هوم سرویز

علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن چیست؟

وجود آب گرم در خانه به ما کمک می‌کند تا کارهایی مانند استحمام و شستن ظروف را به‌راحتی انجام دهیم. با نصب آبگرمکن دیواری، ما می‌توانیم همواره از وجود آب گرم در منزل بهره‌مند شویم و کارهای مختلف را انجام دهیم. به همین دلیل است که آبگرمکن، یکی از مهم‌ترین وسایل در منزل محسوب می‌شود. گاهی اوقات، آبگرمکن خراب می‌شود و دیگر نمی‌تواند کار گرم کردن آب را به‌درستی انجام دهد. در این زمان است که باید کار عیب‌یابی و سرویس آبگرمکن را انجام دهیم تا مشکل اصلی آبگرمکن برطرف شود. اتوماتیک نکردن آبگرمکن، یکی از مشکلات رایجی است که در عملکرد آبگرمکن اختلال ایجاد می‌کند.

زمانی که آبگرمکن اتومات نمی‌شود و به صورت یکسره کار می‌کند، دمای آبگرمکن بیش از حد بالا می‌رود و داغ می‌شود. در نتیجه احتمال بروز مشکلاتی مانند انفجار و آتش گرفتن آبگرمکن بیشتر خواهد شد.

در این مطلب می‌خواهیم دلایل اتوماتیک نکردن آبگرمکن را بررسی کنیم و روش رفع این مشکل را به شما یاد بدهیم تا دیگر دمای آبگرمکن خیلی زیاد نشود و به محدوده خطرناک نرسد.

اگر در منزلتان از آبگرمکن دیواری استفاده می‌کنید و شاهد این هستید که آبگرمکن به صورت یکسره کار می‌کند، با ما همراه باشید تا روش حل این مشکل را یاد بگیرید.

علت اتومات نکردن آبگرمکن دیواری
علت اتومات نکردن آبگرمکن دیواری

اتوماتیک کار نکردن آبگرمکن با چه مشکلاتی همراه است؟

بعضی از افراد فکر می‌کنند که اتومات نکردن آبگرمکن مشکل خاصی نیست و باعث روشن ماندن دائم آبگرمکن می‌شود. اما باید بدانید که سیستم آبگرمکن به صورتی طراحی شده است که با رسیدن دمای آب به مقدار خاصی، باید مشعل آبگرمکن خاموش شود؛ زیرا روشن ماندن دائمی آبگرمکن باعث به جوش آمدن آب در دستگاه می‌شود و احتمال انفجار آبگرمکن و خرابی قطعات را بیشتر می‌کند.

همچنین اتومات نکردن آبگرمکن منجر به بروز مشکلات زیر نیز می‌شود:

1- به هم خوردن تنظیمات دمای آب گرم:

زمانی که آبگرمکن اتومات نمی‌کند و دائماً روشن است، دمای آب گرم بسیار داغ می‌شود و دیگر نمی‌توان از آب گرم به‌خوبی استفاده کرد. اتومات نکردن آبگرمکن باعث بروز اختلال در عملکرد ترموستات آبگرمکن می‌شود.

در داخل آبگرمکن، قطعه‌ای به نام ترموستات وجود دارد که دمای آب خروجی را اندازه‌گیری می‌کند. زمانی که ترموستات آبگرمکن تشخیص دهد آب به دمای مناسب رسیده است، مشعل آبگرمکن را خاموش می‌کند تا دمای آب بیشتر نشود. مجدداً زمانی که ترموستات تشخیص دهد دمای آب کم شده است، مشعل آبگرمکن روشن می‌شود تا آب گرم شود.

در صورت اتومات نکردن آبگرمکن، ترموستات دیگر نمی‌تواند دمای آب را به‌درستی اندازه‌گیری کند. در نتیجه گاهی اوقات دمای آب خروجی خیلی داغ می‌شود یا گاهی، آب ولرم و سرد از آبگرمکن بیرون می‌آید.

دلایل کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن را بخوانید و این مشکل آزاردهنده را سریع‌تر حل کنید.

اتومات آبگرمکن برقی
دمای پایین آب گرم آبگرمکن

2- آسیب دیدن آبگرمکن:

زمانی که آبگرمکن دائماً روشن است و به صورت اتوماتیک کار نمی‌کند، دمای آب گرم بسیار بالا می‌رود و به نقطه جوش می‌رسد. بنابراین حرارت داخلی آبگرمکن نیز بیشتر شده و قطعات مختلف آبگرمکن بسیار داغ می‌شوند. بالا رفتن حرارت داخلی آبگرمکن به لوله‌ها، سیم‌ها و اتصالات آبگرمکن آسیب می‌رساند و مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد.

یکی از خطرناک‌ترین موارد برای آبگرمکن، بالا رفتن دمای آبگرمکن است که شرایط را برای انفجار و آتش گرفتن آبگرمکن فراهم می‌کند. همچنین این حرارت بالا، بعضی از قطعات را از کار می‌اندازد و عملکرد آبگرمکن را متوقف می‌کند. به همین دلیل است که در صورت مواجهه با این مشکل، باید سریع‌تر برای تعمیر آبگرمکن دیواری اقدام کنید تا از بالا رفتن دمای آبگرمکن و بروز خطرات جدی جلوگیری کنید.

تعمیر آبگرمکن
خاموش نشدن آبگرمکن به دلیل آسیب دیدن آبگرمکن

3- افزایش مصرف انرژی:

بعد از سوختن گاز در محفظه احتراق آبگرمکن، حرارت موردنیاز برای گرم کردن آب تولید می‌شود. حالا زمانی که آبگرمکن اتومات نمی‌کند و دائماً روشن است، مشعل آبگرمکن نیز به صورت دائمی گاز می‌سوزاند و خاموش نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود که مصرف انرژی در آبگرمکن بسیار زیاد شود.

بنابراین یکی دیگر از معایب اتوماتیک نکردن آبگرمکن، افزایش مصرف گاز است که مبلغ قبض گاز را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها، بهتر است مشکل اتومات نکردن آبگرمکن را سریع‌تر حل کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟
علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن
مصرف بالای انرژی در آبگرمکن دیواری

4- سروصدای زیاد:

این بار که کسی به حمام رفت و در حال استفاده از آب گرم بود، به عملکرد آبگرمکن دقت کنید. در این زمان، متوجه خواهید شد که آبگرمکن گاهی اوقات روشن است و گاهی وقتها خاموش می‌شود. با این روش، آبگرمکن به صورت اتوماتیک می‌تواند آب گرم را تولید کند و به لوله‌های آب برساند.

اما زمانی که مشکل اتوماتیک نکردن آبگرمکن پیش بیاید، آبگرمکن به‌صورت یکسره روشن می‌ماند و دائم در حال کار کردن است. این موضوع باعث می‌شود که سروصدای زیادی در داخل آبگرمکن تولید شود و دیگران را اذیت کند. به همین دلیل بهتر است این مشکل را سریع‌تر حل کنید تا هم آسیبی به آبگرمکن وارد نشود و هم آرامش اعضای خانواده به هم نخورد و از شنیدن سر و صدای آبگرمکن اذیت نشوند.

دلایل صدا دادن آبگرمکن
دلایل صدا دادن آبگرمکن

دلیل اصلی اتوماتیک نکردن آبگرمکن چیست؟

حالا که با مشکلات ناشی از اتوماتیک کار نکردن آبگرمکن آشنا شدید، احتمالاً کنجکاو هستید که بدانید دلیل اصلی اتومات نکردن آبگرمکن چیست؟ همانطور که به شما توضیح دادیم، ترموستات یکی از مهم‌ترین قطعات آبگرمکن دیواری است که وظیفه اندازه‌گیری دمای آب را برعهده دارد.

زمانی که ترموستات خراب می‌شود و به‌درستی کار نمی‌کند، دیگر نمی‌تواند دمای آب خروجی را اندازه‌گیری کند و به آبگرمکن اطلاع دهد. از آنجایی که ترموستات خراب شده است و آبگرمکن تشخیصی از دمای آب ندارد، شعله آبگرمکن به‌صورت یکسره روشن می‌ماند تا بتواند آب را بهتر گرم کند. به همین دلیل برای رفع مشکل اتوماتیک نکردن آبگرمکن، بهتر است قطعه ترموستات را بررسی و عیب‌یابی کنید. با تعویض ترموستات، مشکل آبگرمکن نیز حل می‌شود و به‌درستی کار می‌کند.

تعمیر آبگرمکن با تیم هوم سرویز
تعمیر و سرویس آبگرمکن

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب درباره دلایل اتوماتیک نکردن آبگرمکن با شما صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که در صورت اتومات نکردن آبگرمکن، چه مشکلاتی برای آن پیش می‌آید. سپس روش رفع این مشکل را به شما توضیح دادیم و گفتیم که با تعمیر و تعویض ترموستات، این موضوع حل خواهد شد.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید و کاربردی باشد.

اگر در زمینه نصب یا سرویس وسایل گرمایشی مانند بخاری، آبگرمکن و پکیج تخصصی ندارید، بهتر است انجام این کارها را به افراد متخصص بسپارید. تعمیرکاران حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند و کارهایی مانند نصب آبگرمکن، نصب حوله خشک کن، تعمیر پکیج، تعمیر آبگرمکن و لوله‌کشی شوفاژ را با بهترین قیمت برای شما انجام می‌دهند.

برای استفاده از خدمات تیم هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای نصب و تعمیر آبگرمکن ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، کارشناسان ما در هوم سرویز، با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا