نظافت و پذیرایی

بهترین روشها برای شستشو و ضدعفونی زمین اداره

نکات مهم برای نظافت و ضدعفونی کردن زمین اداره

در دوران کرونا، شستشو و ضدعفونی زمین اداره ها و محیط های عمومی، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در این دوران بسیار مهم است که مکان های پر رفت و آمد مانند ادارات بتوانند شستشو و ضدعفونی زمین اداره و محیط را به درستی انجام دهند تا کرونا از طریق این مکان ها شیوع پیدا نکند و جان مراجعه کنندگان را به خطر نیندازد. مسئولان نظافت ادارات باید دقیقا بدانند که از چه روشی برای شستشو و ضدعفونی زمین اداره استفاده کنند تا بتوانند به خوبی این کار را انجام دهند و محیط اداره را از هر گونه آلودگی و ویروسی پاک کنند.

در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چطور می توانید شستشو و ضدعفونی زمین اداره را انجام دهید. همچنین به شما توضیح خواهیم داد که  از چه روش هایی باید برای این کار استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید و فضای اداره را به خوبی ضدعفونی کنید.

فهرست مطالب

اگر مدیر اداره هستید یا می خواهید درباره نظافت محل کار خودتان اطلاعات بیشتری کسب کنید و از سلامتی خودتان و همکارانتان محافظت کنید، توصیه می کنیم که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات جالبی را یاد بگیرید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چطور از شیوع کرونا در محیط اداره جلوگیری کنیم؟

بسیاری از اوقات ممکن است تمام افرادی که در یک سازمان مشغول به فعالیت هستند، نکات بهداشتی را به خوبی رعایت نکنند و به سلامت کارکنان دیگر اهمیتی ندهند. در این مواقع می توانیم با رعایت نکات بهداشتی که در ادامه گفته می شود، از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنیم. در ادامه با این نکات همراه ما باشید:

1- استفاده از تهویه مناسب:

محیط اداره و کارخانه باید از تهویه مناسبی برخوردار باشد تا هوا به خوبی گردش داشته باشد و در ساختمان بچرخد. عدم وجود تهویه مناسب در فضای اداری که معمولا بسته است، باعث می شود هوا گردش مناسبی نداشته باشد. حتی اگر یک مراجعه کننده با سرفه آلودگی در هوا پخش کند، این هوا عوض نمی شود و در محیط باقی می ماند؛ پس خیلی مهم است که به تهویه مناسب محیط اهمیت زیادی بدهید.

2- ضدعفونی سرویس های بهداشتی:

سرویس بهداشتی یکی از مکان هایی است که در طول روز ممکن است اکثر کارکنان و مراجعه کنندگان از آن استفاده کنند، به همین خاطر باید حساسیت زیادی روی این مکان وجود داشته باشد و نظافت سرویس های بهداشتی اداره ها به صورت روزانه انجام شود.

با نظافت روزانه سرویس های بهداشتی اداره و ضدعفونی مناسب آن، دیگر مشکلی در زمینه انتقال آلودگی در محیط وجود نخواهد داشت و کارکنان می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

3- ضدعفونی سطوح:

سطوحی مانند دیوارها و کف زمین ادارات از جمله مکان هایی هستند که توسط افراد مختلف مورداستفاده قرار می گیرند. به همین خاطر باید تمامی این قسمت ها را به صورت مرتب ضدعفونی کرد تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.

مثلا ممکن است شما گاهی اوقات به دیوارها دست بزنید و بخواهید چیزی را بچسبانید یا ممکن است خودکار یا ابزارهای کارکنان اداره روی زمین بیفتد و بخواهند آن را بردارند و تمام این کارها، ممکن است باعث ایجاد آلودگی و انتقال ویروس شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

نظافت و ضدعفونی محیط اداره را به تیم هوم سرویز بسپارید تا تمام ویروس ها و آلودگی ها را از بین ببرند و محیطی سالم و مطمئن برای کار کردن داشته باشید.

4- نصب ضدعفونی کننده در محیط اداره:

در دوران کرونا یکی از کارهای فوق العاده ای که می توان انجام داد تا سلامت کارکنان اداره به خطر نیفتد، این است که در فضاهای مختلف و با فواصل استاندارد و مناسب در محیط اداره، محلول ضدعفونی کننده نصب شود تا افراد بتوانند از آنها استفاده کنند.

این موضوع شاید هزینه جداگانه ای برای اداره داشته باشد؛ اما باعث می شود که افراد به صورت منظم دست خودشان را ضدعفونی کنند و همین موضوع کمک می کند محیط اداره سالم تر باشد.

نظافت اداره
نظافت اداره

5- نصب پوسترهای آموزشی:

پوسترهای آموزشی در مورد ویروس کرونا در بخش های مختلف اداره، کمک خیلی زیادی به سلامت کارکنان اداره می کند. خیلی از افراد فکر می کنند که نصب این پوسترها کاری بیهوده است؛ اما باید بدانید که این پوسترها یادآوری کننده هستند و به همین دلیل ارزش زیادی دارند و در سلامت کارکنان اداره نقش مهمی خواهد داشت.

6- نظافت محیط ها به صورت منظم:

محیط هایی مانند نمازخانه ادارات که پر استفاده هستند و رفت و آمد در آنها زیاد است، باید به صورت مرتب ضدعفونی شوند و با مواد شوینده مناسب شستشو داده شوند. برای این کار باید برنامه منظمی در اداره داشته باشید تا بتوانید با شستشو و ضدعفونی اداره سلامت کارکنان را افزایش دهید و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنید.

شستشوی زمین اداره
نکات مهم در شستشوی زمین اداره

بهترین روشها برای شستشو و ضدعفونی زمین اداره چیست؟

در ادامه می خواهیم در مورد روش های شستشو و ضدعفونی زمین اداره صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید این کار را در اداره خودتان انجام دهید و برای آن باید چه نکاتی را رعایت کنید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

1- زمین را خشک کنید:

قبل از اینکه به سراغ شستشو و ضدعفونی زمین اداره بروید، باید با استفاده از دستمال های مناسب یا تی خشک، زمین را کاملا خشک کنید تا هیچ رطوبت و قسمت خیسی روی زمین باقی نماند. این کار را با دقت و به صورت مناسب انجام دهید تا بقیه مراحل ضدعفونی زمین به خوبی انجام شود.

2- از یک تی مخصوص استفاده کنید:

بسیاری از اوقات دیده می شود که در اداره ها و محیط های عمومی، از یک تی برای نظافت تمام قسمت های ساختمان استفاده می شود، اما توصیه می کنیم که برای اینکه از انتقال آلودگی جلوگیری کنید، از یک تی مخصوص برای هر کدام از قسمت ها استفاده کنید و آنها را نظافت کنید.

برای شستشو و ضدعفونی زمین اداره در قسمت هایی که رفت و آمد زیادی وجود دارد، بهتر است از تی مخصوص و جداگانه استفاده کنید و برای قسمت هایی مانند دفاتر کارکنان که رفت و آمد در آنها کمتر است، بهتر است از تی دیگر استفاده کنید. این کار کمک می کند که تا حد امکان از انتقال آلودگی جلوگیری شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

برای اینکه چند تی خریداری نکنید، می توانید از تی هایی استفاده کنید که چند سری یدکی دارند و هرکدام از سری ها را برای یک محیط خاص استفاده کنید.

استفاده از ضدعفونی کننده در اداره
استفاده از ضدعفونی کننده در نظافت اداره

3- محلول ضدعفونی را تازه تهیه کنید:

محلول های ضدعفونی کننده معمولا وقتی به صورت تازه تهیه می شوند، کارآیی بسیار بیشتری دارند و به همین خاطر بهتر است که محلول ضدعفونی را به صورت روزانه تهیه کنید.

می توانید میزان محلول مصرفی روزانه را برآورد کنید و سپس به صورت روزانه میزان محلول موردنیاز برای شستشو و ضدعفونی زمین اداره را تهیه کنید. این کار باعث می شود که هم محلول تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و تازه تر باشد و هم باعث می شود که محلول از دسترس افراد مختلف دور باشد و در محیط اداره نباشد که آلوده شود.

4- در طول نظافت از دستکش و ماسک استفاده کنید:

هنگام شستشو و ضدعفونی زمین اداره مهم است که شخص نظافت کننده، کفش و دستکش و ماسک ضدعفونی داشته باشد و خودش تمام پروتکل ها را رعایت کرده باشد، چون در صورتی که آلودگی در خود فرد وجود داشته باشد، ضدعفونی کردن تمام محیط بی تاثیر خواهد بود؛ چون آلودگی به همراه فرد به محیط های مختلف انتقال پیدا می کند.

به همین خاطر است که خیلی از افرادی که کار ضدعفونی محیط انجام می دهند، لباس های ایمنی تازه ای را می پوشند که ایمنی آنها و محیط را حفظ می کند.

5- نظافت را به صورت خطی انجام دهید:

برای شستشو و ضدعفونی زمین اداره، به این صورت عمل کنید که از یک قسمت اداره شروع کنید و ضدعفونی را انجام دهید تا به قسمت بعدی برسید. در طی این عملیات تی را به صورت مارپیچ حرکت دهید و به سمت نقطه پایان نظافت حرکت کنید.

6- تی را در آب داغ بشویید:

پس از اینکه نظافت انجام شد و تی آلوده شد، باید آن را با استفاده از آب داغ بشویید تا به صورت کامل ضدعفونی شود و تمام آلودگی ها از روی آن پاک شوند.

این نکته را هم باید بگوییم که سعی کنید تی را در محیط هایی بشویید که آلودگی را در آنجا پخش نکنند. مثلا می توانید تی را در انباری یا سرویس بهداشتی بشویید. خیلی از افراد تی ها را در مکانی مانند آبدارخانه نگهداری می کنند که این موضوع بسیار خطرناک است؛ چون در آبدارخانه، چای و غذا سرو می شود و تی می تواند آلودگی را به این نوشیدنی ها و خوراکی ها منتقل کند.

نظافت اداره و محل کار شما با هوم سرویز
نظافت اداره و محل کار شما با هوم سرویز

جمع بندی

در این مقاله در مورد شستشو و ضدعفونی زمین اداره صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلفی که به شما گفتیم زمین اداره را به شکلی مناسب ضدعفونی کنید.

در بخش بعدی گفتیم که برای جلوگیری از شیوع کرونا در محیط های اداری، چه کارهایی را باید انجام دهید تا سلامت خودتان و همکارانتان را حفظ کنید و از انتقال ویروس کرونا توسط خودتان و دیگران جلوگیری کنید.

همچنین در قسمت بعدی گفتیم که برای شستشو و ضدعفونی زمین اداره چه نکاتی وجود دارند که با رعایت آنها می توانید محیط اداره را ضدعفونی کنید و از انتقال ویروس کرونا در محیط های اداری که معمولا پر رفت و آمد هم هستند، جلوگیری کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با نکات بهداشتی در زمینه محیط های اداری آشنا شده باشید و بتوانید با رعایت نکات گفته شده، از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنید.

نظافت شرکت و محل کار با تیم نظافت هوم سرویز

برای شستشوی اداره و ضدعفونی کردن محیط، شما می توانید نظافت محل کار را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب، شرکت و محل کار شما را تمیز کنند و با این کار، از شیوع ویروس کرونا در محیط اداره جلوگیری کنید.

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا