هوم سرویز

چگونه موهای خود را در خانه کوتاه کنید؟

این روزها هر کاری را می‌توان در خانه انجام داد؛ از پختن نان تا کوتاه کردن مو. کافی است ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشید و نکات مهم را بدانید. در این صورت قدم اول را برداشته‌ و نیمی از راه را رفته‌اید. کوتاهی مو در خانه ممکن است کمی پر‌ریسک و دشوار به‌ نظر برسد. البته اگر بخواهید به سراغ مدل‌های سخت و عجیب بروید، حتماً هم همینطور خواهد بود. اما برای کوتاهی ساده، نیاز نیست دلهره داشته باشید. ما در این مقاله، چند ترفند و راهنمای کاربردی را برای کوتاه کردن مو در خانه در اختیارتان می‌گذاریم.

قبل از کوتاهی مو در خانه، این نکات مهم را بدانید

برای اینکه دستی به موهای خود بکشید، باید به وسایل موردنیاز مجهز باشید.پس بهتر است قبل از شروع، این ابزارهای لازم را مهیا کرده و بعد دست به کار شوید:

  • یک عدد قیچی تیز و تمیز

به خاطر داشته باشید که هر چقدر تیغه‌های قیچی کوتاه تر‌باشد، کنترل کوتاهی مو برایتان راحت‌تر خواهد بود.

  • چند عدد کلیپس
  • یک یا دو آینه(برای کوتاهی پشت مو)
  • شانه معمولی یا شانه دوطرفه
  • سشوار یا اتو مو.
کوتاهی مو در خانه
ابزارهای موردنیاز برای کوتاهی مو در خانه

قبل از کوتاهی مو در خانه، مدل موی دلخواه خود را انتخاب کنید

به لطف اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف، پیدا کردن مدل مو راحت است. فقط کافی است تا فرم صورت خود را بدانید. آنگاه می‌توانید با جستجو در گوگل، مدل مویی را که به صورتتان می‌آید، پیدا کنید. برای این منظور، کمک گرفتن از چهره سلبریتی‌ها و اشخاص مشهور، یک راه‌ حل آسان است.

می‌خواهید موهای خود را خشک کوتاه کنید یا مرطوب؟

فکر می‌کنید نظر آرایشگرها در این زمینه چیست؟ خوب؛ آنها ترجیح می‌دهند قبل از کوتاهی، مو را مرطوب کنند. چرا که در این حالت، موها برای آنها  قابل کنترل‌تر خواهند بود. اما جالب است بدانید که در میان آرایشگرها، استثنا هم وجود دارد. برخی از آنها معتقد هستند که کوتاهی موی خشک بهتر است؛ چون می‌توان تأثیرات و اشتباهات احتمالی را در همان لحظه دید و اصلاح کرد. انتخاب هر یک از این دو روش، به راحتی شما بستگی دارد.

چطور موی بلند را در خانه کوتاه کنیم؟

  • مطمئن شوید که موهایتان خشک و مرتب هستند. این کار باعث می‌شود موهای شما کاملا همسان و یکدست باشند. حالا روی یک صندلی صاف رو‌به‌روی آینه بنشینید؛
  • موهای خود را از فرق سر به سمت پایین به دو قسمت مساوی تقسیم کنید؛
  • با استفاده از یک شانه، انگشتان خود را روی نیمی از موهایتان به سمت پایین بکشید؛
  • فراموش نکنید که سطح شانه را در یک خط افقی نگاه داشته، سر و بدنتان هم ثابت و بی‌حرکت باشد. حتی پیشنهاد می‌کنیم پاهایتان را نیز به هم گره نزنید؛
  • در همان حالت که موهای خود را با شانه و انگشتان خود نگاه داشته‌اید، از قیچی استفاده کنید. حالا  قسمت انتهایی مو را به حالت تیز و زاویه‌دار کوتاه کنید. اگر موها را یکسان و مرتب کوتاه کرده‌اید، همین کار را برای طرف دیگر تکرار کنید؛
آموزش کوتاهی موی بلند در خانه
آموزش کوتاهی موی بلند در خانه
  • اگر می‌خواهید مطمئن شوید که موها را یک اندازه کوتاه کرده‌اید، این کار را انجام دهید: صاف روی صندلی بنشینید و چشم‌های خود را ببندید. قرار است از حس لامسه خود به جای چشم‌هایتان به عنوان یک راهنما کمک بگیرید. سپس دست‌ها را در دو طرف سر، از بالا به پایین بکشید. موها را بین انگشتان خود و دست‌هایتان به صورت موازی نگه دارید. اگر هر دو دست شما همزمان در یک نقطه از انتهای موهای شما قرار گرفته باشند، یعنی موها یکسان کوتاه شده‌اند. در غیر این صورت، نیاز نیست نگران باشید! همان قسمت اضافی را کوتاه کنید.

چطور موی متوسط را در خانه کوتاه کنیم؟

  • یک تکه تمیز و مرتب از موهایتان را به عرض یک سانتیمتر جدا کنید؛
  • حالا بخشی از مو را زیر انگشت اشاره، روی انگشت میانی و سپس زیر انگشت حلقه خود بپیچانید. به نحوی که مو به شکل عدد 3 درآید. با این کار مطمئن می‌شوید که انتهای آن تکه موی مورد‌نظر را راحت‌تر می‌بینید. در نتیجه به اشتباه، طول اصلی مو کوتاه نمی‌شود.
  • از یک قیچی کوچک‌تر مثل قیچی ناخن کمک بگیرید. در این صورت، با دقت و ظرافت بیشتری موی خود را کوتاه خواهید کرد.
کوتاه کردن مو در خانه
آموزش مراحل کوتاهی موی متوسط در خانه
  • انگشتان خود را روی موهایتان از بالا به پایین بکشید، شکل عدد 3 را حفظ کرده و همه تکه‌های انتهایی مو را که به هم می‌چسبند، کوتاه کنید؛
  • این پروسه را تا رسیدن به نتیجه دلخواه‌تان تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که کوتاهی موی متوسط در خانه، بهتر است که روی موی خشک انجام شود. چرا که مرطوب یا چرب بودن یعنی لَخت شدن بیش از حد قسمت‌های انتهایی مو. بنابراین دیگر نمی‌توانید آنها را به‌راحتی ببینید.

ترفندهای آسان و کاربردی برای چتری کوتاه کردن مو در خانه

چتری از آن مدل موهای زنانه و دخترانه است که هیچ‌ وقت از مد نمی‌افتد. هرچند این مدل دوست داشتنی ممکن است به همه نیاید. با این حال اگر هوس کرده‌‌‌اید خودتان در خانه، جلوی موهایتان را چتری کنید؛ ادامه این مطلب به کارتان می‌آید. قبل از هر چیز باید بدانید که چتریِ محبوب، خود مدل‌های مختلفی دارد. از این میان، طرفداران چتری صاف یا بلانت(Blunt) بیشتر هستند. از این رو ما به شما از این شیوه کوتاهی مو در منزل می گوییم.

موهای چتری
مراحل چتری کوتاه کردن مو در منزل

موهای خود را طوری تقسیم‌بندی کنید که یک مثلث شکل بگیرد

برای این کار یک شانه برداشته و نوک آن را 1 تا 2 سانتیمتر، بالای خط رویش مو و در فرق سرتان قرار دهید. ممکن است نیاز داشته باشید تا به اندازه 2 سانتیمتر یا حتی بیشتر عقب بروید. حالا از فرق سر یک خط مورب رو به پایین را تا انتهای ابروهایتان بکشید. همین کار را برای سمت دیگر تکرار کنید. سپس قسمت چتری موها را به سمت وسط بکشید تا آن را از بقیه موها جدا کنید.

دقت کنید که باید یک مثلث روی سر شما شکل بگیرد که نوک آن چند سانتیمتر از خط مو بالاتر باشد. دو سوی این مثلث هم باید در امتداد دو سوی پیشانی شما به سمت پایین شیب داشته باشند. حال، موهای این مثلث را رو به جلو شانه کرده و بقیه مو را دم‌اسبی ببندید. هدف این است که موها درون صورت شما پخش نشوند.

به هنگام کوتاه کردن مو در خانه خود، موها را مرطوب کنیم یا خشک نگاه داریم؟

اگر اولین بار است که مدل مو چتری را در خانه امتحان می‌کنید، موهایتان را صاف و خشک نگاه دارید. چرا که با این کار شما می توانید طول دقیق چتری دلخواه‌تان را مشخص کنید. اما اگر می‌خواهید چتری‌های قبلی خود را کوتاه کنید، می‌توانید آنها را مرطوب کنید. ما فرض را بر این می‌گذاریم که از فر دائم مو استفاده نکرده و نخستین بار است که سراغ کوتاهی مو در خانه آن هم با چتری می‌روید.

از یک اتوی مو برای صاف کردن چتری‌هایتان استفاده کنید. نداشتن هرگونه موج یا ناصافی باعث می‌شود تا به صاف‌ترین شکل ممکن کوتاه شوند. دوباره یادآور می‌شویم که انجام این کار با موی خشک، دقیق‌تر و در عین حال دشوارتر است. بنابراین می‌توانید از اسپری آب برای مرطوب کردن کل موها کمک بگیرید.

طول و زاویه دلخواه چتری را مشخص کنید

شاید جالب باشد بدانید که حتی چتری صاف هم سبک‌‌‌های متنوعی دارد. پس بهتر است قبل از کوتاهی، شکل مورد‌نظر خود را تعیین کنید. برخی دوست دارند چتری‌های خود را تا بالای ابرو کوتاه کنند. اما برای بعضی دیگر، پایین‌تر بودن و به موازات بقیه موها قرار گرفتن، ظاهر دلنشین‌تری دارد. انتخاب با شما است و اینکه کدام مدل بیشتر به فرم صورتتان می‌آید.

مثلث را بین انگشتان بگیرید تا یک خط صاف ایجاد شود

تمام موهای داخل محدوده مثلث را یکجا جمع کرده و بین انگشت اشاره و انگشت‌های میانی خود بگیرید. به نحوی که موها هم‌تراز با نوک بینی شما قرار داشته باشند. البته این به معنای تعیین اندازه و طول چتری نیست. بلکه فقط یک نقطه شروع مناسب برای ادامه کار است.

موهای جلوی انگشتان را در یک خط افقی مستقیم کوتاه کنید

حالا یک برش دیگر را درست به همان شکل اول انجام دهید. قیچی را کمتر از 1 سانتیمتر به سمت بالا حرکت داده و یک برش افقی دیگر را تکرار کنید. این پروسه را تا زمانی که به اندازه دلخواه خود برسید، دنبال کنید. بهتر است در این مرحله، مدام خود را در آینه چک کنید تا اندازه از دستتان در نرود.

لبه پایینی چتری‌های خود را با چند برش قیچی کوچک در نوک موها صاف کنید

اگر از طول چتری‌ها راضی هستید، حالا می‌توانید کاری کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسند. برای این کار، قیچی را برداشته و نوک موها را چند برش کوتاه بزنید.حواستان باشد که قیچی کاملاً موازی با تارهای موی شما قرار داشته باشد. در مرحله نهایی نیز، چتری‌ها را با برس پوش و اتو مو حالت دهید.

در این مطلب، چند روش را برای کوتاهی مو در خانه با شما در میان گذاشتیم. می‌توانید با استفاده از این نکات، خودتان دست به کار شده و دستی به موهایتان بکشید. علاوه بر این، مقالات دیگری نیز در حوزه زیبایی در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز در دسترس شما هستند. شما با کمک این مقالات، زیبایی را در خانه و با روش‌های ساده و کم‌هزینه، به دست می‌آورید. اگر تجربه‌های خانگی مشابهی هم دارید، آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کوتاهی موی بانوان هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا