تعمیر و سرویس خودرو

علت خنک نکردن کولر ماشین چیست و چگونه آن را تعمیر کنیم؟

دلایل خنک نکردن کولر خودرو را در این نوشته بخوانید

کولر خودرو یکی از بخش های مهم است که نبود آن در فصل های گرم سال بسیار به چشم می آید. استفاده از خودرو در فصل های گرم، نیازمند این است که کولر خودرو کاملا سالم باشد و بدون مشکل بتواند کار کند تا هوایی خنک برای شما ایجاد کند. تعمیر تخصصی کولر خودرو یکی از خدماتی است که باید قبل از شروع فصل گرما آن را انجام دهید تا بتوانید از مشکل خنک نکردن کولر ماشین جلوگیری کنید و فصل گرم را به خوبی پشت سر بگذارید.

در این مقاله می خواهیم چند مورد از مهمترین دلایل خنک نکردن کولر ماشین را به شما بگوییم و بگوییم که چطور می توانید برخی از آنها را بدون خدمات تخصصی تعمیر کولر خودرو تعمیر کنید. اگر کولر خودروی شما مشکل دارد و به خوبی کار نمی کند و وقتی آن را روشن می کنید، باد گرم از آن خارج می شود، توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت خنک نکردن کولر ماشین چیست؟

خیلی از افراد وقتی با خنک نکردن کولر ماشین خودشان مواجه می شوند، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد، این است که احتمالا کولر گاز ندارد و باید برای این کار اقدام کنند، اما خوب است بدانید که گاز نداشتن کولر، تنها یکی از علل خنک نکردن کولر ماشین است و عوامل بسیار زیاد دیگری هم هستند که در این موضوع نقش دارند.

کولر ماشین
علت خنک نکردن کولر ماشین چیست؟

تعمیر تخصصی کولر خودرو یکی از کارهایی است که با مراجعه به آنها می توانید به صورت سالانه، کولر ماشین خودتان را چک کنید تا از بروز مشکل برای آن جلوگیری کنید، اما در کنار این موضوع، خوب است که کمی با دلایل خنک نکردن کولر ماشین آشنا باشید تا بتوانید متوجه شوید که دقیقا مشکل از کجای کولر است و چه کاری باید برای آن انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از مهمترین دلایل خنک نکردن کولر ماشین را به شما بگوییم.

1- خنک نکردن کولر ماشین به دلیل سرعت زیاد در رانندگی:

یکی از نکاتی که شاید از آن بی خبر باشید، این است که وقتی با سرعت بالا رانندگی می کنید، ممکن است به صورت اتوماتیک کولر خودرو قطع شود و این موضوع کاملا طبیعی است. خیلی از خودروها زمانی که گاز آنها تا انتهای فشرده می شود، کولر را قطع می کنند تا خودرو بتواند سرعت بیشتری داشته باشد و دور آن کم نشود.

معمولا برای سرعت بیشتر، همه ما از دنده های سبک تر استفاده می کنیم و دنده سبک برای اینکه خودرو بتواند سرعت بیشتری بگیرد، نیاز به گاز بیشتر دارد و این موضوع هم می تواند در خنک نکردن کولر خودرو تاثیرگذار باشد.

اگر در رانندگی های پر سرعت کولر اتومبیل قطع می شود، باید بدانید که معمولا مشکل خاصی وجود ندارد و این موضوع کاملا طبیعی است؛ البته بد نیست که در این حالت خودرو خودتان را برای تعمیر تخصصی کولر خودرو به یک تعمیرکار نشان دهید تا کولر خودرو را بررسی کند و مشکلات احتمالی را حل کند.

اگر تعدادی از اجزای خودروی شما به تغییر یا تعویض نیاز دارند، شما می توانید برای تامین قطعات یدکی خودرو از هوم سرویز برای این موضوع کمک بگیرید و قطعات یدکی خودروی خود را با هوم سرویز تهیه کنید.

2- خنک نکردن کولر ماشین به دلیل تنظیم نبودن تسمه کولر:

یکی دیگر از دلایل ساده و پیش پا افتاده خنک نکردن کولر خودرو که خیلی از اوقات زمان تعمیر تخصصی کولر خودرو هم ممکن است از چشم تعمیرکاران دور بماند و تنظیم نبودن تسمه کولر است.

اگر تسمه کولر تنظیم نباشد و شل باشد، ممکن است نتواند تمام قدرت موتور را به کولر منتقل کند و این موضوع باعث می شود که قدرت خنک کنندگی کولر بسیار کم شود. در این حالت ممکن است شما فکر کنید که کولر گاز ندارد یا مشکلی برای کمپرسور پیش آمده است، اما چک کردن تسمه کولر کاری است که باید انجام دهید تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

3- خنک نکردن کولر ماشین به دلیل تنظیم نبودن گاز کولر:

همانطور که گفتیم، علت دیگری که برای خنک نکردن کولر خودرو وجود دارد، تنظیم نبودن گاز کولر است. گاز کولر باید کاملا به اندازه باشد و کم یا زیاد بودن آن، ممکن است برای کولر خودرو مشکل ایجاد کند و در کارکرد آن باعث اختلال شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ گاز کولر خودرو هم ارائه میده؟

به همین خاطر توصیه می کنیم برای گاز کولر خودرو، حتما به مکان هایی برای تعمیر تخصصی کولر خودرو مراجعه کنید تا به صورت حرفه ای گاز کولر را تنظیم کنند و کولر خودرو را به بهترین شکل ممکن برایتان تعمیر کنند. شما می توانید شارژ گاز کولر خودرو را به تیم هوم سرویز بسپارید.

کندانسور کولر
کندانسور کولر

4- خنک نکردن کولر ماشین به دلیل کثیف بودن کندانسور کولر:

کندانسور یا رادیاتور کولر اتومبیل، در جلوی رادیاتور آب قرار دارد و ممکن است به دلایل مختلفی مانند رفتن گیاهان، حشرات و گرد و غبار در آن، کثیف شود و نتواند به خوبی کار کند.

کثیف بودن کندانسور کولر باعث می شود که فرآیند خنک کردن گرما راحت انجام نشود و این موضوع می تواند در کاهش قدرت کولر تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. توصیه می کنیم برای اینکه از این موضوع جلوگیری کنید، حتما در هنگام شستشوی خودرو، کندانسور را تمیز کنید یا اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، از خدمات تعمیر تخصصی کولر خودرو استفاده کنید تا افراد متخصص این کار را برایتان انجام دهند. شما می توانید تعمیر کولر خودرو را به تیم هوم سرویز بسپارید.

5- کثیف بودن اپراتور خودرو:

اپراتور خودرو که هوا را به داخل کابین هدایت می کند، در فصل های مختلف مورد استفاده کولر و بخاری و … قرار می گیرد و معمولا هوای زیادی از آن عبور می کند. این قسمت به خاطر عبور زیاد هوا، ممکن است کثیف و خاک آلود شود و در فرآیند خنک کردن کولر، تداخل ایجاد کند.

نشانه کثیف بودن اپراتور، ورود بوی نامطبوع یا خاک به داخل کابین است و معمولا وقتی بعد از مدتی زیادی کولر را روشن می کنید، این موضوع را مشاهده خواهید کرد. خاک و آلودگی موجود در این قسمت، می تواند جلوی باد خنک را بگیرد و باعث شود که شما بادی گرم و خاک آلود دریافت کنید. برای جلوگیری از این موضوع، با تعمیر تخصصی کولر خودرو شما می توانید اپراتور را تمیز کنید و خاک های موجود در آن را به صورت کامل از بین ببرید تا این قسمت مشکلی در فرآیند کولر ایجاد نکند.

دریچه های کولر
تنظیم نبودن دریچه های کولر

6- تنظیم نبودن دریچه های کولر:

شاید این موضوع برایتان عجیب باشد اما گاهی اوقات ممکن است باد خنک توسط کولر تولید و به داخل کابین خودرو هدایت شود، اما تنظیم نبودن دریچه های کولر باعث شود که خودرو خنک نشود و شما فقط باد دریافت کنید.

هنگام تعمیر تخصصی کولر خودرو می توانید به تعمیرکار بگویید که این کار را برایتان انجام دهد تا دریچه های کولر تنظیم باشند و به خوبی باد را به داخل خودرو وارد کنند و گردش مناسب باد، باعث خنک شدن خودروی شما شود.

7- مشکل در فن کندانسور:

فن کندانسور کولر، یکی از اجزای بسیار کوچک اما موثر در کارکرد کولر است. کندانسور مانند رادیاتور عمل می کند که وظیفه آن این است که گاز فشرده را خنک کرده و به حالت مایع تبدیل کند تا این گاز بتواند فرآیند سرد کردن هوا را انجام دهد.

حالا اگر فن به خوبی کار نکند یا خراب باشد و نتواند خنک کردن گاز را انجام دهد، ممکن است شما هوای گرم را از طریق کولر دریافت کنید و با مشکل خنک نکردن کولر ماشین مواجه شوید.

برای اینکه این موضوع را بررسی کنید، می توانید کندانسور را که معمولا در جلوی رادیاتور قرار دارد بررسی کنید و از کارکرد مناسب فن کندانسور مطمئن شوید. اگر هم خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید و هیچ اطلاعاتی در مورد این موضوع ندارید، توصیه می کنیم حتما خودروی خودتان را برای تعمیر تخصصی کولر خودرو به یک مرکز مناسب و معتبر ببرید.

ترموستات کولر
ترموستات داخل خودرو

8- مشکل در سنسور فشار گاز:

سنسور فشار گاز، وسیله ای است که می تواند میزان حرارت گاز را بررسی کند و بر اساس این موضوع، تصمیم بگیرد که کمپرسور با چه سرعتی و چگونه کار کند. زمانی که هوا خیلی گرم باشد، سنسور فشار گاز حرارت را تشخیص داده و کمپرسور را روی دور تند قرار می دهد تا خنک شدن اتومبیل سریعتر انجام شود، اما اگر این سنسور خراب باشد، ممکن است نتواند حرارت را تشخیص دهد و در نتیجه خنک شدن خودرو خیلی کند انجام شود و یا اصلا نتوانید خنک بودن را تجربه کنید.

برای برطرف کردن این مشکل، توصیه می کنیم از خدمات تعمیر تخصصی کولر خودرو استفاده کنید تا یک شخص متخصص این کار را برایتان انجام دهد. شما می توانید تعمیر کولر ماشین خود را به هوم سرویز بسپارید.

9- خرابی ترموستات داخل خودرو:

ترموستات، وسیله ای است که می تواند دما را تشخیص دهد و براساس آن، کارهای مختلفی را انجام دهد. ترموستات داخل خودرو، برای این طراحی شده است که بتواند دمای هوا را تشخیص دهد و زمانی که دما به حدود 0 درجه برسد، کمپرسور را خاموش می کند تا اپراتور یخ نزند و در کارکرد کولر اختلال ایجاد نکند.

در صورتی ترموستات کولر خراب باشد، ممکن است شما سرمای بیش از حدی را دریافت کنید یا شاهد قطع شدن زودهنگام کمپرسور باشید که این موضوع به دلیل خرابی ترموستات است. به این موضوع توجه بیشتری کنید چرا که ممکن است در این حالت استفاده از کولر ماشین باعث خرابی باتری خودرو شود.

برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می کنیم با تعمیر تخصصی کولر خودرو حتما ترموستات را بررسی کرده و مشکل آن را برطرف کنید تا کولر خودروی شما با کیفیت و بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شارژ گاز کولر خودرو هم ارائه میده؟

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد علت خنک نکردن کولر خودرو صحبت کردیم و گفتیم که تعمیر تخصصی کولر خودرو چقدر می تواند در فرآیند کار کردن کولر بدون مشکل تاثیرگذار باشد. همچنین دلایل خنک نکردن کولر خودرو را تک تک بررسی کردیم و گفتیم که هرکدام از این دلایل را چگونه می توانید برطرف کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن، از کولر خودروی خودتان نگهداری کنید.

تعمیر کولر خودرو
شارژ گاز کولر خودرو با هوم سرویز

خدمات خودرو در محل با هوم سرویز

شما می توانید کلیه خدمات تعمیرات خودرو در محل را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را خیلی سریع و با هزینه تعمیر خودرو مناسب برای شما انجام دهند و مشکلات خودرو شما به سرعت رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا