای

اگر به تازگی ویندوز خودتان را تعویض کرده اید و بعد از نصب ویندوز جدید متوجه شده اید که کامپیوتر شما به وای فای متصل نمی شود و در این زمینه مشکل دارد، باید بگوییم که احتمالا مشکل از درایو کامپیوتر شماست. اگر درایو خاصی روی کامپیوتر نصب نشود، نمی توانید از آن قابلیت استفاده کنید و این موضوع می تواند در کارکرد کامپیوتر یا لپ تاپ اختلال ایجاد کند.

برای اینکه بتوانید درایوهای موردنیاز کامپیوتر خودتان را نصب کنید، توصیه ما این است که از سایت درایور پک استفاده کنید. در ادامه برایتان آدرس این سایت را قرار می دهیم تا بتوانید از آن استفاده کنید.

ورود به سایت درایور پک

قطع شدن وای فای کامپیوتر به خاطر مشکل در DNS

گاهی اوقات ممکن است که کامپیوتر شما به وای فای متصل باشد اما نتوانید از آن استفاده کنید و صفحه ای را باز کنید. این موضوع معمولا به خاطر مشکل در DNS کامپیوتر به وجود می آید. برای اینکه بتوانید این مشکل را به صورت کامل برطرف کنید، باید با استفاده از ابزار COMMAND کامپیوتر خودتان، دستوری که در ادامه قرار می دهیم را در سیستم وارد کنید و کلید اینتر را بزنید تا DNS کامپیوتر ریست شود و مشکل آن برطرف شود.

دستور موردنیاز: ipconfig /flushdns

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب ویندوز و درایورها هم ارائه میده؟

نصب نبودن درایو اتصال به شبکه
نصب نبودن درایو اتصال به شبکه

ویدیو آموزش رفع مشکل قطع شدن وای فای در کامپیوتر

در ادامه برایتان ویدیویی قرار داده ایم که در آن توضیح می دهیم چطور می توانید مشکل قطع شدن اینترنت در کامپیوتر را برطرف کنید و از شر این مشکل خلاص شوید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد روشهای حل مشکل قطع شدن اینترنت وای فای در کامپیوتر صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با استفاده از راه حل های ساده این مشکل را برطرف کنید. همچنین برایتان یک ویدیو آموزشی قرار دادیم تا بتوانید با استفاده از آن راحت تر این مشکل را حل کنید. برای مشاهده سایر محتواهای ویدویی هوم سرویز پیشنهاد می کنیم یه سری به آپارات هوم سرویز بزنید.

امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد که بتوانید روشهای حل مشکل قطع شدن اینترنت وای فای در کامپیوتر را یاد بگیرید و در زمان نیاز این کار را برای خودتان انجام دهید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تکنولوژی و کار با رایانه به دست آورید، مطالعه مقالات افزایش سرعت کامپیوتر و روش حل مشکل قطع شدن صدا در کامپیوتر و همینطور روش حذف موقتی اکانت اینستاگرام را به شما پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا