بنایی و دکوراسیون

دکوراسیون منزل به سبک بوهو چگونه است؟ تفاوت آن با سبک روستیک

قطعاً همه ما دوست داریم در خانه‌ای زیبا و شیک زندگی کنیم. به همین خاطر هم به سراغ سبک‌های جدید برای دکوراسیون منزل می‌رویم تا بتوانیم مطابق با سلیقه خود، فضایی آرامش‌بخش و جذاب را در منزلمان ایجاد کنیم.

سلیقه و روحیات افراد متفاوت است و هرکسی، به سبک دکوراسیون خاصی علاقه دارد. برای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزل، خوب است با انواع سبک‌های دکوراسیون مانند سبک روستیک، سبک انگلیسی، سبک مدرن و … آشنا شوید. یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین سبک‌‌ها برای دکوراسیون منزل، سبک بوهو است که فضای خانه را پر از آرامش و زیبایی می‌کند.

سبک بوهو بسیار شیک و خاص است و به همین دلیل، در سال‌های اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و این سبک در بسیاری از خانه‌های ایرانی اجرا شده است.

سبک بوهمین یا سبک بوهو، ظاهری مانند سبک روستیک دارد و فضایی سنتی را ایجاد می‌کند؛ اما تفاوت‌های زیادی با سبک روستیک دارد که باید با این تفاوت‌ها تا بتوانید انتخاب مناسبی را بین این دو سبک داشته باشید.

در این نوشته ما می‌خواهیم در مورد دکوراسیون منزل به سبک بوهو صحبت کنیم و بگوییم که سبک دکوراسیون بوهو اصلاً چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همچنین با هم تفاوت سبک بوهو و روستیک را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید تفاوت‌های اساسی آنها را بهتر درک کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام سبک دکوراسیون برای شما مناسب‌تر است. بعد از انتخاب سبک دکوراسیون داخلی، شما می‌توانید کار اجرای دکوراسیون را به بهترین دیزاینر منزل بسپارید تا طبق سلیقه و بودجه شما، کار دکوراسیون داخلی منزلتان را انجام دهند.

اگر به دنبال این هستید که فضایی آرامش‌بخش و پرانرژی را در خانه خود ایجاد کنید و از دکوراسیون منزل به سبک بوهو لذت ببرید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

دکوراسیون منزل به سبک بوهو
دکوراسیون منزل به سبک بوهو

دکوراسیون منزل به سبک بوهو چیست؟

سبک بوهو یا سبک بوهمین (Bohemian)، سبکی از دکوراسیون است که از زندگی قبایل عشایر و مردم خاص جامعه گرفته شده است و به همین خاطر شباهت زیادی به سبک روستیک (روستایی) دارد. در دکوراسیون منزل به سبک بوهو، می‌توانید عناصر زندگی سنتی را مشاهده کنید و شور و نشاط این سبک دکوراسیون را به‌خوبی حس کنید. جالب است بدانید که نام این سبک از دکوراسیون از کلمه بوهمین گرفته شده است که به معنای «کولی» است.

سبک دکوراسیون بوهمین در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است و افراد زیادی این سبک دکوراسیون را برای خانه یا اتاق خودشان انتخاب می‌کنند تا بتوانند خانه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی داشته باشند.

نکته جالبی که باید در مورد دکوراسیون منزل به سبک بوهو بدانید، این است که این سبک دکوراسیون هیچ‌گونه قانون خاصی برای استفاده از المان‌های مختلف ندارد و می‌توان گفت که یک سبک کاملاً آزاد و رها است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید هرگونه چیدمانی که می‌خواهید را پیاده‌سازی کنید.

سبک بوهو بیشتر برای افرادی مناسب است که از کلیشه‌های دکوراسیونی مانند تقارن و استفاده از المان‌های خاص و … خسته شده‌اند و دوست دارند دکوراسیونی متفاوت و بدون هیچ‌گونه چارچوبی پیاده‌سازی کنند.

نکته‌ای که در مورد این سبک از دکوراسیون وجود دارد، این است که در دکوراسیون منزل به سبک بوهو، برخلاف سبک‌هایی مانند مینیمال و روستیک، شما با فضایی بسیار شلوغ مواجه هستید و المان‌های بسیار زیادی در این سبک دکوراسیون استفاده می‌شوند که به شما خانه‌ای ماکسیمال را ارائه می‌دهند.

سبک بوهمین در دکوراسیون
سبک بوهمین در دکوراسیون

ویژگی‌های مهم دکوراسیون منزل به سبک بوهو

در قسمت قبلی گفتیم که دکوراسیون به سبک بوهو به چه معنی است و این سبک را به‌صورت کامل توضیح دادیم. حالا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که ویژگی‌های مهم سبک دکوراسیون بوهو چیست و از چه وسایلی می‌توانید برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. شما می‌توانید وسایل زیر را تهیه کرده و دکوراسیون بوهو را در منزلتان اجرا کنید یا اینکه کار دکوراسیون منزل خود را به دیزاینرهای حرفه‌ای بسپارید.

موارد زیر از جمله ویژگی‌های سبک بوهو هستند:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

1- فضایی کاملاً شلوغ:

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، سبک دکوراسیون بوهو برخلاف سبک‌های مینیمال، کاملاً شلوغ است. به‌گونه‌ای که می‌توانیم بگوییم با استفاده از المان‌های تزییناتی، دیوارها کاملاً پوشیده می‌شوند و المان‌های تزیینی زیادی در این سبک به کار گرفته می‌شود.

به همین خاطر این سبک برای افرادی مناسب است که عاشق شلوغی هستند و به سبک‌های مینیمال و خلوت علاقه ندارند.

دکوراسیون منزل به سبک بوهو
دکوراسیون منزل به سبک بوهو

2- دکوراسیونی کاملاً زنده:

دکوراسیون منزل به سبک بوهو کاملاً زنده و هیجان‌انگیز است و در آن از رنگ‌های گرم و انرژی‌بخش استفاده می‌شود که این رنگ‌ها کمک می‌کنند بتوانیم انرژی زیادی را از فضای اتاق دریافت کنیم.

در سبک دکوراسیون بوهو، می‌توان از رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنیم که انرژی بالایی دارند و شور و نشاط زیادی را به انسان منتقل می‌کنند. همچنین می‌توان از رنگ‌های خنثی مانند کرم، سفید، خاکستری و… استفاده کرد. ترکیب رنگ‌های گرم با رنگ‌های آرامش‌بخش مانند سبز و آبی، در این سبک مرسوم است و شما می‌توانید تمام رنگ‌های موردعلاقه خود را در این سبک ترکیب کنید.

همچنین بافت‌های به‌کاررفته در این سبک دکوراسیون هماهنگ با رنگ‌ها بوده و کمک می‌کنند که سبکی کاملاً زنده را در خانه یا اتاق پیاده‌سازی کنیم و از آن لذت ببریم.

شما می‌توانید اجرای سبک بوهو را به بهترین دیزاینرهای منزل بسپارید تا خانه‌ای پر از شادابی و انرژی مثبت داشته باشید.

ویژگی‌های سبک دکوراسیون بوهو
ویژگی‌های سبک دکوراسیون بوهو

3- سبک دکوراسیونی کاملاً آزادانه:

در تعریف دکوراسیون منزل به سبک بوهو گفتیم که این سبک دکوراسیون چارچوب خاصی ندارد و سبکی آزادانه محسوب می‌شود. نکته جالبی که باید بدانید این است که در دکوراسیون منزل به سبک بوهو، شما می‌توانید قسمت‌هایی از خانه را با ایده گرفتن از سبک‌های دکوراسیون دیگر تزیین کنید و در این موضوع دستتان کاملاً باز است.

شاید این برایتان عجیب باشد؛ اما باید بدانید که کولی‌ها و عشایر افرادی هستند که به قسمت‌های مختلف دنیا سفر می‌کنند و با ایده گرفتن از دکوراسیون‌ها و المان‌های مختلف خانه موقتی خود را تزیین می‌کنند. به همین خاطر در دکوراسیون بوهو نیز این موضوع رعایت شده است و قانون خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

چوب، حصیر، الیاف طبیعی، پارچه‌های طرح‌دار و ریسه‌های بافتنی از جمله عناصر اصلی به‌کاررفته در سبک بوهو هستند که به‌خوبی با سایر عناصر ترکیب می‌شوند. در اغلب خانه‌های دکور شده با سبک بوهو، طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه و کمد دیواری با چوب انجام می‌شود که خاص‌ترین متریال طبیعی برای ساخت‌و‌ساز بوده و پر از انرژی‌های مثبت است.

سبک دکوراسیون بوهو
سبک دکوراسیون بوهو

4- استفاده از نماد فرهنگ‌های مختلف:

یکی از ویژگی‌های جذاب دکوراسیون منزل به سبک بوهو، این است که در این سبک، شما می‌توانید نماد فرهنگ‌های مختلفی را در فضای منزلتان استفاده کنید. مثلاً می‌توانید تابلوهای نقاشی رنگارنگ را روی دیوار نصب کنید و از المان‌های جذاب سایر شهرها و کشورهای دنیا در فضای منزلتان استفاده کنید. این موضوع کمک می‌کند که بتوانید در یک فضا، فرهنگی از کل جهان را جمع‌آوری کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

در یک‌ کلام می‌توان گفت که سبک دکوراسیون بوهو، شما را آزاد می‌گذارد تا خودتان بتوانید دکوراسیون منزل را با توجه به سلیقه خود طراحی کنید و از آن لذت ببرید. در کل در سبک دکوراسیون بوهو، تلاش بر این است که فضایی زنده و پرشور در منزل ایجاد شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟
سبک بوهو مدرن
سبک بوهو مدرن

5- استفاده از المان‌های خاص و دست‌ساز:

می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی مشترکی که بین سبک دکوراسیون بوهو و روستیک وجود دارد، این است که هر دوی این سبک‌ها از المان‌های دست‌ساز و کمیاب استفاده می‌کنند.

مثلاً در سبک بوهو بیشتر سعی می‌شود از تزیینات دست‌ساز استفاده شود. همچنین برای تزئین قسمت‌های مختلف خانه، از وسایلی کاملاً راحت، ساده و به‌دور از تجمل استفاده می‌شود.

به‌ عنوان‌ مثال مبلمان استفاده شده در این سبک، مبلی راحت و دوست‌داشتنی هستند تا با نشستن روی آنها بتوانید کاملاً ریلکس کنید و آرامش عمیقی را تجربه کنید. بعد از انتخاب مبلی ساده و راحت، کوسن‌های رنگارنگ با طرح‌های زیبا روی مبلمان استفاده‎ می‌شود تا نشاط و انرژی خوب فضای منزل بیشتر شود.

از جمله وسایل پرکاربرد در دکوراسیون بوهو می‌توان به لوازمی مانند فرش با رنگ‌های گرم مخصوصا قرمز، قالیچه سنتی، گلیم با نقش‌های اصیل، پرده‌های طرح‌دار و رنگارنگ، صندلی‌های چوبی، سبدهای حصیری، آویزهای مکرومه‌بافی، دریم کچر و وسایل دست‌ساز چوبی اشاره کرد.

اگر دوست دارید سبک بوهو را در منزل خود اجرا کنید و به دنبال تیمی حرفه‌ای برای ساخت مبل و صندلی چوبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که کار ساخت مبل سفارشی را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با بهترین هزینه، کار ساخت مبلمان شما را انجام دهند.

استفاده از مبل و صندلی چوبی در دکوراسیون بوهو
استفاده از مبل و صندلی چوبی در دکوراسیون بوهو

6- استفاده از گل‌ها و گیاهان:

ویژگی دیگری که در دکوراسیون منزل به سبک بوهو وجود دارد، این است که در این سبک، از گل‌ها و گیاهان مختلف استفاده زیادی می‌شود تا بتوانید در کنار فضایی که در خانه ایجاد می‌کنید، از وجود گیاهان نیز لذت ببرید.

برای انتخاب گیاهان مناسب برای فضای منزل، دستتان باز است و می‌توانید انواع گیاهان دلخواه خود را در کنار وسایل منزلتان قرار دهید تا در نهایت سبکی زیبا و آرامش‌بخش را ایجاد کنید.

در دکوراسیون منزل به سبک بوهو، حتی در فضای آشپزخانه، راهروی ورودی، اتاق خواب و سایر فضاها نیز از گیاهان سبز استفاده می‌شود.

هر سبکی، ویژگی‌های خاص خودش را دارد؛ مثلا در سبک دکوراسیون کاستال از عناصر مرتبط به دریا و ساحل استفاده می‌شود تا زیبایی و آرامش ساحل دریا با فضای خانه ترکیب شود. در سبک بوهو و روستیک نیز از انواع گیاهان سبز استفاده می‌شود تا انرژی‌های منفی از فضای منزل دور شوند و نشاط طبیعت به فضای خانه اضافه شود.

اهمیت وجود گیاهان سبز در دکوراسیون منزل به سبک بوهو
اهمیت وجود گیاهان سبز در دکوراسیون بوهو

7- استفاده از نور طبیعی:

یکی از نکات جالب و دوست‌داشتنی که در سبک دکوراسیون بوهو وجود دارد، این است که در سبک بوهو، نور طبیعی اهمیت بسیار زیادی دارد و در فضای منزل، از نور طبیعی برای روشن کردن فضای منزل استفاده می‌شود. به همین دلیل است که در سبک بوهو، تا حد ممکن از اجرای نورهای مصنوعی پرهیز می‌شود.

استفاده از نور گرم خورشید، باعث می‌شود که فضایی طبیعی و جذاب در منزل ایجاد شود که روشنایی آن از نور خورشید تامین می‌شود. علاوه بر این، می‌توان از شمع، ریسه‌های نورانی، لامپ‌های تزئینی، لوسترهای ساده و فانوس برای افزایش نور محیط استفاده کرد.

اگر از میزان نور در فضای منزلتان راضی نیستید، می‌توانید برای بازسازی منزل خود اقدام کنید. اگر به دنبال بهترین تیم برای بازسازی خانه هستید، کار بازسازی منزل خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار، توسط گروهی از افراد متخصص و باتجربه انجام شود.

دکوراسیون منزل به سبک بوهو
استفاده از نور طبیعی در فضای منزل

مهم‌ترین تفاوت‌های سبک دکوراسیون بوهو و دکوراسیون روستیک

همانطور که توضیح دادیم سبک بوهو و سبک روستیک، شباهت زیادی به هم دارند؛ اما این دو سبک، تفاوتهای خاصی نیز با هم دارند. در ادامه برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود میان این سبک‌های دکوراسیون را بررسی خواهیم کرد تا بهتر بتوانید سبک دکوراسیون دلخواه خود را انتخاب کنید.

1- میزان شلوغی:

اولین تفاوت مهمی که بین سبک روستیک و بوهو وجود دارد، این است که در سبک روستیک، شما چیدمان خانه را به‌صورت مینیمال انجام می‌دهید و تلاش می‌کنید که فضای منزل خلوت باشد تا بتوانید از خلوتی آن لذت ببرید.

اما در سبک بوهو برخلاف این موضوع، شما باید از بیشترین میزان المان استفاده کنید تا فضایی شلوغ و هیجان‌انگیز را در خانه به وجود بیاورید. این موضوع تفاوت زیادی را بین این دو سبک ایجاد کرده است که باعث می‌شود افراد مختلفی طرفدار این سبک‌ها باشند.

تفاوت سبک بوهو و روستیک
تفاوت سبک بوهو و روستیک

2- استفاده از المان‌ها:

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، در دکوراسیون منزل به سبک بوهو و روستیک، از المان‌های طبیعی استفاده می‌شود. اما تفاوت اساسی که بین این دو سبک وجود دارد این است که معمولاً المان‌های به‌کاررفته در سبک روستیک بسیار سنگین و پرهزینه هستند و همین موضوع باعث می‌شود که این سبک دکوراسیون، هزینه زیادی برایتان ایجاد کند.

اما در دکوراسیون به سبک بوهو، شما نیاز به هزینه‌های سنگین ندارید و می‌توانید از المان‌های دست‌ساز ارزانی که در بازار وجود دارند استفاده کنید تا هزینه‌های خود را کاهش دهید و بتوانید با هزینه‌ای مناسب، دکوراسیونی زیبا و دوست‌داشتنی را ایجاد کنید.

دکوراسیون داخلی به سبک بوهو
دکوراسیون داخلی به سبک بوهو

3- رنگ‌های مورداستفاده:

تفاوت دیگری که بین سبک دکوراسیون روستیک و بوهو وجود دارد، رنگ‌هایی است که در این سبک‌ها استفاده می‌شود. در سبک روستیک معمولاً از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که در طبیعت وجود دارند؛ مانند رنگ سبز، قهوه‌ای و خاکستری. اما در سبک بوهو، بیشتر از رنگ‌های گرم مانند قرمز، سرخابی و… استفاده می‌شود و در کنار این رنگ‌ها از رنگ‌های خنثی نیز استفاده می‌شود که این موضوع تفاوت زیادی را بین این دو سبک دکوراسیون ایجاد می‌کند.

استفاده از رنگ‌های مختلف در دکوراسیون منزل به سبک بوهو
استفاده از رنگ‌های مختلف در دکوراسیون منزل به سبک بوهو

زیباترین تصاویر از سبک دکوراسیون بوهو

اگر به دنبال سبکی آرامش‌بخش و متفاوت برای دکوراسیون منزل خود هستید، می‌توانید اصول دکوراسیون بوهو را در منزلتان اجرا کنید و از فضای پر از آرامش و زیبایی منزلتان لذت ببرید.

در ادامه، نمونه‌هایی از دکوراسیون منزل به سبک بوهو را مشاهده خواهید کرد:

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد دکوراسیون منزل به سبک بوهو صحبت کردیم و گفتیم که سبک دکوراسیون بوهو چیست و بوهمین به چه معنا است؟ همچنین مهم‌ترین ویژگی‌های سبک دکوراسیون بوهو را بررسی کردیم تا بتوانید بیشتر با این سبک زیبا آشنا شوید.

در ادامه گفتیم که دکوراسیون منزل به سبک بوهو چه تفاوت‌های اساسی با سبک روستیک دارد و این تفاوت‌ها را بررسی کردیم تا بتوانید انتخاب بهتری را بین این دو سبک دکوراسیون محبوب داشته باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با اصول دکوراسیون منزل به سبک بوهو آشنا شوید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند اصول دکوراسیون خانه به سبک هوگه را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و گرما و آرامش را به خانه خود دعوت کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع سرویس آماده ارائه خدماتی مانند ساخت کمد دیواری برای شما عزیزان است تا بتوانید زیباترین وسایل را برای منزل خود تهیه کنید و از زندگی در فضایی شیک و متفاوت لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا