تعمیر و سرویس خودرو

۷ روش‌ مؤثر برای براق و سیاه کردن لاستیک خودرو

همه افرادی که ماشین شخصی خودشان را دارند، به تمیزی و زیبایی ماشین خود اهمیت می‌دهند و دوست دارند همیشه خودرویی زیبا و تمیز داشته باشند. برای تمیز نگه داشتن ماشین می‌توان از انواع اسپری‌های براق‌کننده و دستمال‌های مخصوص ماشین استفاده کرد تا بتوان تمام بخش‌های خودرو را به‌خوبی تمیز کرد. لاستیک خودرو یکی از بخش‌های مهم ماشین است که همیشه در معرض خاک و گردوغبار قرار دارد و به همین خاطر احتمال اینکه لاستیک خودروی شما خراب و خاکی شود، بسیار زیاد است. از آنجایی که تمیز بودن لاستیک خودرو باعث افزایش جذابیت ظاهری خودرو می‌شود، اکثر افراد دوست دارند که با استفاده از روش‌های مختلف، برای سیاه کردن لاستیک خودرو اقدام کنند تا بتوانند لاستیک خودروی خودشان را سیاه و براق کنند.

برای تمیز شدن لاستیک‌های خودرو، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از این روش‌ها به‌صورت پولی هستند و برخی از این روش‌ها را می‌توان به‌راحتی و با هزینه بسیار کم انجام داد.

در این مقاله ما می‌خواهیم درباره روش‌های مؤثر برای براق و سیاه کردن لاستیک خودرو صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید با استفاده از ترفندهای مختلف، به‌راحتی لاستیک خودروی خودتان را سیاه و براق کنید و خودرویی تمیز و زیبا داشته باشید.

اگر به دنبال این هستید که روش‌های سیاه کردن لاستیک خودرو را یاد بگیرید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سیاه کردن لاستیک خودرو
سیاه کردن لاستیک خودرو

سیاه کردن لاستیک خودرو

در ادامه این مقاله، روش‌های عالی برای سیاه شدن لاستیک خودرو را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید با استفاده از آنها، به‌راحتی کار سیاه کردن لاستیک را انجام دهید. توصیه ما این است که این روش‌ها را تست کنید تا در نهایت بتوانید بهترین روش را برای خودروی خودتان پیدا کرده و انجام دهید.

1- استفاده از واکس لاستیک:

سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای تمیز کردن لاستیک خودرو، استفاده از واکس لاستیک است. واکس لاستیک، نوعی واکس است که مخصوص لاستیک خودرو طراحی شده است. با تهیه واکس لاستیک، شما می‌توانید به‌راحتی کار سیاه کردن لاستیک خودرو را انجام دهید تا لاستیک‌های خودروی شما حسابی تمیز و براق شود.

نکته مهمی که وجود دارد این است که از واکس‌های معتبر و مناسب استفاده کنید تا بدون خراب شدن بافت لاستیک، بتوانید لاستیک‌های خودرو را به‌خوبی تمیز کنید.

استفاده از واکس لاستیک
استفاده از واکس لاستیک برای براق شدن لاستیک‌ها

2- استفاده از شامپو نرم‌کننده مو:

راهکار بعدی برای سیاه کردن لاستیک خودرو این است که از شامپوی نرم‌کننده مو استفاده کنید. این نرم‌کننده‌ها به‌خاطر موادی که در داخل خود دارند، باعث درخشندگی موهای شما می‌شوند و همین کار را برای لاستیک خودرو نیز انجام خواهند داد.

بنابراین، می‌توانید با استفاده از مقدار مناسب نرم‌کننده مو، لاستیک‌های خودرو را پاک کنید و با این کار، ببینید که چه تأثیری در لاستیک‌های خودرو ایجاد می‌شود و لاستیک‌های ماشین چقدر براق و زیبا می‌شوند.

روش‌های عالی برای تمیز شدن لاستیک خودرو
روش‌های عالی برای تمیز شدن لاستیک خودرو

3- استفاده از سرکه سفید:

سرکه سفید یکی از پاک‌کننده‌های بسیار قدرتمند است و کار براق کردن سطوح را نیز برای شما انجام می‌دهد؛ به همین خاطر می‌توانید از آن برای سیاه کردن لاستیک خودرو و زیبا کردن داشبورد خودروی خودتان استفاده کنید.

نکته مهمی که در استفاده از سرکه باید رعایت کنید، این است که از سرکه به‌صورت خالص استفاده نکنید؛ چون سرکه ماده‌ای اسید است و احتمال دارد که اسید سرکه به لاستیک یا داشبورد خودرو آسیب وارد کند. بهترین روش برای تمیز کردن لاستیک خودرو با سرکه، ترکیب سرکه با آب است.

برای استفاده از سرکه برای سیاه کردن لاستیک خودرو، بهتر است سه پیمانه سرکه را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و سپس آن را در یک ظرف اسپری بریزید و روی لاستیک‌ها و داشبورد اسپری کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پنچرگیری و تعویض لاستیک هم ارائه میده؟

استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن لاستیک خودرو
استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن لاستیک خودرو

4- استفاده از محلول سرکه و مایع ظرفشویی:

در مورد قبلی به شما توضیح دادیم که می‌توانید از سرکه برای سیاه کردن لاستیک خودرو استفاده کنید. حالا اگر سرکه را با مایع ظرفشویی ترکیب کنید، محلولی قدرتمند و فوق‌العاده به وجود می‌آید که می‌توان از آن برای تمیز کردن لاستیک خودرو استفاده کرد. برای ساخت این محلول لازم است که سه پیمانه سرکه را با کمی آب داغ و چند قطره مایع ظرف‌شویی ترکیب کنید.

با این کار، شما می‌توانید به‌راحتی یک محلول براق‌کننده لاستیک بسازید که زیبایی زیادی را به لاستیک‌های خودروی شما می‌بخشد. البته حواستان باشد که مقدار مایع ظرف‌شویی خیلی زیاد نباشد؛ چون کف کردن بیش از حد آن باعث می‌شود لاستیک‌های خودرو براق نشوند!

استفاده از سرکه برای تمیز کردن لاستیک‌ها
استفاده از سرکه برای تمیز کردن لاستیک‌ها

5- استفاده از روغن‌ زیتون:

روغن‌ زیتون، ترکیبی چرب و براق دارد و می‌توان از آن برای براق کردن لاستیک‌های خودرو استفاده کرد. اگر دوست دارید خودروی شما زیباتر و جذاب‌تر شود، برای تمیز کردن لاستیک‌های ماشین از روغن زیتون استفاده کنید تا بتوانید زیبایی و درخشندگی زیادی را به آنها ببخشید.

برای این منظور مقدار مناسبی روغن‌ زیتون را روی لاستیک اسپری کنید و با پارچه تمیز کنید. همچنین می‌توانید روغن‌زیتون را روی دستمال ریخته و سپس اقدام به تمیز کردن لاستیک خودرو کنید.

6- استفاده از روغن موتور:

برای براق شدن لاستیک‌ها، شما می‌توانید از روغن موتور استفاده کنید. برای این کار، مقدار کافی از روغن موتور را به لاستیک خودرو بزنید و با استفاده از دستمال مناسب، تمام بخش‌های لاستیک را با روغن موتور تمیز و براق کنید.

7- استفاده از نوشابه مشکی:

همانطور که احتمالا شنیده اید از نوشابه برای تمیز کردن سطوح مختلف و البته براق کردن سرامیک کف، استفاده می شود. نوشابه یکی از مواد موثر برای تمیز کردن لاستیک خودرو است و به براق شدن لاستیک‌ها کمک می‌کند. برای تمیز کردن لاستیک با نوشابه، بهتر است نوشابه را روی لاستیک اسپری کنید و دور تا دور لاستیک را با دستمال تمیز کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که استفاده زیاد از نوشابه منجر به کم‌شدن عمر لاستیک‌های خودرو می‌شود و به همین خاطر نیاز است که به‌ مقدار کم از نوشابه برای این کار استفاده کنید.

تعویض قطعات خودرو
براق کردن لاستیک خودرو

تمیز کردن قطعات مختلف خودرو اهمیت زیادی دارد؛ زیرا باعث افزایش طول عمر قطعات خودرو می‌شود و به تمیز شدن خودرو کمک می‌کند.

اگر چه همه ما به دنبال این هستیم که لاستیک خودروی خودمان را سیاه کنیم تا ظاهر زیباتری داشته باشد، اما گاهی اوقات خراب بودن لنت ها باعث می‌شود که رینگ و لاستیک خودروی شما سیاه شود و ظاهر نامناسبی پیدا کند.

در این حالت باید ابتدا سیاهی را تمیز کنید و سپس به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا تعویض لنت ترمز را برایتان انجام دهد یا از خدمات تعویض لنت ترمز در محل استفاده کنید تا مشکل لنت ترمز به صورت کامل برطرف شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پنچرگیری و تعویض لاستیک هم ارائه میده؟
پنچرگیری فوری با هوم سرویز
ارائه انواع خدمات مرتبط با تعمیر خودرو در هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد سیاه کردن لاستیک خودرو صحبت کردیم و 7 روش عالی برای تمیز و براق کردن لاستیک خودرو را آموزش دادیم تا بتوانید خیلی سریع و راحت برای تمیز کردن لاستیک‌های خودرو اقدام کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با روش‌های براق کردن و سیاه کردن لاستیک خودرو آشنا شوید و بتوانید با استفاده از این روش‌ها، لاستیک‌های خودرو را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با راهکارهای ساده برای رفع بوی بد داخل خودرو آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند پنچرگیری فوری برای شما عزیزان است تا بتوانید مشکلات ماشین خود را سریع‌تر حل کنید و با اطمینان خاطر سوار خودرو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا