رایانه و تکنولوژی

همه چیز درباره‌ گوشی موبایل Samsung Galaxy Z Fold 3

با سومین نسل از گوشی های سامسونگ Z Fold آشنا شوید

اولین بار در 20 مارچ سال 2019 بود که سامسونگ بالاخره ایده‌ بلندپروازانه و جسورانه‌ گوشی‌های هوشمند تاشو را با معرفی Galaxy Z Fold عملی کرد تا بازار گوشی‌های موبایل را وارد مسیر جدید و آینده‌ آن‌ها را دستخوش تغییر کند. اما پس از عرضه‌ Z Fold در 6 سپتامبر، ماجرا‌ها و حاشیه‌های زیادی برای آن پیش آمد و این محصول مشکلات بسیار زیادی داشت. مشکلات و ایراداتی نظیر صفحه نمایش فوق‌العاده آسیب پذیر و شکننده آن باعث شده بود که دیگر همگان به این نتیجه برسند که عرضه‌ Z Fold چیزی بیشتر از عملی کردن یک ایده جسورانه نبوده و با این حواشی ایجاد شده، دیگر قرار نیست حتی خود سامسونگ نیز دوباره به سراغ این گوشی و عرضه‌ مدل‌های جدید‌تر آن برود؛ اما در حال حاضر و پس از گذشت سه سال، سومین نسخه از Z Fold وارد بازار شده است. نسخه‌ای که بهبود‌ها و پیشرفت‌های فراروانی نسبت به دو مدل قبلی خود دارد. پس اگر می‌خواهید بیشتر با گوشی هوشمند تاشو Z Fold 3، قابلیت‌ها و نقاط قوت و ضعف آن بیشتر آشنا شوید؛ با هوم سرویز همراه باشید.

فهرست مطالب

اگر می خواهید گوشی مناسب و مطابق با بودجه خود را خریداری کنید، در این نوشته با ما همراه باشید تا با سومین نسل از گوشی های گلکسی سامسونگ Z Fold آشنا شوید.

تعمیر موبایل با هوم‌سرویز

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

معرفی گوشی موبایل Samsung Galaxy Z Fold 3

شرکت کره‌ای سامسونگ به حدی بر روی بازار گوشی‌های تاشو و آینده‌ آن‌ها حساب باز کرده که عملاً پشتیبانی کامل از خانواده‌ گلکسی نوت را به نفع گلگسی زد فولد کنار گذاشته است. همین موضوع ریسک بسیار زیادی را حول این محصول به وجود آورده و باعث شده سامسونگ هر چه در آستین دارد برای این گوشی رو کند. برای مثال سامسونگ پشتیبانی از قلم S Pen را به Z Fold 3 اضافه کرده است و آخرین گوشی تاشویش را به قابلیت‌هایی همچون گواهی IPX8، نمایشگر 120 هرتزی، محافظ صفحه‌ مقاوم‌تر و بدنه‌ سبک‌تر مجهز کرده است.

ابتدا بهتر است یک نگاه اجمالی به مشخصات فنی Z Fold 3 داشته باشیم و در ادامه به تفضیل به آن‎‎ها بپردازیم.

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

ابعاد صفحه نمایش: 7.6 اینچ (در حالت باز شده) – 6.2 اینچ (در حالت تاشو)

وضوح تصویر: 1768 در 2208 پیکسل (در حالت باز شده) – 832 در 2268 پیکسل (در حالت تاشو)

پردازنده: اسنپدراگون 888

حافظه رم: 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه 12 مگاپیکسلی (واید، اولترا واید و تله فوتو)

دوربین سلفی: دو‌گانه – 16 مگاپیکسلی و 10 مگاپیکسلی از نوع واید

با گوشی موبایل Samsung Galaxy Z Fold 3 بیشتر آشنا شوید

در ابتدا بهتر است از کیفیت طراحی و ساخت در گوشی Z Fold 3 شروع کنیم.

در این بخش Z Fold توانسته با بهبود برخی بخش‌ها، تغییرات بسیار خوب و موثری را ایجاد کند. برای مثال گوشی موبایل Z Fold 3 توانسته است گواهی IPX8 را دریافت کند. دریافت این گواهی بدین معناست که Z Fold 3 می‌تواند در عمق 1.5 متری آب و به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. این مورد از آن جهت اهمیت بسیار دارد که به دلیل نمایشگر تاشدنی کسی همچین انتظاری از این گوشی نداشت؛ اما مهندسان سامسونگ توانستند با اندیشیدن تدابیری این کار مهم را انجام دهند. همچنین این محصول از قبل سبک‌تر شده است. این در حالی است که Z Fold 3 هیچگونه تغییری در ابعاد و قطر نمایشگر نداشته است. البته Z Fold 3 با وجود تمامی پیشرفت‌ها در این بخش همچنان مشکلاتی نظیر عدم مقاومت در برابر گرد و غبار در این گوشی وجود دارد و سامسونگ راهکاری در این باره ارائه نکرده است. در کل می‌توان گفت که سامسونگ توجه ویژه‌ای به دوام این محصول داشته است و همچنین سعی کرده با سبک‌تر و نازک‌تر کردن Z Fold 3، آن را خوش دست‌تر کرده و تجربه کار کردن با آن را راحت‌تر کند.

z fold 3
گوشی z fold 3

طراحی زیبای این گوشی موبایل

در بخش طراحی این محصول، خبر خوب آن است که دیگر خبری از آن بریدگی‌های آزاردهنده نیست و صفحه نمایش Z Fold 3 کاملاً یکدست و زیباست. همچنین دوربین سلفی این محصول زیر پنل صفحه نمایش قرار گرفته است. حالا به مبحث بسیار مهم دوربین می‌رسیم و باید بدانید که دوربین‌های Z Fold 3 تفاوت چندانی نسبت به قبل نکرده‌اند؛ اما این بدین معنی نیست که هیچ گونه بهبودی نیز نسبت به گذشته نداشته‌اند. دوربین‌های اصلی این گوشی هوشمند سه‌گانه و 12 مگاپیکسلی است که هر کدام از آن‌ها از نوع واید، اولترا واید و تله فوتو هستند. این سه دوربین قادر هستند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، کیفیت 1080p و نرخ 120 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت 720p و تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. همینطور این سه دوربین اصلی مجهز به قابلیت‌های نظیر فلش LED، پانوراما و HDR هستند. در بخش دوربین سلفی نیز این محصول از دو دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز واید زیر صفحه نمایش و همینطور یک دوربین 10 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین‌های سلفی این محصول قادرند با کیفیت 4K و 1080P و تا نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. همچنین این دو دوربین سلفی مجهز به قابلیت‌هایی نظیر لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر هستند.

Galaxy Z Fold 3 از یک نمایشگر 6.2 اینچی در حالت تاشو و با وضوح 832 در 2268 پیکسل استفاده می‌کند. در حالت باز شده اما ابعاد نمایشگر به 7.6 اینچ و وضوح تصویر آن به 1768 در 2208 پیکسل می‌رسد. هر دو نمایشگر از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند. همچنین سامسونگ برای محافظت از نمایشگر Z Fold 3 از کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از HDR 10+ و روشنایی حداکثر 1200 نیت اشاره کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

عملکرد صدا و باتری گوشی Z Fold 3

در بخش صدا Z Fold 3 عملکرد بسیار خوبی دارد و اسپیکر‌های استریوی آن، تجربه صوتی بسیار عالی را برای شما به ارمغان می‌آورند. البته نکته منفی در این زمینه مربوط به پوشیده‌ شدن سطح دریچه‌ اسپیکر‌ها هنگام استفاده از آن به حالت افقی است.

در مبحث سخت‌افزاری نیز Z Fold 3 به لطف بهره بردن از تراشه‌ اسنپدراگون 888 (که قدرتمندترین تراشه‎‌ حال حاضر میان گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود) عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. استفاده از همچین تراشه قدرتمندی در این گوشی بدان معناست که شما هیچ گونه مشکلی در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها ندارید و گوشی موبایل شما می‌تواند به راحتی از عهده‌ اجرای آن‌ها بربیاید.

ظرفیت باتری Z Fold 3 نسبت به مدل قبلی‌اش 100 میلی آمپر ساعت کاهش یافته است و هم اکنون 4400 میلی آمپر بر ساعت است. باتری این محصول نیز در قالب دو پک 2280 و 2120 میلی آمپر ساعتی در دو بخش بدنه‌ تاشوی این گوشی قرار گرفته‌اند. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که متاسفانه سامسونگ به همراه این محصول هیچ شارژری ارائه نمی‌دهد و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

گوشی موبایل galaxy z fold 3
گوشی موبایل galaxy z fold 3

رابط کاربری و نرم افزار نسل سوم گوشی Z Fold

در آخر به مبحث نرم‌افزار و رابط کاربری Z Fold 3 می‌رسیم که از قضا سامسونگ توجه بسیار ویژه‌ای به آن داشته است. Z Fold 3 به همراه سیستم عامل اندروید 11 و نسخه‌ ویژه‌ای از رابط کاربری سامسونگ به نام One UI 3.1.1 به فروش می‌رسد. این نسخه از رابط کاربری تنها برای گوشی‌های تاشو سامسونگ استفاده و بهینه‌سازی شده است و این نوع رابط کاربری در اختیار سایر محصولات شرکت کره‌ای نیست. یکی از قابلیت‌های جالب این نوع رابط کاربری نیز مربوط می‌شود به APP Panel. به کمک این قابلیت می‌توانید همزمان سه پنجره را کنار هم باز کنید و در هر کدام از آن‌ها به اجرای یک برنامه‌ متفاوت بپردازید. همینطور سازگاری و بهینه‌سازی اکثر اپلیکیشن‌های گوگل برای این محصول باعث شده که Z Fold 3 عملکرد بی‌نقصی از خودش در این زمینه داشته باشد.

در آخر باید گفت که Z Fold 3 قابلیت‌های فراوان و بهبود‌های چشمگیری نیز به نسبت به نسخه‌های گذشته دارد؛ اما این محصول کماکان از ایرادات ماهیتی گوشی‌های تاشو نظیر تاخوردگی صفحه نمایش و شکاف لولا رنج می‌برد. همه‌ این‌ها به علاوه‌ قیمت فوق‌العاده نجومی این محصول باعث شده که کماکان نتوان Z Fold 3 را به کاربران عادی پیشنهاد کرد؛ اما هر چه که نباشد این محصول باعث شده که آینده‌ گوشی‌های هوشمند تاشو بسیار روشن به نظر برسد و ما را به تکامل این نوع از فناوری در آینده‌ نزدیک امیدوار کند.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که باید در رابطه با گوشی موبایل Z Fold 3 را بدانید برای شما شرح دهیم. چنانچه هرگونه سوال یا در خواست در رابطه با تعمیر گوشی سامسونگ یا تعمیر کامپیوتر سیار داشتید؛ همیاران هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا