جابجایی و حمل بار

حمل چه وسایلی را می توان به پیک موتوری سپرد؟

نکات مهم در جابجایی وسایل با پیک موتوری

برای همه ما پیش می آید که بخواهیم یک بسته را به جای دیگری از شهر ارسال کنیم و خودمان وقت کافی برای بردن و تحویل آن نداشته باشیم. گزینه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند، اما یکی از بهترین و به صرفه ترین روش هایی که می توانیم برای ارسال بسته های درون شهری استفاده کنیم، پیک موتوری است.

پیک موتوری می تواند بسته های شما را در زمانی بسیار سریع و با هزینه ای بسیار مناسب حمل کند و به جایی که می خواهید برساند؛ اما در زمینه ارسال بسته با پیک موتوری نکاتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید از این خدمات استفاده کنید و مشکلی برای بسته شما ایجاد نشود.

در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که حمل چه وسایلی را می توان به پیک موتوری سپرد و چه نکاتی را باید برای ارسال یک بسته با پیک موتوری رعایت کرد تا بتوانیم بدون هیچ مشکلی بسته خودمان را ارسال کنیم.

فهرست مطالب

اگر کار شما به صورتی است که زیاد با پیک موتوری سروکار دارید و دوست دارید بدانید که برای ارسال بسته با پیک موتوری باید چه نکاتی را رعایت کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آیا ارسال بسته با پیک موتوری امنیت دارد؟

هر کسی ممکن است این نگرانی را داشته باشد که آیا ارسال بسته با پیک موتوری، امنیت کافی دارد یا خیر؟ آیا می توان به کسی که قرار است بسته را به مقصد برساند اعتماد کرد؟ این سوال کاملا به جا است و شما حق دارید که در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنید.

باید بگوییم که این موضوع کاملا بستگی به این دارد که شما پیک موتوری خودتان را از کجا پیدا کرده اید. اگر پیک موتوری را از یک شرکت معتبر درخواست کرده باشید، قطعا قوانین شرکت به گونه ای است که می تواند امنیت کافی را برای بسته شما فراهم کند و در صورت بروز هر مشکلی، مسئولیت مشکلات ایجاد شده را می پذیرد و خسارت شما را پرداخت خواهد کرد.

اما باید بدانید که ارسال بسته با پیک موتوری، اصول و قوانین خاصی دارد که باید آنها را رعایت کنید. شما باید بدانید که حمل چه وسایلی را می توان به پیک موتوری سپرد و با دانستن این موضوع، قطعا در استفاده از پیک موتوری به مشکلی نمی خورید.

اما اگر اصول این کار را رعایت نکنید و یک پیک موتوری ناشناس را انتخاب کنید، ممکن است مشکلات زیادی برایتان ایجاد شود و حتی بسته شما آسیب ببیند یا دزدیده شود. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و نکات گفته شده را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل از خدمات پیک موتوری استفاده کنید.

نکات مهم برای استفاده از خدمات پیک موتوری
حمل بار با موتور

میدونستی که هوم سرویز، خدمات حمل بار با وانت و نیسان هم ارائه میده؟

حمل چه وسایلی را می توان به پیک موتوری سپرد؟

برای اینکه از خدمات پیک موتوری استفاده کنید و حمل وسایل را به پیک بسپارید، این موارد را در نظر داشته باشید:

1- وزن بسته را در نظر بگیرید:

یکی از نکاتی که باید در هنگام ارسال بسته با استفاده از پیک رعایت کنید، این است که وزن بسته را در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که برای ارسال با پیک موتوری مناسب باشد.

گاهی اوقات افرادی هستند که می خواهند بسته های بزرگ و سنگین را با استفاده از پیک ارسال کنند که این موضوع غیر ممکن است و پیک موتوری نمی تواند چنین بسته ای را قبول کند. اگر مسئول پیک چنین کاری را انجام دهد، امنیت بسته شما تضمین شده نیست و ممکن است هر اتفاقی برای آن رخ دهد.

معمولا در قوانین شرکت هایی که کار ارسال بسته با موتور را انجام می دهند، حداکثر وزن استاندارد برای ارسال بسته با پیک موتوری، 25 کیلوگرم است و وزن بیشتر از این قابل قبول نیست و جزو پوشش شرکت مورد نظر قرار نمی گیرد.

خدمات جابجایی وسایل با موتور
توجه به ابعاد و وزن بسته در حمل بار

2- ابعاد بسته باید مناسب باشد:

دومین نکته ای که در ارسال بسته با پیک اهمیت زیادی دارد، این است که ابعاد بسته شما باید برای ارسال با پیک موتوری مناسب باشد. گاهی اوقات ممکن است شما بسته ای داشته باشید که وزن زیادی نداشته باشد؛ اما حجم آن بسیار زیاد است و این موضوع باعث می شود که حمل و نقل آن با استفاده از موتور بسیار سخت باشد.

در چنین حالتی توصیه ما این است که یا بسته خودتان را در اندازه های کوچک بسته بندی کنید یا با استفاده از وانت آن را ارسال کنید تا مشکلی برایش ایجاد نشود.

3- بسته بندی را درست انجام دهید:

نکته مهمی که در ارسال بسته با پیک وجود دارد، این است که بسته بندی را باید خودتان انجام دهید و سعی کنید برای این کار وقت کافی بگذارید تا بسته بندی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

اگر می خواهید بسته شما با سلامت کامل به مقصد برسد، بسته بندی درست اهمیت خیلی زیادی دارد، چون هیچ شرکت پیک موتوری آسیب دیدگی یک بسته به خاطر بسته بندی ضعیف را پوشش نمی دهد و این موضوع به ضرر خودتان خواهد بود.

اگر محصول شما حساس و شکننده است، حتما برای آن محافظ قرار دهید و از فوم های ضربه گیر استفاده کنید تا در هنگام حمل و نقل ضربه نخورد و دچار خرابی یا شکستگی نشود. همچنین چسب کاری دو طرف آن را به خوبی انجام دهید که کاملا پلمپ باشد و محکم شده باشد و سپس تحویل پیک موتوری بدهید.

4- اسناد مهم و اشیای باارزش را با پیک ارسال نکنید:

هرگز اسناد مهم یا وسایل ارزشمند و قیمتی خودتان را با استفاده از پیکهای موتوری ارسال نکنید. این کار می تواند برای شما بسیار خطرساز باشد و در صورت گم شدن وسیله مورد نظر یا سندی که به پیک سپرده اید، ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری بیفتد.

به همین خاطر سعی کنید چنین وسایلی را خودتان به مقصد برسانید یا از شخص دیگری که مورد اعتماد است بخواهید این کار را برایتان انجام دهد تا خیال شما از بابت سند یا وسیله باارزشتان راحت باشد.

این نکته را هم باید بدانید که شرکت های پیک موتوری در زمینه ارسال اسناد و اشیاء قیمتی هیچ مسئولیتی قبول نمی کنند و اگر مشکلی در این زمینه برای بسته شما پیش بیاید، مسئولیت آن کاملا بر عهده خود شما است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات حمل بار با وانت و نیسان هم ارائه میده؟

5- مرسولات ممنوعه ارسال نکنید:

ارسال بسته با پیکهای موتوری، جز خدماتی است که هرکسی می تواند از آن استفاده کند، اما باید بدانید که در صورت ارسال بسته ممنوعه، تمامی مسئولیت آن با خودتان است و پیک موتوری و شرکت حمل موردنظر هیچ مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد!

مرسولاتی مانند مواد محترقه و مواد مخدر که ممنوع هستند و در صورت مشاهده و بازرسی، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند، هم برای شرکت موردنظر مشکل ساز هستند و هم برای شما که بسته را ارسال کرده اید دردسر درست می کنند!

به همین خاطر توصیه می کنیم که در این زمینه حواستان باشد که چنین کاری را انجام ندهید و خودتان و دیگران را به دردسر نیندازید.

پیدا کردن مراکز معتبر برای حمل بار
اهمیت پیدا کردن مراکز معتبر برای حمل بار

6- گیرنده را دقیقا مشخص کنید:

اگر می خواهید بسته شما دقیقا به دست کسی برسد که تعیین کرده اید، باید آدرس و مشخصات گیرنده را به صورت کامل بنویسید و از پیک بخواهید که بسته را فقط به شخص موردنظر شما تحویل بدهد.

برای اینکه مطمئن شوید بسته به دست فرد درست می رسد، می توانید از پیک موتوری بخواهید که کارت شناسایی فرد را بررسی کند تا خیالتان از بابت این موضوع راحت شود و بسته خودتان را دقیقا به شخصی که می خواهید ارسال کنید.

اگر آدرس مقصد مشکل داشته باشد و فرد گیرنده را مشخص نکنید، ممکن است بسته شما برگشت بخورد. همچنین باید بدانید که هزینه بازگشت بسته با خود شما است و باید پول آن را پرداخت کنید. پس در این زمینه حواستان را جمع کنید و آدرس و مشخصات دقیق گیرنده را به پیک موتوری بدهید.

7- نحوه پرداخت هزینه را مشخص کنید:

یکی از مشکلاتی که در زمینه ارسال بسته با پیک وجود دارد، انتخاب نحوه پرداخت هزینه است. بسیاری از اوقات، افرادی که بسته را ارسال می کنند، از راننده موتور می خواهند که هزینه ارسال را از شخص تحویل گیرنده دریافت کند. سپس زمانی که پیک به شخص تحویل گیرنده این موضوع را می گوید، متوجه می شود که شخص موردنظر در جریان نیست و در نتیجه مشکلاتی ایجاد می شود و شخص گیرنده هزینه را پرداخت نمی کند.

پس درباره نحوه پرداخت هزینه پیک کاملا شفاف باشید و اگر گیرنده باید هزینه آن را بپردازد، از قبل او را در جریان هزینه و پرداخت آن بگذارید تا بتواند این کار را انجام دهد. اگر هم خودتان پرداخت را انجام می دهید، هنگام ارسال مرسوله هزینه آن را به پیک بپردازید.

پیک موتوری
پیک موتوری

جمع بندی

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که حمل چه وسایلی را می توان به پیک موتوری سپرد و گفتیم که آیا ارسال بسته با پیکهای موتوری امنیت کافی دارد یا خیر؟ همچنین در ادامه با هم به بررسی اصول و نکاتی پرداختیم که برای استفاده از خدمات پیک موتوری باید حتما آنها را رعایت کنید تا تجربه ای خوب در استفاده از این خدمات داشته باشید.

دقت کنید که رعایت نکردن نکات گفته شده ممکن است باعث ایجاد دردسر و مشکل در ارسال بسته شود و حتی به گم شدن بسته شما منجر شود. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با ارسال بسته با پیک موتوری آشنا شوید و در این زمینه بتوانید اطلاعات خودتان را افزایش دهید.

اگر به دنبال مرکزی برای حمل و جابجایی وسایل خود می گردید و می خواهید وسایل خود را با موتور، نیسان، وانت و… حمل کنید، می توانید از خدمات پیک موتوری و خدمات حمل بار با وانت و نیسان هوم سرویز استفاده کنید تا وسایل شما با امنیت کامل جابه‌جا شود و تجربه خوبی از این موضوع داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا