بنایی و دکوراسیون

زیبایی و آرامش در خانه شما با دکوراسیون به سبک کاستال

دکور خانه های ساحلی زیبا و آرامش بخش

اولین هدیه ای که دکوراسیون کاستال برای شما به ارمغان می آورد، انتقال حس آرامش است. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که به خانه های شلوغ علاقه ای ندارید و با حضور در چنین خانه هایی احساس آشفتگی می کنید؛ در این صورت دکوراسیون خانه به سبک کاستال را به شما پیشنهاد می کنیم. دکوراسیون کاستال، حس آرامش را به شما منتقل می کند و به شما کمک می کند تا ذهنی آرام داشته باشید و به دور از تنش ها و استرس های روزمره زندگی کنید.

ما انسانها در زندگی امروزمان مشغله های زیادی داریم و به همین دلیل نمی توانیم تمام مدت در فضاهای طبیعی مانند دریا و ساحل باشیم و استراحت کنیم؛ اما می توانیم فضاهای آرامش بخش و طبیعی را به خانه خود منتقل کنیم تا از آنها آرامش بگیریم. در سبک دکوراسیون کاستال، شما می توانید با اضافه کردن عناصر طبیعی، خانه ای دنج و آرامش بخش داشته باشید. کاستال (Coastal) به معنی ساحلی است و در این سبک، از عناصر ساحل و دریا در بخشهای مختلف منزل استفاده می شود که باعث زیبایی بیشتر خانه می شود. در این نوشته از هوم سرویز با اصول چیدمان منزل و دکوراسیون به سبک کاستال آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

دکوراسیون منزل با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

دکوراسیون به سبک کاستال
دکوراسیون به سبک کاستال

ایجاد حس آرامش با دکوراسیون خانه به سبک کاستال

مهم ترین هدف از طراحی خانه به سبک کاستال این است که آرامش را به افراد منتقل کند.دکوراسیون کاستال، با هدف ایجاد آرامش و از بین بردن تضادهای بیرونی و شلوغی به وجود آمده است. با طراحی خانه با دکور ساحلی، پس از گذراندن یک روز سخت و طاقت فرسا، به راحتی می توانید به خانه خود بازگردید، یک نوشیدنی خنک و آرام بخش نوش جان کنید و از فضای آرام  و بدون تنش خانه خود نهایت لذت را ببرید.

کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که از قدم زدن روی شن و ریگ ساحل لذت نبرد و از انجام این کار، آرامش نگیرد. حس خوبی که قدم زدن در ساحل برای انسان ایجاد می کند، حسی متفاوت و لذت بخش است و هدف از دکور خانه ساحلی به سبک کاستال، طراحی فضایی شبیه به محیط آرام ساحل است.

چیدمان ساحلی
چیدمان ساحلی اتاق خواب

در کدام فضاها می توان از دکوراسیون کاستال استفاده کرد؟

شما می توانید فضاهای مختلفی را به سبک کاستال دکور کنید، اما با این حال خانه هایی که فضایی مدرن و امروزی دارند، پس از چیدمان به سبک ساحلی، جذابیت بیشتری پیدا می کنند. خانه هایی با پنجره های بزرگ و نورگیرها، گزینه های بسیار مناسبی برای اجرای سبک دکوراسیون کاستال هستند؛ زیرا نور بیشتری را به داخل فضای خانه راه می دهند و با رنگ سفید به خوبی ترکیب می شوند.

استفاده از این سبک، در خانه های ویلایی و شهری متداول و مرسوم است و عموما توسط افرادی استفاده می شود که به محیط های آرامش بخش و مکانهای طبیعی مانند دریا، علاقه زیادی دارند. شما می توانید قسمت های مختلف خانه نظیر سالن پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه یا حمام را با سبک کاستال دکوراسیون کنید. مهم ترین اصول دکور خانه های ساحلی، به کار بردن رنگهای تنالیته سرد و اشیای دکوری مرتبط به دریا مانند صدف است.

رنگ‌های دیگری که در این سبک تزئینی زیاد استفاده می شوند، فیروزه‌ای و آبی هستند که به ایجاد فضایی شبیه به دریا کمک می‌کنند. در واقع ترکیب دو رنگ آبی و سفید، شکلی شبیه به ساحل و دریا را برای شما تداعی می کند و با ایجاد ویژگی های بصری خیال انگیز، می تواند شما را تا اعماق دریا و اقیانوس ببرد و بهترین خاطرات شما از دریا را به یادتان بیاورد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

رنگ اصلی در دکوراسیون به سبک کاستال
رنگ اصلی در دکوراسیون ساحلی

رنگ اصلی در طراحی دکوراسیون کاستال

از جمله مهمترین ویژگی های طراحی دکوراسیون به سبک کاستال این است که رنگ سفید، رنگ اصلی و غالب آن است. می توان گفت رنگ سفید باعث تمایز سبک کاستال با دیگر سبکهای دکوراسیون شده است. استفاده از این رنگ به زیباسازی هرچه بیش تر محیط داخلی خانه کمک می‌کند، به اتاق‌ها نور بیشتری می‌دهد و حتی آن‌ها را بسیار جادارتر از آنچه واقعا هستند نشان می‌دهد.

رنگ سفید در این شیوه از طراحی دکوراسیون، باید به صورت کاملا ملموس در لوازم جانبی یا اشیاء دکوری مانند صندلی، گلدان، لوستر و دیگر عناصر قدیمی استفاده شود و همچنین باید با سایر رنگ های به کار رفته، هماهنگی بالایی داشته باشد. از آن جایی که رنگ سفید در این سبک، رنگ غالب است، بنابراین باید در تمامی بخش ها از آن استفاده شود.

رنگ‌های دیگری که در این سبک تزئینی زیاد استفاده می شوند، فیروزه‌ای و آبی هستند که به ایجاد فضایی شبیه به دریا کمک می‌کنند. در واقع ترکیب دو رنگ آبی و سفید، شکلی شبیه به ساحل و دریا را برای شما تداعی می کند و با ایجاد ویژگی های بصری خیال انگیز، می تواند شما را تا اعماق دریا و اقیانوس ببرد و بهترین خاطرات شما از دریا را به یادتان بیاورد.

دکوراسیون کاستال
متریال های کاربردی در دکوراسیون کاستال

متریال های کاربردی در دکوراسیون به سبک کاستال

در طراحی به سبک کاستال از متریالهای متفاوتی استفاده می شوند؛ اما مهم ترین متریال کاربردی در سبک کاستال، چوب است. در این سبک دکوراسیون، چوب باید ویژگی های طبیعی خود را حفظ کند تا بتواند فضایی شبیه به ساحل و دریا به وجود بیاورد. پس برای اجرای سبک دکور ساحلی، از چوب طبیعی و پردازش نشده در فضای داخلی خانه استفاده کنید تا فضایی شبیه به کلبه های چوبی نزدیک به دریا ایجاد کنید. می توانید از مبلمان چوبی، تابلوهای چوبی و همچنین میز و صندلی های ساخته شده از چوب در منزل خود استفاده کنید.

در کنار اینها از ریسمان های کنفی و پاف های بافتنی استفاده کنید تا جذابیت بصری محیط را بیشتر کنید و فضایی نزدیک به ساحل و دریا خلق کنید. اضافه کردن تخته های سفید و یکدست، سنگ طبیعی، آینه های کوچک و بزرگ نیز باعث زیباتر شدن دکور ساحلی خانه شما می شود.

 

انتخاب مبلمان در دکوراسیون کاستال
انتخاب مبلمان در دکوراسیون کاستال

انتخاب مبلمان مناسب در دکوراسیون به سبک کاستال

در هر کدام از روش های چیدمان منزل، باید از مبلمان خاصی استفاده کنید. در سبک دکوراسیون کاستال یا ساحلی نیز باید از مبلمانهایی استفاده کنید که به خوبی با عناصر تزیینی محیط ترکیب شوند و فضایی طبیعی و شبیه به دریا را برایتان تداعی کنند. مبل مناسب در سبک کاستال، باید با بخش های داخلی خانه و دیوارها، رنگ وسایل دکوری و سایر اشیا هارمونی داشته باشد.

با توجه به استفاده زیاد از رنگ سفید در سبک کاستال، پیشنهاد می کنیم که مبل راحتی با رنگ روشن را برای منزل خود انتخاب کنید. اگر می خواهید فضای خانه شما بیشتر شبیه به محیط ساحل شود، می توانید انواع مبلمانی که از مواد طبیعی تهیه شده اند را انتخاب کنید. مبلمانی که از چوب ساخته شده اند یا مبلهایی که از پارچه هایی با الیاف کاملا طبیعی مانند حصیر تهیه شده اند، گزینه های مناسبی برای استفاده در طراحی سبک کاستال هستند. انتخاب پیراهن مبل و کوسن برای مبلمان نیز اهمیت فراوانی دارد و بهتر است از کوسن هایی با نقش موج دریا، صدف، ساحل و آسمان استفاده کنید تا بهتر بتوانید منظره زیبای دریا را به خانه خود بیاورید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

وسایل پرکاربرد در سبک کاستال

در سبک کاستال اجسام دکوری اهمیت زیادی دارند. در حالت ایده‌آل، می توانید وسایل مورد نیاز خود را مستقیما از دل دریا و ساحل به دست بیاورید؛ اما اگر این گزینه برای شما امکان پذیر نبود، می توانید وسایلی مانند صدف های مصنوعی، بالش هایی با چاپ ساحلی و … را خریداری کنید تا بتوانید فضای ساحل و دریا را بهتر پیاده سازی کنید. صدف، پارو، لنگر، ساعت شنی و حتی تورهای ماهیگیری از جمله عناصر تزئینی هستند که می توانید در دکوراسیون منزل به سبک کاستال استفاده کنید.

ایده های تزئینی زیادی برای جذاب کردن دکوراسیون به سبک کاستال وجود دارند؛ ولی بسیار مهم است که در خرید وسایل دکوری مناسب با این سبک دقت زیادی به خرج دهید؛ زیرا ایجاد هماهنگی در سبک دکوراسیون ساحلی، حرف اول را می زند.

یکی از مزیت های سبک ساحلی این است که در هر خانه ای قابل اجرا است و شما می توانید با استفاده از وسایل دکوری مرتبط به ساحل و دریا، دکور خانه به سبک ساحلی را انجام دهید تا خانه ای آرامش بخش، خاص و جذاب داشته باشید.

دکوراسیون به سبک کاستال
ویژگی های دکوراسیون به سبک کاستال

مزایای دکوراسیون خانه به سبک کاستال

چیدمان خانه به سبک کاستال، باعث زیبایی و جذابیت خانه شما می شود؛ اما مزایای دیگری نیز به همراه دارد. از جمله مزایای انتخاب روش دکوراسیون کاستال، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دکور ساحلی یا کاستال، حس آرامش فوق العاده ای را به افراد القا می کند.
  • سبک کاستال در تمامی خانه ها، فارغ از بزرگ و کوچک بودن فضای داخلی، قابل اجرا است.
  • در اکثر موارد، شما می توانید سبک دکور کاستال را با هزینه ای بسیار کم تر از سایر روشها در خانه خود انجام دهید.
  • با وجود رنگ سفید و نور طبیعی در این سبک دکوراسیون، فضای داخلی خانه بزرگ تر به نظر می رسد.
  • با استفاده از وسایل کاملا طبیعی مانند سنگ های ریز و درشت و انواع صدف می توانید جذابیت فوق العاده ای در سبک کاستال به وجود بیاورید و آن را به فضای ساحل و دریا نزدیک تر کنید.
  • یکی از بهترین روشها برای جلوگیری از تنش ها در فضای خانه و رفع استرس، اجرای سبک کاستال است و به همین دلیل به افراد پرمشغله و مضطرب توصیه می شود.

اگر به این سبک دکوراسیون علاقه دارید و می خواهید دکوراسیون منزل شما توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود، می توانید از تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز برای طراحی دکوراسیون منزل خود کمک بگیرید تا با هزینه مناسب و به بهترین شکل ممکن دکوراسیون خانه شما را انجام دهند تا خانه ای شیک و خاص و زیبا داشته باشید و از زندگی خود بیشتر لذت ببرید.

 

دکور ساحلی
دکور ساحلی

جمع بندی مطالب

شاید نتوانیم برای مدت طولانی در تعطیلات تابستانی بمانیم و در ساحل دریا وقت بگذرانیم، اما می توانیم خانه خود را طوری دکوراسیون کنیم که بتوانیم راحتی و آرامش را به منزل خود بیاوریم. سبک کاستال یا ساحلی، حس آرامش و تعادل را به خانه شما می آورد و به کمک عناصر دریایی و طبیعی، شما را خوشحال و شاداب می کند.

در صورتی که احساس می کنید زندگی یکنواختی را تجربه می کنید و بیشتر از هر زمان دیگری، به ایجاد آرامش درونی و تغییر در حالات و افکار خود نیاز دارید، دکوراسیون منزل به سبک کاستال، بهترین گزینه برای طراحی و چیدمان منزل شما است که به شما احساس آرامش و راحتی را منتقل می کند. شما می توانید از تیم طراحی دکوراسیون هوم سرویز برای طراحی دکوراسیون کاستال کمک بگیرید و خانه خود را شبیه به محیط زیبای ساحل و دریا کنید.

یک دیدگاه

  1. سلام. ممنون بابت اطلاعاتی که در رابطه با سبک کاستال دادید. خیلی جالب بود. فقط سوالی که دارم این که استفاده از این سبک دکوراسیون هم برای خانه‌های کوچک و هم خانه‌های بزرگ قابل استفاده است؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا