نظافت و پذیرایی

برای مراسم ترحیم چه گل هایی مناسب است؟

یکی از سخت‌ترین و غم‌انگیزترین تجربه‌های زندگی، تجربه از دست دادن عزیزان است. بهترین و انسانی ترین کار در این زمان، همدردی کردن و آرامش دادن به افراد است. در صورتی‌ که یکی از دوستان یا نزدیکان شما عزادار باشد، بدیهی است که شما تلاش می‌کنید تا نقش خود را برای ابزار تسلیت در این شرایط غم‌انگیز به درستی ایفا کنید و غم و ناراحتی او را کمتر کنید. ارسال گل و به‌ ویژه ارسال تاج گل‌های ترحیم، از رایج‌ترین روش‌های ابراز همدردی محسوب می‌شود. شما با ارسال یک تاج گل ساده می توانید همدردی خود را به شیوه صحیحی به فرد عزادار ابراز کنید. در واقع، در شرایط سخت که شما قادر نخواهید بود احساسات خود را با کلمات ابراز کنید، ارسال تاج گل گزینه جایگزین بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

اما یکی از مسائلی که در این میان اهمیت دارد این است که چه گل‌هایی برای ارسال در مراسم ترحیم مناسب‌تر هستند؟ بدیهی است که برای ارسال تاج گل به فرد عزادار باید از تاج گل‌هایی استفاده کنید که برای مراسم ختم مناسب باشد و انتخاب درستی محسوب شود؛ زیرا فرد دریافت کننده تاج گل عزادار است و به همین دلیل انتخاب تاج گل یادبود بسیار اهمیت دارد. در واقع، هر گل نماد یک مفهوم و پیام خاص است. گل ها می توانند روی خلق و خوی افراد تاثیرگذار باشند و غالبا به همین دلیل است که از گذشته تا کنون، در مراسم ترحیم و حتی تشییع جنازه از گل استفاده شده است. طبق عقیده اکثر فرهنگ‌ها، گل نشانه تولد دوباره است و این یکی از دلایل مهمی است که اهمیت استفاده از تاج گل در مراسم ترحیم و سوگواری را نشان می‌دهد. از طرفی، با استفاده از تاج گل در مراسم ترحیم، یاد و خاطره فرد از دست‌رفته نگه داشته می‌شود و این عمل نمادی از احترام به این فرد محسوب خواهد شد.  

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

گل‌ های مناسب برای مراسم ترحیم

معمولا برای مراسم ترحیم توصیه می‌ شود از گل‌هایی استفاده کنید که ماندگاری و دوام ببشتری دارند. گل های مناسب برای مراسم ترحیم گلهایی هستند که زیبا هستند؛ اما به نوعی احساس آرامش را نیز منتقل می کنند. گلها در مراسم ترحیم باعث لطافت فضا و انتقال احساسات مثبت می شود.

گلهای مناسب برای مراسم ترحیم
گلهای مناسب برای مراسم ترحیم چیست؟

می‌توان گفت غالبا در مراسم ترحیم از انواع گل‌ های زیر برای طراحی تاج گل‌ استفاده می‌شود:

1.      گل گلایل

از رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین گل‌هایی که در مراسم ترحیم مورد استفاده قرار می‌گیرد، گل گلایل است که نماد همدردی و تسلیت به خانواده عزادار محسوب می‌شود. گل‌های گلایل، ساقه بلندی دارند که روی ساقه آن‌ها چندین گل سوار شده است. به همین دلیل این گل‌ها ظاهر پری داشته و غالبا در تاج گل‌های مراسم ترحیم به صورت بادبزنی و پشت سایر گل‌های تاج گل قرار می‌گیرند.

گل گلایل نماد به یاد کسی بودن و داشتن احساس عمیق به فرد محسوب می‌شود و غالبا از این گل به منظور ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده متوفی استفاده می‌شود. همچنین از گذشته تا کنون گل گلایل در مراسم ترحیم با هدف احترام گذاشتن به فرد از دست رفته کاربرد داشته است.

2.      گل داوودی

گل داوودی، از گل‌های بسیار زیبایی است که قیمت مناسبی نیز دارد. برای ابراز همدردی و بروز احساس غم، گل داووی سفید بسیار مناسب است و پیام پاکی و آرامش را منتقل می‌کند. برای ساخت یک تاج گل باشکوه، غالبا از گل گلایل در کنار گل داووی استفاده می‌شود. همچنین، گل‌های داوودی از محبوب‌ترین گل‌های مورد استفاده در مراسم ترحیم و ختم محسوب می‌شوند.

مفهوم استفاده از این گل‌ها می‌ تواند نسبت به کشورهای مختلف، متفاوت باشد. به عنوان مثال، در کشورهای آسیایی گل داوودی نماد مرگ، غم و اندوه است؛ در صورتی‌ که در کشور آمریکا گل داووی به عنوان نماد صداقت معرفی و شناخته می‌شود. در نتیجه با توجه به معنای گسترده گل داوودی و با صرف نظر از محل زندگی، استفاده از گل‌های داوودی می‌تواند بهترین گزینه برای مراسم ترحیم و ابراز همدردی به خانواده داغدار محسوب شود. همچنین از گل‌های داوودی می‌توان در ترکیب با سایر گل‌ها نیز برای ساخت یک تاج گل استفاده کرد.

گلهای مناسب برای مراسم ترحیم
گل گلایل و گل داوودی، دو گل زیبا برای ابراز همدردی

3.      گل آنتوریوم

گل‌های آنتوریوم شکوه و زیبایی خاص و بی‌نظیری دارند. در واقع، از این گل‌ها بیشتر برای افزایش شکوه و جلوه تاج گل‌های ترحیم استفاده می‌شود. قیمت گل‌های آنتوریوم نسبت به سایر گل‌های مورد استفاده در مراسم ترحیم بالاتر است و غالبا در رنگ‌های قرمز، صورتی و سفید مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجود آنتریوم در میان سایر گلها، یک دسته گل یا تاج گل بسیار شیک و لاکچری را می سازد که بسیار چشم نواز و زیبا است.

4.      گل لیلیوم

از دیگر انواع گل‌های پرکاربرد در تاج گل‌های مراسم ترحیم می‌توان به گل لیلیوم یا همان گل سوسن اشاره کرد. لیلیوم از دیگر گل های مناسب برای مراسم ترحیم به حساب می آید. گل لیلیوم غالبا نماد احترام به فرد از دست‌ رفته است. همچنین گل لیلیوم نمادی از قدرت، صداقت و ارزش‌های اخلاقی نیز محسوب می‌شود. در برخی از مراسم‌های ترحیم، از گل‌های لیلیوم به منظور گل‌آرایی میزها یا سینی های پذیرایی نیز استفاده می‌شود.

در واقع، شما می‌توانید از گل‌های لیلیوم در مراسم ختم نزدیکان خود استفاده کنید و یا ترکیب آن‌ها با تاج‌های گل را برای ابراز همدردی به خانواده‌های داغدار ارسال کنید. گل‌های لیلیوم می‌تواند هدیه‌ای به فرد متوفی باشد که نشان‌دهنده شخصیت عالی و باوقار او محسوب می‌شود؛ زیرا همانطور که گفته شد این گل‌ها نشانگر صداقت، قدرت و ارزش‌های اخلاقی بالا هستند. گل‌های لیلیوم در انواع مختلفی در بازار موجود هستند؛ اما انواع مختلف آن‌ها معنای خاص و متفاوتی ندارد؛ به همین دلیل فرد می‌تواند طبق سلیقه‌اش یکی از انواع گل‌های لیلیوم را انتخاب کند.

اگر می خواهید مراسم ترحیم را به صورت بسیار شیک و آبرومندانه برگزار کنید، می توانید از خدمات برگزاری مجالس و تشریفات ترحیم هوم سرویز استفاده کنید و مراسم را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید تا با این کار، به روح فرد از دست رفته ادای احترام کنید.

گلهای مناسب برای مراسم ترحیم
گلهای سفید، بهترین انتخاب برای تاج گل هستند

5.      گل رز

امروزه تمامی مردم با انواع گل‌های رز آشنا هستند و تمامی آن‌ها حداقل یک بار گل رز را خریداری کرده یا به صورت هدیه دریافت کرده‌اند. گل‌های رز، گل‌های زیبا و باشکوهی هستند که علاوه‌ بر مراسم شادی می‌توانند در مراسم ترحیم و یادبود نیز مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع، گل رزهای سفید در تاج گل‌های ترحیم و تسلیت بسیار کاربرد دارند و غالبا در ترکیب با سایر انواع گل‌های مناسب ترحیم مانند لیلیوم یا گلایل در تاج‌های گل استفاده می‌شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سفارش آنلاین گل هم ارائه میده؟

از زمان‌های قدیم، گل رز به عنوان نمادی از عشق شناخته می‌شود که می‌توانند در مراسم ترحیم نیز مورد استفاده قرار بگیرند تا پیام آور عشق و احترام به فرد باشند. گل‌های رز رنگ‌های مختلفی دارند و مفهوم این رنگ‌ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال، در مراسم ختم غالبا از گل‌های رز قرمز استفاده می‌شود؛ زیرا رز قرمز نمادی از عشق، غم و اندوه است. در صورتی‌ که رز سفید همانند گل زنبق سفید، نمادی از خالص بودن روح و معصومیت فرد محسوب می‌شود. رزهای زرد نیز نماد دوستی هستند و به همین دلیل در صورتی‌ که متوفی از دوستان نزدیک شما باشد، استفاده از رزهای زرد یکی از بهترین گزینه‌ها برای تاج گل ترحیم محسوب می‌شود.

6.      گل زنبق

گل‌های زنبق نیز یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین انواع گل مورد استفاده در مراسم ترحیم محسوب می‌شوند. این گل‌ها نیز نماد معصومیت و خلوص روح فرد از دست رفته است. گل زنبق رنگ‌های مختلفی دارد؛ اما اکثرا از رنگ سفید آن برای تاج گل‌های مراسم ترحیم یا خاکسپاری استفاده می‌شود.

گلهای مناسب برای مراسم ترحیم
گل زنبق، گلی زیبا برای ابراز همدردی و تسلیت

7.      گل میخک

گل میخک از گل‌های مناسب و اقتصادی محسوب می‌شود. مانند گل‌های رز، هر رنگ از گل‌های میخک نیز مفهوم خاص خود را دارد. گل‌های میخک قرمز نماد محبت به فرد متوفی محسوب می‌شوند و میخک‌های سفید نیز نمادی از بی‌گناهی و تولد دوباره متوفی هستند. برخی از کاتولیک‌ها و مسیحیان نیز در مراسم ترحیم نزدیکان خود از میخک صورتی استفاده می‌کنند؛ زیرا طبق عقیده آن‌ها گل‌های میخک صورتی توسط اشک چشم مریم مقدس به وجود آمده‌اند.

8.      گل ارکیده

از زیباترین گلهای مناسب برای مراسم ترحیم می توان به ارکیده اشاره کرد. گل‌های ارکیده نماد عشق ابدی شما به فرد متوفی محسوب می‌شوند و در این‌ صورت، استفاده از این نوع گل نیز در مراسم ترحیم و خاکسپاری بسیار مناسب است. در واقع گل‌های ارکیده، برای افرادی که عزادار هستند مفهوم عمیقی داشته و در اغلب موارد باعث تسلی خاطرشان می‌شود. همچنین رنگ‌های سفید و صورتی گل‌های ارکیده نماد همدردی محسوب می‌شود و به همین دلیل شما می‌توانید از این گل نیز در مراسم ترحیم عزیز از دست رفته خود استفاده کرده یا آن را برای ابراز همدردی به خانواده عزادار ارسال کنید.

گلهای مناسب برای مراسم ترحیم
ارکیده، از زیباترین گلها برای ابراز همدردی و تسلیت

سفارش انواع تاج گل ترحیم در هوم سرویز

در این نوشته از هوم سرویز، شما با گل های مناسب برای مراسم ترحیم آشنا شدید که نماد پیامهای آرامش بخش هستند. با سفارش دسته گل یا تاج گل در مراسم ترحیم، شما می توانید عشق و احترام خود را به فرد از دست رفته ابراز کنید و احساس همدردی خود را با خانواده و عزیزان فرد اعلام کنید. برای سفارش تاج گل ترحیم می توانید از خدمات هوم سرویز استفاده کنید و برای سفارش آنلاین دسته گل یا تاج گل اقدام کنید. سفارش تاج گل موردنظر شما در هوم سرویز با بهترین و زیباترین گلهای موجود در بازار آماده می شود و در سریع ترین زمان ممکن به دست شما می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا