هوم سرویز

بهترین گوشی‌های اقتصادی و پایین‌رده

نابه‌سامانی بازار ارز و بالارفتن لحظه‌ای قیمت دلار باعث شده که خریدن گوشی موبایل پرچمدار و حتی میان‌رده برای عده زیادی از افراد دیگر ممکن نباشد و یا پرداخت همچین هزینه گزافی برای آن‌ها معقول نباشد. درهمین رابطه بازار گوشی‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت در بسیاری از کشورها از جمله ایران، طرفداران و مشتریان زیادی دارد و گوشی‌های موبایل با انواع و اقسام مشخصات و مدل‌ها در آن یافت می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی‌های اقتصادی و  پایین‌رده را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از میان انبوه محصولات مختلف این بازار، بهترین گوشی را با توجه به بودجه و نیاز خود خریداری کنید. با هوم سرویز همراه باشید.

Galaxy A33

Galaxy A33
گوشی Galaxy A33

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 1280

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 5 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

سامسونگ گلکسی ای 33 یک دیگر از گوشی‌های اقتصادی متعدد شرکت کره‌ای است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل و وظیفه محافظت از آن برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 5 است. این صفحه نمایش همچنین از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ای 33 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومینیومی است. این محصول به‌علت مقاومتش در برابر نفوذ آب (تا عمق 1 متری و به‌مدت 30 دقیقه) و همینطور گرد و غبار توانسته است گواهی و استاندارد معتبر IP67 را دریافت کند.

پردازنده مزکی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ای که سامسونگ بر روی آن قرار داده، اگزینوس 1280 است. به این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم را نیز اضافه کرد. خوشبختانه این محصول از درگاه اختصاصی microSDXC بهره می‌برد و این بدان معناست که می‌توانید حجم حافظه‌ی آن را به‌مقدار دلخواه ارتقا دهید. هرچند که تولید آن در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی، بسیاری از کاربران را از انجام این کار بی‌نیاز می‌کند. دوربین اصلی گلکسی ای 33 چهارگانه بوده که این چهار سنسور به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در آخر یک سنسور 22 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود.

این دوربین چهارگانه  واصلی می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به فلاش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی گلکسی ای 33 نیز 13 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و کیفیت قابل قبولی دارد. این دوربین سلفی می‌تواند با رزولوشن Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. متاسفانه این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌توانید هنذفری یا هدفون بدون سیم خود را به آن متصل کنید. باتری گلکسی ای 33 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف بهره‌بردن از شارژر 25 واتی، در مدت زمان کوتاهی و به‌طور کامل گوشی شما را شارژ می‌کند.

گلکسی ای 33 به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است.)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در آخر گلکسی ای 33 را می‌توان به‌عنوان یک‌گوشی میان‌رده که هم کیفیت خوبی دارد و هم ارزش خرید بالا، به افراد مختلف معرفی و پیشنهاد کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

Galaxy A32

Galaxy A32
گوشی Galaxy A32

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هیلو جی 80

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (68 + 8 + 5 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

گلکسی ای 32 یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ در بازه 6 تا 8 میلیون تومان است که نسبت به نسخه‌های قبلی خود با پیشرفت همراه شده است. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و کورنینگ گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از آن را برعهده دارد. این صفحه نمایش از ویژگی‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی 800 نیتی بهره می‌برد. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ای 32 از شیشه بوده و قسمت پشتی و فریم دور آن پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، مدیاتک هلیو جی80 است. این تراشه قدرتی هم‌اندازه تراشه‌های اسنپدراگون ندارد اما اگر انتظار معقولی از آن داشته باشید اصلاً شما رو ناامید نمی‌کند. این گوشی به 4، 6 و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شده است که طبعاً مدل 8 گیگابایتی قیمت بیشتر و البته عملکرد بهتری دارد. سامسونگ گلکسی ای 32 را در دو مدل با دو نوع حافظه 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند. همچنین شرکت کره‌ای این امکان را به کاربرانش داده است تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه گوشی خود را ارتقا دهند.

دوربین گلکسی ای 32 از یک ماژول با چهار سنسور تشکیل شده است. این چهار سنسور شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در آخر یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین چهارگانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. خوشبختانه این گوشی علاوه‌بر پشتیبانی از یک اسپیکر باکیفیت، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد.

باتری را نیز در کنار دوربین  و نمایشگر می‌توان از نکات مثبت اصلی گلکسی ای 32 به‌شمار آورد. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی‌ آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر 15 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً خوبی نیز به‌طور کامل شارژ می‌شود. این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در آخر باید گفت که اگر به‌دنبال خرید یک گوشی موبایل در بازه قیمتی 6 تا 8 میلیون هستید و انتظارات معقولی نیز از آن دارید، گلکسی ای 32 محصولی است که به‌هیچ عنوان شما را ناامید نخواهد کرد.

Galaxy A23

Galaxy A23
گوشی Galaxy A23

مشخصات فنی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 680

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (50 + 5 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

گلکسی ای 23 را می‌توان را از سری گوشی‌های اقتصادی و ارزان قیمت سامسونگ درنظر گرفت که بازار هدف آن، جذب کاربرانی است که به‌هر دلیلی نمی‌خواهند برای خرید گوشی هزینه زیادی بکنند. صفحه نمایش این محصول از نوع PLS LCD بوده و ابعاد آن 6.6 اینچ است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و رزولوشن آن نیز، 1080 در 2400 پیکسل است. جندس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ای 23 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته2ای بوده و تراشه اصلی آن نیز، اسنپدراگون 680 است. این تراشه و پردازنده قدرت خیلی زیادی ندارند اما اگه انتظار زیادی از آن‌ها نداشته باشید، قطعاً نیازی‌های شما را برآورده خواهند کرد. سامسونگ این محصول را با سه مدل حافظه‌ی رم 4، 6 و 8 گیگابایتی و با سه نوع حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند. خبر خوب این است که گلکسی ای 23 از درگاه اختصاصی microSDXC بهره می‌برد و در نتیجه اگر این مقدار حافظه نیز برای شما کافی نیست، می‌توانید حجم آن را به‌سادگی افزایش دهید.

دوربین اصلی این محصول چهارگانه بوده که چهار سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر؛ یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین به قابلیت‌هایی همچون فلاش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی گلکسی ای 23 نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. خوشبختانه این محصول از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید هنذفری باسیم خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید.

باتری را شاید بتوان بزرگترین نقطه قوت گلکسی ای 23 به‌شمار آورد. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژدهی و شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 25واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ شده و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد. گلکسی ای 23 به حسگر اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، مجهز شده و از آن بهره می‌برد. در آخر اگر به‌دنبال یک گوشی اقتصادی هستید که قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی لرزشگیر اپتیکال داشته باشد، گلکسی ای 23 را به‌عنوان یک گزینه جذاب درنظر داشته باشید.

Galaxy A22

Galaxy A22
گوشی Galaxy A22

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک MT6833

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 5 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

سامسونگ گلکسی ای 22 یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی شرکت کره‌ای است که در ژوئن 2021 معرفی و در جولای همان سال روانه بازار شد. صفحه نمایش این محصول از نوع TFT بوده و ابعاد آن 6.6 اینچ است. این نمایشگر از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند و رزولوشن آن نیز، 1080 در 2400 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ای 22 از شیشه بوده و قسمت پشتی و فریم دور آن، پلاستیکی است. سامسونگ این محصول را در سه مدل حافظه‌ی رم 4، 6 و 8 گیگابایتی و در دو نوع 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند و همچنین این امکان را به کاربران و خریداران این گوشی داده است تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه‌ی گوشی را به مقدار دلخواه افزایش دهند.

دوربین اصلی گلکسی ای 22 از یک ماژول با سه‌سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل، یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین از قابلیت‌هایی مانند فلش LED، پانوراما و HDR بهره می‌برد و می‌تواند با رزولوشن 1152P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از یک محصول اقتصادی انتظار می‌رود که از مواردی همچون جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی کند و خوشبختانه گلکسی ای 22 از این قاعده مستثنا نیست و از آن بهره می‌برد.

باتری شاید مهم‌ترین بخش در بین گوشی‌های اقتصادی و پایین‌رده باتری باشد. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است . این ظرفیت خوب باتری و همینطور توان شارژ نگه‌داری خوب آن، موجب شده که آن را بزرگترین برگ‌برنده‌ی این محصول بدانیم. گلکسی ای 22 به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر باید گفت که اگر نمی‌خواهید برای خرید یک گوشی موبایل هزینه زیادی بکنید و مواردی همچون قدرت باتری برای شما در اولویت هستند؛ گلکسی ای 22 در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و بنفش برای خرید و برطرف کردن نیاز‌های شما موجود می‌باشد.

Galaxy A21

Galaxy A21
گوشی Galaxy A21

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: Mediatek MT6765 Helio P35

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (16 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

در ادامه معرفی گوشی‌های اقتصادی سامسونگ، به گلکسی ای 21 می‌رسیم. صفحه نمایش این محصول از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر نیز HD بوده و 720 در 1600 پیکسل است. جنس بدنه‌ی قسمت جلویی از شیشه بوده و قسمت پشتی و فریم دور آن پلاستیکی است. سامسونگ این محصول را در یک مدل با 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی تولید می‌کند. مقدار حافظه‌ای که بسیار کم است و آگاهی شرکت کره‌ای از این موضوع باعث شده که برای گلکسی ای 21 درگاه اختصاصی microSDXC را درنظر بگیرد تا از این طریق کاربران این محصول بتوانند به‌مقدار دلخواه حجم حافظه‌ی گوشی خود را افزایش دهند.

دوربین اصلی گلکسی ای 21 از چهار سنسور تشکیل شده است که آن‌‌ها را یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه می‌تواند با رزولوشن Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR نیز مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 13 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیو‌هایی با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی را ضبط کند. خوشبختانه گلکسی ای 21 نیز از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون خود را به آن متصل و به موسیقی‌های موردعلاقه خود گوش دهید.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این گوشی از شارژر 15 واتی نیز بهره می‌برد. گلکسی ای 21 به حسگرهایی چون اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر می‌توان گفت که گلکسی ای 21 یک گوشی اقتصادی با قیمت مناسب و امکانات معمولی است که لزوماً نمی‌توان آن را به همه پیشنهاد کرد.

Galaxy A13

Galaxy A13
گوشی Galaxy A13

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: MediaTek MT6833 Dimensity 700

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ که در تاریخ دسامبر 2021 معرفی و روانه بازار شد، گلکسی ای 13 است. صفحه نمایش این گوشی از نوع PLS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. این نمایشگر مجهز به قابلیت نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی است و رزولوشن آن نیز، 720 در 1600 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و فریم دور آن، پلاستیکی است. سامسونگ برای این محصول 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته است. هرچند این امکان را به خریداران این گوشی داده تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه‌ی آن را به‌مقدار دلخواه ارتقا دهند.

دوربین اصلی گلکسی ای 13 سه‌گانه بوده که سه سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است و قادر است با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 5 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی را ضبط کند. خوشبختانه گلکسی ای 13 علاوه‌بر دارا بودن یک اسپیکر باکیفیت، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که می‌توانید هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل و از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید.

اغراق نیست اگر بگوییم بزرگترین نقطه قوت و برگ برنده‌ی گلکسی ای 13، باتری آن است. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 15واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود. این محصول به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و سنسور مجازی مجاورت مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. اگر به‌دنبال یک گوشی اقتصادی با قیمت پایین و امکانات متوسط و باتری قدرتمند هستید، گلکسی ای 13 می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای شما باشد.

Galaxy M33

Galaxy M33
گوشی Galaxy M33

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2408 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 1280

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (50 + 5 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

گلکسی ام 33 از آن دست گوشی‌های خوش قیمت و باکیفیت سامسونگ است که به‌راحتی می‌تواند هرکسی را برای خریدنش وسوسه کند. صفحه نمایش این گوشی از نوع TFT LCD بوده و ابعاد آن 6.6 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2408 پیکسل بوده و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره می‌برد. همچنین صفحه نمایش گلکسی ام 33 توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این گوشی هوشمند از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی گلکسی ام 33 هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، اگزینوس 1280 پنج نانومتری است. این تراشه و پردازنده قدرت خوبی به این گوشی برای اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بخشیده‌اند. گلکسی ام 33 همچنین به‌لطف 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم‎‌ش، سرعت خوبی دارد و به‌ندرت با مواردی همچون باگ و لگ مواجه می‌شود. سامسونگ همانند دیگر محصولات میان‌رده خود، به این گوشی نیز 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی اختصاص داده است و درست به مانند سایر گوشی‌های میان‌رده‌اش، این امکان را به کاربرانش داده است تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه‌ی آن را به‌مقدار دلخواه ارتقا دهند.

دوربین اصلی گلکسی ام 33 از چهار سنسور مختلف تشکیل شده است. این چهار سنسور شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین چهارگانه و اصلی قادر است ویدیوهایی با کیفیت‌های 4K و Full HD و نرخ 30 فریم برثانیه ضبط کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. خبر خوب در رابطه با گلکسی ام 33 آن است که از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید هدفون خود را به آن متصل و از گوش سپردن به موسیقی یا پادکست لذت ببرید.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این محصول همچنین از شارژر 25 واتی و شارژر معکوس نیز پشتیبانی می‌کند و همین موارد است که باتری آن را به یکی از برگ برنده‌های اصلی آن تبدیل کرده است. گلکسی ام 33 به حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر باید گفت که گلکسی ام 33 یک گوشی میان‌رده با قیمت و امکانات مناسب است و اگر به‌دنبال محصولی با چنین مشخصاتی می‌گردید، مطمئن باشید که از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

Galaxy M32

Galaxy M32
گوشی Galaxy M32

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی 80

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

گلکسی ام 32 یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ است که در ژوئن 2021 توسط شرکت کره‌ای معرفی و در آخر همان ماه روانه بازار شد. نمایشگر این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. وضوح تصویر این صفحه نمایش 1080 در 2400 پیکسل بوده و به‌قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی 800 نیتی مجهز شده است.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ام 32 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن از جنس پلاستیک است. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن مدیاتک هلیو جی 80 است. تراشه‌ای که اگر توقع زیادی از آن نداشته باشید شما را ناامید نخواهد کرد. این محصول همچنین در سه‌مدل 4، 6 و 8 گیگابایتی تولید می‌شود که طبعاً نسخه 8 گیگابایتی آن سرعت بیشتر و عملکرد بهتری دارد. سامسونگ دو نوع حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی برای این گوشی درنظر گرفته است. حجم حافظه‌ای که اگر برایتان کافی نیست می‌توانید آن را از طریق درگاه اختصاصی microSDXC ارتقا دهید.

دوربین اصلی گلکسی ام 32 چهارگانه بوده که چهار سنسور آن را یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین از قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR بهره می‌برد و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 20 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی فیلمبرداری کند. خوشبختانه همانطور که از یک محصول اقتصادی انتظار می‌رود، گلکسی ام 32 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر 25 واتی نیز بهره می‌برد و به‌لطف آن در مدت زمان کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود. گلکسی ام 32 به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در آخر می‌توان گفت که اگر به‌دنبال خرید گوشی باکیفیت از برند سامسونگ و با حداقل بودجه هستید، گلکسی ام 32 یک گزینه جذاب و عالی برای شما است.

Galaxy M31

Galaxy M31
گوشی Galaxy M31

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 9611

حافظه رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 6000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 5 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

گلکسی ام 31 در فوریه 2020 توسط سامسونگ معرفی و در مارس همان سال با برچسب قیمت 280 دلاری روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.4 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. جنس بدنه‌ی جلویی گلکسی ام 31 از شیشه بودهو قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده آن، اگزینوس 9611 است.

این محصول همچنین به 6 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است تا خیال خریدارانش را از بابت سرعت خوبش راحت کند. سامسونگ این گوشی را در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند و همچنین این قابلیت را در اختیار کاربران گذاشته است تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه‌ی آن را به‌مقدار دلخواه افزایش دهند. دوربین اصلی گلکسی ام 31 چهارگانه بوده که چهار سنسور آن را به‎‌ترتیب، یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در آخر یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند.

این دوربین چهارگانه می‌تواند با کیفیت‌های 4K و 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به پانوراما، HDR، فلش LED و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی گلکسی ام 31 نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است با همان کیفیت دوربین اصلی فیلمبردرای کند. خوشبختانه این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و بنابراین می‌توانید به‌راحتی هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید. باتری نیز یکی از بزرگترین نقاط قوت این محصول است که در ادامه آن را برای شما معرفی می‌کنیم.

باتری گلکسی ام 31 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 6000 میلی آمپر ساعت است. این محصول همچنین از شارژر سریع 15 واتی نیز بهره می‌برد و به‌لطف آن در مدت زمان تقریباً کوتاهی شارژ می‌شود. گلکسی ام 31 به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر گلکسی ام 31 یک گوشی اقتصادی است که برای کاربرانی که بدنبال یک گوشی با امکانات و قیمت مناسب هستند یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

Galaxy M23

Galaxy M23
گوشی Galaxy M23

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2408 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 750

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

یکی دیگر از گوشی‌‌های میان‌رده باکیفیت و خوش قیمت سامسونگ، گلکسی ام 23 می‌باشد که در تاریخ مارس 2022 توسط شرکت کره‌ای معرفی و در آوریل همان سال به بازارهای جهانی عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع TFT LCD بوده و ابعاد آن 6.6 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2408 پیکسل بوده و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی گلکسی ام 23 هشت هسته‌ای بوده و تراشه و قلب تپنده‌ی آن را اسنپدراگون 750 شکل داده است. این تراشه و پردازنده قدرتی به این گوشی بخشیده‌اند که به‌لطف آن می‌تواند بدون مشکل اکثر برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را نصب و اجرا کند. به این‌ها باید 4 و 6 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنیم.

سامسونگ برای این محصول خود 128 گیگابایت حجم حافظه درنظر گرفته است و از طرف دیگر این امکان را به خریدارانش داده است تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه‌ی داخلی آن را تا مقدار دلخواه افزایش دهند. دوربین اصلی گلکسی ام 23 سه‌گانه بوده که سه سنسور آن را به‌ترتیب یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو تشکیل می‌دهند.

این دوربین سه‌گانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 480 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین اصلی همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیوهایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. خوشبختانه گلکسی ام 23 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این ظرفیت خوب به‌علاوه‌ی بهره‌مندی از شارژر سریع 25 واتی باعث شده که باتری را یکی از بزرگ‌ترین برگ‌برنده‌های این محصول محسوب کنیم. گلکسی ام 23 به حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درانتها می‌توان گفت که گلکسی ام 23 یک گوشی میان‌رده فوق‌العاده باکیفیت با امکانات مناسب است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

Galaxy M22

Galaxy M22
گوشی Galaxy M22

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هیلو جی 80

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

گلکسی ام 22 برادر بزرگ‌تر و البته ضعیف‌تر نسخه ام 23 هست که در سپتامبر 2021 توسط سامسونگ معرفی شد و در اکتبر همان سال عرضه. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی 600 نیتی پشتیبانی می‌کند.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ام 22 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن از جنس پلاستیک است. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، مدیاتک هیلو جی 80 است. این تراشه در مقایسه با تراشه گلکسی ام 23 قدرت کمتری دارد اما این بدان معنا نیست که نتواند از پس اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف بربیاد. تازه به این‌ها باید 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که این محصول سامسونگ از سرعت خوبی برخوردار است. شرکت کره‌ای  64 و 128 گیگابایت حافظه را برای این گوشی در نظر گرفته است و از طرفی درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی را نیز برای آن تعبیه کرده تا از طریق آن بتوانید حجم حافظه‌ی گوشی را ارتقا دهید.

دوربین اصلی گلکسی ام 22 از یک ماژول با چهار سنسور متفاوت تشکیل شده است. یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، چهار سنسور دوربین اصلی گلکسی ام 22 را شکل می‌دهند. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به‌قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR نیز مجهز شده است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند 13 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است تا با همان کیفیت دوربین اصلی فیلمبرداری کند. این دوربین سلفی همچنین کیفیت خوب و قابل‌قبولی دارد و می‌تواند عکس‌های سلفی باکیفیتی را ثبت کند.

این محصول علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر داخلی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و مجموع این‌ها باعث می‌شود تا عملکرد خوبی در بخش صدا داشته باشد. باتری گلکسی ام 22 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. خوشبختانه این محصول از شارژر سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند، هرچند که شارژر قرار گرفته در داخل جعبه‌اش 15 واتی است. این محصول به حسگر اثرانگشت تجهیز شده است؛ حسگری که در قسمت کناری گوشی قرار گرفته است. اگر می‌خواهید یک گوشی با امکانات متوسط و بعضاً خوب بخرید و هزینه زیادی نیز برای آن نکنید، گلکسی ام 22 می‌تواند یک گزینه و پیشنهاد خوب برای شما باشد.

Galaxy M21

Galaxy M21
گوشی Galaxy M21

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 9611

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 6000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

گلکسی ام 21 از جمله گوشی‌های اقتصادی سامسونگ محسوب می‌شود که در مارس 2020 معرفی و در همان روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و از ویژگی روشنایی 420 نیتی بهره می‌برد. رزولوشن صفحه نمایش این محصول نیز 1080 در 2340 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ام 21 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، اگزینوس 9611 است. این محصول همچنین به 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم نیز مجهز شده است. سامسونگ این گوشی را در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند. البته اگر این میزان حجم حافظه نیز برای شما کافی نیست و نیاز‌هایتان را برآورده نمی‌کند، می‌توانید حجم آن را از طریق درگاه اختصاصی microSDXC به‌مقدار دلخواه افزایش دهید. دوربین اصلی گلکسی ام 21 سه‌گانه بوده که سه سنسور آن را به‌ترتیب یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با رزولوشن 2160P و 1080P تا نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. می‌توان به قابلیت‌های دیگر این دوربین سه‌گانه از جمله فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر نیز اشاره کرد.دوربین سلفی این محصول نیز 20 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

خوشبختانه گلکسی ام 21 از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل و از گوش سپردن به موسیقی و پادکست لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند را نیز می‌توان از نقاط قوت اصلی آن به‌حساب آورد. باتری گلکسی ام 21 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 6000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌توجه به ظرفیت خوبش مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا شارژش را از دست بدهد و از طرف دیگر و به‌لطف شارژر 15 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها باید گفت که اگر به‌دنبال یک محصول با قیمت پایین، امکانات استاندارد و باتری قدرتمند هستید، حتماً نام گلکسی ام 21 را به‌خاطر بسپارید.

Galaxy A12

Galaxy A12
گوشی Galaxy A12

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو P35

حافظه رم: 3 / 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 32/64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 5 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

گوشی هوشمند گلکسی ای 12 یکی از جدیدترین محصولات اقتصادی سامسونگ محسوب می‌شود که جایگزین برادر بزرگترش یعنی گلکسی A11 شده است. صفحه نمایش این گوشی از نوع PLS IPS بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل بوده که برای یک محصول اقتصادی کافی به‌نظر می‌رسد. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ای 12 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن از جنس پلاستیک است.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن مدیاتک هلیو P35 است. گلکسی ای 12 همچنین در سه مدل با سه نوع حافظه‌ی رم تولید می‌شود تا خریداران حق انتخابی بیشتر داشته باشند و بر اساس نیاز و انتظار خود دست به خرید این گوشی بزنند. سامسونگ همچنین این گوشی را در با سه نوع حافظه‌ی داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی به بازار عرضه کرده است و درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی را نیز برای آن درنظر گرفته است. چراکه اگر این مقدار از حجم حافظه برای کاربران کافی نبود، به‌راحتی و از طریق این درگاه اختصاصی حجم آن را افزایش دهند.

دوربین اصلی این محصول از چهار سنسور تشکیل شده است که عبارتند از؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار، یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر. این دوربین چهارگانه قادر است با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبردرای کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی را ضبط و ثبت کند. خوشبختانه گلکسی ای 12 علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر استریو، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و البته این چیزی است که از یک گوشی اقتصادی انتظار می‌رود.

باتری گلکسی ای 12 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. باتری نیز در این گوشی توان شارژدهی بالا و عملکردی خوبی دارد و این عملکرد خوب به‌لطف شارژر سریع 15 واتی‌اش، بهتر نیز شده است. حسگر اثرانگشت این گوشی هوشمند در کنار آن واقع شده است و علاوه‌بر این، گلکسی ای 12 از حسگر شتاب‌سنج نیز بهره می‌برد. در آخر می‌توان گفت اگر می‌خواهید یک گوشی اقتصادی از برند سامسونگ تهیه کنید که هم کیفیت مناسبی داشته باشد و هم از پس ارضای نیاز‌های شما بربیاید، گلکسی ای 12 یک انتخاب هوشمندانه است.

Galaxy A11

Galaxy A11
گوشی Galaxy A11

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1560 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 450

حافظه رم: 2 / 3 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32/64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (13 + 5 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

سامسونگ همیشه در بازار گوشی‌های اقتصادی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و این مورد حتی با وجود رقبایی نظیر شیائومی و هوآوی نیز همچنان به‌قوت خود باقیست. حدود دو سال از عرضه‌ی گلکسی ای 11 می‌گذرد و این گوشی همچنان محصول پرفروشی در میان گوشی‌های اقتصادی بازار است. صفحه نمایش این محصول از نوع IPS LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1560 پیکسل بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ای 11 از شیشه بوده و قسمت پشتی و فریم دور آن پلاستیکی است. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن اسنپدراگون 450 است. این تراشه و پردازنده قدرتی در حد و اندازه‌های محصولات بالارده و یا حتی میان‌رده بازار ندارند اما اگر توقع زیادی از آن نداشته باشید قطعاً شما را ناامید نخواهند کرد. گلکسی ای 11 همچنین با سه نوع حافظه‌ی رم 2، 3 و 4 گیگابایتی عرضه شده است که طبعاً نسخه 4 گیگابایتی آن عملکرد بهتر و سریع‌تری دارد. شکرت کره‌ای گلکسی ای 11 را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی 32 و 64 گیگابایتی تولید می‌کند و این امکان را به کاربرانش داده است تا از طریق درگاه اختصلصی میکرو اس‌دی حجم حافظه‌ی آن را ارتقا دهند.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از سه سنسور متفاوت با کارکرد مختلف شکل گرفته است. یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار، یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، دوربین سه‌گانه این محصول را شکل داده‌اند. این دوربین سه‌گانه و اصلی به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. خوشبختانه گلکسی ای 11 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید هنذفری و هدفون باسیم خود را به آن متصل کنید.

باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این محصول همچنین از شارژر سریع 15 واتی نیز بهره می‌برد  و این بدان معناست که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد. گلکسی ای 11 به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج و حسگر نور و محیط مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر می‌توان گفت که گلکسی ای 11 یک گوشی فوق‌العاده خوش‌قیمت است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد. پس اگر به‌دنبال خرید یک گوشی موبایل با همچین مشخصاتی هستید، در خرید آن تردید نکنید.

Galaxy A10

Galaxy A10
گوشی Galaxy A10

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1520 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 7884

حافظه رم: 2 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

گلکسی ای 10 یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار محصولات اقتصادی ارزان‌قیمت است که در فوریه 2019 معرفی و در مارس همان سال توسط سامسونگ روانه‌ی بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع TFT LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.2 اینچ بوده و رزولوشن آن، 720 در 1520 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بنده‌ی گلکسی ای 10 از شیشه بوده اما قسمت پشتی پلاستیکی است. متاسفانه این محصول برخلاف دیگر کوشی‌های سامسونگ در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم نیست و درنتیجه می‌تواند آسیب‌های جدی در صورت همچین اتفاقی ببیند.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای با فرکانس 1.6 گیگاهرتز بوده و تراشه اصلی آن، اگزینوس 7884 است. پردازنده و تراشه‌ای که اصلاً قدرت زیادی ندارند و برای یک محصول با برچسب اقتصادی نیز نمی‌توان انتظار خیلی بیشتری داشت. گلکسی ای 10 با دو نوع حافظه‌ی رم 2 و 4 گیگابایتی عرضه می‌شود که پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید به سراغ خرید آن بروید، حتماً مدل 4 گیگابایتی آن را تهیه کنید. مقدار حجم حافظه‌ای که سامسونگ برای این محصول خود درنظر گرفته است 32 گیگابایت می‌باشد که به‌هیچ عنوان کافی نیست. از همین جهت شرکت کره‌ای این امکان را به کاربرانش داده است تا از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی حجم حافظه‌ی آن را تا سقف 512 گیگابایت دیگر افزایش دهند.

دوربین اصلی گلکسی ای 10، 13 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار بوده و می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین همچنین به فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی بوده و با لنز واید بوده و قادر است عکس‌های سلفی با همین کیفیت را ثبت کند. صدا از جمله بخش‌هایی است که گلکسی ای 10 در آن عملکرد بسیار خوبی دارد. این گوشی هوشمند علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری گلکسی ای 10 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 3400 میلی آمپر ساعت است. ظرفیتی که به این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی بخشیده است. متاسفانه این محصول و در کمال تعجب به حسگر اثرانگشت مجهز شده است و تنها از حسگر‌های شتاب‌سنج و سنسور مجاورت بهره می‌برد. در آخر می‌توان گفت که گلکسی ای 10 یک گوشی فوق‌العاده ارزان قیمت است و امکانات پایینی نیز دارد. درنتیجه اگر تنها اولویت شما برای خرید محصول، قیمت پایین آن است، این گوشی هوشمند می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد.

Galaxy A10S

Galaxy A10S
گوشی Galaxy A10S

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1520 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو P22

حافظه رم: 2 / 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (13 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

برارد کوچک‌تر گلکسی ای 10 که با برخی بهبودها در تاریخ سپتامبر 2019 روانه بازار شد، همچنان یک گوشی اقتصادی با امکانات مناسب و طراحی جذاب است. صفحه نمایش گلکسی ای 10 اس از نوع PLS IPS بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.2 اینچ بوده و رزولوشن آن 720 در 1520 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و باقی بخش‌های بدنه‌ی آن پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی گلکسی ای 10 اس هشت هسته‌ای بوده وفرکانس آن 2 گیگاهرتز است و تراشه اصلی آن مدیاتک هلیو پی 22 است. سامسونگ برای این گوشی هوشمند 2 یا 3 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز در نظر گرفته است. حجم حافظه داخلی که شرکت کره‌ای به این محصول خود اختصاص داده است تنها 32 گیگابایت است. البته این امکان وجود دارد تا از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی حجم حافظه‌ی آن را تا سقف 512 گیگابایت دیگر ارتقا دهید.

دوربین اصلی گلکسی ای 10 اس از دو سنسور تشکیل شده است. این دو سنسور شامل یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین دوگانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است تا با همان کفیت دوربین اصلی، فیلمبرداری کند. در بخش صدا گلکسی ای 10 اس عملکرد خوب و قابل‌قبولی دارد. این گوشی علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر و همینطور جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز بهره می‌برد.

باتری این گوشی هوشمند اقتصادی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان نگه‌داری شارژ بسیار خوبی نیز دارد و درنتیجه دیگر نیازی نیست که نگران تمام شدن سریع شارژ گوشی خود باشید. گلکسی ای 10 اس به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در پشت گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج و سنسور مجاورت مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها اگر می‌خواهید یک گوشی اقتصادی باکیفیت داشته باشید و نمی‌خواهید زیاد برای خرید آن هزینه کنید، گلکسی ای 10 اس در چهار رنگ آبی، سبز، قرمز و مشکی برای خرید موجود می‌باشد.

Galaxy M13 5G

Galaxy M13 5G
گوشی Galaxy M13 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: Dimensity 700

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (50 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسلی

گلکسی ام 13 از محصولات میان‌رده و اقتصادی سامسونگ محسوب می‌شود که در جولای 2022 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل بوده و وظفیه محافظت از آن برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 3 است. این صفحه نمایش به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی 400 نیتی مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این گوشی از شیشه بوده و مطابق انتظار، قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن پلاستیکی است. پردازنده مرکزی گلکسی ام 13 فایو‌جی هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن Dimensity 700 است. این محصول همچنین به 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است. سامسونگ گلکسی ام 13 فایوجی را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند و همچنین این امکان را به کاربرانش داده تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه آن را تا مقدار مدنظر و دلخواهشان افزایش و ارتقا دهند.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند دوگانه بوده که دو سنسور آن را به‌ترتیب یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین دوگانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلاش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی گلکسی ام 13 فایوجی نیز 5 مگاپیکسلی با لنز واید است. این محصول از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و بنابراین مشکلی در اتصال هنذفری و هدفون باسیم خود به آن نخواهید داشت.

باتری این محصول غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بالایی دارد و از شارژر سریع 15 واتی نیز بهره می‌برد. گلکسی ام 13 فایوجی به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. برای کسانی که به‌دنبال یک گوشی اقتصادی با قیمت پایین و امکانات متوسط می‌گردند، گلکسی ام 13 فایوجی می‌تواند یک گزینه مطلوب باشد.

Galaxy M13

Galaxy M13
گوشی Galaxy M13

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 850

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 5 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

علارغم شباهت بسیار زیاد اسم گلکسی ام 13 به نسخه فایوجی آن، این دو کاملاً دو محصول متفاوت هستند که در تمام بخشی با یکدیگر فرق دارند. گلکسی ام 13 با برچسب قیمت 190 یورویی، در می 2022 معرفی و اول جولای همان سال توسط سامسونگ به بازارهای سراسر دنیا عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع PLS LCD بوده و ابعاد آن 6.6 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر نیز 720 در 1600 پیکسل است.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ام 13 از شیشه بوده و جنس قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، از پلاستیک است. استفاده از پلاستیک به‌جای آلومنیوم، تدبیری از سمت سامسونگ برای پایین آوردن قیمت گوشی و کاهش هزینه‌های تولید آن است. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن اگزینوس 850 هشت نانومتری است. این محصول همچنین برای داشتن عملکرد بهتر و سریع‌تر به 4 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. سامسونگ گلکسی ام 13 را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند. همچنین اگر به هردلیلی این مقدار نیز برایتان کافی نیست، می‌توانید از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی حجم حافظه‌ی آن را تا مقدار دلخواه افزایش دهید.

دوربین اصلی گلکسی ام 13 از یک ماژول با سه سنسور متفاوت تشکیل شده است. این سه سنسور شامل، یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین سه‌گانه و اصلی قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند و همچنین به توانایی‌ها و قابلیت‌هایی همچون فلاش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است تا با همان کیفیت دوربین اصلی، فیلمبرداری کند.

پشتیبانی گلکسی ام 13 از جک 3.5 میلی‌متری باعث شده که به‌راحتی بتوانید هدفون سیم‌دار خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی، پادکست و… لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژنگه‌داری بالایی دارد و به‌لطف شارژر سریع 15 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی و به‌طور کامل شارژ می‌شود.

گلکسی ام 13 به حسگرهایی مانند اثرانگشت (که در قسمت کناری گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، سنسور مجازی مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درنهایت باید گفت که اگر می‌خواهید یک گوشی پایین‌رده و اقتصادی از برند سامسونگ خریداری کنید، نام گلکسی ام 13 را حتماً به‌یاد داشته باشید.

Realme 6 Pro

Realme 6 Pro
گوشی Realme 6 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 720

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (16 + 8) مگاپیکسل

گوشی Realme 6 Pro یکی دیگر از محصولات میان‌رده ریل‌می است که شرکت چینی برای تولید آن وسواس و سخاوت زیادی به‌خرج داده است. نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان بدهید. ابعاد این صفحه نمایش 6.6 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی 90 هرتزی تصویر، فرکانس لمسی 120 هرتزی و روشنایی 480 نیتی پشتیبانی می‌کند.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی این گوشی هوشمند از شیشه بوده و فریم دور آن پلاستیکی است. بدنه‌ی این محصول همچنین در برابر پاشش آب مقاوم است. پردازنده مرکزی ریل‌می 6 پرو هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 720 است و به 6 و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شده است. همه‌ی این‌ها موجب شده که این گوشی عملکرد و سرعت خوبی داشته باشد و به‌ندرت با مواردی همچون باگ و لگ مواجه شود. مقدار حافظه‌ای که ریل‌می برای این محصول خود درنظر گرفته 64 و 128 گیگابایت است که البته این مقدار می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تعبیه شده بر روی آن، افزایش یابد.

دوربین اصلی ریل‌می 6 پرو از چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو و زوم اپتیکال دوبرابری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، می‌شود. این دوربین چهارگانه به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این گوشی نیز دوگانه بوده که دو سنسور آن را یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید تشکیل می‌دهند.

این محصول علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر داخلی و صدای 24 بیت، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید هدفون خود را بدون مشکل به آن وصل کنید. باتری ریل‌می 6 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4300 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 30 واتی‌اش، تنها در مدت 57 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

این گوشی هوشمند به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت باید گفت که Realme 6 Pro یک گوشی باکیفیت با امکانات و قیمت عالی است که ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارد.

Realme 6

Realme 6
گوشی Realme 6

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی 90

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

ریل‌می 7 با عرضه خود جایگزین این محصول شد اما Realme 6 با ویژگی‌ها و قیمت مناسبی که دارد هنوز هم طرفداران زیادی دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و وضوح آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی 90 هرتزی تصویر، فرکانس لمس 120 هرتزی و روشنایی 480 نیتی مجهز شده است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

این گوشی نیز درست همانند نسخه پرو، در مقابل پاشش آب مقاوم است. پردازنده مرکزی ریل‌می 6 از هشت هسته تشکیل شده و تراشه آن، مدیاتک هلیو جی 90 با معماری 12 نانومتری است. ریل‌می این محصول خود را به 4، 6 و 8 گیگابایت حافظه‌ی مجهز کرده است که بدیهی است که نسخه‌ی 8 گیگابایتی آن سرعت و عملکرد بهتری دارد. ریل‌می 6 در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی 64 و 128 گیگابایتی تولید شده است و این مقدار می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی افزایش نیز یابد.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از 4 سنسور تشکیل شده است که این 4 سنسور به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور سیاه و سفید 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین از قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر بهره می‌برد و می‌تواند با کیفیت Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند. خوشبختانه ریل‌می 6 در مبحث صدا عملکرد قابل قبولی دارد و از اسپیکر داخلی و جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4300 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر سریع 30 واتی، در کمتر از یک ساعت به‌طور کامل شارژ شده و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد. ریل‌می 6 به حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. با اینکه گزینه‌های بهتری از این گوشی برای خرید وجود دارد، اما اگر توضیحات گفته شده در رابطه با آن نظر شما را جلب کرده، می‌توانید Realme 6 را در دو رنگ آبی یا سفید تهیه کنید.

Realme 5 Pro

Realme 5 Pro
گوشی Realme 5 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 712

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4035 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 +  2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین‌های ریل‌می از نظر قدرت و کارایی، گوشی Realme 5 Pro است. این گوشی هوشمند با اینکه قیمت بسیار پایین و اقتصادی‌ای دارد، اما از جمله محصولات میان‌رده این شرکت محسوب می‌شود. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این صفحه نمایش 6.3 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2340 پیکسل است. این نمایشگر همچنین توسط کورنینگ گوریلا گلس 3 پلاس، محافظت می‌شود.

بدنه‌ی ریل‌می 5 پرو در مقابل پاشش آب مقاوم است و در صورت بروز چنین اتفاقی می‌تواند از خود حفاظت کند. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، اسنپدراگون 712 با معماری ده نانومتری است. این تراشه و پردازنده قدرت خیلی خوبی دارند و به‌کمک 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، می‌توانند بدون مشکل بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را نصب و اجرا کنند. مقدار حجم حافظه‌ای که شرکت ریل‌می برای این محصول خود درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است که البته با وجود درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، می‌تواند تا 256 گیگابایت دیگر نیز افزایش یابد.

دوربین اصلی ریل‌می 5 پرو از یک ماژول با چهار سنسور محتلف تشکیل شده است. این چهار سنسور به‌ترتیب شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین چهارگانه و اصلی از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی بهره می‌برند و می‌توانند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کنند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و با لنز واید است.

خوشبختانه ریل‌می 5 پرو از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری باسیم خود را به آن متصل و از گوش دادن به موسیقی، پادکست و… لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4035 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر سریع 20 واتی، تنها در مدت زمان 30 دقیقه به‌طور نصف پر می‌شود.

ریل‌می 5 پرو به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در پشت گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها باید گفت که شاید زمان نسبتاً زیادی از عرضه‌ی این گوشی می‌گذرد، اما Realme 5 Pro با امکانات مناسب و قیمت بی‌نظیرش، همچنان می‌تواند یک گزینه‌ی خوب برای بسیاری از کاربران محسوب شود.

Realme 5

Realme 5
گوشی Realme 5

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 665

حافظه رم: 3 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (12 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

گوشی Realme 5 از آن دست محصولاتی است که شاید برای عکاسی ساخته و مناسب نباشد، اما به‌واسطه تراشه و پردازنده مناسبش و همینطور باتری قدرتمندش، می‌توان آن را یک گوشی اقتصادی عالی برای انجام بازی نامید. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و رزولوشن آن، 720 در 1600 پیکسل است. وظیفه محافظت از این صفحه نمایش نیز برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 3 پلاس است.

بدنه‌ی این گوشی در برابر پاشش آب مقاوم است و از این جهت می‌تواند خیال شما را راحت کند. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای با فرکانس‌های 1.8 تا 2 گیگاهرتزی بوده و تراشه‌ی آن، اسنپدراگون 665 است. این تراشه و پردازنده به‌همراه 3 و 4 گیگابایت حافظه‌ی رم، آن را به محصول مناسبی برای انجام بازی تبدیل کرده‌اند و عملکرد کلی آن را بهبود بخشیده‌اند. ریل‌می 5 در سه مدل با سه نوع حافظه‌ی 32، 64 و 128 گیگابایتی تولید شده است که البته این میزان از حجم حافظه می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با رزولوشن‌های 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌ها و امکانات این دوربین چهارگانه می‌توان به فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد.

دوربین سلفی این محصول نیز 13 مگاپیکسلی است. ریل‌می از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه و به‌‌هنگام بازی می‌توانید هدفون خود را به آن وصل کنید و از تجربه‌ی صوتی بازی خود نیز لذت ببرید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. توان شارژ نگه‌داری این باتری قابل توجه است و می‌توانید تا 24 ساعت با آن بازی کنید و نیازی به شارژ مجدد نداشته باشید!

ریل‌می 5 به حسگرهایی مانند اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در آخر اگر می‌خواهید با حداقل هزنیه‌ی ممکن، یک گوشی مناسب برای انجام بازی‌های موبایلی بخرید، Realme 5 محصولی است که ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Realme 3 Pro

Realme 3 Pro
گوشی Realme 3 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 710

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4045 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (16 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 25 مگاپیکسل

گوشی Realme 3 Pro را می‌توان ارزان‌ترین محصول میان‌رده این شرکت نامید. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.3 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2340 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. جنس قسمت جلویی ریل‌می 3 پرو از شیشه بوده و بدنه‌ی آن پلاستیکی است.

تراشه اصلی این محصول اسنپدراگون 710 بوده و این مورد به‌علاوه‌ی 4 و 6 گیگابایت حافظه‌ی رم آن را به‌گزینه‌ی مطلوبی برای بازی کردن تبدیل می‌کند. مقدار حجم حافظه‌ای که ریل‌می برای این محصول خود درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است. مقداری که البته و به‌لطف درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، می‌تواند تا 256 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

دوربین اصلی ریل‌می 3 پرو دوگانه بوده که شامل یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین از امکاناتی نظیر فلش LED، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 25 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً خوب و باکیفیتی را ثبت کند. خوشبختانه ریل‌می 3 پرو از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه مشکلی در اتصال هدفون خود به آن نخواهید داشت.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن، 4045 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 20 واتی استفاده می‌کند و تنها 30 دقیقه طول می‌کشد تا مقدار شارژ آن به نصف برسد. ریل‌می 3 پرو به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر آنکه اگر این توضیحات گفته شده در باب این محصول نظر شما را جلب کرد، می‌توانید Realme 3 Pro را در سه رنگ خاکستری، آبی و ارغوانی خریداری کنید.

Realme 3

Realme 3
گوشی Realme 3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.22 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1520 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو پی 60

حافظه رم: 3 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4230 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (13 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

یکی از قدیمی‌ترین و البته ارزان‌ترین محصولات ریل‌می که در مارس 2019 عرضه و روانه بازار شد، گوشی Realme 3 است. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهید. ابعاد این نمایشگر 6.22 اینچ است و رزولوشن آن، 720 در 1520 پیکسل می‌باشد. وظیفه محافظت از این صفحه نمایش نیز برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 3 است. جنس قسمت جلویی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی آن، پلاستیکی است. پردازنده مرکزی ریل‌می 3 هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، مدیاتک هلیو پی 60 است.

این محصول همچنین به 3 و 4 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است. مقدار حجم حافظه‌ای که ریل‌می برای این خود درنظر گرفته و آن را با این مقدار تولید کرده است، 32 و 64 گیگابایت است. مقداری که امروزه اصلاض کافی به‌نظر نمی‌رسد اما می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تعبیه شده برای آن، تا 256 گیگابایت دیگر افزایش و ارتقا یابد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند متشکل از دو سنسور است. یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر.

این دوربین دوگانه و اصلی به قابلیت‌هایی همچون فلش LED و HDR تجهیز شده است و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. ناگفته نماند که دوربین سلفی ریل‌می 3 نیز 13 مگاپیکسلی و با لنز واید است. خبر خوب آن است که این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و می‌توانید به‌راحتی هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید. باتری ریل‌می 3 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 4230 میلی آمپر ساعت است.

این محصول به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درانتها و با توجه به گذشتن مدت زمان زیادی از عرضه‌ی این گوشی، Realme 3 محصولی نیست که ما آن را به همه افراد پیشنهاد کنیم اما اگر شما از جمله آن مخاطبان خاص هستید که توضیحات گفته شده در رابطه با این گوشی نظر شما را جلب کرده، می‌توانید به‌سراغ خرید آن بروید.

Realme C30

Realme C30
گوشی Realme C30

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: Tiger T612

حافظه رم: 2 / 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

در ادامه می‌خواهیم برخی از اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین گوشی‌های برند ریل‌می را به شما معرفی کنیم. Realme C30 یکی از این محصولات است که در ژوئن 2022 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل بوده و از قابلیت روشنایی 400 نیتی بهره می‌برد. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی بوده و تراشه آن Tiger T612 است. این محصول همچنین به 2 و 3 گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است.

حجم حافظه‌ی این گوشی تنها 32 گیگابایت بوده که اصلاً کافی نیست اما این مقدار می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی افزایش یابد. دوربین اصلی Realme C30 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD تا نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این محصول نیز 5 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 720P با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

همانطور که از یک محصول اقتصادی انتظار می‌رود، ریل‎‌می سی 30 نیز از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و به آن مجهز شده است. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد و همین مورد باعث شده است تا بزرگترین نقطه قوت این گوشی تلقی شود. ریل‌می سی 30 به حسگرهایی همچون شتاب‌سنج و سنسور مجاورت تجهیز شود و از آن‌ها پشتیبانی کند. درنهایت اگر می‌خواهید با حداقل هزینه‌ی ممکن، یک گوشی هوشمند تهیه کنید، Realme C30 می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای شما باشد.

Realme C25S

Realme C25S
گوشی Realme C25S

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی 85

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 6000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

Realme C25S یکی دیگر از محصولات اقتصادی و فوق‌العاده ارزان قیمت برند ریل‌می است که نسبت به سایر گوشی‌های سری C کیفیت بالاتر و عملکرد بهتری دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل بوده و از قابلیت روشنایی متوسط 480 نیتی و حداکثری 570 نیتی پشتیبانی می‌کند. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی ریل‌می سی 25 اس، هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، مدیاتک هلیو جی 85 است. ریل‌می این محصول خود را 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز کرده است. البته این حجم از حافظه‌ی داخلی می‌تواند به‌لطف درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تعبیه شده بر روی این گوشی، تا مقدار دلخواه افزایش یابد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود.

این دوربین سه‌گانه به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و می‌تواند با رزولوشن Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی، فیلمبرداری کند. خوشبختانه ریل‌می سی 25 اس از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید به‌آسانی و بدون مشکل، هنذفری و هدفون باسیم خود را به آن وصل کنید. باتری را بدون شک می‌توان بزرگترین برگ برنده‌ی این گوشی نامید.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 6000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 18 واتی و همینطور شارژر معکوس، پشتیبانی می‌کند. ریل‌می سی 25 اس به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت اگر به‌دنبال خرید بهترین گوشی از سری C برند ریل‌می هستید، بهتر است هرچه زودتر برای خرید Realme C25S اقدام کنید.

Realme C25

Realme C25
گوشی Realme C25

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی 70

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 6000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

گوشی Realme C25 برادر بزرگ‌تر نسخه‌ی اس است که در مارس 2021 معرفی و روانه‌ی بازار شد. نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این صفحه نمایش 720 در 1600 پیکسل بوده و از قابلیت روشنایی 480 نیتی بهره می‌برد. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی ریل‌می سی 25، هشت هسته‌ای بوده تراشه‌ی آن، مدیاتک هلیو جی 70 با معماری 12 نانومتری است. به این‌ها باید 4 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کرد. مقدار حجم حافظه‌ای که شرکت چینی برای این محصول خود درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است که البته این مقدار نیز می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو ‌‌اس‌دی، افزایش نیز یابد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود.

این دوربین سه‌گانه به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانورما و HDR تجهیز شده است و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند دقیقاً با همان رزولوشن و نرخ فریم دوربین اصلی، فیلمبرداری کند. ریل‌می سی 25 از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید هدفون سیمی خود را به آن متصل کنید.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 6000 میلی آمپر ساعت است. این باتری شارژر سریع 18 واتی و شارژر معکوس پشتیبانی می‌کند و توان شارژ نگه‌داری و عملکرد بسیار خوبی دارد. ریل‌می سی 25 به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در پشت گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. اگر توضیحات گفته شده و مشخصات این محصول نظر شما را جلب کرد، می‌توانید گوشی Realme C25 را در دو رنگ آبی و خاکستری تهیه کنید.

Huawei Nova 8i

Huawei Nova 8i
گوشی Huawei Nova 8i

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2376 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 662

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی نوا 8 آی یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و باکیفیت این شرکت چینی است که بدون سر و صدا و تبلیغات خاصی، در جولای 2021 معرفی و در اواخر همان ماه روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر نیز 1080 در 2376 پیکسل است و کیفیت بسیار خوبی نیز دارد. هوآوی نوا 8 آی نیز درست به‌مانند دو برادر بزرگترش (نوا 8 پرو و نوا 8) فاقد سرویس‌های گوگل است و از هیچکدام از خدمات و برنامه‌های آن پشتیبانی نمی‌کند.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و چیپست و تراشه‌ی اصلی آن، اسنپدراگون 662 است. به این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا دریابید که این گوشی هوشمند قرار نیست به این زودی‌ها کند شود و یا مشکلی برای کاربرانش ایجاد کند. متاسفانه هوآوی نوا 8 آی هم درست به‌مانند دو مدل دیگر خودش (نوا 8 پرو و نوا 8) از درگاه ارتقاء حافظه پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌توانید حجم حافظه گوشی موبایل خود را افزایش دهید. اما خوشبختانه و برخلاف دو مدل دیگر، هوآوی نوا 8 آی از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و بنابراین می‌توانید به‌سادگی هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

دوربین نیز عملکرد بسیار خوبی در این محصول دارد و از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیمسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و توانایی پوشش 120 درجه‌ای؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین چهارگانه می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین اصلی به قابلیت‌هایی نظیر فلاش LED، پانوراما و HDR نیز مجهز شده است.

دوربین سلفی هوآوی نوا 8 آی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. باتری را بدون شک می‌توان یک از اصلی‌ترین جنبه‌های مثبت این گوشی میان‌رده نامید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4300 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 66 واتی‌اش، تنها در مدت 17 دقیقه مقدار شارژش به 60 درصد می‌رسد و فقط در 38 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی نوا 8 آی به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند با 128 گیگابایت حافظه‌ی رم و در سه رنگ نقره‌ای، آبی و مشکی به بازار عرضه شده است و اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده خوش قیمت و با کیفیت مناسب هستید؛ هوآوی نوا 8 آی می‌تواند همان چیزی باشد که به‌دنبالش هستید.

Huawei Nova 7i

Huawei Nova 7i
گوشی Huawei Nova 7i

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2310 پیکسل

پردازنده: کرین 810

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

اگر نمی‌خواهید برای خرید یک گوشی موبایل هزینه‌ی زیادی کنید و از طرفی به‌دنبال یک محصول باکیفیت نیز هستید؛ هوآوی نوا 7 آی یک گزینه‌ی مطلوب برای شماست. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند بالغ بر 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.4 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2310 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی هوآوی نوا 7 آی از شیشه بوده و قسمت پشتی و فریم دور آن، آلومینیومی است. این گوشی نیز درست به‌مانند مدل‌های نوا 7 پرو و نوا 7، از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند و فاقد آن‌ها است.

پردازنده مرکزی هوآوی نوا 7 آی، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، کرین 810 است. این محصول همچنین به 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است تا دیگر خیال شما را از بابت سرعت و عملکرد خوبش راحت کند. هوآوی برای این گوشی، 128 گیگابایت حافظه‌ی رم در نظر گرفته است اما اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست، می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ی آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید. حال به معرفی و بررسی دوربین هوآوی نوا 7 آی می‌رسیم که بدون شک بزرگترین نقطه‌ی قوت و برگ برنده‌ی آن است.

دوربین اصلی این محصول از چهار سنسور مختلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین نیز می‌توان به فلش LED، پانوراما و البته HDR اشاره کرد. دوربین سلفی هوآوی نوا 7 آی نیز 16 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم را ضبط کند.

خوشبختانه این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و بنابراین به‌راحتی می‌توانید هدفون یا هنذفری باسیم خود را به آن متصل کنید. باتری این محصول نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. گفتنی است که این باتری به شارژر 40 واتی مجهز است و در نتیجه در زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی نوا 7 آی به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن پشتیبانی می‌کند. در آخر و همانطور که در ابتدای متن گفتیم، اگر بودجه‌ی محدودی دارید و به‌دنبال یک گوشی میان‌رده باکیفیت هستید؛ هوآوی نوا 7 آی در سه رنگ مشکی، سبز و آبی-صورتی برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Nova 5T

Huawei Nova 5T
گوشی Huawei Nova 5T

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3750 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (48 + 16 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی نوا 5 تی گوشی هوشمند میان‌رده‌ای است که از پردازنده‌ی گوشی‌های پرچمدار این برند در سال 2018 استفاده می‌کند و از آن‌ها قدرت می‌گیرد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.26 اینچ است. جنس بدنه‌ی هوآوی نوا 5 تی، از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی آن) و فریم دور آن نیز، آلومینیومی است. این محصول نیز از سرویس‌ها و خدمات گوگل به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و درنتیجه شما می‌توانید از برنامه‌ها و مزایای بی‌شمار آن بر روی این گوشی بهره ببرید.

پردازنده مرکزی هوآوی نوا 5 تی، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 980 است. همانطور که گفتیم این همان تراشه و پردازنده‌ای است که در گوشی‌های پرچمدار هوآوی در سال 2018 استفاده شده بود و همین نشان می‌دهد که این محصول چه سرعت و قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. تازه باید به این‌ها 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنیم تا دیگر خیالمان از بابت عملکرد آن راحت شود. هوآوی برای این گوشی هوشمند، 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی درنظر گرفته است که مقدار مناسبی می‌باشد اما اگر به‌هر دلیلی این حجم از حافظه برایتان کافی نیست و نیاز‌هایتان را برآورده نمی‌کند؛ متاسفانه راهی برای ارتقاء آن وجود ندارد و بنابراین نمی‌توانید حجم حافظه‌ی گوشی موبایل خود را افزایش دهید.

دوربین نیز از نقاط قوت اصلی این محصول محسوب می‌شود و قدرت و کیفیت بسیار خوبی دارد. دوربین اصلی هوآوی نوا 5 تی، چهارگانه بوده که چهار سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی و چهارگانه قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و 1080P با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دوربین اصلی می‌توان به فلش LED، پانوراما، لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر و البته HDR اشاره کرد.

دوربین سلفی هوآوی نوا 5 تی نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت، و با کیفیت خوبش شما را راضی کند. در مبحث صدا نیز، هوآوی نوا 5 تی علارغم بهره‌بردن از صدای 32 بیت و همینطور قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری باسیم خود را به آن متصل کنید. باتری نیز در این گوشی هوشمند عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3750 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش در مدت 24 دقیقه، نصف شارژ آن پر می‌شود.

هوآوی نوا 5 تی به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده داشته باشید که عملکردی بهتر از محصولات هم‌رده‌اش داشته باشد و همینطور قیمت مناسبی نیز داشته باشد و از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی کند؛ هوآوی نوا 5 تی در مشکی، ارغوانی، سبز و آبی برای خرید در دسترس است.

Huawei Nova Y60

Huawei Nova Y60
گوشی Huawei Nova Y60

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو پی 35

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (13 + 5 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

هوآوی نوا وای 60 یک گوشی موبایل اقتصادی از طرف شرکت چینی است که با بازار هدف محصولات پایین‌رده ساخته شده است. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS و می‌تواند در حدود 16.7 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز، 6.6 اینچ است.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی هوآوی نوا وای 60 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومنیومی است. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن نیز، مدیاتک هلیو پی 35 است. این تراشه و چیپست قدرت زیادی ندارد و مخصوصاً در مقابل گوشی‌های میان‌رده همین برند نیز حرفی برای گفتن ندارد، اما اگر توقع زیادی از آن نداشته باشید شما را ناامید نخواهد کرد. هوآوی برای این محصول 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی درنظر گرفته است. اگر این حجم از حافظه برایتان کافی نیست نیز جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چراکه به‌راحتی و از طریق درگاه microSDXC می‌توانید حجم آن را تا سقف 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز در هوآوی نوا وای 60 و به‌نسبت یک گوشی اقتصادی عملکرد قابل قبولی دارد. دوربین این گوشی سه‌گانه بوده که سه سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی، یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر شکل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین از فلاش LED نیز پشتیبانی می‌کند و از آن بهره می‌برد. دوربین سلفی این محصول نیز 13 مگاپیکسلی بوده و قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

خوشبختانه هوآوی نوا وای 60 از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید به‌راحتی هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید. باتری را شاید بتوان بزرگترین نکته‌ی مثبت این گوشی نامید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 10 واتی نیز بهره می‌برد و درنتیجه در مدت زمان نسبتاً کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی نوا وای 60 به حسگر‌ها وسنسورهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، جاذبه، مجاورت و سنجش نور محیط تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هوآوی نوا وای 60 در دو رنگ مشکی و سبز به بازار عرضه شده است و مناسب آن دسته از افرادی است که می‌خواهند با حداقل هزینه یک گوشی هوشمند داشته باشند.

Huawei Y9 Prime

Huawei Y9 Prime
گوشی Huawei Y9 Prime

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/ 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (16 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 9 پرایم یکی از گوشی‌های اقتصادی و مقرون به‌صرفه شرکت چینی است که در جولای سال 2018 روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.59 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است. این محصول نیز خوشبختانه دارای سرویس‌های گوگل است و از برنامه‌ها و خدمات آن پشتیبانی می‌کند.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن کرین 710 اف است. به‌لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 4 گیگابایت نباید مشکلی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشید؛ هرچند که نباید انتظار هم داشته باشید که این گوشی بتواند از پس اجرای همه‌ی بازی‌های سنگین بربیاید. هوآوی وای 9 پرایم در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابابتی تولید شده است و اگر این مقدار برایتان کافی نیست؛ می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ی آن را تا یک ترابایت دیگر افزایش دهید.

حال به معرفی و بررسی دوربین این محصول می‌رسیم. دوربین اصلی هوآوی وای 9 پرایم، از یک ماژول با سه سنسور مختلف تشکیل شده است که شامل؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین سه‌گانه می‌تواند با کیفیتFull HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های آن نیز می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و قادر است با رزولوشن 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

خوشبختانه هوآوی وای 9 پرایم علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر و قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. باتری نیز در این گوشی هوشمند عملکرد بسیار خوب و قابل دفاعی دارد. باتری هوآوی وای 9 پرایم غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 10 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی وای 9 پرایم به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هوآوی وای 9 پرایم در سه رنگ سبز، سیاه و آبی روانه بازار شده است و به‌عنوان یک محصول میان‌رده و خوش قیمت، می‌تواند یک گزینه جذاب برای هر نوع کاربری باشد.

Huawei Y9S

Huawei Y9S
گوشی Huawei Y9S

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 9 اس یکی دیگر از اعضای خانواده Y9 است که در مواردی همچون جنس بدنه‌ی بهتر، حافظه‌ی سریع‌تر و دوربینی با وضوح بیشتر نسبت به دو عضو دیگر این خانواده برتری دارد. صفحه نمایش این محصول از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.59 اینچ است. جنس بدنه‌ی هوآوی وای اس، ترکیبی از فلز و شیشه است؛ بدین شکل که قسمت جلویی بدنه‌ی این گوشی از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومینیومی است.

خوشبختانه هوآوی وای 9 اس به‌طور کامل از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و مزایای آن بر روی این گوشی بهره ببرید. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، کرین 710 اف است. به‌لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 6 گیگابایت حافظه‌ی رم، به‌راحتی می‌توانید اکثر برنامه‌ها و بازی‌ها را بر روی این گوشی نصب و اجرا کنید. هوآوی برای این محصول 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی درنظر گرفته است و البته به کابرانش این اختیار را داده که از طریق درگاه حافظه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم آن را تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز در هوآوی وای 9 اس عملکرد بسیار خوبی دارد و با کیفیت خوبش می‌تواند شما را راضی کند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند سه‌گانه بوده و سنسور‌های آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی و سه‌گانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین اصلی می‌توان به فلش LED، پانوراما وHDR  اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند.

هوآوی وای 9 اس در مبحث صدا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و علاوه‌بر پشتیبانی از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد. باتری این گوشی هوشمند نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 10 واتی نیز بهره می‌برد و درنتیجه در مدت زمان کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

این محصول به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده عالی از برند هوآوی داشته باشید که علاوه‌بر قیمت مناسب، از سرویس‌ها و خدمات گوگل نیز پشتیبانی کند؛ هوآوی وای 9 اس در دو رنگ مشکی و آبی روشن برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Y9a

Huawei Y9a
گوشی Huawei Y9a

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی 80

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 9 ای یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده و خوش قیمت شرکت چینی است که در سپتامبر 2020 معرفی، و در دسامبر همان سال روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.63 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2400 پیکسل است. هوآوی وای 9 ای متاسفانه فاقد سرویس‌های گوگل است و از هیچکدام از برنامه‌ها و خدمات آن پشتیبانی نمی‌کند.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، مدیاتک هلیو جی 80 است. این پردازنده و تراشه آنقدری قوی نیست که مانند گوشی‌های پرچمدار به‌راحتی از پش اجرای بازی‌های سنگین بربیاید و از طرف دیگر آنقدری ضعیف هم نیست که شما را ناامید کند. هوآوی این محصول را در مدل با دون حافظه‌ی رم 6 یا 8 گیگابایتی و با 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی تولید می‌کند. حجم حافظه‌ای که می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه حافظه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین هوآوی وای 9 ای از چهار سنسور متفاوت تشکیل شده است که هب‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و پوشش 120 درجه‌ای؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین به قابلیت‌های دیگری همانند فلاش Quad-LED، پانوراما و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر نیز مجهز شده است.

دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. خوشبختانه هوآوی وای 9 ای از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید به‌راحتی هر نوع هنذفری با سیم را به آن متصل کنید. باتری این گوشی هوشمند نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 4300 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین به‌لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش درمدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی وای 9 ای به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند در سه رنگ نقره‌ای، صورتی و سیاه روانه بازار شده است؛ پس اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب و دوربین و باتری قدرتمند داشته باشید؛ هوآوی وای 9 ای یک گزینه معقول و عالی برای شماست.

Huawei Y8S

Huawei Y8S
گوشی Huawei Y8S

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000

دوربین اصلی: دوگانه (48 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (8 + 2) مگاپیکسل

هوآوی وای 8 اس از سری گوشی‌های اقتصادی این برند است که در می 2020 معرفی و به بازار عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است. خوشبختانه هوآوی وای 8 اس به‌طور کامل از تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از تمام آن‌ها بر روی این گوشی بهره ببرید.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن، کرین 710 است. این تراشه و پردازنده و همچنین 4 گیگابایت حافظه‌ی رم به این گوشی کمک می‌کنند که سرعت و عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشد و مشکلی برای کاربرانش ایجاد نکند. هوآوی این محصول را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند، اما از طرفی به کاربرانش این امکان را داده که از طریق درگاه microSDXC حجم حافظه‌ی آن را به دلخواه افزایش دهند. دوربین نیز در اینجا و به‌نسبت یک گوشی موبایل اقتصادی عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی دارد.

دوربین اصلی هوآوی وای 8 اس دوگانه بوده که دو سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیگسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است و همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز دوگانه بوده و شامل یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند با رزولوشن 1080P و همینطور نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

از دیگر نکات مثبت هوآوی وای 8 اس می‌توان به پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد که در پی آن می‌توانید هر نوع هدفون یا هنذفری باسیمی را به‌سادگی به آن متصل کنید. باتری نیز از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود و عملکرد بسیار خوبی دارد. باتری هوآوی وای 8 اس، غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 10 واتی نیز بهره می‌برد و درنتیجه مدت زمانی که طول می‌کشد تا این گوشی به‌طور کامل شارژ شود، بسیار کم است.

این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درنهایت اگر به‌دنبال یک گوشی اقتصادی با امکانات مناسب و از برند هوآوی هستید؛ می‌توانید وای 8 اس را در سه رنگ سبز، سیاه یا آبی تهیه کنید.

Huawei Y8P

Huawei Y8P
گوشی Huawei Y8P

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 8 پی یک گوشی میان‌رده تمام عیار است که در می 2020 معرفی، و در ژوئن همان سال روانه‌ی بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع OLED بوده و می‌تواند بالغ بر 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر باکیفیت، 6.3 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2400 پیکسل است. با وجود اینکه سیستم عامل هوآوی وای 8 پی، اندروید است اما متاسفانه این گوشی هوشمند فاقد سرویس‌های گوگل است و از هیچگدام از برنامه‌ها و خدمات آن بهره نمی‌برد.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی و قلب تپنده‌ی آن، کرین 710 اف است. به‌لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم، این محصول می‌تواند به‌راحتی اکثر برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را نصب و اجرا کند و اختلالی برای کابرانش به‌وجود نیاورد. هوآوی وای 8 پی با 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی تولید می‌شود اما شما می‌توانید از طریق درگاه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید. دوربین نیز در این محصول عملکرد بسیار خوبی دارد و باکیفیت خوبش از پس راضی کردن شما برمی‌آید.

دوربین اصلی هوآوی وای 8 پی، سه‌گانه بوده و سه سنسور آن را؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و توانایی پوشش 120 درجه‌ای و همینطور یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند. این دوربین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و قادر است ویدیو‌هایی را با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. از دیگر نکات مثبت و ویژگی‌های خوب هوآوی وای پی می‌توان به پشتیبانی‌اش از جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد.

باتری نیز از دیگر نقاط قوت این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن، 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 10 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به صورت کامل شارژ می‌شود. هوآوی وای 8 پی به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هوآوی وای 8 پی در سه رنگ مشکی، آبی و آبی روشن به بازار عرضه شده است و اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب هستید؛ می‌تواند گزینه‌ی معقولی برای شما باشد.

Huawei Y7P

Huawei Y7P
گوشی Huawei Y7P

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1560 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی وای 7 پی یک گوشی میان‌رده اقتصادی ارزان قیمت است که با امکاناتی همچون عمر طولانی باتری، یکی از به‌‌صرفه‌ترین گوشی‌های موبایل بازار است. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1560 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.39 اینچ است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این گوشی از شیشه بوده و قسمت پشتی و فریم دور آن، پلاستیکی است. این محصول نیز متاسفانه از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند و فاقد آن‌ها است.

پردازنده مرکزی هوآوی وای 7 پی، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، کرین 710 اف است. به این‌ها 4 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه تا خیالتان از بابت سرعت و عملکرد این محصول راحت شود. هوآوی برای این گوشی هوشمند 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی را در نظر گرفته است اما از طرفی به کاربرانش این اجازه را داده که از طریق اسلات اختصاصی حافظه microSDXC حجم آن را به‌دلخواه افزایش دهند. دوربین را در کنار باتری می‌توان بزرگترین نکته‌ی مثبت این گوشی به‌شمار آورد.

دوربین اصلی هوآوی وای 7 پی از سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که آن‌ها را یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین به قابلیت‌های نظیر فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است و همچنین می‌توانید با کیفیت Full HD و نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی بوده و قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. هوآوی وای 7 پی از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید به‌سادگی هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید از گوش دادن به موسیقی/پادکست/و… لذت ببرید.

همانطور که در ابتدای متن نیز گفتیم، باتری در این محصول عملکرد بسیار خوبی دارد. باتری هوآوی وای 7 پی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4000 میلی آمپر ساعت است. این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها اگر می‌خواهید یک گوشی اقتصادی ارزان قیمت از برند هوآوی داشته باشید؛ وای 7 پی در دو رنگ آبی و سیاه برای خرید در دسترس است.

Huawei Y7a

Huawei Y7a
گوشی Huawei Y7a

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: کرین 710 ای

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی وای 7 ای یکی دیگر از محصولات میان‌رده و اقتصادی این شرکت چینی است که در اکتبر 2020 معرفی و روانه‌ی بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر نیز 1080 در 2400 پیکسل است. هوآوی وای 7 ای علارغم بهره‌بردن از سیستم عامل اندروید 10، فاقد سرویس‌های گوگل است و از هیچکدام از خدمات و برنامه‌های آن پشتیبانی نمی‌کند.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ای اصلی آن، کرین 710 ای است. این دو مورد به‌علاوه‌ی 4 گیگابایت حافظه‌ی رم باعث می‌شوند که هوآوی وای 7 ای عملکرد نسبتاً خوبی در نصب و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های گوناگون داشته باشد. حجم حافظه‌ای که هوآوی برای این محصول درنظر گرفته است؛ 64 و 128 گیگابایت است اما شما می‌توانید از طریق درگاه microSDXC حجم آن را به‌دلخواه ارتقاء دهید. دوربین اصلی این گوشی از یک ماژول با چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید با توانایی پوشش 120 درجه‌ای؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود.

این دوربین علاوه‌بر بهره‌بردن از قابلیت‌هایی نظیر پانوراما و فلش LED، می‌‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. خوشبختانه هوآوی وای 7 ای از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و بنابراین می‌توانید به‌راحتی هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید. باتری نیز از نقاط قوت اصلی این گوشی حساب می‌شود و عمر بالا و توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. همچنین به‌لطف شارژر سریع 22 واتی، این باتری در مدت زمان بسیار کوتاهی و به‌طور کامل شارژ می‌شود. هوآوی وای 7 ای به حسگر‌های مختلف و گوناگونی تجهیز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج و همینطور سنسور مجاورت اشاره کرد. این گوشی هوشمند در سه رنگ سبز، طلایی و سیاه روانه بازار شده است و اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده ارزان قیمت، با دوربین و باتری باکیفیت هستید و عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل برایتان اهمیت زیادی ندارد؛ هوآوی وای 7 ای می‌تواند همان گزینه‌ی مطلوب شما باشد.

Xiaomi Redmi 9

Xiaomi Redmi 9
گوشی Xiaomi Redmi 9

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.53 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو G80

حافظه رم: 3 / 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5020 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (13 + 8 + 5 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

شیائومی ردمی 9 یکی دیگر از محصولات میان‌رده و اقتصادی شرکت چینی است که قیمت بسیار مناسبی دارد. صفحه نمایش این محصول از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. وضوح تصویر این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و توسط کورنینگ گوریلا گلس 3 نیز محافظ می‌شود. از قابلیت‌های این نمایشگر می‌توان به روشنایی 400 نیتی آن اشاره کرد. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی شیائومی ردمی 9 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است. حال به بخش پردازنده و تراشه‌ی این محصول می‌رسیم که اگر توقع زیادی از آن داشته باشید و یا زیادی سخت‌گیر، نمی‌تواند شما را راضی و نیاز‌هایتان را برآورده کند.

پردازنده مرکزی شیائومی ردمی 9، هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن مدیاتک هلیو G80 است. این محصول همچنین به 3، 4 و 6 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است که بدیهی است مدل 6 گیگابایتی آن عملکرد بهتر و سریع‌تری دارد. خوشبختانه شیائومی ردمی 9 از درگاه اختصاصی microSDXC و همینطور جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می‌کند و این مورد به‌ظاهر بی‌اهمیت یک نکته‌ی مثبت برای آن محسوب می‌شود. حال به مبحث دوربین می‌رسیم که شیائومی ردمی 9 عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی این محصول سه‌گانه بوده که چهار سنسور آن را به ترتیب؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه و اصلی شیائومی ردمی 9 می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P تا نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

از همه‌ی این موارد که بگذریم به باتری می‌رسیم که به رسم محصولات شیائومی همیشه عملکرد بسیار خوبی دارند و خوشبختانه ردمی 9 حداقل در این زمینه از این قاعده مستثنی نیست. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5020 میلی آمپر ساعت است. در نتیجه این گوشی می‌تواند تا زمان معمول و خوبی شارژ نگه دارد و در مدت زمان نسبتاً کمی نیز به طور کامل شارژ بشود.

شیائومی ردمی 9 از حسگر‌هایی همانند اثر انگشت (که در پشت گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مادون قرمز (که از آن می‌توان به عنوان ریموت کنترل نیز استفاده کرد) پشتیبانی می‌کند و به آن‌ها تجهیز شده است. شیائومی ردمی 9 در سه مدل با سه نوع حافظه‌ی 32، 64 و 128 گیگابایتی و در سه رنگ خاکستری، بنفش و سبز به بازار عرضه شده است و می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای افرادی که به دنبال خرید یک گوشی هوشمند با حداقل قیمت و هزینه هستند، باشد.

Xiaomi Redmi 9a

Xiaomi Redmi 9a
گوشی Xiaomi Redmi 9a

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.53 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو G25

حافظه رم: 2 / 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

شیائومی ردمی 9 ای یک گوشی اقتصادی تمام عیار است که هدف آن جذب افراد با بودجه محدود به خود است. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD است توانایی نشان دادن 16 میلیون رنگ را دارد. ابعاد این نمایشگر 6.53 اینچ است و رزولوشن آن 750 در 1600 پیکسل. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن مدیاتک هلیو G25 است. این تراشه شاید اصلاً در مقابل گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده همین برند حرفی برای گفتن نداشته باشد اما اگر خواسته‌های محدود و معقولی از آن داشته باشید، شما را ناامید نخواهد کرد. این محصول همچنین مجهز به 2 یا 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم است که طبعاً مدل 6 گیگابایتی آن عملکرد پایدار‌تر و سریع‌تری دارد.

خوشبختانه شیائومی ردمی 9 از درگاه اختصاصی microSDXC بهره می‌برد و این بدان معناست که هر موقع که خواستید می‌توانید حجم حافظه‌ی آن را ارتقا دهید. از دیگر نکات مثبت این گوشی اقتصادی و ارزان قیمت، پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی متری است. در نتیجه می‌توانید هر وقت که خواستید هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

از همه‌ی این‌ها که بگذریم به مبحث دوربین می‌رسیم که برخلاف سایر محصولات شیائومی در این بخش حرف چندانی برای گفتن ندارد. دوربین اصلی شیائومی ردمی 9 ای، 13 مگاپیکسلی بوده و توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. این دوربین همچنین از قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی شیائومی ردمی 9 ای نیز 5 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت FULL HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. باتری این محصول شاید از معدود نقاط مثبت این گوشی باشد. باتری شیائومی ردمی 9 ای غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. به کمک این باتری و ظرفیت آن دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با شارژ گوشی نیست.

این محصول همچنین مجهز به حسگر شتاب‌سنج و سنسور مجاورت است. شیائومی ردمی 9 ای در سه مدل با سه نوع حافظه‌ی 32، 64 و 128 گیگابایتی و در سه رنگ خاکستری، سبز و آبی روشن روانه بازار شد و مناسب افرادی است که به دنبال خرید یک گوشی هوشمند با کمترین هزینه‌ی ممکن هستند.

Xiaomi POCO C3

Xiaomi POCO C3
گوشی Xiaomi POCO C3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.43 اینچ

وضوح تصویر:  720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو G35

حافظه رم: 3 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (13 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

پوکو C3 یکی دیگر از اعضای خانواده پوکوفون شیائومی است که در بخش گوشی‌های اقتصادی این شرکت طبقه‌بندی می‌شود. صفحه نمایش این محصول از نوع IPS LCD بوده و توانایی نشان دادن 16 میلیون رنگ را دارد. ابعاد این نمایشگر 6.43 اینچ بوده و وضوح تصویر آن 720 در 1600 پیکسل است. صفحه نمایش پوکو سی 3 توسط پاندا گلس محافظت می‌شود و مجهز به روشنایی 400 نیتی است. از این‌ها که بگذریم به سخت‌افزار و پردازنده این محصول می‌رسیم که تا حدی قیمت پایین آن را توجیه می‌کند.

پردازنده مرکزی شیائومی پوکو سی 3، هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن مدیاتک هلیو G35 است. درست همان حرفی که در مورد پردازنده و تراشه‌ی ردمی 9 ای زدیم همین‌جا نیز صدق می‌کند. درست مانند آن گوشی اگر از شیائومی پوکو سی 3 انتظارات معقولی داشته باشید نیاز‌های شما را برآورده خواهد کرد. هرچند ناگفته نماند که تراشه پوکو سی 3 به مراتب از گوشی مثال زده شده قوی‌تر است. همچنین این محصول به 3 یا 4 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. خوشبختانه شیائومی پوکو سی 3 از درگاه اختصاصی microSDXC بهره می‌برد و به لطف آن می‌توانید حجم حافظه‌ی گوشی را تا هر چقدر که بخواهید ارتقا دهید.

از همه‌ی این‌ها که بگذریم به مبحث دوربین می‌رسیم. دوربین اصلی شیائومی پوکو سی 3 از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده است که آن‌ها را به ترتیب؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر شکل می‌دهند. دوربین اصلی این محصول می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند و مجهز به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED و HDR است. دوربین سلفی شیائومی پوکو سی 3 نیز 5 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. یکی دیگر از نکات مثبت این گوشی، پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی متری است؛ بنابراین می‌توانید هر هنذفری و هدفونی را به آن متصل و از گوش سپردن به موسیقی‌های موردعلاقه خود لذت ببرید.

باتری شیائومی پوکو سی 3 نیز از دیگر نکات مثبت آن است و نشان می‌دهد که این شرکت و در این مورد فرقی بین محصولات خود نمی‌گذارد. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. به کمک این حجم ظرفیت و همینطور سرعت شارژ شدن آن؛ دیگری نیازی به نگرانی در رابطه با باتری و خاموشی و خرابی آن وجود ندارد.

از دیگر قابلیت‌های شیائومی پوکو سی 3 می‌توان به پشتیبانی آن از حسگر شتاب‌سنج و سنسور مجاورت اشاره کرد. این محصول در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 32 و 64 گیگابایتی و در سه رنگ آبی، مشکی و سبز به بازار عرضه شد. در انتها اگر به دنبال این هستید که با کمترین هزینه‌ی ممکن یک گوشی هوشمند اندرویدی بخرید و امکانات و توانایی‌های آن اهیمت چندانی برای شما ندارد؛ شیائومی پوکو سی 3 یک انتخاب خوب برای شماست.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین گوشی‌های اقتصادی و پایین‌رده بازار را به شما معرفی کنیم. امید است که این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. چنانچه هرگونه سوال، مشکل یا درخواست در رابطه با تعمیر موبایل یا تعویض باتری گوشی داشتید، همیاران هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا