نظافت و پذیرایی

ایده هایی برای خوش گذرانی در نوروز 1400 با وجود ویروس کرونا

ویروس کرونا قصد رفتن نداره و این دومین سالی هست که عید رو باید با حضور این مهمان ناخوانده بگذرونیم. سال 1400 برای ما سال مهمی هست هر چی باشه داریم یک قرن رو تموم می کنیم به قرن بعدی وارد میشیم پس باید حسابی تعطیلات نوروز رو خوش بگذرونیم اما این کوید 19 دست و پامون رو بسته و مجالی برای تفریحات بیرون از خونه نیست. اشکالی نداره ایده های زیادی برای خوش گذرانی در نوروز 1400 وجود داره که می تونیم توی خونه هم اونها رو انجام بدیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

هر ساله به رسم خونه تکونی نوروزی، کارهای نظافت و تمیزکاری خونه هم انجام میشه. برای بازسازی منزل و تغییر دکوراسیون در نوروز 1400 باید از قبل برنامه ریزی کرده باشین. اما گاهی مشغله اجازه نمیده که چیدمان منزل رو عوض کنین یا کفپوش، کاغذ دیواری، رنگ و نقاشی و …. خیلی کارهای دیگه رو به موقع تموم کنین. اگر هنوز کاری باقی مونده، توی تعطیلات فرصت کافی هست ولی بهتره تعمیرات و کارهای پر سر و صدا رو  بعد از تعطیلات انجام بدین تا برای همسایه ها هم مزاحمتی ایجاد نشه. حالا که همه اعضای خانواده به خاطر کرونا در خونه موندن و از مهمونی رفتن و دید و بازدید های سنتی خبری نیست بهتره بیشتر هوای همسایه ها رو داشته باشین. 

ایده های خوش گذرانی در نوروز 1400

حتما کارهایی زیادی هست که همیشه دوست داشتی انجام بدی ولی وقتش رو نداشتی. سال جدید رو با یک برنامه ریزی حساب شده، شروع کن. هر کسی با توجه به علاقه ای که داره می تونه برنامه اختصاصی خودش رو بچینه. یک قلم و کاغذ بردارین و یک به یک برای روزهای تعطیل کرونایی برنامه ریزی کنین. خیلی کارها میشه انجام داد. فقط باید بخوای برای ایده گرفتن چند نمونه با حال و دوست داشتنی رو معرفی می کنم.

خوشگذرانی در نوروز

مهمانی رفتن در نوروز 1400 به سبک کرونایی

به بزرگترهای فامیل سر بزنید ولی به صورت غیر حضوری و از طریق مجازی. دیگه این روزها همه بلدن با لپ تاپ و تبلت کار کنن. هر کدوم از فامیل ها و دوست و آشنا هم که حداقل گوشی موبایل دارن. صبح به صبح تصمیم بگیرید که امروز به خونه کی سر بزنین. یک تماس تصویری هم می تونه دید و بازدید کرونایی خوبی باشه. در ضمن مهمون هاتون هم به همین ترتیب می تونن بهتون سر بزنن. جالب تر اینکه هیچ هزینه ای هم براتون نداره. اصلا این سبک مهمونی رفتن و مهمونی دادن هم حال و هوای خاصی داره. خوبیش اینه که وقتتون توی ترافیک تلف نمیشه. هر روز می تونین به فامیلهای زیادی سر بزنین و سال نو رو تبریک بگین و حتی با لیاس خونه به مهمونی برید.

خانه تکانی عید و آلودگی هوا

خوش گذرانی و گردشگری در نوروز

امسال با همه سالهای دیگه فرق داره امیدوارم تا سال دیگه بساط کرونا هم جمع بشه. اما نباید روحیه تون رو ببازین تفریحات خونوادگی و به سبک متفاوت انجام بدین. به جای رفتن به دشت و صحرا، از تورهای مجازی گردشگری استفاده کنین. به هر جایی که دوست دارین از طریق آنلاین سفر کنین. این کار هیچ هزینه ای نداره و می تونین به هر کجای دنیا سفر کنین. اکثر وب سایت های داخلی و خارجی، دیدنی های شهرها رو به صورت فیلم و عکس به نمایش گذاشتن. دیگه دردسر بلیط هواپیما و قطار و ویزا و … هم نداره . روی کاناپه لم بدین و در کنار دیگر افراد خانواده به هر شهری که دوست دارید، سفر کنین. 

تراریوم بسازید

آوردن طبیعت به خانه

حالا که امکان پیک نیک و استفاده از طبیعت نیست چرا طبیعت رو به خونه نمیاری. یک راه ساده برای خوش گذرانی در نوروز اینه که با گل و گیاه خودتو سرگرم کنی. برای دوست داران گیاهان آپارتمانی، تعطیلات فرصت خوبیه که به گلدان ها رسیدگی کنن. حالا که وقت بیشتری دارید و هوا هم خوبه بد نیست خاک گلدونا رو عوض کنین یا برگ های زرد رو جدا کنین و به گیاهان کود بدید. خدمات گل و گیاه در منزل از سرویس های محبوب در ایام نوروز هست اگر در زمینه باغبونی و رسیدگی به گلدون ها اطلاعاتی ندارید با یکی از این شرکت ها تماس بگیرید و به وضعیت گیاهان آپارتمانی و گل ها سر و سامون بدین. در ضمن بد نیست چند نمونه از گل های بهاری رو هم خریداری کنید تا خونه بوی نوروز و بهار و تازگی بگیره.

با تهیه تراریوم، ویواریوم هم می تونین یک باغ گل کوچک رو برای میز اپن یا میز کار طراحی کنید. با نگهداری چند ماهی قرمز هم حسابی حال و هوای خونه رو نوروزی کنید. یک آکواریوم جمع و جور راه بندازین و از صدای شر شر آب و بازی ماهی ها لذت ببرید. 

۸ گونه از زیباترین گلهای آپارتمانی سایه دوست که باید در هر خانه ای باشد

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خونه تکونی ویژه عید هم ارائه میده؟

آشپزی و خوش گذرانی در نوروز

خوش گذرانی در نوروز به سبک شکموها

با پخت غذاهای خوشمزه هم وقت تون پر میشه و هم کلی سرگرم میشین. بد نیست در این تعطیلات، آقایان آستین ها رو بالا بزنن و در کارهای آشپزی کمی خلاقیت نشون بدن. نگران نباشید دستور غذاهای مختلف رو در اینترنت هم پیدا می کنین. پیشنهاد می کنم روی غذاهای جدید و متنوع تمرکز کنید. انواع دسرها، شیرینی ها و خوراک ها رو طبق دستور سر آشپز تهیه کنید. طعم های جدید و غذاهای ملل رو هم می تونین به لیست غذاهای نوروزی اضافه کنید. به ره حال امسال با همه سال های قبل فرق داره پس اوج هنرتون رو نشون بدید. آشپزی رو با کمک بچه ها هم می تونید انجام بدید به شرطی که کاملا مراقب باشین و وسایل خطرناک رو جلوی دست بچه قرار ندید.

اسم و فامیل خانوادگی

برای این بازی سنتی به یک قلم و کاغذ نیاز دارین که توی هر خونه ای پیدا میشه. البته این بازی خاطره انگیز به همین صورت هم جالب هست اما می خوام یک راه متفاوت تری رو معرفی کنم. با دوستان یا فامیل برنامه ریزی کنید تا در یک ساعت خاص همه آنلاین باشن و با همدیگه اسم-فامیل بازی کنین. به جای نوشتن با خودکار، کلمات رو تایپ کنین. زمان مشخصی برای هر قسمت در نظر بگیرین و بعد از اون همه باید فایل ورد رو در گروه ارسال کنن. اینطوری دیگه امکان تقلب هم نیست. این بازی نوستالژیک احتیاج به توضیح بیشتری نداره و حتما خودتون راه های دیگه ای رو برای اسم-فامیل، پیدا می کنید.

خوش گذرانی در نوروز 1400

خوش گذرانی در نوروز و بازی با بچه ها

اگر فرزند دارید حتما برای این ایام چند بازی و سرگرمی کودکانه رو هم در نظر بگیرید. اصلا بد نیست نوروز 1400 رو به جای فکر کردن به کرونا و مشکلاتش، خودتون رو با بچه ها سرگرم کنین. تا چشم به هم بزنین بچه ها بزرگ میشن و حسرت این روزها رو می خورید. کودک درون تون رو آزاد کنید تا کمی آرامش رو تجربه کنین. بچه های علاقه زیادی به بازی کردن با بزرگ تر ها دارن. قلعه های خیالی درست کنید کارهای عجیب و غریب انجام بدید بدوید، بازی کنید و با صدای بلند بخندید. اینطوری روحیه خودتون هم بهتر میشه و از استرس های روزانه رها میشید. فقط هوای همسایه ها رو هم داشته باشین شاید اون ها در حال استراحت باشن.

خانه تکانی نوروزی سنتی دیرین

کتاب خوانی در تعطیلات نوروزی

ایده های زیادی برای خوش گذزانی در ایام نوروز وجود داره که حتی با وجود کرونا هم میشه انجام داد. هر کسی با توجه به روحیه و علاقه می تونه کارهای خاصی رو انجام بده برای مثال خیلی ها دوست دارند اوقاتشون رو با کتاب خوندن بگذرونن. انواع کتاب های فیزیکی یا ایبوک ها هم برای علاقه مندان وجود داره. حتی می تونین یک گروه کتاب خوانی مجازی رو هم راه بیندازید اینطوری با دوستان و دیگر علاقمندان با کتاب هم آشنا میشین و کلی کتاب جدید رو می خونین. برای اینکه جلسات کتاب خونی نظم بیشتری داشته باشه هر بار یکی از اعضای گروه، یک کتاب رو معرفی می کنه. برای خوندن این کتاب زمان مشخصی، در نظر گرفته می شه و این چرخه ادامه داره. نظرات و تحلیل های شخصی اعضای گروه هم می تونه در فضای مجازی به اشتراک گذاشته بشه.

چگونه بازی ها را روی کامپیوتر خانگی نصب کنیم؟ نصب بازی در منزل

آموزش مجازی در نوروزایده های خوش گذرانی در نوروز با وجود کرونا

آموزش آنلاین در ایام کرونا

این روزها که نمی تونین از خونه خارج بشین، وقتتون رو به بطالت نگذرونین. در دوره های آنلاین شرکت کنید و یک مهارت یا دانش جدید رو یاد بگیرید. فرصت رو از دست ندید و در هر کلاسی که علاقه دارین شرکت کنید. کلاس های خوشنویسی، نقاشی، نجوم، آموزش بازارهای مالی و …. هر چیزی رو که دوست دارید انتخاب کنید. بدون نگرانی از کرونا در حالی که توی اتاق خودتون و روی صندلی راحت نشستید یک آموزش مجازی، جذاب رو یاد بگیرین. مطمئنا این آموزش ها در آینده کلی به دردتون می خوره.

پادکست های صوتی جذاب

از آرامش در خونه مدن استفاده کنید. به پادکست ها و کتاب های صوتی جذاب گوش کنید. این روزها پادکست هایی نظیر احسانو، دایره داستان، کتاب باز، رادیو ماجرا، رادیو دیو و رادیو راه بسیار طرفدار پیدا کرده این پادکست ها حال و هوای خوبی را با قصه ها و موسیقی به وجود میارن و حسابی حالتون رو خوب می کنن. خوشبختانه انواع و اقسام پادکست های صوتی داخلی و خارجی هم هست حتی می تونید روی مهارت های زبان انگلیسی و زبان آموزی هم کار کنید. انتخاب نوع پادکست خیلی سلیقه ایه و بستگی به علاقه شخصی هر فرد داره.

خوش گذرانی در ایام کرونا

خوشگذرانی نوروزی برای عشق خوانندگی ها

آیا شده خودتو در حال خوانندگی روی یک استیج بزرگ، تصور کنی؟ دنیای خوانندگی و هنرپیشگی و سلبریتی بودن هم جذابیت های خودشو داره. به خصوص نوجوون ها خیلی دوست دارن اون سبک زندگی رو هم تجربه کنن. احتمالا پدر بزرگ هم بدش نیاد یک دهن آواز بخونه. سیستم صوتی خفن هم لازم نیست یک میکروفون ساده تهیه کنین و اون رو به هر دستگاه صوتی که در خونه هست، وصل کنید. از اینترنت میشه کلی آهنگ باحال و تکست پیدا کرد. با صدای بلند بخونید تا روح و روان تون تازه بشه. اگر صدای خوشی هم دارید که دیگه اطرافیان هم به فیض می رسند.

نقاشی بکشید

نقاشی کشیدن یک سرگرمی فوق العاده آرامش بخش هست. تکنیک های مختلف رو امتحان کنید رنگ و روغن، آبرنگ، مداد رنگی، گچ و …. هر کدوم ویژگی های متفاوتی دارند. ابزار مناسب رو انتخاب کنید و شروع به کشیدن کنید. اگر هم دوست دارین این کار رو به صورت حرفه ای انجام بدید می تونید در دوره های مجازی و آنلاین نقاشی هم شرکت کنید.اگر کمی خلاقیت رو چاشنی کار کنید و سر انگشتی استعداد داشته باشین حتما نقاشی های هنرمندانه های هم می تونین بکشید. شاید یک روز نقاش معروفی شدین.

نظافت‌منزل ، ترفندها، نکات، راه و روش ها

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خونه تکونی ویژه عید هم ارائه میده؟

خوش گذرنی در نوروز کرونایی

خوش گذرانی در ایام کرونا و نوروز

تماشای فیلم های سینمایی، مستندهای علمی، فلسفی، ماجراجویی در حیات وحش، یک تفریح جذاب برای نوروز هست. ساعاتی از روز رو در کنار اعضای خانواده، به تماشای این فیلم ها اختصاص بدید. با توجه به علاقه و سلیقه جمع می تونین هر روز روی یک موضوع توافق کنید. برای تهیه فیلم های مورد نظرتون هم اصلا مشکلی وجود نداره. البته بهتره از وب سایت های اصلی فیلم رو تهیه کنید و سراغ دانلودهای غیر قانونی هم اصلا نروید.

بنویس و خوش بگذرون

خاطرات و شرح حالی از این دوران به یادگار بنویسین تا در آینده یادآور این ایام باشه. چیزی شبیه به دفتر خاطرات دوران نوجوانی. سال های آینده با خوندن این دفتر کلی کیف می کنین و یاد این ایام و نوروز متفاوت می افتین. به هر حال کرونا هم دیر یا زود بساطش رو جمع می کنه. پس تا می تونین از این ایام بهترین استفاده رو داشته باشین. اگر به نوشتن علاقه داشته باشید هم می تونین حتی روی درآمدش هم حساب کنین. نوشتن دفتر خاطرات و وقایع روزانه شروع وارد شدن به دنیای شگفت انگیز نویسندگی هست. 

نکاتی که باید درباره خدمات درب منزل بدانید

خوش گذرنی در نوروز کرونایی

خوش گذرانی و ورزش در تعطیلات نوروزی

درسته که از خونه خارج نمیشید ولی هنوز هم می تونین تمرینانت منظم ورزشی داشته باشید. با ورزش کردن جسم و روح سالمتری دارید و اندام تون هم رو فرم می مونه. کمی همیت لازمه شروع ورزش کمی سخت هست حتی ممکنه روزهای اول کمی بدن درد هم بگیرید. اگر ورزش درست و اصولی انجام بشه خیلی زود به چربی های اضافی بدن و دور شکم آب میشه.

هنوز کارهای زیادی هست که میشه در نوروز 1400 انجام داد. حتی کرونا هم نمی تونه مانع خوشگذرانی و تفریح بشه فقط باید راهش رو بلد باشید. در قسمت نظرات برای دوستان خودتون بنویسید که برای نوروز 1400 چه برنامه ای دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا