نظافت و پذیرایی

گل‌ های تابستانی خوشبو، با این گل‌ها باغچه‌ های خود را زیباتر کنید

تقریبا اغلب انسان‌ها، روزها و حتی شب‌های تابستان اکثر وقت خود را در هوای آزاد سپری می‌کنند. در این میان، برخی افراد هستند که در اغلب موارد برای حیاط و باغچه خانه خود، گل‌ های خوشبویی را در نظر می‌گیرند که علاوه‌ بر افزایش زیبایی و دادن یک جلوه خاص به محیط باغچه، می‌تواند باعث معطر شدن و خوشبو شدن هوا نیز باشد. برای اغلب افراد، یکی از حس‌های بی‌نظیری که در یک حیاط باغچه‌دار وجود دارد، بوی گل‌ها و گیاهانی است که هوا را خوشبو کرده است. گل‌ های تابستانی ظاهر جذابی دارند و بسیار شاداب هستند. با داشتن این گل ها در فصل تابستان حیاط یا باغچه شما بسیار سرسبز و زیبا می شود و خانه شما حال و هوای فوق العاده ای به خود می گیرد.

گل‌های خوشبو، گیاهانی هستند که برگ، شاخه، گل یا حتی میوه‌شان دارای بوی خوش و اسانس معطر است. اسانس این گل‌ها از یک‌ سری مواد روغنی تشکیل می‌شود که خود گیاه این مواد را برای جلوگیری از تبخیر آب تولید می‌کند. این مواد روغنی غالبا سنگین و معطر هستند که در برگ‌ها و ساقه گل‌ها ذخیره می‌شوند. شما نمی‌توانید فردی را پیدا کنید که عطر خوش گل‌ ها را دوست نداشته باشد؛ زیرا عطر خوش گل‌ها زنده‌ترین منشا بوی عطر محسوب می‌شود که تمامی افراد با کاشتن گل‌های خوشبو در باغچه حیاط خانه حود می‌توانند از این بوی خوش عطر لذت ببرند.

در این مقاله، چند نمونه از گل‌ های تابستانی خوشبو معرفی شده‌اند که شما با استفاده از این گل‌ها می‌توانید باغچه خود را زیباتر کرده و در کنار آن از بوی خوش گل‌ها نیز لذت ببرید. اگر عاشق گل و گیاه هستید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

معرفی گل های تابستانی خوشبو برای باغچه و حیاط خانه شما

اگر به دنبال گل های تابستانی زیبا و خوشبو هستید، این گلها را برای کاشت و پرورش در خانه خود انتخاب کنید:

گل اسطوخودوس

اسطوخودوس یا گیاه لوندر، از گل‌های بسیار معطر و خوشبو است که عطر و اسانس آن شفابخش بوده و در خوشبوکننده‌ها، عودها و یا حتی روغن‌های ماساژ به‌ طور متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه رنگ بنفش جذابی داشته و در کنار آن، عطر خوشبو و زیادی دارد. شما می‌توانید از آن در باغچه خانه خود استفاده کرده و از زیبایی و بوی آن لذت ببرید. از طرفی، این گیاه در محیط آفتابی و خاک‌های زهکشی شده رشد بسیار مناسبی دارد و به‌ همین دلیل از گل های تابستانی خوشبو محسوب می‌شود. در برخی مناطق، گل اسطوخودوس به‌ صورت خودرو می‌روید و حتی در فضاهای سبز و پارک‌ها نیز بسیار کاشته می شود و پرطرفدار است. از آنجایی که آبیاری باغچه اهمیت زیادی دارد، شما باید گل ها و سبزی های خود در باغچه را به صورت منظم آبیاری کنید تا گلهای شما شاداب و زیبا بمانند.

گل های تابستانی
اسطوخودوس، از زیباترین گلهای تابستانی با خواص فوق العاده است

شاید جالب باشد بدانید گل اسطوخدوس نماد ثروت و سلامتی نیز محسوب می‌شود و به همین خاطر و به دلیل بوی خوب این گل، در اغلب موارد به‌ عنوان هدیه‌ای برای تازه عروس دامادها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گل شب‌ بو

گل شب‌ بو نیز از گل‌های معطر محسوب می‌شود که بوی بسیار خوشایندی دارد. این گل در اوایل بهار و در هوای خنک این فصل گل می‌دهد و در فصل تابستان نیز همان طور تازه باقی می‌ماند. نوعی از شب‌بوها هستند که عمر کمتری دارند و تنها در شب عید گل می‌دهند؛ اما اغلب آن‌ها می‌تواند تا 2 یا 3 سال نیز گل داشته باشند. گل شب‌ بو در زمستان نیز مقاومت بسیار بالایی دارد و به‌ صورت توده‌ای رشد می‌کند. به همین دلیل این گل در طراحی فضای سبز نیز کاربرد زیادی دارد.

گل های تابستانی
گل شب بو، گل تابستانی زیبا و خوشبو

گل‌ های شب‌بو، خاصیت درمانی نیز دارند و غالبا در دو نوع پابلند و پاکوتاه رشد می‌کنند. به همین دلایل و به دلیل بوی خوش و زیبایی گل‌های شب‌بو، این گل‌ها نیز می‌توانند یکی از گل‌های خوشبوی تابستانی محسوب شوند که تا چندین سال در باغچه خانه شما باقی می‌مانند و فضا را زیبا و خوشبو می‌کنند.

گل صدتومانی

گل صدتومانی که با نام‌های عودالصلیب، پیونی یا فاوانیا نیز شناخته می‌شود، از انواع گل های تابستانی پرطرفدار است که عمر بالایی دارد؛ تا جایی‌ که پیاز این گل می‌تواند حتی تا 100 سال نیز در خاک زنده بماند. این گیاه گل‌های بسیار زیبایی دارد و به همین دلیل در باغچه اکثر مردم و حتی در برخی پارک‌ها و بلوارهای شهری نیز دیده می‌شود. همچنین این گل در دسته‌ گل‌ های عروس نیز کاربرد بسیاری دارد. گلبرگ‌های گل صدتومانی تقریبا همانند گل رز است؛ اما ظاهر آن پرتر و درشت‌تر به‌ نظر می‌رسد. عمر بالای این گل در کنار زیبایی و بوی خوش آن باعث شده است که گل صدتومانی نیز از انواع گل‌ های تابستانی خوشبو محسوب شود که شما برای زیباسازی باغچه خانه خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

گل های تابستانی
گل صد تومنی، گل تابستانی خوشبو و جذاب

گل میخک

میخک از گل‌های بسیار زیبا و غالبا زینتی است که در رنگ‌های سفید، صورتی، قرمز و بنفش موجود است. گل میخک باید به اندازه کافی سرمای مورد نیاز خود را دریافت کند تا بتواند در فصل مناسب گل بدهد. این گل، یک گل چند ساله محسوب می‌شود که در محیط‌های آفتابی بهترین رشد خود را خواهد داشت. همچنین این گل یک رایحه تند و وانیلی دارد که بوی خوشبویی را تولید می‌کند. گل میخک از جمله گیاهانی است که طرفداران زیادی دارد و خیلی ها عاشق عطر و ظاهر زیبای این گل هستند. شما می‌توانید گل خوشبو و تابستانی میخک را نیز در باغچه خانه خود بکارید و از زیبایی و بوی خوش آن لذت ببرید.

گل های تابستانی
گل میخک، گلی زیبا و مقاوم در فصل تابستان

گل زنبق

یکی از معطرترین و خوشبوترین گل‌ های تابستانی، گل زنبق است که غالبا به‌ صورت ردیفی در اطراف باغچه ها کاشته می‌شود؛ گرچه این گل می‌تواند به‌ صورت برکه‌ای نیز در باغچه کاشته شود. گل‌های زنبق غالبا از ماه خرداد گل‌دهی خود را آغاز می‌کنند و دوره گل‌دهی آن‌ها غالبا تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

برای کاشت زنبق‌ها باید به این نکته توجه داشته باشید که در دوره گل‌ دهی این گیاه، ساقه‌های زیرین آن کمی سست می‌شوند؛ در این‌ صورت، در این زمان افزودن کمی کود تقویت‌ کننده و آب در داشتن برگ‌های چین‌دار و زیبای زنبق بسیار موثر است.

گل های تابستانی
زنبق، زیباترین گل های تابستانی با عطر فوق العاده

گل شمعدانی

کمتر کسی پیدا می‌ شود که گل شمعدانی را نشناسد. این گل که با نام سوزن چوپان نیز شناخته می‌شود، رنگ‌های بسیار زیبایی دارد. همچنین برگ‌های این گل بسیار معطر و خوشبو است. شمعدانی از زیباترین گل های تابستانی است. شما می‌توانید گل شمعدانی را در رنگ‌های صورتی، مرجانی، قرمز و حتی سفید پیدا کنید. گل شمعدانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاشت در باغچه محسوب می‌شود. در کاشت و استفاده از این گیاه باید توجه داشته باشید که خاک شمعدانی باید همیشه مرطوب باشد. همچنین برای افزایش رشد گیاه بهتر است گل‌ها و برگ‌های خشک شده گیاه را از ساقه آن جدا کنید.

گل های تابستانی
گل شمعدانی زیبا و جذاب مناسب برای باغچه و حیاط خانه

گل رز

تقریبا اغلب خانه‌های باغچه‌دار، یک بوته رز دارند. گل‌های رز، گل‌های معروف و پرطرفداری هستند که علاوه‌بر زیبایی، رایحه و عطر بسیار خوبی دارند. هر رنگ از این گل نماد مخصوص به‌خود را داشته و غالبا از رزها در ساخت انواع دسته‌گل‌ها نیز استفاده می‌شود. البته برخی از انواع گل‌های رز، عطر بسیار مناسبی دارند و برخی از آن‌ها تنها به دلیل زیباییشان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ که شما هنگام خرید بوته‌های گل رز برای باغچه خود باید به این مورد توجه داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟
گل های تابستانی
گل رز، گلی زیبا و جذاب مناسب برای باغچه و حیاط خانه ها

گل پیچ امین‌الدوله

پیچ امین‌الدوله از گیاهان زینتی و بسیار خوشبو است که رشد بسیار زیاد و سریعی دارد. شاخه‌های این گل روی یک خط پیچ می‌خورد و غالبا این گل می‌تواند تا ارتفاع 3 متر قد بکشد. بوی خوش این گل، تا مدت‌ها در فضا باقی می‌ماند و عطر آن حتی می‌تواند یک کوچه را پر کند. در واقع، این گل از بوته‌های رونده محسوب می‌شود که گل‌های زیبای زرد و سفید دارد. گل پیچ امین‌الدوله از گل‌های بسیار خوشبوی تابستانه است که شما می‌توانید از آن در باغچه منزل خود استفاده کرده و به‌دلیل رشد سریع و زیاد این گل، از زیباییش بسیار بهره ببرید.

گل های تابستانی
گل پیچ امین الدوله، از خوشبوترین گلهاست که عطر فوق العاده ای دارد

گل محمدی

گل محمدی، گل بسیار خوشبویی است که تقریبا تمامی مردم با آن آشنا هستند. این گل، هم‌ خانواده گل رز است، اما ظاهر آن کاملا با گل رز متفاوت می‌باشد. از گل‌های محمدی، برای عصاره‌گیری نیز استفاده می‌کنند؛ که عصاره آن هم خاصیت دارویی داشته و هم به‌عنوان طعم‌ دهنده می‌تواند در نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

بوته‌های گل محمدی باغچه شما را زیباتر می‌کنند و با رشد بسیار مناسبی که دارند می‌توانند محوطه حیاط شما را بسیار خوشبو و معطر کنند. در واقع، این گل خوشبو یکی از گل‌های معروف تابستانی است که می‌تواند برای زیباسازی باغچه و معطرکردن فضا نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

گل های تابستانی
گل محمدی از زیباترین گل های تابستانی با بوی خوش است

پرورش راحت گل و گیاه در خانه

در این نوشته با گل‌ های تابستانی و ظاهر جذاب و زیبای آنها آشنا شدید. خیلی ها فکر می کنند که برای پرورش گل و گیاه در خانه خود ختما باید حیاط بزرگ یا باغچه بزرگ داشته باشند. وقتی گیاهان مناسب را انتخاب کنید و گلدانهای مناسب برای کاشت گلها را انتخاب کنید و مراقب گلهای خود باشید، خیلی خوب می توانید آنها را در بالکن، تراس و فضاهای کوچک خانه خود نگهداری کنید. برای کارهای مهم باغبانی از جمله تعویض گلدان، خاک دهی و کوددهی گلدانها می توانید از تیم هوم سرویز کمک بگیرید تا گلهای زیبا، شاداب و سالم داشته باشید و از وجودشان در خانه خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا