نظافت و پذیرایی

میز شام سلف سرویس مهمانی های خود را باشکوه تزیین کنید

 میز شام سلف سرویس یکی از روش های سرو غذا برای شام است که در چند سال اخیر به شدت طرفدار پیدا کرده است و به نوعی نشانه دست و دلبازی و سخاوت میزبان مهمانی است. از میز شام سلف سرویس در جشن تولد، جشن عروسی، جشن سالگرد ازدواج، جشن فارغ التحصیلی و بسیاری از جشن های دیگر استفاده می شود؛ اما باید بدانید که استفاده از میز شام سلف سرویس آداب و اصول خاصی دارد که نیاز است آنها را رعایت کنید تا بتوانید بهترین میز ممکن را بچینید. در این مقاله می خواهیم در مورد تزیین میز شام سلف سرویس صحبت کنیم و بگوییم که چطور یک میز سلف سرویس حرفه ای برای جشن های خودتان بچینید و با این روش، سخاوت خودتان را به میهمانان نمایش دهید. اگر می خواهید یک جشن برگزار کنید و نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد میز سلف سرویس دارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، چون قرار است اطلاعات بسیار کاربردی را دریافت کنید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

میز سلف سرویس چیست؟

سلف سرویس یعنی پذیرایی کردن از خود و فلسفه میز سلف سرویس هم دقیقا همین موضوع است؛ در مهمانی های عادی معمولا پذیرایی به این صورت است که غذا در ظرف هایی به صورت آماده پخش شده و به مهمانان داده می شود. اما در میز سلف سرویس موضوع فرق می کند و به این صورت است که برنج و خورشت و غذاهای دیگر به صورت کامل روی یک میز چیده می شوند و مهمانان می توانند از هرکدام به اندازه دلخواه خودشان در ظرف ریخته و آن غذاها را نوش جان کنند. بعد از اتمام غذا هم اگر بخواهند می توانند به راحتی مجددا ظرف خود را پر کنند و غذاهای بیشتری نوش جان کنند.

البته باید بگوییم که سلف سرویس قبلا هم در ایران رایج بوده است و به این صورت بود که غذاها روی سفره سرو می شدند و هرکسی به اندازه دلخواه خود می توانست از آنها بردارد، اما در مدل جدید میز سلف سرویس، این روش عوض شده و همه غذاها روی یک میز قرار می گیرند تا روی سفره شلوغ نشود و مهمانان راحت تر بتوانند غذای خود را صرف کنند.

 

تزیین میز شام سلف سرویس
میز سلف سرویس چیست؟

 

چیدمان و تزیین میز سلف سرویس چگونه باید باشد؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چیدمان درست یک میز سلف سرویس چگونه است و چه چیزهایی باید در آن رعایت شود؟

باید بگوییم که چیدمان میز سلف سرویس باید دقیقا براساس نوع غذاها انجام شود. مثلا ما خودمان برای ریختن غذا در ظرفمان، ابتدا برنج را در بشقاب میریزیم و سپس خورشت و سپس گوشت یا مرغ را به اندازه کافی به آن اضافه می کنیم و مخلفات دیگر را هم می توانیم در کنار غذای خودمان داشته باشید.

در چیدمان میز سلف سرویس هم دقیقا به همین صورت باید عمل کنیم. یعنی ابتدا غذاهایی مانند برنج و نان را قرار می دهیم؛ سپس خورشت ها را قرار می دهیم و سپس گوشت، مرغ، کوکو و… را قرار می دهیم تا فرد به اندازه کافی بتواند از آنها استفاده کند و در بخش آخر میز سلف سرویس، مخلفات و غذاهای مکمل مانند ماست، آبمیوه، نوشابه، سالاد و… را قرار می دهیم.

البته این موضوع را هم باید بگوییم که باید روی میز یک راهنما وجود داشته باشد تا در صورت نیاز مهمانان را راهنمایی کند و بگوید که غذاهای مختلف در کدام بخش میز قرار دارند، مثلا ممکن است یک مهمان بخواهد ابتدا غذای خود را با سالاد شروع کند و راهنما می تواند به او بگوید که سالاد در بخش انتهایی میز سلف سرویس قرار دارد.

 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خدمات مجالس هم ارائه میده؟
میز سلف سرویس
کاربردهای مختلف میز سلف سرویس

 

میز سلف سرویس در چه جاهایی کاربرد دارد؟

در ادامه می خواهیم چندین مورد از کاربردهای میز سلف سرویس را بررسی کنیم و بگوییم که چطور می توانید در مناسبتهای مختلف از این نوع پذیرایی از مهمانان استفاده کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

1- میز شام تولد:

اولین کاربرد میز سلف سرویس، استفاده از آن برای میز شام تولد است. شما می توانید میز شام تولد را به صورت سلف سرویس بچینید و اجازه دهید مهمانان خودشان به صورت دلخواه از هرغذایی که می خواهند استفاده کنند. این موضوع باعث می شود که یک تولد لاکچری و سخاتمندانه داشته باشید و مهمانان لذت بیشتری از میز شام تولد ببرند.

میز سلف سرویس تولد می تواند خاطره ای ماندگار در ذهن مهمانان شما ایجاد کند و باعث شود از جشن تولد شما لذت بیشتری ببرند و با اهدای هدیه های ارزشمند، سخاوتمندی شما را جبران کنند.

2- تزیین میز شام مهمانی:

تزیین میز شام مهمانی یکی دیگر از روش های استفاده از میز سلف سرویس است. ممکن است شما بخواهید یک مهمانی رسمی داشته باشید و برای نشان دادن سخاوت خودتان، از میز شام سلف سرویس استفاده کنید.

استفاده از میز سلف سرویس به عنوان تزیین میز شام مهمانی، می تواند برای مهمانی های رسمی و مهم بسیار مناسب باشد و باعث شود مهمانان شما احساس آزادی و راحتی بیشتری در خوردن غذا داشته باشند و حس سخاوتمندی شما به آنها منتقل خواهد شد. البته این نوع تزیین میز شام مهمانی برای مهمانی های خانوادگی و دوستانه خیلی مناسب نیست، چون فضایی رسمی تر دارد و ممکن است در مهمانی های دوستانه باعث ایجاد فضایی خشک شود.

 

میز خوراکی تولد
میز سلف سرویس سالگرد ازدواج

 

3- تزیین میز شام جشن سالگرد ازدواج و جشن عروسی:

سومین روش استفاده از میز سلف سرویس، استفاده از آن در جشن سالگرد ازدواج یا جشن عروسی است. در این روش هم شما می توانید میز را به صورت سلف سرویس بچینید و با این موضوع کاری کنید که مهمانان شما لذت بیشتری از خوردن غذای دلخواه خودشان ببرند.

میز شام سلف سرویس می تواند یک میز شام لاکچری و بسیار پر خرج باشد، به همین خاطر باید حواستان باشد روش میز سلف سرویس بیشتر برای مهمانی های کوچک مناسب است و می تواند به صرفه باشد، اما برای مهمانی های بزرگ می تواند باعث ریخت و پاش و اسراف بسیار زیادی شود، به همین خاطر شاید اگر تعداد مهمان های شما زیاد است، بهتر است به فکر روش پذیرایی دیگری باشید تا برایتان به صرفه تر و مناسب تر باشد.

 

4- جشن فارغ التحصیلی:

در جشن فارغ التحصیلی هم ممکن است شما بخواهید سفره شام بچینید و برای این موضوع می توانید از میز سلف سرویس استفاده کنید؛ چون در چنین جشن هایی معمولا تعداد مهمان ها بسیار کم است و خانوادگی و دوستانه برگزار می شود، می توانید از پذیرایی سلف سرویس استفاده کنید تا مهمان ها آزادانه تر بتوانند غذاهای موردنیاز خودشان را بردارند و کار شما هم برای سرو غذا سبک تر شود.

 

مزیت های استفاده از میز سلف سرویس
مزیت های استفاده از میز سلف سرویس

 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خدمات مجالس هم ارائه میده؟

مزیت های استفاده از میز سلف سرویس چیست؟

میز سلف سرویس، مزیت های مختلفی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

1- سرویس دهی راحت تر و بهتر: اگر غذا به صورت سلف سرویس سرو نشود، شما باید نیروهایی را داشته باشید که مدام به میز مهمانان سرکشی کنند و نیازهای آنها را برطرف کنند و ممکن است پذیرایی در این حالت کمی کیفیت پایین تری داشته باشد.

اما در حالت سلف سرویس هر مهمان می تواند خودش از میز سلف سرویس استفاده کند و در این حالت دیگر نیازی به نیروی اضافی نخواهید داشت و مهمانان هم راضی تر خواهند بود.

 

2- تفاوت هزینه بسیار کم: در حالت سلف سرویس، تقریبا هزینه با حالت سرو غذا به صورت معمولی تفاوتی ندارد و در هر صورت میزان مصرف مهمانان به یک حالت است؛ اما چون سلف سرویس زودتر تمام می شود، مردم فکر می کنند که احتمالا مصرف غذا هم در آن بیشتر است. باید بدانید که این موضوع اشتباه است و در سلف سرویس هم شما هزینه بیشتری پرداخت نمی کنید.

 

3- میز غذای لاکچری: اگر به دنبال یک مهمانی لاکچری هستید و میخواهید میز غذای لاکچری داشته باشید، باید بگوییم که استفاده از میز سلف سرویس یکی از بهترین روش ها برای شماست و می توانید از آن برای سرو غذا استفاده کنید تا یک میز لاکچری و فوق العاده داشته باشید.

 

4- زباله کمتر: در حالت عادی شما ممکن است بخواهید با استفاده از ظروف یکبار مصرف غذاها را سرو کنید و این حالت می تواند برای یک جشن، زباله بسیار زیادی ایجاد کند. اما در حالت سلف سرویس شما می توانید با استفاده از ظروف معمولی غذا را سرو کنید و این موضوع باعث می شود که زباله بسیار کمتری تولید شود و یک مهمانی طبیعت دوست داشته باشید.

 

چیدمان میز شام سلف سرویس
چیدمان میز شام سلف سرویس

 

چیدمان قاشق چنگال میز شام سلف سرویس چگونه است؟

برای چیدمان قاشق چنگال میز سلف سرویس، روش های مختلفی وجود دارد، اولین حالت این است که شما قاشق و چنگال را به صورت جدا از هم در ظرف هایی قرار دهید تا مردم بتوانند آنها را بردارند و از هرکدام استفاده کنند. این روش بسیار راحت و ساده است.

اما اگر واقعا می خواهید یک میز شام لاکچری داشته باشید، می توانید از یک شخص متخصص در سفره آرایی بخواهید تا قاشق و چنگال ها را به صورت شکل دلخواه شما بچیند تا میز هم زیبایی بیشتری داشته باشد و هم لاکچری تر به نظر برسد.

البته باید بگوییم که حالت دوم برای مهمانی های خیلی شلوغ و پرجمعیت کاربرد ندارد چون جمعیت به قدری زیاد است که اصلا چنین طرح هایی دیده نمی شوند، اما برای مهمانی های کوچک می توانید به خوبی از این روش استفاده کنید تا یک میز جذاب تر داشته باشید.

 

در این مقاله در مورد میز سلف سرویس صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با استفاده از میز سلف سرویس یک مهمانی لاکچری و سخاوتمندانه داشته باشید. همچنین گفتیم که چیدمان میز سلف و چیدمان قاشق چنگال میز سلف سرویس چگونه باید باشد. در ادامه گفتیم که میز سلف سرویس در چه مجالسی می تواند کاربرد داشته باشد و چطور می توانید از آن استفاده کنید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد با میز سلف سرویس بیشتر آشنا شوید و بتوانید بهترین نوع پذیرایی را برای مهمانی خودتان انتخاب کنید.

تزیین میز شام سلف سرویس شما با هوم سرویز

اگر مهمانی و مجالسی دارید و می خواهید غذا را به صورت سلف سرویس تدارک ببینید، می توانید تهیه و تزیین میز سلف سرویس را به تیم هوم سرویز بسپارید تا میز سلف سرویس را به زیباترین و بهترین شکل ممکن برای شما بچینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا