هوم سرویز

همه آنچه که باید درباره خواص شگفت‌انگیز روغن آرگان برای پوست و مو بدانید

خواص فوق العاده روغن آرگان برای پوست و مو چیست؟

بسیاری از افراد خواهان داشتن پوست و مو سالم و شاداب بوده و به همین‌خاطر به‌ دنبال خرید انواع و اقسام محصولات آرایشی و بهداشتی و حتی ویتامینه مو در منزل هستند. زیبایی پوست و مو اهمیت بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث شده تا چه خانم‌ها و چه آقایان برای حفظ زیبایی ظاهری خود تلاش کنند و هر روز با صرف هزینه‌های زیاد به دنبال نتیجه مطلوب باشند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند محصولی را پیدا کنند که با کمترین آسیب، بیشترین کارایی را داشته باشد. چنین چیزی زمانی امکان پذیر است که‌ روغن آرگان انتخاب آن‌ها باشد. روغن آرگان اکسیری است که می‌تواند بسیاری از مشکلات پوست و مو و برطرف کرده یا در شادابی و تقویت آن کمک‌رسان باشد. در این مقاله از وبسایت هوم سرویز، با خواص روغن آرگان بیشتر آشنا خواهید شد؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

مهمترین خواص روغن آرگان

روغن آرگان دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب که شامل امگا 6، امگا 9، استئاریک اسید و پالمتیک اسید است. همچنین در روغن آرگان ترکیبی از ویتامین E و استروئید الکل وجود دارد که برای تقویت پوست و مو بسیار مناسب است. اسیدهای چرب خواص مرطوب ‌کنندگی و ضد التهابی بسیار خوبی دارند و به‌ طور کلی برای درمان التهابات پوستی، قرمزی کف سر و شوره سر مناسب هستند. خواصی آنتی اکسیدانی بسیار قوی روغن آرگان سبب می‌شود تا این محصول در کاهش چروک، افتادگی پوست، جوانسازی پوست و مو و همینطور تقویت مو موثر باشد. اگر از روغن آرگان به عنوان یک محصول مقوی در برنامه روتین مراقبت از پوست و مو استفاده کنید، تاثیر شگفت‌انگیز آن را مشاهده خواهید کرد.

روغن آرگان
فواید استفاده از روغن آرگان

استفاده از روغن آرگان برای پوست صورت

روغن آرگان حاوی مقدار زیادی ویتامین E و اسید چرب اشباع شده است که از آن به عنوان مرطوب‌ کننده و نرم ‌کننده طبیعی پوست یاد می‌شود. از خواص روغن آرگان می‌توان برای همه قسمت‌های بدن استفاده کرد؛ به این ترتیب که چند قطره از آن را بر روی پوست مالیده و با حرکات ملایم ماساژ داده تا پوست، نرم و مرطوب شود. روغن آرگان علاوه بر آن ‌که به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند، چین و چروک پوست را کاهش داده و برای جوان‌ سازی پوست صورت بسیار مفید است.

پیشنهاد می‌شود قبل از خواب مقداری از روغن آرگان را برروی پوست صورت و گردن ماساژ داده و بگذارید یک شب بماند، سپس روز بعد آن را با آب بشویید. از دیگر خواص روغن آرگان این است که افرادی که پوست خشکی دارند یا از بیماری اگزما رنج می‌برند، می‌توانند مقدار کمی از این روغن را به‌ صورت روزانه بر روی پوست بدن ماساژ داده تا بهبود یابند.

درمان جوش صورت با روغن آرگان  

روغن آرگان آنتی‌اکسیدان‌های زیادی دارد که چربی و التهاب پوست را کنترل کرده و به درمان جوش و آکنه صورت کمک زیادی می‌کند. پیشنهاد می‌شود روزی دوبار مقداری از روغن آرگان را برروی پوست تمیز به صورت دَوَرانی ماساژ داده و پس از 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

پاکسازی پوست با روغن آرگان

از دیگر خواص روغن آرگان پاکسازی پوست صورت خانم‌ها است که در میان بانوان طرفداران زیادی دارد. لایه‌برداری پوست اگر به صورت منظم و بر اساس برنامه انجام شود، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می‌کند. برای این ‌کار باید یک قاشق شکر قهوه‌ای را با چند قطره روغن آرگان ترکیب کرده و 2 تا 4 دقیقه پوست صورت را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. در انتها هم باید صورت را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست
خواص روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست

درمان ترک‌های پوستی با روغن آرگان

همان ‌طور که در بالا اشاره کردیم، روغن آرگان منبع غنی ویتامین E بوده و می‌توان از آن برای پیشگیری و درمان ترک‌های پوستی به خصوص در زنان باردار استفاده کرد. پیشنهاد می‌شود قبل و بعد از زایمان چند قطره روغن آرگان را بر روی سینه‌ها، شکم و ران بریزید و خوب ماساژ دهید. همچنین افرادی که اضافه وزن داشته و موفق شده‌اند وزن خود را کاهش دهند، می‌توانند با استفاده از خواص روغن آرگان ترک‌های پوستی خود را رفع نمایند.

خواص ویژه روغن آرگان در مراقبت از مو

روغن آرگان یکی از اصلی‌ترین نرم‌ کننده‌های طبیعی برای مو سر است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. از روغن آرگان به عنوان یک درمان طبیعی برای موخوره استفاده می‌شود. مقدار ویتامین E موجود در خواص روغن آرگان سبب تقویت فولیکول‌های مو شده و باعث افزایش رشد آن می‌شود. اگر شما هم جز کسانی هستید که موهای خشک و شکننده دارند، بهتر است هفته‌ای یکبار از ماسک مو روغن آرگان استفاده کنید تا خشکی موهایتان از بین برود. برای این‌ کار باید 4 تا 10 قطره روغن آرگان را بر روی موهای خود مالیده و به خوبی ماساژ دهید. سپس بگذارید یک شب بماند و صبح موهای خود را با آب و شامپو بشویید. کسانی که از مشکل شوره سر رنج می‌برند این روش را دوبار در هفته استفاده کنند.

نحوه استفاده از روغن ارگان برای تقویت مو

از جمله خواص روغن آرگان برای موها، جلوگیری از ریزش و تقویت ریشه مو است. بهتر است چند قطره روغن آرگان را به صورت دایره ای روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس موهایتان را با آب و شامپو بشویید و خشک کنید. اگر این کار را سه بار در هفته انجام دهید زودتر به نتیجه خواهید رسید. به طور کلی آرگان برای موهای خشک و معمولی بیشتر کاربرد دارد و اگر موهایتان به طور طبیعی چرب است، بهتر است روغن را در فرمولاسیون محصولات بهداشتی مانند شامپو و نرم‌ کننده‌ها مصرف کنید.

خواص روغن ارگان برای مو
مراقبت و تقویت موها با روغن آرگان

بهترین مارک روغن آرگان

درحال حاضر بسیاری از برندهای آرایشی و بهداشتی با انجام یک ‌سری فرآیند بر روی روغن آرگان، آن را به شکلی که مصرفش راحت باشد تولید و عرضه می‌کنند. در ادامه قصد داریم تعدادی از بهترین برندهای روغن آرگان را مورد بررسی قرار دهیم:

  • روغن آرگان بی لیندا
    برند بیلیندا یکی از شرکت‌هایی است که در ساخت کرم و لوسیون‌های خود از روغن آرگان استفاده می‌کند. محصولات این برند از بهترین نمونه‌های محصولات روغن آرگان در ایران هستند که بیشترین میزان تاثیرگذاری را بر شادابی پوست و مو دارد.
  • روغن آرگان ویلاوه
    یکی از پر فروش‌ترین انواع روغن آرگان در سایت جهانی آمازون و آنلاین شاپ‌های بین ‌المللی روغن آرگان ویلاوه بوده که از خواص بسیار بالایی برخوردار است و تنها با یک ‌بار استفاده می توان اثرات فوق ‌العاده آن را مشاهده کرد.
  • روغن آرگان دوماسی
    دوماسی از جمله برندهایی است که در هنگام خرید روغن آرگان نام آن را بسیار زیاد خواهید شنید. به اطمینان می‌توان گفت که یکی از بهترین تولیدکنندگان محصولات پوست و مو همین شرکت دوماسی است که از روغن آرگان خالص در تولیدات خود استفاده می‌کند. همین امر باعث می‌شود تا محصولات این شرکت جنبه دارویی و تقویتی داشته باشد.
  • روغن آرگان لاکمه
    لاکمه از دیگر برندهایی است که محصولات آن با استفاده از روغن آرگان ساخته شده و کاملا ارگانیک است. این محصول حاوی آنتی‌اکسیدان‌ های مورد نیاز سر بوده که موجب احیا و بازسازی موهای آسیب ‌دیده ‌می‌شود. خواص روغن آرگان برند لاکمه به راحتی از موهای شما مراقبت کرده و سلامتی و زیبایی را به ارمغان می‌آورد.

این‌ها فقط نمونه مارک هایی بودند که در زمان خرید روغن آرگان شما نام آن‌ها را می‌شنوید و تمامی برندها از تنوع بالایی برخوردار بوده و بهترین‌ها در بازار هستند.

زیبایی پوست و مو با خدمات هوم سرویز

در این مقاله از هوم سرویز سعی کردیم تا شما را با خواص روغن آرگان آشنا کنیم. همچنین نکات مهمی را راجع‌ به استفاده از روغن آرگان برای پوست و تقویت موی سر بیان نمودیم. نکته ‌ای که مطرح می‌شود این است که روغن آرگان خواص و کارایی‌های بسیار زیادی دارد که ما در اینجا به بیان مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. با مراجعه به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز شما می‌توانید اطلاعات مفید دیگری را راجع‌ به سلامت پوست و مو به دست آورید و زیباتر و شاداب تر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا