بنایی و دکوراسیون

درب های ملامینه مدل تشریفات، ماهور و پرستیژ

اگر شما هم تصمیم دارید که به خانه‌ی خود نمایی جدید بدهید، یا قصد دارید برای اتاق خواب‌ها یا در ورودی خانه‌ی خود درب جدیدی تهیه نمایید، یکی از بهترین گزینه‌ها درب ‌های ملامینه یا HPL هستند که به خوبی می توانند تمام خواسته و نیاز شما را برآورده نمایند. امروزه از این درب‌ها در ساخت و تعمیر درب چوبی استفاده می‌شود و این  درب‌ها نسبت به سرویس درب و پنجره یو پی وی سی، از ویژگی‌ها و مزایای بالاتری برخوردارند. ضمن اینکه در طرح‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند. برای آشنایی بیشتر با این درب‌ها با ما همراه باشید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

این شما و این درب ‌های ملامینه

به طور کلی HPL (High Pressure Laminates) به ترکیب چندین ورقه اشاره دارد که از الیاف‌های مختلفی ساخته می‌شود. همانطور که متوجه شده‌اید، به معنای لمینیت فشرده شده در فشار بالا است. این الیاف ام دی افی، به رزینی معروف به رزین عمل کننده در گرمای سخت آغشته می‌شوند. سپس ورقه‌ها به وسیله گرما و فشار به یکدیگر می‌چسبند.

این درب‌ های ملامینه، از رویه‌ی HDF ساخته می‌شوند که بر روی آن ورقی نازک از کرافت را پرس نموده‌اند. به همین دلیل است که شما گاه با نام اچ دی اف ملامینه نیز روبه‌رو می‌شوید. به عبارت ساده‌تر کل درب‌ های ملامینه از ورق‌های HPL‌ ساخته نمی‌شوند. بلکه رویه‌ی این درب‌ها از این ورق‌ها تشکیل شده است.

این  ورق‌های HPL نسبت به گرما یا حرارت بسیار مقاوم هستند. پرس این ورق‌ها بر روی  HDF با قطر 5 میلی‌متر، آن‌ها را در برابر ضربه نیز مقاوم می‌سازد. از آنجا که این ورقه‌های مقاوم دیگر نیازی به رنگ شدن ندارند، در نتیجه بهای تمام شده‌ی آن‌ها نسبت به باقی درب‌ها نیز کمتر خواهد بود.  سرعت بالای تولید این درب‌ها نیز دلیل دیگری برای محبوبیت این‌درب‌ها نسبت به درب‌های دیگر است.

درب ملامینه
انواع درب های ملامینه

تفاوت درب‌ های ملامینه با اچ دی اف

درب‌ های ملامینه از ترکیب ورق‌های اچ دی اف و ورق‌های کرافت تشکیل شده‌اند. با این‌حال که هر دو درب، پیش‌تولید هستند و از قبل ساخته شده‌اند، اما درب‌ های ملامینه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر هستند. از هر دو درب می‌توانید برای سرویس بهداشتی یا حمام منزل خود استفاده کنید. با توجه به این‌که درب ‌های ملامینه قابلیت رنگ شدن ندارند، اما از ماندگاری بالاتری برخوردار هستند.

کجا از درب های ملامینه مدل تشریفات، ماهور، پرستیژ استفاده کنیم؟

روکش‌های درب‌ های ملامینه، باعث مقاومت این درب‌ها نسبت به حرارت و رطوبت بوده، در نتیجه در اثر این عوامل آسیب نمی‌بینند. می‌توانید این ویژگی را با استفاده از رنگ‌های مرغوب دو چندان کنید. این درب‌ها بسیار سبک هستند. نصب آسان و قیمت به صرفه نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که شما را برای خرید آن می تواند ترغیب نماید.

این مزایا باعث می‌شوند تا شما از این درب‌ها برای اتاق‌ها یا سرویس‌های بهداشتی در منزل خود استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که درب ‌های ملامینه مناسب درب ورودی نیستند.اما می‌توانید با نصب یراق‌آلات مناسب این ویژگی را نیز به آن‌ها بیافزایید. این درب‌ها را مناسب ورودی مکان‌هایی مانند ادارات، فرودگاه‌ها یا رختکن‌هایی هستند که نیاز به پارتیشن بندی دارند. با این حال بیایید ببینیم از این درب‌ها کجا باید استفاده نمود

درب های ملامینه
درب ملامینه مدل پرستیژ2

درب‌ های ملامینه اتاقی

برای اتاق‌خواب‌ها این ورق‌های HPL بر روی نئوپان بیشتر اجرا می‌شود. از دلایل دیگری که از این درب‌ها برای اتاق خواب‌های یک مجتمع بزرگ استفاده می‌شود، سرعت بالای تولید این درب‌هاست.درب های ملامینه مدل پرستیژ دقیقا همانی است که شما می‌خواهید. این درب ‌های ملامینه مدل پرستیژ از رویه‌ی 4 میل آرتاویل برخوردارند و در هر سایزی که شما سفارش دهید برای شما تولید می‌شوند. جنس رویه‌ی آن‌ها ضد آب است و بهترین گزینه برای اتاق خوب شما هستند.

درب‌ های ملامینه سرویس بهداشتی

درب‌ های ملامینه مدل تشریفات، ماهور و پرستیز که از ورقه‌های HPL ساخته می‌شوند کاملا ضد آب نیستند. در هنگام خرید این درب‌ها برای سرویس بهداشتی خود توجه کنید. از آنجا که لایه‌ی زیرین این ورقه‌ها از الیافی مانند چوب تشکیل شده است و روکشی بر روی آن سوار نیست، این امکان وجود دارد که چوب در طی زمان، آب را به خود جذب نماید. به همین دلیل بهتر است برای این‌که خیالتان راحت شود، در قسمت زیرین آن از پوشش‌های رزین ABS یا رنگ‌های ضد آب استفاده نمایید تا دقیقا به آنچه مد نظر دارید برسید. برخی از تولیدکنندگان، در جریان تولید درب‌ های ملامینه، دور تا دور درب را از رزین‌های ABS می‌پوشانند تا جذب رطوبت را کاهش دهند. تنها ایرادی که این روش دارد، این است که نتیجه‌ی نهایی از زیبایی چندانی برخوردار نیست.

یکی از دیگر از روش‌هایی که می‌تواند این نقیصه را در درب ‌های ملامینه برای سرویس بهداشتی برطرف نماید، استفاده از MDF به جای HDF است. از درب‌های MDF اغلب برای تولید درب کمدها استفاده می‌شود. درست است که تولید درب با این ورق‌ها نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند اما از نظر کیفیت و قیمت نهایی درب‌های HPL برتری بیشتری دارند.

درب ‌های ملامینه ورودی

اگر بتوانید درب ‌های ملامینه را با یراق آلات مناسب ضد سرقت کنید، جوابگوی نیاز شما هستند. توجه کنید که این درب‌ها به خودی خود ضد ضربه هستند و اگر با یراق آلات ضد سرقت ترکیب شوند دقیقا پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت و تعمیر درب چوبی هم ارائه میده؟

قیمت ساخت و تعمیر درب چوبی

 چرا درب‌ های ملامینه؟

  • همانطور که پیشتر نیز به این موارد اشاره کردیم، این درب‌ها از آنجا که با رزین عمل کننده در گرما پوشانده می‌شوند، در برابر آب و گرمای بسیار زیاد مقاومت بالایی دارند. در ضمن این ورق‌ها در برابر سایش و ضربه نیز بسیار مقاوم هستند.
  • سطح این درب‌ها نسبت به آب، غیر قابل نفوذ است. به همین دلیل می‌توانید از آن‌ها در سرویس‌های بهداشتی نیز استفاده نمایید. در ضمن به شما این امکان را می‌دهد که با خیال راحت آن‌ها را شستشو نمایید. حتی می توانید از مواد شوینده نیز در نظافت این درب ها استفاده کنید.
  • پوشش مقاوم این درب‌ها امکان رشد باکتری را در این محیط به آن‌ها نمی‌دهد. همین ویژگی باعث می‌شود که بتوانید در حمام‌ها که اغلب مرطوب هستند از این درب‌های جذاب استفاده کنید.
  • از آنجا که می‌توان درب ‌های ملامینه را در مدل‌های مختلفی تولید نمود، درب های ملامینه مدل تشریفات، ماهور و پرستیژ گزینه‌های بسیار مناسبی برای انتخاب هستند.
  • قیمت تمام شده‌ی این درب‌ها نسبت به قیمت درب‌های دیگر نیز بسیار به صرفه تر است و می‌توان از آن به عنوان دربی اقتصادی یاد نمود.
  • سرعت بالای تولید این درب‌ها باعث می‌شود که اغلب مهندسان نیز در ساخت مجتمع‌های تجاری با تعداد واحد‌های بالا از آن استفاده نمایند.

معایب درب‌ های ملامینه مدل تشریفات، ماهور، پرستیژ

  • از ورقه‌های HPL به صورت یکپارچه استفاده نشده است. به همین دلیل گوشه‌های این درب‌ها خاصیت تمام درب را ندارد.
  •  درب و پنجره یو پی وی سی نسبت به درب‌های ملامینه براق‌تر هستند.
  • ظاهر این درب‌ها لوکس و تجملاتی نیست و تنها مزایای آن باعث انتخاب این درب‌ها می‌شود.
  • اگر دوست دارید در منزل خود از ترکیب چوب هم استفاده کنید، درب‌ های ملامینه چون ظاهری براق دارند اصلا گزینه‌ی مناسبی برای شما محسوب نمی‌شوند.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید همه‌ی زیر و بم منزلتان با نظر شما باشد، این درب‌ها انتخاب خوبی برای شما نیستند. زیرا درب‌ های ملامینه مدل تشریفات، پرستیژ و ماهور از پیش ساخته شده‌اند. اما چون تنوع بالایی دارند دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند.

سخن پایانی:

اگر برای منزل تازه ساخت خود، یا تعویض درب قدیمی خانه‌اتان به دنبال دربی می‌گردید حتما این گزینه‌ها را باید در نظر بگیرید:

  • که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.
  •  بتواند در مقابل حرارت و رطوبت مقاومت داشته باشد.
  •  هم در طی سال‌ها بر اثر سایش یا ضربه آسیب نبیند.

ما به شما مژده می‌دهیم که درب ‌های ملامینه مدل تشریفات، پرستیژ و ماهور دقیقا همانی هستند که شما می‌خواهید. این درب‌ها می توانند همان گزینه ای باشند که همه‌ی خواسته‌ی شما را یکجا برآورده می‌کنند.

این درب‌ها که کلاف اصلی‌ آن‌ها را ورق‌های HDF تشکیل می‌دهند، بیشتر با لایه ای از رزین آغشته می‌شوند. این رزین‌ها، با توجه به ویژگی خاص خودشان، درب را در برابر گرما، رطوبت، سایش و ضربه مقاوم می‌نمایند. اما باید به نکته‌ی مهمی توجه نمایید. توجه کنید که قسمت زیرین این درب‌ها این ویژگی‌ها را ندارند. به همین دلیل شما اگر از این درب‌ها برای حمام خود استفاده می‌کنید، باید یکی از دو این دو گزینه را انتخاب کنید:

  •  باید قسمت زیرین آن را با رزین ABS  پوشش دهید
  •  از ابزاری برای دور آن استفاده کنید.

 نکته‌ی جالب توجه این است که ترکیب این درب‌ها با رزین، بهترین گزینه برای حمام محسوب می‌شود. چون باکتری در آن‌ها جمع نمی‌شوند در نتیجه بهداشت حمام به طور کلی حفظ می‌شود.

و اما…

اگر برای درب ورودی نیز تمایل دارید که از این درب‌ها استفاده نمایید، یک گزینه پیش‌رو دارید. بهتر است تا با یراق آلات مخصوص، آن‌ها را ضد سرقت نمایید. ضد ضربه بودن این درب‌ها،اگر با گزینه‌ی ضد سرقت آمیخته شود، می‌توانند برای مدت‌ها خیالتان را از بابت سرقت راحت نمایند.

اما فراموش نکنید که این درب‌ها پیش‌تولید هستند. در نتیجه شما نمی‌توانید در طراحی آن‌ها نظر خاصی را مطرح کنید. با این وجود اگر تصمیم خود را گرفته‌اید، بهتر است عجله کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا