زیبایی

لیست کامل لوازم آرایشی و بهداشتی برای آقایان

لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب برای آقایان

آقایان هم مثل خانم‌ها به ظاهر خود اهمیت می‌دهند؛ شاید شکل و میزان آن کمی متفاوت باشد. مثلاً مردان، مشتری پر و پا قرصی برای حالت ‌دهنده‌های مو و انواع عطر و ادکلن هستند. بنابراین دیگر سخن از لوازم آرایشی بهداشتی مردانه چیز عجیبی نیست. شاید بحث اصلی، بر سر آیتم‌های موجود در این لیست باشد. از این رو، ما مطلب حاضر را به ارائه یک فهرست از این لوازم آرایشی بهداشتی مردانه، اختصاص داده‌ایم و می خواهیم درباره لوازم آرایشی و بهداشتی برای آقایان با شما صحبت کنیم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

اصلاح آقایان با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

کیف لوازم بهداشتی؛ جایی برای پک بهداشتی آقایان

قبل از اینکه به سراغ لیست ملزوماتی برویم که آقایان باید به فکر آنها باشند، به مهم‌ترین آیتم موجود در این فهرست، اشاره می‌کنیم. یک کیف مناسب تهیه کنید که گنجایش آن برای تمام لوازم مورد نیاز مناسب باشد. البته، انتخاب کیف به عادت‌های فردی بستگی دارد. مثلاً برخی علاقه‌ای به حمل تمام لوازم بهداشتی خود در سفر ندارند. در این صورت، یک کیف بزرگ فقط جای بیشتری را اشغال خواهد کرد. اما توصیه ما این است که حتی ‌الامکان، جنس بادوامی را انتخاب کنید که سبک بوده و از مواد ضد آب، تهیه شده باشد.

این لوازم آرایشی بهداشتی مردانه، از چشم‌ها مراقبت می‌کنند

خیلی‌ها تصور می‌کنند که چین و چروک یا حلقه‌های تیره، فقط مختص چشم خانم‌ها هستند. اما چشم‌های آقایان هم به اندازه خانم‌ها، به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند. بنابراین، بهتر است محصولات زیر را در لیست خود جای دهید:

ژل ضدپف چشم: این نوع محصول برای بیدار کردن چشم‌ها، عالی است. می‌توانید به محض بیدار شدن از خواب، دور چشم‌های خود را با آن ماساژ دهید.

کرم دور چشم: از جمله محصولات مراقبتی که این روزها نمی‌توان آن را نادیده گرفت، کرم دور چشم است. این کرم برای پیش از خواب به کار می‌آید؛ درست زمانی که پوست شما در مود ترمیم قرار دارد. در این حالت، ترکیبات فعال زودتر جذب پوست شما می‌شوند. از آنجایی که کرم‌های دور چشم، عناصر لیفت ‌کننده مانند آووکادو، خیار و ویتامین دارند؛ ظاهر شادابی به چشم‌های خسته و پف‌ کرده می‌دهند.

براش و موچین: ابروها، نقش مهمی در صورت دارند و فرم آن را مشخص می‌کنند. با این حال، بسیاری از آقایان به آنها بی ‌توجهی می‌کنند. برای بازتر شدن چهره، وجود این دو وسیله در لوازم آرایشی بهداشتی مردانه، اهمیت دارد: یک موچین برای برداشتن تارهای ابروهای بلند و یک براش یا شانه ابرو برای مرتب کردن آنها.

محصولات مورد نیاز صورت در سِت بهداشتی مردانه

پوست صورت برای شادابی و جوان ماندن، به توجه زیادی نیاز دارد. این موضوع، ارتباطی با جنسیت ندارد. اگر می‌‌خواهید، تمام و کمال از پوست صورت‌تان مراقبت کنید؛ بد نیست یک روتین پوستی برای خود داشته باشید. این روتین، می‌تواند محصولات زیر را در خود جای دهد:

صبح خود را با فیس ‌واش آغاز کنید

کم نیستند آقایانی که هنوز برای شستشوی صورت خود، از صابون یا حتی ژل دوش استفاده می‌کنند. این کار، نتیجه‌ای جز خشک و زمخت شدن پوست شما ندارد. پس بهتر است سراغ ژل‌های شوینده صورت، مخصوص آقایان بروید تا پوست‌تان را نرم و لطیف کند.

برخی از این محصولات، حاوی ترکیبات لایه ‌بردار نیز هستند که شما را، از شر سلول‌های مرده خلاص می‌کنند. دقت کنید که فیس ‌واش مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید. علاوه بر این، شوینده‌هایی که در آنها ترکیبات طبیعی وجود داشته و عاری از میکروبید هستند؛ گزینه‌های سالم‌تری به شمار می‌روند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اصلاح سر آقایان هم ارائه میده؟
ژل شستشو صورت؛ یکی از محصولات ست بهداشتی مردانه
ژل شستشو صورت؛ یکی از محصولات ست بهداشتی مردانه

روتین پوستی شما با این لوازم آرایشی بهداشتی مردانه، کامل‌تر می‌شود

حالا که تصمیم گرفته‌اید، فیس‌ واش را جایگزین ژل دوش کنید؛ بهتر است این مسیر درست را تا انتها ادامه دهید:

تونر: ژل شستشو، صورت را از هرگونه آلودگی و چربی، پاکسازی می‌کند. حالا، نوبت تونر است تا pH طبیعی پوست را تنظیم کند. ضمن اینکه، تونر به آماده‌ سازی پوست برای جذب سایر محصولات هم می‌پردازد.

کرم مرطوب ‌کننده: پوست شما به آبرسانی نیاز دارد. پس کرم مرطوب‌ کننده سبک و روزانه که حاوی SPF باشد را از قلم نیندازید. همانطور که می‌دانید، SPF پوست شما را از اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. مرطوب‌ کننده همچنین، خاصیت تغذیه‌ کنندگی و حفظ رطوبت طبیعی پوست را دارد. بنابراین، هر طور شده باید، آن را در لیست کامل لوازم آرایشی بهداشتی آقایان جای داد.

کرم مرطوب ‌کننده؛ از ملزومات پک بهداشتی و آرایشی آقایان
کرم مرطوب ‌کننده؛ از ملزومات پک بهداشتی و آرایشی آقایان

لوسیون یا کرم ضد آفتاب: خوشبختانه، این روزها ضد آفتاب در لوازم آرایشی بهداشتی مردانه، بیشتر از همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به ویژه اینکه، کرم‌های ضدآفتاب متنوع و مخصوص آقایان هم، در بازار موجود هستند. در صورتی که تاکنون، چندان به این محصول مهم اهمیت نمی‌داده‌اید؛ حالا وقت جبران رسیده است!

ماسک یا اسکراب صورت: جای دادن یک ماسک یا اسکراب ساده در پک بهداشتی آقایان هم، چندان خالی از لطف نخواهد بود. آبرسانی و پاکسازی صورت با این ماسک‌ها، آن هم هفته‌ای یک بار، به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.

بالم لب: اگر از آن دسته افرادی هستید که در زمستان، از خشکی لب‌ها کلافه می‌شوید؛ بالم لب را هم به فهرست اضافه کنید. این محصول در کنار رژیم غذایی سرشار از آب و میوه، لب‌ها را نرم، صاف و بدون ترک نگه می‌دارد. در صورتی هم که شباهت بالم با رژ لب برایتان چندان خوشایند نیست، مرطوب ‌کننده لب کفایت می‌کند.

لیست کامل لوازم آرایشی بهداشتی آقایان
لیست کامل لوازم آرایشی بهداشتی آقایان

تمام لوازمی که برای اصلاح موی سر و صورت لازم دارید

شاید بتوانید بالم لب یا کرم دور چشم را از لوازم آرایشی بهداشتی مردانه حذف کنید، اما ست اصلاح را نه! لوازم لازم برای اصلاح سر و صورت آقایان، از دیرباز حضور پر رنگی در لیست ملزومات داماد داشته است. در ادامه، به محصولاتی اشاره می‌کنیم که بودن آنها در ست اصلاح آقایان، ضروری است.

تیغ فلزی یا ریش‌تراش برقی؛ اصلاح به شیوه سنتی یا مدرن!

نمی‌توان انکار کرد که هنوز هم برخی آقایان، میانه بهتری با تیغ یا ژیلت دارند. پس اگر پوستتان، چندان حساس نیست؛ این وسیله برای اصلاح به کارتان می‌آید. در سوی دیگر، ماشین اصلاح برقی شما را از رفتن وقت و بی ‌وقت به آرایشگاه، بی ‌نیاز می‌کند.

بنابراین، می‌توانید موی سر یا صورت خود را در خانه، به هر فرمی که می‌خواهید شکل دهید. ماشین اصلاح، حتی برای موهای بدن نیز، به کار می‌رود. با این وجود، بهتر است سراغ کالاهایی بروید که با پوست شما، خشن نباشند و منجر به تحریک یا جوش نشوند. ضمن اینکه، یک ماشین پرفکت معمولاً همه ‌کاره است و باتری آن، زود تمام نمی‌شود.

با کمک ژل یا کرم قبل از اصلاح، صورت خود را آماده کنید

هیچ ‌کس دوست ندارد پس از تراشیدن موهای صورت، با چند چسب زخم، کار را خاتمه دهد! از این رو، استفاده از یک ژل یا کرم اصلاح با کیفیت، چیزی نیست که بتوانید آن را نادیده بگیرید. پس، برای کاهش تحریک پوست و جلوگیری از هرگونه بریدگی، این آیتم را از فهرست لوازم آرایشی بهداشتی مردانه حذف نکنید.

بالم بعد از اصلاح؛ یک پوست صاف به شما تحویل می‌دهد

احتمالاً نتیجه اصلاح صورت، وقتی ایده‌آل خواهد بود که پوست، صاف و لطیف به نظر برسد. این کار را باید، بر عهده بالم افتر شیو بگذارید. بهتر است بدانید که بالم یا کرم‌های مخصوص پس از اصلاح، به دلیل ترکیبات خاص مانند آلوورا؛ خاصیت تسکین‌ دهندگی دارند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اصلاح سر آقایان هم ارائه میده؟

موزَن بینی؛ یک ابزار جدید در لوازم آرایشی داماد

اگر بگوییم این وسیله، پدر تمام اکسسوری‌های مردانه است، اغراق نکرده‌ایم. شاید برای آقایان، موزن بینی اهمیتی کمتر از ماشین اصلاح نداشته باشد. حتی برخی از آنها معتقد هستند که:

“می‌توان چند وقتی را با ریش‌های نامرتب و ژولیده، شلوار نشسته، کفش‌های کثیف یا خط‌ خنده‌های روی پیشانی سر کرد. اما به محض اینکه کسی، موهای آویزان از بینی شما را ببیند، کار تمام است”. به نظر می‌رسد هیچ ‌چیز بیشتر از این توصیف طنزگونه، گویای اهمیت حضور موزن بینی در لوازم آرایشی بهداشتی مردانه نباشد.

ست اصلاح؛ بخش مهم محصولات آرایشی بهداشتی مردانه
ست اصلاح؛ بخش مهم محصولات آرایشی بهداشتی مردانه

بهترین محصولات بهداشتی برای آقایان، شامل این محصولات می‌شوند

از چشم‌ها، صورت و ابزارهای اصلاح که بگذریم، به مراقبت از بدن می‌رسیم. البته این لیست، آنقدرها طولانی نیست؛ اما اهمیت زیادی دارد.

دئودورانت و عطر؛ بخش مهم لوازم آرایشی مردانه

بوی خوش یک امتیاز و عنصر جذابیت، به شمار می‌رود. لزوم استفاده از انواع و اقسام خوشبو کننده‌ها نیز، همینجا آشکار می‌شود. دئودورانت، اسپری، مام و به طور کلی تمام محصولات ضد تعریق، بوی بدن را می‌پوشانند و عطر دلنشینی را به شما می‌دهند. از این رو، بهتر است از محصولاتی با بوی نه چندان تند و ماندگاری بالا، استفاده کنید. این امر، به ویژه در تابستان، اهمیت زیادی دارد. عطر، ادکلن، ادوتویلت و ادوپرفیوم برای یک روز کامل، بوی خوش شما را تأمین می‌کنند.

عطر و ادوکلن؛ لوازم آرایشی مردانه
عطر و ادوکلن؛ لوازم آرایشی مردانه

بادی‌ واش یا ژل دوش را در لوازم آرایشی بهداشتی مردانه جای دهید

تصور یک پک بهداشتی مردانه بدون شامپو بدن، دور از انتظار است. شامپو بدن، ژل دوش، بادی واش یا محصولاتی از این دست؛ بدن را تمیز نگاه می‌دارند. اما علاوه بر این، شادابی و انرژی خاصی نیز در طول روز، به شما می‌دهند. از این رو، توصیه می‌کنیم سراغ شامپوهایی با ترکیبات گیاهی و خنک ‌کننده بروید. برای کامل‌تر شدن پک، اضافه کردن اسکراب بدن نیز، گزینه خوبی است. علاوه بر اینها، کرم مرطوب ‌کننده دست و ناخن‌گیر را هم، از قلم نیندازید.

رسیدگی به موها؛ موضوعی که برای آقایان حیاتی است

بدون تردید، مردان به موهای خود اهمیت زیادی می‌دهند و نسبت به آنها، حساسیت بیشتری دارند. بنابراین، اگر بسته لوازم آرایشی بهداشتی مردانه شما، فاقد محصولات مراقبت از مو باشد؛ نمی‌توان آن را یک لیست جامع دانست. با در نظر گرفتن این اهمیت، لوازم زیر را فراموش نکنید:

شامپو مو: موهای نرم، لطیف، خوش ‌حالت و بدون شوره؛ چیزی است که خیلی از آقایان می‌خواهند. اگر شامپوی مناسب موهای خود را انتخاب کنید، رسیدن به این خواسته کار سختی نخواهد بود. پس، استفاده از شامپوهای گیاهی، فاقد مواد شیمیایی و پارابن را در اولویت قرار دهید.

حالت ‌دهنده‌های مو: تا دلتان بخواهد، محصولات حالت ‌دهنده مو برای آقایان وجود دارد؛ از ژل و واکس مو گرفته تا موس، ماسک و حتی اسپری. می‌توانید به تناسب نوع و نیاز موهای خود، یکی از اینها را برگزینید. شاید حتی یک نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی هم، برای موهای شما کافی باشد. اگر قبلا برای رنگ مو اقدام کرده اید، از مرطوب کننده های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

حالت ‌دهنده های مو؛ ابزارهای موجود در لوازم آرایشی داماد
حالت ‌دهنده های مو؛ ابزارهای موجود در لوازم آرایشی داماد

شانه جیبی: از قدیم گفته‌اند چیزهای کلاسیک، هیچ‌ وقت از مد نمی‌افتند. بنابراین، تصور اینکه ابزاری مثل شانه جیبی به تاریخ بپیوندد، کمی سخت است! البته شاید این موضوع، کمی هم تابع مد باشد. مثلاً اگر از ته تراشیدن سر، مد روز باشد؛ ممکن است این شانه‌های کوچک نیز از رونق بیفتند. اما با توجه به مدل‌های جدید مو و ریش، شانه‌های جیبی همچنان گره از مو و ریش‌های آقایان باز می‌کنند!

مسواک برقی، جای خود را در لوازم آرایشی بهداشتی مردانه باز می‌کند

تعداد کسانی که مسواک‌های برقی را به نوع سنتی آن، ترجیح داده‌اند؛ کم نیست. با این اوصاف، بازگشت به مسواک‌های قدیمی، چندان راحت نیست. از سوی دیگر مسواک، مهم‌ترین ابزار در لوازم بهداشتی آقایان است. پس بهتر است مدل‌های با کیفیت و پیشرفته‌ای را انتخاب کرد تا مدت زیادی، کار کنند. مثلاً برخی از این نمونه‌های مجهز، قابلیت اتصال به دیگر اپلیکیشن‌ها را از طریق بلوتوث دارند. در نتیجه، می‌توانند تکنیک‌های مسواک زدن شما را هم ضبط کنند.

مسواک برقی؛ ابزار مهم در پک بهداشتی آقایان
مسواک برقی؛ ابزار مهم در پک بهداشتی آقایان

سوالات رایج درباره لوازم آرایشی بهداشتی مردانه

چه وسایلی باید حتماً در پک بهداشتی و آرایشی اقایان وجود داشته باشند؟

کیت یا در حقیقت پک مخصوص آقایان، یک انتخاب شخصی است. صرف‌نظر از برخی وسایل ضروری مانند مسواک، شانه یا حتی شامپو؛ سایر لوازم به سبک زندگی و سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

آیا کرم ضد آفتاب یا کرم مرطوب ‌کننده آقایان و خانم‌ها با هم فرق دارند؟

برخی محصولات مانند کرم ضدآفتاب، مخصوص مردان هستند یا بالعکس. اما سرم‌های ضد پیری، کرم‌های مرطوب‌ کننده یا حتی دور چشم، معمولاً برای زنان و مردان یکسان هستند.

اصلاح آقایان با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سخن پایانی

همانطور که دیدید، لیست لوازم آرایشی بهداشتی مردانه آنقدرها هم کوتاه نیست! از آنجایی که مراقبت از پوست و مو، زن و مرد نمی‌شناسد؛ محصولات آن نیز فقط مختص خانم‌ها نمی‌شوند. در واقع، ابزارهای بهداشتی مانند شانه یا مسواک و حتی لوازمی مانند عطر و ادکلن، هم در پک محصولات مردانه و هم در پک محصولات زنانه به چشم می‎خورند. البته اینکه کدام آیتم در لیست شما جای بگیرد یا نه، یک انتخاب شخصی است.

شما می‌توانید سایر مقالات جالب و متنوع در مورد زیبایی را، در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مطالعه کنید. این مطالب، پاسخ بسیاری از سوال‌های شما را می‌دهند و راهنمای خوبی، در مراقبت از سلامتی پوست و موهایتان هستند. از شما دعوت می کنیم به دیگر مقالات بخش آرایشی هوم سرویز نیز نگاهی بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا