لوله کشی و تاسیسات

تنظیمات پکیج برای زمستان و تابستان

اگر در خانه خود از پکیج استفاده می‌کنید، باید حواستان به درجه پکیج باشد و همواره تنظیمات پکیج را انجام دهید. در طول فصل‌های گرم سال یعنی بهار و تابستان، پکیج باید روی حالت تابستانی تنظیم شود تا آب گرم وارد شوفاژها نشود و رادیاتورها خاموش شوند. در طول فصل‌های سرد یعنی پاییز و زمستان باید پکیج را از حالت تابستانی خارج کنیم و آن را روی حالت زمستانی قرار دهیم تا آب گرم را به سمت رادیاتورها هدایت کند و شوفاژهای داخل خانه را گرم کند.

بسیاری از افراد با حالت تابستانی و زمستانی پکیج آشنایی ندارند و نمی‌دانند که برای تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج باید چه کارهایی را انجام دهند. در این نوشته قصد داریم درباره تنظیمات پکیج برای فصل‌های مختلف با شما صحبت کنیم و به شما توضیح دهیم که چطور می‌توانید پکیج خود را روی دمای مناسب تنظیم کنید.

اگر دوست دارید با اصول تنظیم درجه حرارت پکیج برای فصل زمستان یا تابستان آشنا شوید و این کار را به‌راحتی انجام دهید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

قرار دادن پکیج روی حالت زمستانه
اصول قرار دادن پکیج روی حالت زمستانه یا تابستانه

چرا انجام درست تنظیمات پکیج مهم است؟

در پکیج‌های دیواری، سه حالت مختلف وجود دارد که از نظر دمای آب گرم و دمای شوفاژها متفاوت هستند. در هر شرایطی، می‌توان یکی از این حالت‌ها را برای پکیج خود انتخاب کرد.

سه حالت اصلی موجود در پکیج، حالت تابستان، حالت زمستان و حالت خاموش است که هرکدام از این حالت‌ها، کارهای خاصی را برای ما انجام می‌دهند و امکانات مخصوص به خود را دارند. در ادامه با این سه حالت مهم پکیج‌ها آشنا خواهید شد:

  • حالت تابستان: با تنظیم پکیج روی حالت تابستان، گردش آب گرم در داخل رادیاتورها متوقف می‌شود و دیگر شوفاژها گرم نمی‌شوند. با انتخاب حالت تابستانی، پکیج تنها وظیفه تامین آب گرم مصرفی خانه را انجام می‌دهد.
  • حالت زمستان: با قرار دادن پکیج روی حالت زمستانی، هم آب گرم خانه تامین می‌شود و هم با گردش آب گرم داخل شوفاژها، محیط خانه گرم و دلنشین می‌شود.
  • حالت پکیج خاموش: گردش آب گرم در داخل رادیاتورها باعث گرم شدن فضا می‌شود. حالت پکیج خاموش برای زمانی است که فرآیند گرمایش رادیاتورها متوقف می‌شود تا آب گرم موردنیاز خانه تامین شود.

این سه حالت از جمله اصلی‌ترین حالت‌های پکیج هستند که در اکثر پکیج‌های ایران رادیاتور، بوتان، لورچ، آریستون و… وجود دارد. با قرار دادن پکیج روی حالت درست، شاهد بهترین بازدهی از پکیج خود خواهید بود و از هدر رفتن انرژی جلوگیری خواهید کرد.

تنظیمات پکیج
تنظیمات پکیج

آموزش نحوه تنظیمات پکیج برای حالت‌های مختلف

برای اینکه بتوانید پکیج را روی دما و حالت مناسب قرار دهید، باید با دکمه‌ها و ولوم‌های روی پکیج آشنایی داشته باشید. در بعضی از پکیج‌ها مانند پکیج‌های ایساتیس، برای انجام تنظیمات پکیج باید با فشار دادن دکمه‌های روی پکیج این کار را انجام دهید؛ اما در سایر پکیج‌ها مانند پکیج‌های بوتان و بیتا می‌توانید با چرخاندن ولوم روی پکیج، دمای پکیج و حالت آن را تغییر دهید.

در ادامه، شما را با کاربرد هرکدام از این دکمه‌ها و ولوم‌ها آشنا خواهیم کرد تا راحت‌تر بتوانید تنظیمات پکیج را انجام دهید:

1- دکمه یا ولوم اول:

اولین دکمه یا ولوم از سمت راست، مربوط به روشن و خاموش‌ کردن پکیج است. اگر این قسمت به‌صورت دکمه‌ است می‌توانید با فشار دادن آن پکیج را روشن کنید و با فشار مجدد دکمه، پکیج را خاموش کنید.

اگر قسمت مربوط به ON/OFF پکیج به صورت ولوم است، با چرخاندن ولوم می‌توانید حالت پکیج را تغییر دهید. قرار دادن ولوم روی حالت صفر، باعث خاموش شدن پکیج می‌شود. با چرخاندن ولوم به جهت عقربه‌های ساعت، پکیج شما روشن خواهد شد.

در اکثر پکیج‌های دیواری، این دکمه در سمت راست قرار دارد؛ اما ممکن است این دکمه را در وسط پکیج هم مشاهده کنید. در کنار دکمه یا ولوم مربوط به خاموش و روشن کردن پکیج، علائم تصویری را نیز مشاهده خواهید کرد.

آشنایی با دکمه‌های پکیج
آشنایی با دکمه‌های پکیج

2- دکمه یا ولوم دوم:

دکمه یا ولوم دوم، مربوط به دمای آب گرم شوفاژها است و می‌توان میزان حرارت شوفاژها را با این دکمه یا ولوم تغییر داد. در پکیج‌های ایساتیس، در کنار نمایشگر درجه حرارت شوفاژها، دو دکمه مثبت و منفی وجود دارد که با فشار دادن دکمه مثبت، دمای شوفاژها بالا می‌رود و با فشار دادن دکمه منفی، درجه حرارت شوفاژها پایین می‌آید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

اگر روی پکیج شما ولوم مخصوصی برای این موضوع وجود دارد، می‌توانید ولوم را بچرخانید و دمای خاصی را برای شوفاژهای منزلتان انتخاب کنید. برای انجام تنظیمات پکیج در تابستان، بهتر است ولوم مربوط به دمای شوفاژ را روی صفر درجه قرار دهید تا شوفاژها گرم نشوند.

در برخی از پکیج‌ها مشاهده می‌کنید که دو قسمت یا دو ولوم برای تنظیم دما وجود دارد که در این حالت یک قسمت مربوط به تنظیم دمای شوفاژ است و یک قسمت نیز مربوط به دمای آب گرم مصرفی خانواده است. تصویر زیر، نمونه‌ای از این موضوع است که چهار قسمت مجزا برای تنظیم دمای آب و دمای شوفاژها دارد. در این پکیج‌ها، شما در کنار ولوم مربوط به تنظیم دمای رادیاتور، علامت رادیاتور شوفاژ را مشاهده خواهید کرد و در کنار ولوم مربوط به تنظیم دمای آب، علامت شیر آب را می‌بینید.

دکمه مربوط به دمای آب و شوفاژها
دکمه مربوط به دمای آب و شوفاژها

3- دکمه یا ولوم سوم:

دکمه یا ولوم سوم که روی پکیج قرار دارد، مخصوص تغییر حالت پکیج است و با کمک آن می‌توانیم تنظیمات پکیج در حالت زمستان یا تابستان را انجام دهیم. این قسمت اگر به صورت دکمه باشد، با زدن آن می‌توانیم وضعیت فعلی پکیج را مشاهده کنیم. علامت خورشید روی صفحه نمایش به معنای حالت تابستان است و تصویر بلور برف روی صفحه پکیج نشان می‌دهد که پکیج روی حالت زمستان قرار دارد.

اگر هم این قسمت به‌صورت ولوم باشد، معمولاً روی ولوم تصاویری از خورشید یا بلور برف قرار دارد که با قرار دادن تنظیم ولوم روی هرکدام از آنها، می‌توانیم حالت موردنظر را فعال کنیم.

تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج
آشنایی با حالت تابستانه و زمستانه پکیج

در تصویر زیر، پنل پکیج ایرانی بیتا را مشاهده خواهید کرد که ولوم‌های مختلف را به خوبی نشان می‌دهد:

پنل پکیج بیتا

اولین قسمت این تصویر که با عدد 1 مشخص شده است، مربوط به نمایشگر فشار آب داخل مدار است.

دومین قسمت، وضعیت پکیج را نشان می‌دهد و برای تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج یا برعکس کاربرد دارد.

قسمت سوم، دمای شوفاژها و مدار آب گرم را نشان می‌دهد. LED پکیج (شماره 4)، نشان‌دهنده وضعیت عملکردی پکیج دیواری بیتا است.

حالا که با قسمت‌های مهم برای تنظیم پکیج آشنا شدید، بیایید مراحل تبدیل حالت پکیج و تنظیم پکیج را نیز بررسی کنیم.

آموزش صفر تا صد پکیج ایران رادیاتور
مراحل تنظیم پکیج ایران رادیاتور

تنظیمات پکیج از حالت زمستان به تابستان در پکیج ایران رادیاتور

با رسیدن فصل‌های گرم سال، باید برای تبدیل حالت زمستانی به تابستانی پکیج ایران رادیاتور اقدام کنید و تنظیمات پکیج را تغییر دهید. برای این کار باید به‌صورت زیر عمل کنید:

  1. ابتدا پکیج را خاموش کنید. این کار را با ولوم مربوط به خاموش و روشن‌ کردن پکیج انجام دهید.
  2. در دومین مرحله نیاز است که شیرهای رفت‌وبرگشت پکیج را ببندید تا دیگر آب در داخل شوفاژها گردش نداشته باشد.
  3. در مرحله بعدی نیاز است که ولوم تنظیم دما را بچرخانید و آن را روی دما و حالت مناسب قرار دهید.
  4. در آخرین مرحله نیاز است که ولوم مربوط به تغییر حالت دستگاه را روی حالت تابستان قرار دهید تا از حالت زمستان برداشته شود.
  5. در آخر می‌توانید پکیج را روشن کنید و با استفاده از تنظیمات جدید، از آن استفاده کنید.

برای تنظیم پکیج ایران رادیاتور روی حالت زمستان نیز بهتر است ابتدا مسیر دودکش پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ‌گونه گرفتگی در دودکش وجود ندارد. سپس ولوم یا دکمه تغییر وضعیت پکیج را روی حالت زمستان قرار دهید. سپس شیرهای ورودی و خروجی آب را نیز باز کنید تا گردش آب در داخل شوفاژها به‌درستی انجام شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

در صورت وجود مشکل در پکیج، می‌توانید از خدمات تعمیر پکیج ایران رادیاتور استفاده کنید

تبدیل حالت زمستانی به تابستانی پکیج ایران رادیاتور
تبدیل حالت زمستانی به تابستانی پکیج ایران رادیاتور

تنظیمات پکیج ایساتیس از حالت زمستان به تابستان

پکیج ایساتیس نیز تنظیمات خاصی دارد که باید آنها را انجام دهید تا بتوانید پکیج را از حالت زمستان روی حالت تابستان تنظیم کنید. برای این کار باید به‌صورت مراحل زیر عمل کنید:

  1. شیر هواگیری پکیج را باز کنید تا فشار آن به عدد یک و نیم برسد و پس از رسیدن به این عدد، شیر را کاملاً ببندید. (برای آشنایی بیشتر با شیر هواگیری پکیج، به مقاله آموزش هواگیری انواع پکیج مراجعه کنید.)
  2. با استفاده از دکمه خاموش و روشن، پکیج را روشن کنید تا شروع به کار کند.
  3. در آخرین مرحله با فشار دادن دکمه مربوط به تغییر حالت پکیج، حالت پکیج را روی تابستان قرار دهید. برای این کار پس از فشار دادن دکمه روی نمایشگر پکیج، باید علامت خورشید به شما نمایش داده شود.
  4. حالا شما می‌توانید از پکیج خودتان در حالت تابستان استفاده کنید و مشکلی بابت این موضوع نخواهید داشت.

برای تنظیمات پکیج ایساتیس از حالت تابستان به زمستان نیز باید برعکس این کارها را انجام دهید. ابتدا پکیج را بررسی کنید و دودکش را ببینید تا دچار گرفتگی نشده باشد و سپس فشار پکیج را روی یک و نیم تنظیم کنید. در مرحله بعدی شیرهای ورودی و خروجی آب را باز کنید و وضعیت پکیج را نیز روی زمستان قرار دهید.

عکس حالت زمستانه پکیج ایران رادیاتور
عکس حالت زمستانه پکیج ایران رادیاتور

تنظیمات پکیج بوتان از حالت زمستان به تابستان

پکیج بوتان، یکی از محبوب‌ترین پکیج‌ها در ایران است و جزو بهترین پکیج‌ های ایرانی محسوب می‌شود. پکیج‌ بوتان، تنظیمات خاص خود را دارد و برای تنظیم این پکیج از حالت زمستانی به تابستانی و برعکس، باید به‌صورت زیر عمل کنید:

  1. ابتدا پکیج را خاموش کنید. این کار را با ولوم مربوط به خاموش و روشن کردن پکیج بوتان انجام دهید.
  2. در دومین مرحله نیاز است که شیرهای رفت‌وبرگشت پکیج را ببندید تا دیگر آب در داخل سیستم گردش نداشته باشد.
  3. در مرحله بعدی نیاز است که ولوم تنظیم دما را بچرخانید و دمای مناسبی را برای شوفاژها انتخاب کنید
  4. حالا باید ولوم مربوط به تغییر وضعیت دستگاه را روی حالت تابستان قرار دهید تا از حالت زمستان برداشته شود.
  5. در آخر می‌توانید پکیج را روشن کنید و با استفاده از تنظیمات جدید، از آن استفاده کنید.

برای تنظیم کردن پکیج بوتان روی حالت زمستان نیز باید برعکس این کارها را انجام دهید. یعنی بعد از بررسی دودکش پکیج و اطمینان از باز بودن آن، ولوم تغییر حالت را روی حالت زمستان قرار دهید و شیرهای آب پکیج را نیز باز کنید تا شاهد گرم شدن سریع شوفاژهای منزلتان باشید.

تنظیم درجه پکیج
تنظیم درجه پکیج

تنظیمات پکیج آریستون

پکیج آریستون محصولی ایتالیایی است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و افراد زیادی از این پکیج استفاده می‌کنند. به همین خاطر باید بدانید که چطور این پکیج را روی حالت‌های مختلف تنظیم کنید تا بتوانید بازدهی مناسبی را در فصل‌های مختلف از آن دریافت کنید. برای این کار باید به‌صورت زیر عمل کنید:

  • در پکیج آریستون، یک ولوم وجود دارد که روی آن علامت رادیاتور قرار دارد. اگر این ولوم را از حالت رادیاتور روی صفر قرار دهید، روی حالت تابستان قرار می‌گیرد و تنها کار گرم‌ کردن آب را برایتان انجام می‌دهد.

برای تنظیم پکیج آریستون روی حالت زمستان نیز ابتدا کارهای ایمنی مانند چک‌کردن دودکش و… را انجام دهید و شیرهای ورودی و خروجی آب را نیز باز کنید و سپس ولوم مربوط به تنظیم حالت را به قسمت حالتی که عکس رادیاتور دارد بچرخانید تا روی حالت زمستان قرار بگیرد.

تنظیم پکیج برای شوفاژ
تنظیم پکیج برای شوفاژ

تنظیمات پکیج برای سیستم گرمایش از کف

در سال‌های اخیر، راه‌اندازی سیستم گرمایش از کف در ایران بسیار محبوب و رایج شده است. سیستم گرمایش از کف، در کف ساختمان قرار می‌گیرد و با استفاده از پکیج و رادیاتورها کار گرمایش محیط را انجام می‌دهد. راه اندازی سیستم گرمایش از کف باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود؛ زیرا کاری حساس و مهم است و نیاز به مهارت و تخصص دارد.

اگر در منزلتان سیستم گرمایش از کف دارید، باید با مراحل تنظیم پکیج برای این سیستم آشنا شوید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

در هنگام تنظیم پکیج برای سیستم گرمایش از کف و قرار دادن آن روی حالت زمستانه، نکات زیر را رعایت کنید:

  1. در ابتدا باتوجه‌به برند پکیج و پنل پکیج خود، وضعیت پکیج را از حالت تابستان روی حالت زمستان قرار دهید و شیرهای ورودی و خروجی آب را نیز کاملاً باز کنید.
  2. در مرحله بعدی اگر سیستم شما با ترموستات داخل اتاق کار می‌کند، باید دمای ترموستات را روی حالت دلخواه تنظیم کنید که بین 35 تا 50 درجه سانتیگراد است.
  3. در مرحله بعدی می‌توانید با استفاده از ولوم یا دکمه‌های موجود روی پکیج، دمای سیستم گرمایش و آب را به‌صورت جداگانه تنظیم کنید تا آب به مقدار دلخواه شما گرم شود.
  4. بعد از این مراحل می‌توانید به‌سادگی از سیستم گرمایش از کف استفاده کنید و از گرم شدن فضای منزل خود لذت ببرید.

راه اندازی گرمایش از کف
راه اندازی گرمایش از کف

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب درباره تنظیمات پکیج صحبت کردیم و قسمت‌های مختلف پنل پکیج را به شما معرفی کردیم. همچنین روش تبدیل حالت پکیج از تابستانه به زمستانه و برعکس را به شما توضیح دادیم تا بتوانید خودتان در منزل این کار را انجام دهید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما جذاب و کاربردی باشد.

از آنجایی که نصب و سرویس پکیج، کاری تخصصی و مهم است، پیشنهاد می‌کنیم که انجام این کار را به افراد حرفه‌ای و تعمیرکاران باتجربه بسپارید.

پکیج کاران حرفه‌ای هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند و کارهایی مانند نصب پکیج، سرویس پکیج و لوله‌کشی شوفاژها را با بهترین کیفیت برای شما انجام می‌دهند.

برای استفاده از خدمات تیم هوم سرویز برای نصب و تعمیر پکیج، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، کارشناسان ما در هوم سرویز، با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا