لوازم خانگینظافت و پذیرایی

رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل

مبلمان منزل، جزو یکی از گران‌ترین وسایل موجود در هر خانه‌ای است و هرگونه آسیب رسیدن به آنها می‌توانند شدیداً برای صاحب‌خانه ناراحت‌کننده باشد. یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای مبلمان بیفتد، این است که خاک سیگار یا به اصطلاح آتیش سیگار و یا ذغال قلیان روی آنها بریزد و مبلمان دچار سوختگی شود. در این حالت باید بدانید که برای رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل چه کاری باید انجام دهید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان به آن رسیدگی کنید و جای سوختگی سیگار را از روی مبلتان پاک کنید. لازم است بدانید که اگر سوختگی مبل خیلی زیاد است و نمی‌توان به‌راحتی آن را رفع کرد، نیاز است که از خدمات تعمیر مبل استفاده کنید تا بتوانید مبلمان خودتان را بازسازی کرده و مشکل سوختگی را حل کنید.

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که از چه روش‌هایی می‌توانید برای رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل استفاده کنید تا این مشکل را تاحدامکان بپوشانید و بتوانید مبلمان خودتان را مانند روز اول کنید.

اگر اخیراً مبلمان شما دچار سوختگی شده است و این موضوع شما را ناراحت کرده، توصیه می‌کنیم که با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بتوانیم به شما اطلاعات و ترفندهای جالبی را برای رفع این موضوع بگوییم.

رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل
رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل

بهترین روش رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل

روش‌های زیادی برای رفع جای سوختگی پارچه مبل وجود دارند که هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند، اما در ادامه این مقاله می‌خواهیم برخی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌هایی که برای این کار وجود دارند را به شما بگوییم تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

دقت کنید که این روش‌ها تنها زمانی کاربرد دارند که جای سوختگی خیلی بزرگ و عمیق نباشد و سریعاً به آن رسیدگی کنید؛ اما اگر سوختگی خیلی زیاد باشد، بهترین راه این است که به یک تعمیرکار مبل بگویید تا تعویض پارچه مبل شما را انجام دهد و قسمت سوخته پارچه مبلمان را تعویض کرده یا ترمیم کند.

البته اگر خودتان هم خیاط ماهری هستید، می‌توانید برای سوختگی‌های عمیق از تکنیک وصله دوزی استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا سوختگی‌های دور محل را کاملاً با استفاده از یک قیچی آرایشی ببرید تا پارچه سالم باقی بماند. سپس می‌توانید از پشت یا زیر مبل که در دید نیست، مقدار مناسبی پارچه را جدا کرده و روی قسمت موردنظر قرار دهید و با استفاده از وصله دوزی، مشکل را حل کنید تا دیگر مشخص نباشد. البته این کار نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و هرکسی نمی‌تواند آن را انجام دهد.

در ادامه روش‌های از بین‌ بردن سوختگی‌های کوچک را به شما می‌گوییم تا بدانید که برای رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل چه کارهایی باید انجام دهید.

پاک کردن سوختگی از روی مبل
پاک کردن سوختگی از روی مبل

1- رفع جای سوختگی سیگار از روی مبل با استفاده از الکل و پنبه:

اولین روشی که می‌توانید برای پاک کردن محل سوختگی سیگار مبل از آن استفاده کنید، استفاده از الکل و پنبه است. این روش برای سوختگی‌هایی که خیلی کوچک و جزئی هستند کاربرد دارد و به‌ راحتی چنین سوختگی‌هایی را پاک می‌کند.

برای استفاده از این روش باید مقداری پنبه را به الکل آغشته کرده و روی محل موردنظر بکشید تا لکه جای سیگار به‌خوبی پاک شود. اگر بعد از این کار کمی لکه باقی ماند، می‌توانید پنبه را با آب خیس کنید و روی آن بمالید تا لکه به‌صورت کامل از بین برود. اگر هم با این روش جواب نگرفتید، از روش‌های دیگری که در ادامه می‌گوییم استفاده کنید.

2- استفاده از آب‌اکسیژنه:

آب‌اکسیژنه نیز یکی از مواد خوب و کاربردی برای رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل است. برای استفاده از این روش می‌توانید پنبه را به آب‌ اکسیژنه آغشته کنید و روی محل سوختگی بکشید تا لکه‌ها را به‌صورت کامل از بین ببرد. این روش معمولاً موفقیت‌آمیز است و به‌ خوبی جای سوختگی را پاک‌ کرده و کمک می‌کند که هیچ لکه‌ای روی مبلمان باقی نماند.

3- استفاده از مایع لباسشویی:

یکی دیگر از موادی که می‌تواند کمک کند جای سوختگی را از روی مبل از بین ببرید، مایع لباسشویی است. مایع لباسشویی علاوه بر اینکه می‌تواند به تمیزکردن پارچه مبل کمک کند، جای سوختی را نیز به‌خوبی از بین می‌برد.

برای استفاده از این روش می‌توانید مقدار مناسب مایع لباسشویی را بدون ترکیب با چیز دیگری با دستمال روی محل سوختگی بمالید تا کاملاً مالیده شده و لکه‌های موجود از سوختگی را از بین ببرد.

سپس می‌توانید با یک دستمال مرطوب روی محل موردنظر را بکشید تا مایع لباسشویی پاک شود. پس از این مرحله نیز نیاز است به مبل خود زمان بدهید تا خشک شود. اگر بعد از خشک شدن همچنان لکه کوچکی وجود داشت، می‌توانید از آب‌اکسیژنه برای از بین‌ بردن آن استفاده کنید. برای این کار می توانید از متخصصین خشکشویی مبل با دستگاه هوم سرویز نیز کمک بگیرید.

رفع جای سوختگی با استفاده از مایع لباسشویی
رفع جای سوختگی با استفاده از مایع لباسشویی

4- محلول آب و گلیسیرین:

یکی دیگر از ترکیباتی که برای رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل کاربرد دارد و می‌تواند به‌ خوبی مورد استفاده قرار بگیرد، محلول آب و گلیسیرین است. برای استفاده از این روش، بر اساس میزان سوختگی مقدار برابر آب و گلیسیرین را با هم ترکیب کنید و سپس این ترکیب را روی محل مورد نظر بمالید تا کاملاً محل سوختگی را پوشش دهد.

بعد از این کار باید حدود یک الی دو ساعت صبر کنید تا محلول تأثیر خود را بگذارد و پس از آن می‌توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب، محل موردنظر را پاک‌ کرده و بگذارید مبل خشک شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟

این روش نیز بسیار کاربردی است و کمک می‌کند که بتوانید به‌راحتی لکه‌های سوختگی و لکه‌های شدید دیگر را پاک کنید.

از بین بردن جای سوختگی با جوش شیرین
از بین بردن جای سوختگی با جوش شیرین

5- استفاده از ترکیب آب و جوش شیرین:

جوش شیرین یک پاک‌کننده خیلی قوی است که کمک می‌کند هر لکه‌ای را به‌راحتی از بین ببرید. برای رفع جای سوختگی سیگار روی مبل نیز شما می‌توانید از ترکیب آب و جوش شیرین استفاده کنید تا بتوانید این لکه را به‌صورت کامل از بین ببرید.

در این روش نیاز است که مقدار مناسبی آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا حالتی خمیری به دست بیاورید. سپس خمیر به‌ دست‌آمده را روی محل موردنظر قرار دهید تا کاملاً محل را پوشش دهد و بعد از این کار صبر کنید تا خمیر به‌دست‌آمده روی محل سوختگی کاملاً خشک شود.

سپس می‌توانید خمیر را از محل مورد نظر جدا کرده و با استفاده از یک‌ پارچه مرطوب، کاملاً روی سطح موردنظر را تمیز کنید تا جای سوختگی به‌صورت کامل از بین برود.

رفع جای سوختگی روی مبل
رفع جای سوختگی روی مبل

رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل

تا به اینجا انواع روش‌هایی که برای از بین‌ بردن جای سوختگی روی مبل مؤثر هستند را بررسی کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید از آنها استفاده کنید تا جای سوختگی را به‌صورت کامل از روی مبل خود پاک کنید.

همان‌طور که در ابتدای این مقاله هم گفتیم، این روش‌ها برای سوختگی‌هایی که جزئی هستند و خیلی عمیق نیستند کاربرد دارد؛ اما برای سوختگی‌های عمیق و زیاد، باید با تکنیک رفو یا وصله دوزی کار تعمیر مبل را انجام دهید.

همچنین اگر جای سوختگی به‌گونه‌ای بود که قابلیت تعمیر وجود نداشت، می‌توانید روی مبل موردنظر را با استفاده از کاور مبل یا کوسن بپوشانید تا کاملاً از دید پنهان شود و خیالتان راحت باشد که کسی جای سوختگی را نمی‌بیند.

از بین بردن سوختگی پارچه مبل
از بین بردن سوختگی پارچه مبل

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که بهترین روش‌های رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل چه هستند و با هم چندین روش مختلف را بررسی کردیم که کمک می‌کنند به‌راحتی جای سوختگی جزئی را از روی مبل پاک کنید.

اگر مبلمان شما سوختگی شدیدی دارد و خودتان از پس تعمیر آن بر نمی‌آیید، توصیه ما این است که تعمیر مبل را به یک فرد متخصص بسپارید تا به‌خوبی بتواند تعمیر مبلمان شما را انجام دهد و کمک کند که مبل را به حالت اولیه خود برگردانید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. برای مطالعه سایر مطالب مانند مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه مبل استیل و راحتی و رفع لکه چسب از روی مبلمان و پاک کردن لکه چربی از روی مبل و همچنین راهنمای خرید مبل می‌توانید به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از نقاشی ساختمان و ساخت کمد دیواری گرفته تا کابینت سازی و رفع نم ساختمان آماده ارائه خدمات به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا