زیبایی

این کارها را انجام دهید تا بعد از اصلاح صورت جوش نزنید

راهکارهای عالی برای جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح صورت را در هوم سرویز بخوانید

جوش زدن پس از اصلاح صورت از جمله مشکلاتی است که ممکن است هم برای خانم‌ها و هم آقایان رخ بدهد. از این رو اغلب کسانی که پوستی حساس دارند همواره به دنبال راهی برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح هستند. اما جوش بعد از اصلاح صورت با بند یا تیغ، چرا به وجود می‌آید و آیا واقعاً راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات تنها کافی است با هوم سرویز در ادامه این مطلب همراه باشید.

چرا پس از اصلاح صورت جوش می زنیم؟

پیش از هر چیز باید بدانیم که اساساً چرا پس از اصلاح صورت جوش می‌زنیم؟ جالب است بدانید که این سوال را می‌توان به شکل‌های گوناگونی پاسخ داد. یکی از دلایل جوش زدن صورت پس از اصلاح به ویژه در آقایان، استفاده از تیغ مشترک برای اصلاح بدن و صورت است. کاری که موجب انتقال عفونت‌ها و مشکلات پوستی سایر نواحی بدن به صورت شده و پوست صورت را حساس و دچار مشکل می‌کند.

از جمله دیگر دلایل جوش زدن پس از اصلاح صورت، نادیده گرفتن جوش‌های فعال در صورت به هنگام بند انداختن است. این کار ممکن است موجب پخش شدن جوش در کل صورت شود. به همین دلیل است که در چنین شرایطی معمولاً پس از اصلاح، تعداد جوش‌های صورت افزایش می‌یابد.

اصلاح صورت
نکات مهم مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت

در نهایت ضربات متعددی که با بند، تیغ یا حتی به هنگام وکس کردن به پوست صورت وارد می‌شود، آن را حساس کرده و سبب ایجاد جوش در آن می‌شود. البته این جوش‌ها معمولاً بسیار ریز هستند و نظیر آکنه یا دمل‌های چرکی آزاردهنده نیستند. با این وجود با رعایت برخی عوامل، قبل و بعد از اصلاح که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم، می‌توان از ایجاد آنها جلوگیری کرد. برای اطلاع از روش‌های جلوگیری از جوش بعد از اصلاح ادامه مطلب را از دست ندهید.

کارهایی که باید قبل از اصلاح انجام دهیم تا جوش نزنیم

همانطور که گفتیم عمل جوش زدن پس از اصلاح صورت می‌گیرد. با این حال در این میان نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آنها می‌توان از ایجاد جوش پس از اصلاح جلوگیری کرد.

  • لایه برداری قبل از اصلاح ممنوع: برای کاهش حساسیت پوست صورت خود و جلوگیری از بروز التهاب در آن به هیچ عنوان قبل از اصلاح از کرم‌های لایه بردار استفاده نکنید.
  • دوش گرفتن با آب گرم: دوش گرفتن با آب گرم قبل از اصلاح منافذ پوست را باز کرده و آن را نرم می‌کند. در نتیجه پوست برای اصلاح آماده تر است و امکان جوش زدن آن کاهش می‌یابد.
  • استفاده از خمیر اصلاح و تیغ تیز: برای اینکه کار اصلاح با تیغ راحت تر صورت پذیرد بهتر است از خمیرهای اصلاح استفاده کنید. فراموش نکنید که یک تیغ کند نیز می‌توان باعث آسیب دیدن پوست شما شود. از این رو از تیز بودن تیغ خود اطمینان حاصل نمایید و از آن در جهت رویش موی صورت خود استفاده کنید نه خلاف جهت آن.
شیو کردن صورت
چرا بعد از اصلاح جوش می زنیم؟

  • ضدعفونی کردن بند اصلاح: فراموش نکنید که بند اصلاح یکبار مصرف است و بعد از هر بار استفاده، باید آن را دور بیندازید. همینطور با ضدعفونی کردن بند اصلاح قبل از استفاده می‌توانید احتمال پخش هر نوع باکتری را در صورت خود کاهش دهید.

روش‌های جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت

پس از انجام کارهای پیشگیرانه قبل از اصلاح، حال نوبت به رعایت نکات جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت می‌رسد. این نکات معمولاً باید به هنگام اصلاح یا بلافاصله بعد از آن رعایت شود تا احتمال جوش زدن صورت پس از اصلاح با تیغ یا بند کاهش پیدا کند.

  • دوش گرفتن ممنوع: پس از اصلاح با بند به هیچ عنوان برای پاکسازی پوست صورت خود، آن را با آب گرم نشویید و تا دو ساعت از حمام رفتن پرهیز کنید. فراموش نکنید که شما باید زمان لازم را برای کاهش التهاب پوست صورت خود، به آن اختصاص دهید. از این رو در این زمان از بخار درمانی نیز پرهیز کنید.
  • استفاده از کمپرس سرد: استفاده از کمپرس سرد باعث بهبود التهاب صورت شده و قرمزی آن را کاهش می‌دهد. از این رو برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • گلاب، درمان جوش صورت پس از اصلاح با بند: گلاب از جمله مواد طبیعی کاهش دهنده التهاب است که می‌توانید به درمان جوش صورت پس از اصلاح با بند کمک به سزایی کرده و از ایجاد آن جلوگیری کند. این ماده طبیعی جایگزین مناسبی برای انواع لوسیون کاهش دهنده التهاب است که به صورت صنعتی تولید می‌شود. با این حال اگر گلاب در دسترس نداشتید، می‌توانید بعد از اصلاح از انواع لوسیون کاهش دهنده التهاب نیز استفاده کنید.
  • استفاده از لوازم آرایشی ممنوع: بهتر است بلافاصله پس از اصلاح به سراغ لوازم آرایشی نروید. فراموش نکنید که اصلاح صورت، منافذ پوست را باز می‌کند و استفاده از انواع کرم پودر و کرم‌های آرایشی موجب بسته شدن این منافذ خواهد شد. در نتیجه با آرایش کردن، شانس ایجاد جوش در پوست بیشتر می‌شود. به همین خاطر برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح بهتر است تا جای ممکن بلافاصله پس از اصلاح، آرایش نکنید.
  • اجتناب از لمس پوست: اگر پوست صورت شما بسیار حساس است بهتر است 12 تا 24 ساعت پس از اصلاح از لمس آن بپرهیزید. همچنین در این مدت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و در صورت لزوم حتماً از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • استفاده از حوله مرطوب: پس از اصلاح صورت خود می‌توانید برای کاهش التهاب پوستتان از یک حوله خنک و مرطوب استفاده نمایید. برای این کار تنها کافی است تا این حوله را به مدت 5 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

درمان خانگی جوش پس از اصلاح

اگر همواره به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوال هستید که بعد از اصلاح صورت در خانه چه باید کرد؟ باید بگوییم که برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح علاوه بر روش‌هایی که ذکر کردیم، درمان‌های ساده ای نیز وجود دارد. این درمان‌ها که به سبب در دسترس بودن به درمان‌های خانگی معروف هستند اغلب از ایجاد جوش جلوگیری کرده یا موجب از بین رفتن آن در کوتاهترین زمان می‌شوند. از این رو در ادامه به بررسی برخی از متداولترین این درمان‌ها می‌پردازیم.

ماسک برای جوش بعد از اصلاح

انواع ماسک خانگی برای جوش بعد از اصلاح با بند یا تیغ مورد استفاده قرار می‌گیرد که از میان آنها می‌توانیم به ماسک خیار و سفیده تخم مرغ اشاره کنیم. در روش اول شما باید یک عدد خیار را رنده کرده و با مقداری برگ نعنای خرد شده مخلوط نمایید. حال ترکیب حاصله را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار داده و سپس با آب سرد بشویید. این کار به کاهش جوش‌های ایجاد شده پس از اصلاح کمک به سزایی می‌کند.

ماسک خیار
ماسک خیار برای جلوگیری از جوش زدن پوست

در روش دوم شما می‌توانید از سفیده تخم مرغ برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح و درمان آن استفاده نمایید. برای این کار تنها کافی است یک عدد سفیده تخم مرغ را هم بزنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. جالب است بدانید این ماسک علاوه بر کاهش جوش‌ها به سفت شدن پوست صورت شما نیز کمک می‌کند. از این رو از این ماسک استفاده کنید و  پس از سپری شدن زمان لازم، آن را با آب سرد بشویید.

محلول و پماد برای جوش بعد از اصلاح صورت

آلوئه ورا از جمله گیاهانی است که به جهت خواص ضد التهابی خود، در محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو استفاده از انواع ژل یا پماد آلوئه ورا می‌تواند به درمان خانگی جوش پس از اصلاح کمک کند. همچنین روغن درخت چای نیز می‌تواند به عنوان محلول بعد از اصلاح صورت بانوان جهت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح مورد استفاده قرار بگیرد.

درمان جوش پس از اصلاح صورت

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم بهترین روش‌های جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت و درمان آن را با هم بررسی کنیم. توجه به عوامل و نکات قبل و پس از اصلاح صورت برای سلامتی و شادابی پوست شما بسیار حائز اهمیت است و با روش‌های خانگی می توان از جوش زدن و ناراحتی پوست خود جلوگیری کنید. با این حال اگر به نکات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید بد نیست تا سری به اپلیکیشن و سایت هوم سرویز بزنید و سایر مقالات در این زمینه را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا