بنایی و دکوراسیون

✔️ بهترین روش جلوگیری از کپک زدن رخت خواب | آموزش رفع کپک پارچه

رختخواب ها هم نیاز به نفس کشیدن دارند! اگر مدت زیادی رختخواب در جای تاریک و نمدار باقی بماند پر از لکه های سیاه می شود. این لکه ها همان کپک رختخواب است. کپک عامل ایجاد بسیاری از بیماری های تنفسی و آلرژی در افراد است. از طرفی شستن و تمیز کردن ملحفه هایی که با کپک، لک شده اند اصلا کار ساده ای نیست. برای جلوگیری از کپک زدن رختخواب باید محل نگهداری لحاف و تشک دارای تهویه مناسب باشد و به خوبی هوا جریان داشته باشد. اگر کمد دیواری نمور باشد نیز دیر یا زود لکه های بد رنگ کپک را در رختخواب های مهمان می بینید. با تعمیر کمد دیواری و رفع نم دیوار کمد این مشکل به سادگی حل می شود. در ادامه راه های ساده برای رفع کپک رختخواب را معرفی می کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت جلوگیری از کپک زدن رختخواب

کپک در اثر رشد قارچ ها به وجود می آید. در محیط های مرطوب سر و کله قارچ و کپک پیدا می شود. برای مثال اگر لباس های خیس چند روزی داخل ماشین لباسشویی باقی بماند، پارچه لباس پر از قارچ و کپک می شود. یا وقتی لباس های نمدار را در کمد یا دروار قرار می دهید، رطوبت و تاریکی محیط خوبی را برای رشد قارچ پارچه و کپک به وجود می آورند. همین اتفاق می تواند برای رختخواب ها و لحاف و تشک هم پیش بیاید. به این ترتیب که وقتی محیط دارای رطوبت باشد یا نور کافی در اتاق نباشد می توان انتظار رشد کپک را داشت.

کپک ها روی هر چیزی رشد می کنند حتی مواد غذایی نیز به کپک دچار می شوند. در مورد رختخواب ها همیشه امکان نم و رطوبت وجود دارد. شاید ساخت کمد دیواری و قرار دادن رختخواب ها در آن، بتواند جلوی کثیف شدن ملحفه های رختخواب را بگیرد ولی محیط تاریک کمد رختخواب، جای خوبی برای رشد کپک ها هم می تواند باشد.

نادیده گرفتن این کپک های زشت اصلا ایده خوبی نیست. کپک ها عامل بسیاری از بیماری های تنفسی و عفونی هستند. سوزش گلو، مشکلات بینی یا برخی مشکلات پوستی در اثر تنفس هووای آلوده به قارچ و کپک و یا تماس مستقیم با این موجودات به وجود می آید. به خصوص در کودکان این موضوع می تواند به آلرژی های تنفسی نیز ختم شود.

چگونه بوی بد لباس را از بین ببریم؟

آموزش از بین بردن کپک رختخواب

جلوگیری از کپک زدن رختخواب

ساده ترین راه برای مقابله با کپک اینست که محیط زندگی را برای رشد کپک ها نامساعد کنیم. هوای تازه و نور برای کپک ها سم است. هر از گاهی درب کمد دیواری را باز بگذارید تا لحاف و تشک ها، هوا بخورند. این کار به از بین بردن رطوبت و تبخیر نم نیز کمک می کند. اگر دیوار کمد دیواری در مجاورت حمام باشد، امکان ترکیدگی لوله ها با انتقال نم از سرویس بهداشتی به کمد دیواری هم هست. در این صورت اقدامات لازم را انجام دهید. با کمد ساز تماس بگیرید نا مشکل را بررسی کند.

روزانه پنجره اتاق را باز بگذارید تا رطوبت تبخیر شده و هوای تازه در جریان باشد. اگر رختخواب کپک زده باید همه ملحفه ها و رو بالشی ها را نیز بردارید. اجازه دهید رختخواب چند ساعتی در همین وضعیت باقی بماند. اگر فضای باز در اختیار دارید حتما تشک را زیر نور آفتاب قرار دهید. اشعه مستقیم خورشید تخم و هاگ همه قارچ و کپک ها را از بین می برد و رختخواب ها را ضد عفونی می کند. لازم است تا تشک را پشت و رو کنید به این ترتیب طرف دیگر نیز کاملا خشک و میکروب کشی می شود. نور خورشید یک رطوبت گیر عالی است ولی اگر فضای باز در اختیار ندارید باز گذاشتن پنجره کفایت می کند. روشن کردن هم زمان پنکه و بخاری نیز موجب گردش هوا و خشک شدن رختخواب می شود. این در صورتی است که کپک ایجاد شده باشد.

رفع بوی رطوبت رختخواب

کپک( Mold ) در محیط های مرطوب و نمور رشد می کند پس وقتی رختخواب بوی نم گرفته باشد باید انتظار کپک را هم داشته باشید. برای جلوگیری از کپک زدن رختخواب زمان را از دست ندهید. حتی اگر هنوز کپک ها را نمی بینید دلیلی بر نبودن آن نیست. در مراحل بعدی کپک های سیاه خودشان را نشان می دهند ولی در ابتدای کار تنها بوی نم از رختخواب حس می شود. اگر بعد از باز کردن پنجره ها و تهویه هوا هنوز هم بوی نم را حس می کنید احتمال اینکه یک لایه نازک کپک روی رختخواب باقی مانده باشد، هست. برای از بین بردن کامل قارچ و کپک، ملحفه و روبالشی و رویه تشک را بشویید و خوب خشک کنید.

با استفاده از مکش قوی جارو برقی هر دو طرف تشک را کامل جارو بکشید تا بقایای کپک نیز از بین برود. دقت کنید که حتما کیسه جارو را نیز خالی کنید زیرا هنوز امکان دارد قارچ یا کپک از کیسه به مناطق دیگر سرایت کند.

نحوه شستشوی تشک خوشخواب در منزل

خوشبو کننده کمد دیواری

میدونستی که هوم سرویز، خدمات رفع نم ساختمان هم ارائه میده؟

جلوگیری از کپک زدن رختخواب با جوش شیرین و سرکه

استفاده هم زمان از سرکه و جوش شیرین کار درستی نیست این دو ماده تاثیر یکدیگر را خنثی می کنند. برای از بین بردن موجودات ریز، میکرو ارگانیزم ها یا کپک های رختخواب و رفع بودی تشک و لحاف، این دو ماده را جداگانه استفاده کنید.

در یک بطری کمی سرکه ریخته و دو طرف تشک را با اسپری، سرکه بپاشید. سپس تا زمان خشک شدن کامل رختخواب، تهویه را روشن گذاشته یا پنجره را باز بگذارید. سرکه سیب در این مورد تاثیر بیشتری دارد.

برای استفاده از جوش شیرین لازم است تا حداقل یک شب تا صبح، جوش شیرین روی تشک باقی بماند. فردا صبح می توانید با جارو برقی همه جوش شیرین ها را تمیز کنید و دیگر اثری از بوی نم و رطوبت رختخواب نیست.

تشک لاتکس به طور طبیعی در برابر کپک مقاوم است. تشک خوشخواب را از لاتکس انتخاب کنید تا نیازی به هوادهی و …. نباشد.

برای جلوگیری از کپک زدن رختخواب باید داخل کمد دیواری خشک باشد و هر از گاهی درب کمد را باز بگذارید از کیسه های کوچک که حاوی مواد خوشبو هستند برای از بین بردن بوی نم استفاده کنید. دانه های قهوه و گیاهان دارای اسانس طبیعی را درون این کیسه ها قرار داده و کیسه را در میان رختخواب ها و یا در گوشه ای از کمد قرار دهید.

تمیز کردن مبل با سرکه سفید

جلوگیری از کپک رختخواب

هزینه ساخت کمد دیواری هوم سرویز

قیمت ساخت و تعمیر درب چوبی

برای سفارش ساخت کمد دیواری هوم سرویز از اپلیکیشن این سامانه اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا