نظافت و پذیراییهوم سرویز

چگونه وسایل آشپزخانه را یک بار برای همیشه نظم بدیم؟

آیا شما هم با مشکلی به نام ” مرتب کردن آشپزخانه ” مواجه هستید؟ این یک مشکل همه گیر است. وسایل زیادی در این فضا جمع شده و نظم دادن به آنها کار دشواری است. به خصوص اینکه روزانه بسیاری از وسایل آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند! در واقع هر چه بیشتر جمع می کنید باز هم آشپزخانه مرتب و منظم نمی شود. در این مطلب پیشنهادهای ساده ای برای نظم وترتیب دادن به لوازم آشپزخانه معرفی شده که شاید تا حدودی کار راه انداز باشد. 

روزهای آخر سال است ولی برخی از خانواده ها درگیر بازسازی و تعمیرات ساختمان بودند و نتوانستند کارهای خانه تکانی را به موقع انجام دهند. اگر هنوز کارهای خانه تکانی و جمع و جور کردن لوازم منزل را انجام نداده اید، فرصت را از دست ندهید. خونه تکونی را با ما آسانتر تجربه کنید هوم سرویز فکر همه چیز را کرده. با ما تماس بگیرید و سرویس مورد نظرتان را درخواست دهید تا بلافاصله نیروی خدماتی یا تعمیراتی به محل اعزام شود. از تمیز کردن منزل گرفته تا تعمیرات لوازم خانه را به حرفه ای های هوم سرویز بسپارید.

 

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چگونه آشپزخانه را مرتب کنیم؟

خانه ها که کوچک تر می شود آشپزخانه ها هم اوضاع دیگری پیدا می کنند. آشپزخانه های امروزی کاربردی چند گانه دارند. در اغلب آپارتمان ها، این فضا به عنوان اتاق ناهارخوری و نشیمن هم استفاده می شود. حتی اگر کلی کابینت دیواری و زمینی هم در آشپزخانه نصب باشد باز هم برای قرار دادن این همه وسایل کوچک و بزرگ، کافی نیست. مرتب کردن آشپزخانه وقت زیادی را تلف می کند در آخر هم نتیجه چیزی نیست که انتظارش را داشتید. با دانستن چند فوت و فن ساده می توانید سر و سامانی به این آشفته بازار بدهید. 

روش نظم دادن به آشپزخانه

مرتب کردن آشپزخانه نظافت روزانه

اولین و مهم ترین اصل در آشپزخانه، نظافت است. در این فضا مواد خوراکی و غذای خانواده آماده می شود پس باید به بهترین شکلی نظافت در آشپزخانه رعایت شود. کثیف بودن آشپزخانه سلامت خانواده را به خطر می اندازد. اتفاقا تمیز کردن آشپزخانه خودش یک چالش جدی برای خانواده هاست. سخت ترین و وقت گیر ترین کارها همین است. خب یک ترفند ساده هست که قبلا بیشتر رعایت می شد این روزها کمتر به این موضوع توجه می شود و آن شستن ظرف ها پس ازغذا خوردن است!

بله خیلی وقت ها فراموش می کنیم ظرف ها را بلافاصله بشوییم ( شاید هم تنبلی یا کمبود وقت و ..) به هر حال وقتی سینک ظرفشویی پر از ظروف نشسته باشد یعنی آشپزخانه اصلا تمیز نیست و نظم و ترتیبی ندارد. نظافت روزانه آشپزخانه شاید یک ربع تا نیم ساعت وقت بگیرد ولی اگر همین زمان را صرف تمیزکاری نکنید مجبورید کل آخر هفته را درگیر آشپزخانه باشید. روزی 2 بار هر بار به مدت 5 تا 10 دقیقه وقت صرف تمیز کردن آشپزخانه کنید خواهید دید که چقدر کارها سریع تر و بهتر انجام می شود.

مرتب کردن کابینت اشپزخانه

وقتی همه جا تمیز و مرتب باشد از آشپزی کردن در آشپزخانه لذت می برید. کابینت ها هم نیاز به نظم و ترتیب دارند. کلی ظرف و ظروف و لیوان و بشقاب و …. در قفسه های کابینت قرار دارد. برخی  از این وسایل حتی سالی یکبار هم استفاده نمی شوند. این وسایل را در طبقات بالایی کابینت قرار دهید. معمولا دسترسی به طبقه آخر کابینت دیواری، دشوار است ولی با این ترفند کاری به آن قسمت ندارید. در ضمن کلی جا در طبقات دیگر باز می شود که می توانید برای چیدن وسایل از آن استفاده کنید. در ادامه برخی از موارد مهم در نظم و ترتیب دادن به کابینت ها آورده شده است.

۲۰ قانون برای تمیز کردن منزل که نمی دانستی!

تمیز نگهداشتن آشپزخانه

نحوه صحیح گذاشتن وسایل در کابینت ها

کابینت زمینی برای قرار دادن وسایل سنگین تر مناسب است. عمق این کابینت ها هم بیشتر است و می توانید قابلمه ها را در کابینت زمینی به راحتی جای دهید. از کابین دیواری برای نگهداری ظروف غذاخوری استفاده کنید. به ترتیب لوازمی که استفاده کمتری دارند را از بالا به پایین بچینید. در طبقات پایین تر همیشه ظروف غذاخوری روزانه و دم دستی را قرار دهید. راز مرتب نگه داشتن آشپزخانه اینست که هر چیزی را سر جای خود بگذارید. در واقع گاهی فراموش می کنیم که این کار را انجام دهیم و پس از مدتی روی کابینت ها و میز جزیره و کانتر آشپزخانه پر از بشقاب و لیوان می شود. برای هر وسیله ایجایی در نظر بگیرید و پس از استفاده آن را در سر حای خود قرار دهید. 

مرتب کردن آشپزخانه و قفسه خوراکی ها

خوراکی های غیر یخچالی جایشان در داخل کابینت ها و قفسه های آشپزخانه است. برای نظم دادن به این مواد غذایی از شیشه ها و ظروف مناسب استفاده کنید. رها کردن این مواد در کابینت ها، بی نمظی ایجاد می کند و کلی فضا را اشغال می کند. هر ماده غذایی را در قوطی مخصوص قرار دهید و روی آن تاریخ خرید را با برچسب مشخص کنید. به این ترتیب موقع استفاده می توانید مواد غذایی قدیمی تر را زودتر بردارید و مصرف کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خونه تکونی ویژه عید هم ارائه میده؟

چگونه با چند حرکت ساده کمد دیواری لباس خود را مرتب کنیم؟

مرتب کردن قفسه های آشپزخانه

مرتب کردن کشوهای آشپزخانه

کشوها از بی نمظ ترین قسمت ها در برخی آشپزخانه ها هستند. این فضا بسیارکاربردی تر ازاینست که به عنوان انباری استفاده شود. از فریم های چوبی یا پلاستیکی برای جدا کردن محفظه داخل کشو استفاده کنید به این ترتیب می توانید کلی وسیله کوچک و ضروری را در این قسمت جاساز کنید. در غیر این صورت ناچارید قاشق و چنگال و کارد و … راروی هم بریزید که برای برداشتن آن به مشکل بر می خورید. با قفسه بندی کشوها دقیقا می دانید کارد گوشت در کدام قسمت است.

مرتب کردن آشپزخانه نقلی

آیا فکر می دانید کوچک بودن این فضا موجب بی نظمی و نامرتب بودن آن شده است؟ واقعیت اینجاست که این شمایید که آشپزخانه را مرتب یا نامرتب نگه می دارید. اگر هر وسیله را بعد از استفاده درست در جای خودش قرار دهید، همیشه آشپزخانه تان مرتب است. اما اگر وسایل رابعد از استفاده روی میز آشپزخانه، کانتر و … رها کنید خیلی زود، وسایل داخل کابینت ها در همه قسمت های اشپزخانه پخش می شوند. این اصلا ارتباطی به بزرگی و کوچکی آشپزخانه ندارد بلکه بستگی به عادت و نوع رفتارتان دارد.

اگر فضای آشپزخانه کوچک است و کابینت های کمتری دارید از اکسسوری ها استفاده کنید. وسایل به درد بخوری تولید شده که برای قفسه بندی و مرتب نگاه داشتن وسایل داخل کابینت ها استفاده می شود. این اکسسوری ها فضای کابینت ها را کاربردی تر می کنند و برداشتن وسایل هم راحت تر می شود. برای مثال سطل آشغال های آویز به درب کابینت، محفظه مخصوص پلاستیک های اضافی، صفحه های گردان داخل کابینت زمینی و …. همگی فضای داخل کابینت ها را کاربردی تر می کنند.

چگونه انبار خانه را خانه تکانی کنیم؟

ایده های مرتب کردن آشپزخانه

مرتب کردن آشپزخانه اوپن

این روزها دیگر خبری از مطبخ های قدیمی و آشپزخانه هایی با در و دیوار کامل نیست. آشپزخانه اوپن در دکوراسیون داخلی جای خود را خوب باز کرده است. این طراحی بسیار شیک و لوکس تر است و افراد خانواده احساس نزدیکی بیشتری دارند. فردی که در حال آشپزی است می تواند با دیگر افراد در ارتباط باشد. مرتب کردن اشپزخانه اوپن اهمیت زیادی دارد. در این فضا هیچ چیزی دور از چشم نیست و در دید قرار داد. به عنوان مهم ترین موضوع همیشه کانتر را مرتب نگه دارید.

  • خلوت کردن کانتر آشپزخانه

وقتی داخل کابینت ها پر باشد و جا کم داشته باشید می توانید برخی از وسایل را روی کانتر قرار دهید. اما گذاشتن هر وسیله غیر ضروری و کم کاربرد روی کانتر آشپزخانه، تنها موجب شلوغی بیشتر می شود. هیچ لزومی ندارد کلی وسیله بزرگ و کوچک روی ککانتر بچینید با این کار خانه را شلخته و بی نظم نشان می دهید. برخی از خانم ها همه لوازم برقی راروی کانتر قرار می دهند تا دسترسی به آنها ساده تر باشد. با این کار آشپزخانه حالت فروشگاه لوازم خانگی پیدا می کند. یکی دو وسیله برقی پر کاربرد مثل ماکروفر یا آبمیوه گیری یا … را می توانید در این مکان قرار دهید. لزاما وسایلی باشد که استفاده روزانه دارد. بقیه لوازم برقی جایشان در داخل کابینت آشپزخانه است. 

راه های ساده برای مرتب کردن کمد دیواری

تمیز کردن آشپزخانهمرتب کردن آشپزخانه

سرویس ویژه خانه تکانی هوم سرویز

چند روز بیشتر به سال 1400 باقی نمونده اگر هنوز نتونستی کارهای خونه تکونی رو تموم کنی نگران نباش. هوم سرویز فکر همه کارها رو کرده با شماره ای که در زیر همین مطلب هست، تماس بگیر تا بلافاصله هماهنگی برای اعزام نظافتچی و نیروی خدماتی و تعمیراتی انجام بشه. از طریق دکه ثبت درخواست در بالای صفحه هم می تونی اقدام کنی و خیلی راحت و آسون سرویس خونه تکونی رو سفارش بدی. ما بهترین نیروهای خدماتی و فنی را برای کمک درب منزل می فرستم. برای این کار هزینه های عجیب و غریب و سرسام آور هم نداریم. همه خدمات هوم سرویز طبق نرخ اتحادیه قیمت گذاری میشه.

نگران کیفیت کار هم نباش تا وقتی که از کار انجام شده راضی نباشی، هیچ هزینه ای نمی پردازی. در ضمن همه نیروهای خدماتی و نظافتی هوم سرویز دارای کارت سلامت هستند و پروتکل های بهداشتی به طور سخت گیرانه ای رعایت میشه. همین حالا گوشی رو بردار و کار رو به کاردون بسپار.

قبل از اینکه خیلی دیر بشه سرویس خونه تکونی عید هوم سرویز رو رزرو کنید

90002021

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خونه تکونی ویژه عید هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا