هوم سرویز

15 علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور

پکیج‌های ایران رادیاتور، از جمله بهترین پکیج‌های ایرانی محسوب می‌شوند که به‌صورت دیجیتال و آنالوگ در بازار موجود هستند. اگر تجربه استفاده از پکیج‌های ایران رادیاتور را داشته باشید، به‌خوبی می‌دانید که گاهی اوقات این پکیج‌ها دچار مشکل می‌شوند و به‌درستی کار نمی‌کنند. در این زمان است که شاهد ارور پکیج ایران رادیاتور هستیم و باید برای رفع مشکلات پکیج اقدام کنیم. در پکیج‌های دیجیتال ایران رادیاتور، صفحه نمایش دیجیتالی وجود دارد که کد خطا را نشان می‌دهد و به ما اطلاع می‌دهد که کدام یک از قسمت‌های پکیج دچار مشکل شده است. اما در پکیج‌های آنالوگ، فقط تعدادی چراغ وجود دارد که در زمان بروز مشکل، به حالت چشمک زن درمی‌آیند. چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور، نشان‌دهنده خرابی پکیج و وجود مشکل در سیستم است.

برای عیب‌یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور، باید با معنی چراغ‌های چشمک زن پکیج آشنا شوید تا بتوانید با توجه به شماره چراغ‌های روشن شده، مشکل اصلی پکیج را پیدا کنید.

در این نوشته می‌خواهیم حالت‌های مختلف چراغ های چشمک زن پکیج ایران رادیاتور را بررسی کنیم و به شما توضیح دهیم که هرکدام از این حالت‌ها، نشان‌دهنده چه وضعیتی است.

اگر در منزل از پکیج ایران رادیاتور استفاده می‌کنید و دوست دارید علت چشمک زدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff و سایر مدل‌ها را پیدا کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور
علت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور

دلایل چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور چیست؟

در مدل‌های آنالوگ پکیج ایران رادیاتور، چراغ‌های مختلفی وجود دارد که وضعیت پکیج را نشان می‌دهند. روی بدنه پکیج آنالوگ، چراغ‌هایی با اعداد 30، 40، 50، 60، 70 و 80 قرار دارد. همچنین چراغ مربوط به تولید آب گرم و چراغ مربوط به سیستم شوفاژ جدا است. در تصویر زیر، چراغ‌های مختلف پکیج ایران رادیاتور را مشاهده می‌کنید:

پکیج آنالوگ ایران رادیاتور
چراغ های پکیج آنالوگ ایران رادیاتور

زمانی که مشکلی پیش می‌آید، پکیج ایران رادیاتور این موضوع را با روشن کردن چراغ‌های چشمک زن نشان می‌دهد. در ادامه با حالت‌های مختلف چراغ‌های چشمک زن پکیج ایران رادیاتور آشنا خواهید شد:

1- روشن شدن چراغ قرمز ثابت:

یکی از حالت‌های رایج در پکیج ایران رادیاتور، روشن شدن چراغ قرمز پکیج است. در این حالت، چراغ قرمز به صورت دائم روشن است و چشمک نمی‌زند. در صورتی که هیچ‌کدام از چراغ‌های عدددار روشن نباشند، می‌توان گفت که مشکل خاصی در پکیج وجود ندارد و تنها یک خطای عادی در پکیج رخ داده است.

برای رفع این وضعیت، ولوم پکیج را روی حالت reset یا راه‌اندازی مجدد قرار دهید و پکیج را مجدداً راه‌اندازی کنید. در صورتی که بعد از راه‌اندازی، باز هم چراغ قرمز پکیج روشن بود، بهتر است از افراد متخصص برای عیب‌یابی و رفع مشکل اصلی پکیج کمک بگیرید.

2- روشن‌ شدن چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور:

حالت دیگری از چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور وجود دارد که رنگ چراغ را تغییر می‌دهد. در این وضعیت، چراغ پکیج با رنگ نارنجی روشن می‌شود. باید بدانید که روشن شدن چراغ نارنجی در پکیج، نشان‌دهنده مشکل خاصی در پکیج نیست و فقط به دلیل روشن شدن شعله پکیج اتفاق می‌افتد. پس از اینکه شعله پکیج خاموش شد، این چراغ نارنجی نیز خاموش می‌شود.

روشن شدن چراغ نارنجی در پکیج ایران رادیاتور
روشن شدن چراغ نارنجی در پکیج ایران رادیاتور

3- روشن‌ شدن چراغ‌های پکیج به‌صورت جفت‌جفت:

اگر مشاهده کردید که حالت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور به‌صورت جفت‌جفت است و دائماً تغییر می‌کند، نیازی نیست نگران باشید. این وضعیت نشان‌دهنده این است که آب گرم مصرفی در حال استفاده است و پکیج نیز به‌صورت عادی کارش را انجام می‌دهد و مشغول گرم کردن آب است.

4- چشمک زدن چراغ‌های 80 60 40:

زمانی که چراغ‌های 40، 60 و 80 به صورت همزمان روشن شوند، ارور 40 60 80 رخ می‌دهد. این ارور، نشان‌دهنده این است که سیستم فن، سنسور دود یا پرشر هوای پکیج دچار مشکل شده است.

برای رفع ارور 40 60 80، خوب است سنسور دود و پرشر هوا را تست کنید و ببینید که کار می‌کند یا خیر. اگر پرشر سالم بود، باید به سراغ فن پکیج بروید و مشکل فن پکیج را پیدا کنید. روش حل ارور 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور را به صورت مفصل بخوانید و این ارور را سریع‌تر رفع کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور
ارور ۸۰ ۶۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور

5- چشمک زدن چراغ 40 30 پکیج ایران رادیاتور:

زمانی که چراغ‌های 30 و 40 در پکیج ایران رادیاتور به حالت چشمک زن در می‌آید، ارور 30 40 رخ می‌دهد. ارور 40 30 نشان‌دهنده این است که برد کنترل پکیج دچار مشکل شده است و به‌درستی کار نمی‌کند. برای رفع این ارور بهتر است از افراد باتجربه و متخصص کمک بگیرید تا کار تعمیر یا تعویض برد را به‌درستی انجام دهند.

ارور 30 40 در پکیج آنالوگ
ارور 30 40 در پکیج

6- چشمک زدن چراغ‌های 70 40 پکیج ایران رادیاتور:

چشمک زدن چراغ‌های 40 و 70 در پکیج ایران رادیاتور، نشان‌دهنده کم شدن فشار آب در مدار گرمایشی پکیج است. زمانی که فشار آب پکیج کم می‌شود، عقربه فشارسنج پکیج به کمتر از 1 بار می‌رسد. در این حالت، ابتدا مطمئن شوید که فشارسنج پکیج سالم است و به‌درستی کار می‌کند. سپس قاب پکیج را باز کنید و قطعه پرشر سوئیچ آب را پیدا کنید. اگر مشاهده کردید که سیم اتصال پرشر سوئیچ آب قطع شده است، مجدداً سیم را به پرشر متصل کنید. سپس پکیج را یک بار خاموش و روشن کنید تا مجدداً شروع به کار کند.

ارور 40 70 پکیج ایران رادیاتور
ارور 40 70 پکیج ایران رادیاتور

7- چشمک زدن چراغ‌های 80 70 پکیج ایران رادیاتور:

چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور با چراغ‌های 80 و 70، نشان دهنده وجود مشکل در سیستم گازرسانی پکیج و عدم تشکیل شعله است. زمانی که شعله پکیج روشن نشود و میله یون پکیج وجود شعله را تشخیص ندهد، چراغ‌های 70 و 80 به صورت چشمک زن این مشکل را هشدار می‌دهند.

برای رفع ارور 70 80 در پکیج ایران رادیاتور، باید تمام قطعات گازی پکیج را بررسی کنید. ابتدا به سراغ گاز ورودی به پکیج بروید و مطمئن شوید که جریان گاز پکیج مشکلی ندارد. بعد از بررسی گاز ورودی، نگاهی به شیر گازی پکیج بیندازید. زمانی که شیر گازی پکیج خراب می‌شود، مقدار گاز کمتری به پکیج می‌رسد و در این حالت چراغ‌های 80 و 70 روشن می‌شوند.

خراب شدن شمعک پکیج، وجود مشکل در میله یون و خرابی الکترود جرقه زن، از دیگر دلایل بروز ارور 70 80 است. برای رفع این حالت، بهتر است از افراد متخصص برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور کمک بگیرید تا قطعات معیوب پکیج شما را تعویض کنند و از سالم بودن قطعات مهم پکیج مطمئن شوند.

ارور 70 80 در پکیج ایران رادیاتور
ارور 80 70 در پکیج ایران رادیاتور

8- چشمک زدن چراغ‌های 80 50 پکیج ایران رادیاتور:

روشن شدن چراغ‌های 50 و 80 در پکیج‌های آنالوگ، نشان‌دهنده قطع شدن سنسور آب گرم پکیج است. در صورت قطع شدن سیم سنسور آب گرم دستگاه یا خرابی قطعه ntc آب گرم، مدار سنسور باز می‌شود و ارور 50 80 اتفاق می‌افتد. برای رفع این ارور باید قاب دستگاه را باز کنید تا به سنسور ان تی سی آب گرم دسترسی داشته باشید. در صورت شل شدن سوکت قطعه NTC، سوکت را محکم در جای خود قرار دهید تا مشکل پکیج حل شود.

ارور 80 50
ارور 80 50 در پکیج ایران رادیاتور

9- چشمک زدن چراغ 80 60 پکیج ایران رادیاتور:

زمانی که چراغ‌های 60 و 80 به حالت چشمک زن روشن شوند، به معنای آن است که سیستم ضد انجماد پکیج فعال شده است و پکیج در معرض یخ زدگی قرار دارد. در صورتی که واقعاً هوا سرد و برفی شده است، پیشنهاد می‌کنیم جلوی یخ زدن لوله‌های پکیج را بگیرید تا پکیج بتواند به کارش ادامه دهد.

خیلی وقتها، در هوای نه چندان سرد هم چراغ‌های 60 و 80 پکیج روشن می‌شوند. یکی از دلایل بروز خطای 80 60، خراب شدن قطعه ntc است. ان تی سی، ترمیستور مدار گرمایش است که وظیفه گزارش دمای پکیج به برد الکترونیکی را برعهده دارد. زمانی که قطعه ntc پکیج خراب شود یا بسوزد، شاهد ارور 80 60 در پکیج خواهیم بود. در این حالت، اگر دمای پکیج 20 درجه سانتیگراد باشد، قطعه NTC به دلیل وجود مشکل نمی‌تواند دمای اصلی پکیج را تشخیص دهد و دمای 20- درجه سانتیگراد را به برد اعلام می‌کند. سپس برد ارور 60 80 را نشان می‌دهد تا به کاربر هشدار بدهد که پکیج در معرض یخ‌زدگی است. با تعویض قطعه ntc این مشکل نیز برطرف می‌شود.

سیستم ضدانجماد پکیج ایران رادیاتور
سیستم ضدانجماد پکیج ایران رادیاتور

10- چشمک زدن چراغ 70 60 پکیج ایران رادیاتور:

این چراغ‌ها زمانی روشن می‌شوند که مانند مورد قبلی، سیستم ضد انجماد پکیج فعال شده باشد و در همین حین، شعله پکیج نیز روشن باشد. در این حالت، پکیج دچار تداخل شده و مشکلی در آن وجود دارد.

در صورت وجود مشکل در قطعه ntc پکیج و خراب شدن این قطعه، اطلاعات نادرست برای برد پکیج ارسال می‌شود. بنابراین برد پکیج تشخیص می‌دهد که دمای پکیج پایین آمده است و چراغ‌های 60 و 70 را به صورت چشمک زن روشن می‌کند. بهترین راه برای رفع ارور 70 60 ، تعویض قطعه ntc و سرویس کردن پکیج است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟
ارور 70 60 در پکیج ایران رادیاتور
ارور 70 60 در پکیج ایران رادیاتور

11- چشمک زدن چراغ 80 40 پکیج ایران رادیاتور:

در صورت بروز ارور 40 80 پکیج ایران رادیاتور، باید بدانید که ترموستات تشخیص دود در پکیج دچار مشکل شده است. دلیل اصلی این حالت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور، گرفتگی مسیر دودکش، خرابی قطعه سنسور دود و تخلیه‌ نشدن دود از داخل پکیج است.

برای حل این مشکل، ابتدا مسیر دودکش را بررسی کنید و مطمئن شوید که مسیر دودکش پکیج باز است و مشکلی ندارد. سپس ترموستات دود پکیج را عیب‌یابی و تعویض کنید تا ارور 40 80 حل شود.

ارور 80 40
ارور 80 40 در پکیج Iran Radiator

12- چشمک زدن چراغ 70 پکیج ایران رادیاتور:

زمانی که چراغ 70 به تنهایی چشمک می زند، مشاهده می‌کنید که پکیج هیچ کاری انجام نمی‌دهد و خاموش می‌شود. دلیل روشن شدن چراغ 70 در پکیج، جوش آوردن مبدل اصلی دستگاه است. زمانی که دمای پکیج به بیشتر از 89 درجه سانتیگراد برسد، چراغ 70 به حالت چشمک زن درمی‌آید. با رسوب‌گیری مبدل اصلی و مبدل ثانویه پکیج، این حالت برطرف می‌شود. روش اسیدشویی و رسوب‌زدایی پکیج را در وبلاگ هوم سرویز به شما آموزش دادیم و می‌توانید طبق همین مراحل، کار رسوب زدایی پکیج را انجام دهید.

ارور 70 در پکیج
ارور 70 در پکیج

13- چشمک زدن چراغ 80 70 40 پکیج ایران رادیاتور:

زمانی که لوله‌های پکیج دچار گرفتگی و انسداد شوند، چراغ‌های 40، 70 و 80 روشن می‌شوند. قطع شدن سنسور حد پکیج، خرابی پمپ آب، عدم گردش آب در رادیاتورها و وجود رسوب زیاد در پکیج از جمله دلایل بروز ارور 40 70 80 است. معمولاً در این حالت، پکیج صداهای زیادی را از خود تولید می‌کند و آب پکیج به حد جوشیدن می‌رسد. برای رفع این مشکل، سنسور حد پکیج را تعویض کنید تا دمای آب را به‌درستی اندازه‌گیری کند.

سپس پمپ آب پکیج را بررسی کنید و از سالم بودن پمپ مطمئن شوید. زمانی که پمپ پکیج خراب می‌شود، دیگر نمی‌تواند آب را به‌درستی در مدار گرمایشی به جریان دربیاورد و این موضوع منجر به افزایش دمای پکیج می‌شود. در وبلاگ هوم سرویز درباره علائم خرابی پمپ پکیج صحبت کردیم و روش عیب‌یابی پمپ را آموزش دادیم.

علاوه بر اینها، جمع شدن رسوبات در مبدل پکیج نیز اجازه گردش درست آب گرم را نمی‌دهد و این موضوع منجر به افزایش دمای پکیج می‌شود. بنابراین خوب است در پایان، رسوب زدایی مبدل اصلی و مبدل ثانویه را انجام دهید تا مسیر گردش آب باز شود.

خطای 40 70 80 در پکیج
خطای 40 70 80 در پکیج

14- چشمک زدن چراغ 80 70 50 پکیج ایران رادیاتور:

زمانی که اتصال سنسور تشخیص دمای پکیج قطع شود، چراغ‌های 50، 70 و 80 به صورت چشمک زن روشن می‌شوند. برای رفع ارور 50 70 80 بهتر است سنسور تشخیص دما یا همان سنسور شوفاژ را تعویض کنید تا مشکل حل شود. گاهی اوقات نیز فقط با اتصال سنسور شوفاژ به مدار، این وضعیت برطرف خواهد شد و پکیج به حالت عادی برمی‌گردد.

ارور 80 70 50 در پکیج ایران رادیاتور
ارور 80 70 50 در پکیج ایران رادیاتور

15- چشمک زدن چراغ 70 60 40 پکیج ایران رادیاتور:

این حالت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور، مربوط به فن یا پرشر هوا در پکیج است. زمانی که سنسور پرشر هوا یا فن پکیج خراب شوند، چراغ‌های 40، 60 و 70 در پکیج روشن می‌شوند و به حالت چشمک زن درمی‌آیند. البته این ارور به دلایل دیگری مانند خراب شدن برد پکیج، گیر کردن پره‌‌های فن، گرفتگی لوله ونتوری و شیلنگ پرشر نیز اتفاق می‌افتد. در این حالت بهتر است از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید تا قطعات معیوب پکیج را تعویض کنند و سرویس پکیج ایران رادیاتور را انجام دهند.

ارور 70 60 40
ارور 70 60 40

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب، درباره 15 حالت چشمک زدن چراغ پکیج ایران رادیاتور صحبت کردیم و حالت‌های مختلف این موضوع را بررسی کردیم. همچنین به شما توضیح دادیم که چرا بعضی از چراغ‌های پکیج به حالت چشمک زن درمی‌آیند و برای حل این مشکلات چه باید کرد. گفتیم که چه دلایلی برای روشن‌شدن چراغ‌های پکیج ایران رادیاتور وجود دارد و باهم حالت‌های مختلف این موضوع را بررسی کردیم.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با روش عیب‌یابی پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید.

انجام کارهایی مانند نصب پکیج، تعمیر پکیج، لوله کشی شوفاژ و… نیاز به تخصص و مهارت دارد و به همین دلیل بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود. تعمیرکاران حرفه‌ای هوم سرویز در هر ساعتی از شبانه روز، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند و تعمیر و سرویس انواع پکیج‌ها را برای شما انجام می‌دهند.

برای استفاده از خدمات گرمایشی هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای سرویس و تعمیر پکیج و تعمیرات شوفاژ ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، کارشناسان ما در هوم سرویز، با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا