لوله کشی و تاسیسات

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری چیست؟

انتخاب درست وسایل سرمایشی، اهمیت زیادی دارد و به مصرف بهینه انرژی و افزایش بازدهی دستگاه کمک می‌کند. در هنگام خرید کولر گازی، باید به شرایط آب‌وهوایی و ویژگی‌های محل زندگی خود توجه کرد و سپس بهترین مدل کولر گازی را انتخاب کرد. تعداد مناطق گرمسیری در ایران زیاد است و در این شهرها، باید از کولر گازی برای مناطق گرمسیری استفاده کرد. شهرهایی مانند خوزستان، اهواز، آبادان، کرمان و… جزو مناطق گرمسیری ایران هستند که آب و هوای بسیار گرمی دارند.

باید بدانید که بعضی از مدل‌های کولر گازی، مخصوص مناطق بسیار گرم تولید می‌شوند و از نظر عملکرد، قدرت بیشتری نسبت به کولرهای معمولی دارند و در دما و رطوبت بالا به‌خوبی کار می‌کنند. انتخاب این کولرهای گازی باعث می‌شود که حتی در هوای بسیار گرم فصل تابستان، افراد بتوانند از هوای خنک کولر گازی استفاده کنند و با هزینه‌های بالای قبض برق مواجه نشوند.

در این نوشته، به معرفی و بررسی بهترین کولرهای گازی برای مناطق گرمسیری می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم که با ویژگی‌های مهم این کولرهای گازی آشنا شوید.

اگر شما هم در مناطق گرمسیری ایران زندگی می‌کنید و دوست دارید با بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

کولر گازی مناطق گرمسیری
ویژگی های کولر گازی مناطق گرمسیری

ویژگی‌های مهم کولر گازی مناطق گرمسیری

اگر به فکر خرید بهترین مدل کولر گازی برای مناطق گرمسیری هستید، بهتر است به قدرت و عملکرد کولر بیشتر توجه کنید. افرادی که در مناطق گرم و شرجی ایران زندگی می‌کنند، تجربه زندگی در هوای بسیار گرم را دارند. گاهی اوقات گرمای هوا در این شهرها به اندازه‌ای است که یک پنل کولر گازی پاسخگو نیست و هوا را خنک نمی‌کند. در این شرایط، بهتر است در هرکدام از اتاق‌های خانه، پنل جداگانه‌ای را نصب کنید تا هوای خانه کاملاً خنک شود.

اما در هنگام انتخاب کولر گازی برای شهرهای گرم و شرجی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ به یاد داشته باشید که کولر گازی مناسب برای مناطق گرمسیری، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

1- عملکرد قدرتمند در دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد

گاهی اوقات دمای هوا در شهرهایی مانند خوزستان، اهواز، آبادان و… به حدود 50 درجه سانتیگراد می‌رسد. به همین دلیل کولر گازی مناطق گرمسیر، باید عملکرد خوبی در هوای بسیار گرم داشته باشد و با مصرف حداقل انرژی، کار خنک کردن هوای محیط را به‌درستی انجام دهد.

2- وجود موتور سنگین در کولر گازی

در کولرهای گازی، دو مدل موتور سنگین و موتور سبک وجود دارد. نوع موتور کولر گازی، روی قیمت و قدرت دستگاه تاثیر می‌گذارد. عملکرد کولرهای گازی موتور سنگین بهتر است و قدرت خنک‌کنندگی بیشتری دارند. بنابراین بهتر است در شهرهای گرم مانند کرمان، یزد، شیراز و شهرهای جنوبی ایران، از کولر گازی موتور سنگین استفاده کرد. برندهای ال جی، اجنرال و گری از جمله بهترین برندهای تولیدکننده کولر گازی با موتور سنگین هستند.

3- وجود کمپرسور قدرتمند در کولر گازی

در مقاله معرفی اجزای کولر گازی، به شما توضیح دادیم که کمپرسور، یکی از مهم‌ترین قطعات کولر است که کار فشرده کردن گاز مبرد را انجام می‌دهد و این گاز پرفشار را به سمت کندانسور می‌فرستد. از سه مدل کمپرسور پیستونی، کمپرسور روتاری و کمپرسور اسکرال در کولرهای گازی استفاده می‌شود. در شرایط آب‌وهوایی گرم و شرجی، قدرت خنک‌کنندگی کمپرسور اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

کمپرسورهای پیستونی، سنگین و پرحجم هستند و با لرزش و سروصدای زیاد کار می‌کنند؛ اما قدرت بیشتری نیز دارند و در مدت زمان کوتاه، تمام محیط خانه را خنک می‌کنند. به دلیل قدرت بالای این کمپرسورها، از آنها برای ساخت کولرهای گازی مناطق گرمسیری استفاده می‌شود.

کمپرسور اسکرال، نیز قدرتمند است؛ اما نسبت به کمپرسور پیستونی قدرت کمتری دارند. میزان اصطکاک کمپرسورهای روتاری کمتر است، وزن سبکی دارند و با سروصدای کمتری کار می‌کنند.

امروزه انواع کولرهای گازی با سه کلاس آب و هوایی مختلف یعنی T2 ، T1 و T3 ساخته می‌شوند. تفاوت این کولرها، به دلیل تفاوت قدرت کمپرسورهای آنها است. کولر گازی با کلاس آب و هوایی T1 برای مناطق سردسیر و کوهستانی مناسب است و در شهرهای تبریز، آذربایجان، کردستان، بانه و… استفاده می‌شود. اما کولر گازی با کمپرسور T2 برای مناطق گرم و خشک مانند تهران، کرج، اصفهان و قم مناسب است. کولرهای گازی با کمپرسور T3 برای آب و هوای گرمسیری و شرجی مانند اهواز، خوزستان، آبادان، بندرعباس و جزیره کیش مناسب هستند.

در شهرهای گرم و شرجی ایران مانند هرمزگان و آبادان، از کولر گازی با کمپرسور روتاری تروپیکال (T3) استفاده می‌شود که هم رطوبت هوا را کاهش می‌دهد و هم قدرت بالایی در هوای گرم دارد. بنابراین اگر روی کولر گازی وجود کمپرسور T3 را مشاهده کردید، یعنی این کولر مخصوص آب و هوای گرمسیری ساخته شده است.

کمپرسور مخصوص مناطق گرمسیری
کمپرسور مخصوص مناطق گرمسیری

4- استفاده از قطعات محکم و باکیفیت در کولر گازی:

شدت تابش آفتاب در مناطق گرمسیری زیاد است و رطوبت بالایی در هوا وجود دارد. اگر بدنه و قطعات کولر گازی محکم و مقاوم نباشد، در اثر برخورد با نور خورشید و رطوبت هوا دچار آسیب و پوسیدگی می‌شود. کولرهایی که با استفاده از پلاستیک‌های مقاوم، فلزات محکم و مواد مقاوم در برابر اشعه UV خورشید ساخته می‌شوند، دوام و ماندگاری بیشتری دارند. بنابراین اگر می‌خواهید سالها بدون مشکل از کولر گازی استفاده کنید، بهتر است به سراغ گزینه‌هایی بروید که کیفیت و مقاومت بالاتری دارند.

5- مصرف بهینه انرژی:

یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید کولر گازی مناطق گرمسیری، میزان مصرف برق دستگاه است. هیچ کس دوست ندارد که ماهیانه، مجبور به پرداخت هزینه‌های بالای قبض برق شود. برای جلوگیری از این اتفاق، شما باید کولری را انتخاب کنید که علاوه بر قدرت خنک‌کنندگی بالا، میزان مصرف برق پایینی داشته باشد. انتخاب کولرهای گازی مناسب با برچسب انرژی A، باعث کاهش مصرف انرژی و پایین آمدن قبض برق می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب کولر گازی و اسپیلت هم ارائه میده؟

6- قابلیت تهویه مطبوع هوا:

وقتی هوا بسیار گرم و شرجی می‌شود، حالت خفگی به بعضی‌ها دست می‌دهد. با وجود سیستم تهویه مطبوع هوا، کیفیت هوای داخل محیط بهتر می‌شود و شما می‌توانید از هوای خنک، سالم و تمیز لذت ببرید. بنابراین به وجود فیلترهای باکیفیت و امکان تهویه هوا در کولر گازی مناطق گرمسیر توجه داشته باشید.

کولر گازی t3
مهم‌ترین قابلیت‌های کولر گازی در مناطق گرمسیری

7- انتخاب کولر گازی با توجه به متراژ محیط:

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب کولر گازی مناطق گرمسیری، توجه به متراژ محیط است. انتخاب نادرست ظرفیت کولر گازی برای منزل یا محیط کار، باعث فشار آمدن به کولر گازی و کاهش عمر مفید کولر می‌شود. به همین دلیل قبل از انتخاب کولر، ابتدا متراژ محیط را اندازه بگیرید.

در هنگام انتخاب کولر گازی برای منزل، شما باید متراژ اتاق یا سالن پذیرایی را در عدد 400 ضرب کنید. یعنی اگر اتاق پذیرایی شما 40 متر است، 40*400= 16000 (16 هزار) می‌شود و کولر گازی با ظرفیت 18000 برای سالن شما کاملاً مناسب است. در صورت وجود پنجره در اطراف سالن پذیرایی و ورود نور آفتاب به داخل خانه، می‌توانید کولر گازی با ظرفیت بالاتر را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب کولر گازی برای مغازه یا دفتر کار، شما باید متراژ محیط را در عدد 600 ضرب کنید. یعنی برای مغازه یا دفتر کار 50 متری، (50*600=30000) کولر گازی با ظرفیت 30 هزار مناسب است و هوا را به‌خوبی خنک می‌کند. بعد از انتخاب کولر گازی با ظرفیت سرمادهی مناسب، بهتر است کار نصب پنل و قطعات کولر گازی را به فرد حرفه‌ای و نصاب کولر گازی بسپارید تا این کار را به‌درستی انجام دهد.

8- برند سازنده کولر گازی:

کولر گازی در مناطق خشک و گرمسیری اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است کولر گازی را از میان بهترین برندهای کولر گازی انتخاب کنید. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال جی، اجنرال و گری، از جمله بهترین برندها در زمینه تولید کولرهای گازی قدرتمند و باکیفیت هستند.

در کل می‌توان گفت که کولرهای گازی مناطق گرمسیری قدرت بیشتری دارند و قیمت آنها از کولرهای معمولی بیشتر است. مقاومت در برابر گرمای هوا و رطوبت، سیستم قوی تصفیه هوا، قدرت سرمادهی بالا و مصرف حداقل انرژی در کولرهای مناطق گرمسیری اهمیت زیادی دارد.

با توجه به این موارد، شما می‌توانید کولرهای گازی قدرتمند و مجهز را برای منزل خود انتخاب کنید. بهتر است قبل از انتخاب نهایی کولر گازی، راهنمای خرید کولرگازی را مطالعه نموده و به نظرات مشتریان قبلی و تجربه آنها توجه کنید و بعد از تحقیق و مشورت با افراد متخصص، بهترین مدل کولر گازی را انتخاب کنید.

در ادامه، با 7 کولر گازی مناسب برای مناطق گرمسیری آشنا خواهید شد که کیفیت بسیار خوبی دارند و با شرایط آب و هوای گرمسیری کاملاً سازگار هستند.

بهترین کولر گازی موتور سنگین
بهترین کولر گازی موتور سنگین برای مناطق گرم ایران

معرفی بهترین کولرهای گازی برای مناطق گرمسیری

اگر در هوای گرم و شرجی زندگی می‌کنید، خرید کولرهای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

1- کولر گازی 36 هزار گرین مدل GFS-H36P1T3/R1

اگر به فکر خرید کولر گازی برای فضاهای بزرگ هستید، کولر گازی 36 هزار گرین را انتخاب کنید که امکانات زیادی دارد. ظرفیت خنک‌کنندگی این کولر گازی بالا است و مخصوص آب و هوای گرم و مرطوب ساخته شده است. در این کولر گازی، فیلتر تصفیه کننده هوا و سیستم سرمایش هوا وجود دارد و از قطعات باکیفیت و مقاوم برای ساخت آن استفاده شده است. کولر گازی 36 هزار گرین مدل GFS-H36P1T3/R1، به موتور روتاری مجهز است و به دلیل قدرت خنک‌کنندگی بالا، برای شهرهایی مانند اهواز مناسب است.

2- کولر گازی 12 هزار سامسونگ مدل AR12MQFRBWK/FA

این محصول شرکت سامسونگ، قابلیت  Fast Cooling دارد و محیط خانه شما را خیلی سریع خنک می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این کولر گازی، توزیع یکسان هوای خنک در تمام قسمت‌های اتاق است؛ زیرا این محصول قابلیت چرخش خودکار 2 طرفه دارد. همچنین کولر گازی سامسونگ مدل AR12MQFRBWK/FA مجهز به تایمر و کمپرسور روتاری است و سیستم عیب‌یابی خودکار دارد.

3- کولر گازی ال جی 36 هزار سری تایتان بیگ مدل S366PQ

کولرهای گازی سری تایتان شرکت ال جی، مخصوص آب و هوای گرمسیری ساخته شده‌اند و قدرت خنک‌کنندگی بالایی دارند. حتی اگر دمای هوای بیرون از خانه، 60 درجه سانتیگراد باشد، شما می‌توانید این کولر گازی را روشن کنید و از باد خنک و مطبوع آن لذت ببرید. قدرت پرتاب باد این کولر گازی 20 متر است و تمام قسمت‌های سالن پذیرایی را خنک می‌کند.

کولر گازی 24 هزار
کولر گازی 24 هزار

4- کولر گازی ایوولی 12 هزار مدل EVT3-12K-C

یکی از جذاب‌ترین محصولات شرکت ایوولی، کولر گازی 12 هزار مدل EVT3-12K-1C است که قدرت پرتاب باد بالایی دارد. رده مصرف انرژی این کولر گازی، A++ است و میزان مصرف انرژی بسیار کمی دارد. مزیت دیگر کولر گازی ایوولی مدل EVT3 این است که فضاهای بزرگ را به‌خوبی خنک می‌کند. با خرید این کولر گازی ایوولی، مشاهده خواهید کرد که باد خنک کولر در چند جهت پرتاب می‌شود و تمام قسمت‌های خانه شما خنک خواهد شد.

پنل این کولر گازی بسیار زیبا و شیک است و به صورت آرام و بی‌صدا کار می‌کند. این مدل کولر گازی ایوولی برای مناطق گرمسیری مناسب است و شما می‌توانید این محصول را برای منزل خود انتخاب کنید.

5- کولر گازی جنرال گلد 30 هزار مدل GG-S30000 ULTRA

یکی از جدیدترین محصولات شرکت جنرال گلد، کولر گازی 30 هزار مدل GG-S30000 ULTRA است. کلاس آب و هوایی این محصول T3 است و متناسب با شرایط مناطق گرمسیری ساخته شده است. این کولر گازی تا دمای 65 درجه سانتیگراد به‌خوبی کار می‌کند و برای شهرهای یزد، بندرعباس و بوشهر بسیار مناسب است. طراحی این کولر گازی بسیار زیبا و جذاب است و باد خنک را به تمام زاویه‌های اتاق پرتاب می‌کند. همچنین این محصول قابلیت نظافت خودکار پنل را دارد و فیلترهای پنل را تمیز نگه می‌دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب کولر گازی و اسپیلت هم ارائه میده؟

6- کولر گازی گری مدل Q2’MATIC-H24H1

اگر به دنبال بهترین مدل کولر گازی برای استان خوزستان هستید، کولر گازی گری مدل Q2’MATIC-H24H1 را انتخاب کنید. در این کولر گازی، از کمپرسور روتاری T3 استفاده شده است که قدرت بالایی دارد. این محصول، مقاومت بالایی دارد و حتی در دمای 50 درجه سانتیگراد هم به‌خوبی کار می‌کند.

7- کولر گازی 24 هزار هایسنس مدل HRTC-24TQ T3

هایسنس، یکی از بهترین برندهای تولیدکننده کولرهای گازی است. در این مدل کولر گازی 24 هزار هایسنس، از کمپرسور روتاری استفاده شده است که قدرت خنک‌کنندگی بالایی دارد. رده مصرف انرژی این محصول، A است و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند. قطعات این کولر گازی، مقاومت بالایی در گرما و رطوبت بالا دارند و در شهرهای گرم و شرجی مانند بوشهر و بندر چابهار کاملاً سالم می‌مانند.

شما می‌توانید کولر گازی منزل خود را از میان انواع برندهای معتبر خارجی مانند سامسونگ، ال جی، گرین و… تهیه کنید یا از کولرهای گازی ایرانی مانند جی پلاس، ایران رادیاتور برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده کنید. فقط یادتان باشد که کولر گازی یا اسپلیت، مخصوص مناطق گرمسیری یا حاره‌ای (مناطق بسیار گرم) ساخته شده باشد و قدرت سرمایشی آن بالا باشد.

کولر گازی در مناطق گرمسیری
کولر گازی در مناطق گرمسیری

نکات مهم برای مراقبت از کولر گازی در مناطق گرمسیری

انجام موارد زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید کار مراقبت و نگهداری از کولر گازی را بهتر انجام دهید و سالها بدون مشکل از کولر گازی منزلتان استفاده کنید:

1- سرویس منظم کولر گازی

کولر گازی در مناطق گرمسیری و سواحل نزدیک دریای جنوب، با قدرت زیادی کار می‌کند تا بتواند هوای گرم بیرون را به هوای خنک و مطبوع تبدیل کند. برای حفظ سلامتی کولر گازی و کمک به عملکرد درست دستگاه، شما باید سرویس دوره‌ای کولر گازی را جدی بگیرید و به صورت منظم، برای سرویس کردن کولر گازی اقدام کنید. یادتان باشد که تعمیر و سرویس کولر گازی، کاری تخصصی است و به همین دلیل باید توسط افراد متخصص انجام شود.

2- تمیز کردن منظم فیلترهای هوا

اگر دوست دارید همواره از هوای خنک و تمیز کولر گازی بهره‌مند شوید و مشکلاتی مانند بوی بد کولر گازی، تنگی نفس و آلرژی را تجربه نکنید، به صورت منظم فیلترهای تصفیه‌کننده هوا را تمیز کنید. بهترین راه برای تمیز کردن فیلترهای اسپلیت و کولر گازی، شستشوی آنها با آب است.

3- تنظیمات درست کولر گازی

برای کاهش هزینه برق دستگاه و بالا بردن بازدهی کولر گازی، شما باید کولر گازی را به‌درستی تنظیم کنید. مثلاً زمانی که می‌خواهید بخوابید، از امکان Good Sleep استفاده کنید تا جریان هوای کولر گازی، ملایم‌تر و آرام‌تر شود و تعداد دور موتور کولر گازی پایین بیاید. با استفاده درست از کولر گازی، هم طول عمر مفید دستگاه بیشتر می‌شود و هم هزینه‌های مربوط به قبض برق پایین‌تر می‌آید.

سرویس انواع کولر گازی
سرویس انواع کولر گازی با هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری با شما صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که کولر گازی مناسب برای مناطق گرم و شرجی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. سپس 7 مورد از بهترین کولرهای گازی را به شما معرفی کردیم که مخصوص آب و هوای مناطق گرمسیری ساخته شده‌اند و حتی در دمای بالای 40 درجه سانتیگراد هم عملکرد خوبی دارند. در پایان نیز نکات مهم برای مراقبت از کولر گازی در مناطق گرمسیری را به شما توضیح دادیم که رعایت این نکات، باعث افزایش بازدهی کولر گازی می‌شود.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته به شما کمک کند تا مناسب‌ترین مدل کولر گازی را انتخاب کرده و به‌درستی از آن استفاده کنید.

سرویس و تعمیر کولرهای گازی، کاری تخصصی و مهم است و به دانش و تجربه نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است تعمیر و سرویس کولر گازی را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید. تیم متخصصان هوم سرویز، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند و کارهایی مانند نصب کولر گازی، تعمیر اسپلیت، جابجایی کولر و شارژ گاز کولر گازی را با بهترین قیمت برای شما انجام می‌دهند.

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا همیاران هوم سرویز با شما تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا