بنایی و دکوراسیون

مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه مبل استیل و راحتی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید مبلمان وجود دارد، این است که پارچه مناسبی را برای آن انتخاب کنیم تا بتوانیم مدت‌ها از مبل خودمان استفاده کنیم و از زیبایی مبل‌های خود لذت ببریم. کیفیت پارچه مبل در ماندگاری و سلامت مبل بسیار تأثیرگذار است و اگر از پارچه مناسبی در تولید مبلمان استفاده نشود، ممکن است خیلی که سریع مبل‌ها خراب شوند و نتوانیم به‌خوبی از آنها استفاده کنیم. در این مقاله می‌خواهیم مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه مبل استیل و راحتی را بررسی کنیم و بگوییم که اصلاً چند نوع پارچه برای مبلمان وجود دارد و هرکدام از این پارچه‌ها چه مزایا و معایبی دارند تا شما بتوانید با انواع پارچه مبلی آشنا شوید و بتوانید بهتر برای تعویض پارچه مبل یا انتخاب پارچه مبلمان جدید، تصمیم‌گیری کنید.

اگر به دنبال شناخت پارچه‌های مبلی هستید تا مبلمان خودتان را تعمیر کرده و پارچه‌های آن را تعویض کنید یا می‌خواهید یک مبلمان جدید خریداری کنید و دوست دارید که بهترین پارچه را برای مبلمان خودتان انتخاب کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما نکات مهمی را در این زمینه بگوییم و کمک کنیم بتوانید بهترین پارچه را بر اساس سلیقه، بودجه و محیط خودتان انتخاب کنید.

انتخاب پارچه برای مبلمان
انتخاب پارچه برای مبلمان

انواع پارچه مبلی بر اساس جنس

اگر جستجویی در اینترنت انجام دهید یا به یک کارگاه ساخت و تعمیر مبل بروید و به کاتالوگ آنها نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که تنوع پارچه‌های مبلی بسیار زیاد است و انواع متنوعی برای ساخت مبل وجود دارند که از آنها استفاده می‌شود. اما اگر بخواهیم بر اساس جنس پارچه‌ها آنها را دسته‌بندی کنیم، می‌توانیم به سه دسته‌بندی کلی زیر برسیم:

  1. پارچه مبلی با الیاف مصنوعی
  2. پارچه مبلی با الیاف طبیعی
  3. پارچه مبلی ترکیبی

این سه نوع، دسته‌بندی کلی پارچه‌های رومبلی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید، حالا برای اینکه بتوانید تفاوت این پارچه‌ها را متوجه شوید، بهتر است در ادامه به بررسی انواع جنس پارچه‌های مبلی رایج بپردازیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتری برای انتخاب پارچه مبل اقدام کنید.

مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه مبل استیل و راحتی

1- پارچه مبلی مازراتی:

یکی از انواع پارچه‌های مبلی که بسیار هم پرطرفدار است، پارچه مازراتی نام دارد. اگر نگاهی به لیست قیمت پارچه مازراتی بیندازید، متوجه می‌شوید که این پارچه جزو پارچه‌های گران و لاکچری در صنعت مبل‌سازی محسوب می‌شود.

پارچه مازراتی بافتی مخمل مانند دارد؛ اما چون برای مبل طراحی شده است، ناهمواری‌های سطح آن بسیار کم بوده و راحت‌تر است. همچنین این پارچه در طول زمان ساییده خواهد شد و رطوبت را نیز به‌راحتی به خود جذب می‌کند. اگر روی مبلمان آب یا مایعات دیگر ریخته شود، به‌راحتی جذب این پارچه خواهد شد.

2- پارچه مبلی نخی و پنبه‌ای:

دومین نوع پارچه مبلی که از الیاف طبیعی ساخته شده است، پارچه نخی یا پنبه‌ای است. این نوع پارچه نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و برای ساخت مبل راحتی بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه مبل راحتی و استیل که باید بدانید، این است که پارچه مبل نخی یا پنبه‌ای، بیشتر برای مبل‌های راحتی که استفاده زیادی دارند کاربرد دارد و در برابر ساییده شدن نیز بسیار مقاوم است. همچنین این نوع پارچه در صورت لک‌ شدن به‌راحتی تمیز خواهد شد و می‌توانید با استفاده از مواد شوینده، آن را نظافت کنید.

تنها ایراد این نوع پارچه این است که در برابر نور مستقیم آفتاب، ممکن است رنگ خود را از دست بدهد و همچنین سریع کثیف می‌شود. پس باید مراقب باشید که این نوع پارچه را به‌خوبی نگهداری کنید.

انتخاب پارچه برای مبلمان
انتخاب پارچه برای مبلمان

3- پارچه مبلی کتان:

یکی دیگر از پارچه‌هایی که جزو الیاف طبیعی محسوب می‌شود، پارچه مبلی کتان است. این نوع پارچه از جنس کتان تهیه شده است و می‌توانید به‌راحتی از آن در مبلمان خودتان استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض پارچه مبل هم ارائه میده؟

البته پارچه کتان در مقابل الیاف نخی و پنبه‌ای، احتمال ساییده شدن بالایی دارد و مقاومت آن کمتر است و همچنین خیلی زود کثیف می‌شود. به همین خاطر اگر در منزل حیوانات خانگی دارید، این جنس پارچه اصلاً برایتان مناسب نخواهد بود.

4- پارچه مبلی نانو:

پارچه مبلی نانو یکی از جدیدترین انواع پارچه است که برای مبلمان کاربرد زیادی دارد و بسیار موردتوجه قرار گرفته است. این نوع پارچه همان‌طور که از نامش پیدا است، با فناوری نانو ساخته شده است و به همین خاطر تمیز کردن و نگهداری آن بسیار آسان‌تر از پارچه‌های دیگر خواهد بود.

اگر نگاهی به قیمت پارچه مبلی نانو بیندازید، متوجه می‌شوید که این نوع پارچه شاید نسبت به انواع دیگر کمی گران‌تر باشد، اما به‌خاطر نگهداری آسان و عمر زیادی که دارد، خرید آن به‌صرفه خواهد بود و می‌تواند مدت‌ها بدون مشکل برایتان باقی بماند.

پارچه مبلی نانو، دارای خاصیت ضدآب بودن، ضد حساسیت، ضدباکتری، ضدحریق و… است که تمام این مزیت‌ها آن را به یک انتخاب خوب برای ساخت مبلمان تبدیل کرده است.

پارچه مبل پشمی
پارچه مبل پشمی

5- پارچه مبلی پشمی:

پارچه مبلی پشمی یکی دیگر از انواع پارچه است که برای مبلمان مخصوصاً در مناطقی که هوای سردی دارند، بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع پارچه‌ بافتی نرم دارد و در فصل‌های سرد می‌تواند گرمای خوبی را به شما منتقل کند.

یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه مبل راحتی و استیل این است که پارچه پشمی می‌تواند برای افرادی که دارای کودک خردسال یا حیوان خانگی هستند، بسیار مناسب باشد و حس خوبی را منتقل کنند. البته از معایب مهمی که پارچه پشمی دارد، این است که تمیز کردن آن بسیار دشوار خواهد بود.

6- پارچه مبلی چرم:

در ادامه مقاله مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه مبل استیل و راحتی، می‌خواهیم پارچه مبلی چرم را به شما معرفی کنیم. این نوع پارچه یکی از انواع پارچه مبلی لاکچری محسوب می‌شود که می‌تواند به فضای خانه شما، حس رسمیت را منتقل کند و جذابیت فضا را افزایش دهد.

پارچه مبلی چرم از چرم صنعتی یا مصنوعی ساخته می‌شود و به همین خاطر، طیف رنگی محدودی دارد. البته این پارچه ذرات دیگر را نیز از خود عبور نمی‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود که در برابر لکه مقاوم باشد. تنها مشکل آن این است که ممکن است به‌خاطر عدم عبور هوا، به بدن بچسبد و همچنین در برابر اشیا تیز بسیار آسیب‌پذیر است.

پارچه چرمی
مبل با پارچه چرمی

7- پارچه مبلی مخمل:

یکی دیگر از انواع پارچه مبلی که آن هم جزو پارچه مبلی لاکچری محسوب می‌شود، پارچه مخمل است. این نوع پارچه به‌خاطر بافت مقاوم و زیبایی که دارد، می‌تواند برای انواع مبلمان مورداستفاده قرار بگیرد و حس مدرن و درعین‌حال لاکچری را به مبل شما منتقل کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض پارچه مبل هم ارائه میده؟

همچنین این نوع پارچه برای انواع کوسن نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌خاطر جلوه زیبایی که دارد، می‌تواند مبلمان را زیبا و برجسته نشان دهد.

8- پارچه مبلی جیر:

جیر یکی دیگر از انواع جنس پارچه است که برای مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. جیر اصلی از پوست گوساله تهیه می‌شود؛ اما انواع مصنوعی آن نیز بسیار رایج هستند. این پارچه ظاهری شبیه به چرم و مخمل دارد و به همین خاطر توانسته بسیار موردتوجه قرار بگیرد.

همچنین باید بدانید که این پارچه ایرادات موجود در مخمل و چرم را ندارد، اما در برابر آب آسیب‌پذیر است و باید با استفاده از دستمال نم‌دار یا اسپری مخصوص آن را تمیز کنید.

پارچه برای مبل استیل و راحتی
پارچه برای مبل استیل و راحتی

9- پارچه مبلی ریون:

ریون یکی دیگر از جنس‌های پارچه است که برای مبلمان مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع پارچه، حالت کششی خوبی دارد و در برابر تغییر شکل بسیار مقاوم است. البته از معایب این پارچه می‌توان به عدم مقاومت آن در برابر رطوبت و همچنین لغزنده بودن سطح آن اشاره کرد.

10- پارچه مبلی نایلون:

پارچه نایلون یکی دیگر از انواع پارچه است که تقریباً همه ما با آن آشنایی داریم. این نوع پارچه در برابر رطوبت و کثیف‌ شدن بسیار مقاوم است و می‌تواند مدت‌ها بدون مشکل برایتان باقی بماند. از معایب این پارچه نیز می‌توان به آسیب‌پذیری آن در برابر نور آفتاب اشاره کرد.

11- پارچه مبلی پلی‌استر:

در ادامه مقاله مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه مبل استیل و راحتی می‌خواهیم پارچه پلی‌استر را به شما معرفی کنیم. این پارچه دقیقاً مشابه پارچه نایلون است با این تفاوت که در برابر رطوبت و نور آفتاب نیز مقاومت بسیار خوبی دارد و می‌تواند مدت‌ها بدون مشکل برایتان کار کند و به همین خاطر انتخابی مناسب برای مبلمان راحتی خواهد بود.

12- پارچه مبلی میکروفایبر:

آخرین نوع پارچه که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، پارچه مبلی میکروفایبر است. این نوع پارچه ترکیبی از پارچه‌های نایلون و پلی‌استر است و تمام مزیت‌های این پارچه‌ها را در خود دارد و به همین خاطر در سال‌های اخیر، بسیار موردتوجه قرار گرفته است و افراد زیادی برای مبلمان خود از این نوع پارچه استفاده می‌کنند.

راهنمای انتخاب پارچه مبلی
راهنمای انتخاب پارچه مبلی

مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه مبل راحتی و استیل

تا به اینجا انواع پارچه مبلی را به شما معرفی کردیم. حالا نوبت به این می‌رسد که با هم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور بهترین نوع پارچه را برای مبلمان انتخاب کنیم. باید بدانید که به‌صورت کلی سه پارامتر در انتخاب پارچه مبل بسیار مهم هستند:

  1. رنگ پارچه: هماهنگی رنگ پارچه با دکوراسیون خانه شما بسیار مهم است. همچنین باید دقت کنید که رنگ‌های روشن نیاز به نظافت و نگهداری زیادی دارند؛ اما رنگ‌های تیره‌تر می‌توانند مدت‌زمان زیادی را بدون نیاز به نظافت برایتان کار کنند؛ بنابراین در مورد این موضوع دقت کافی داشته باشید.
  2. تراکم پارچه: هرچه یک پارچه ضخیم‌تر و با تراکم بالاتر باشد، مقاومت بیشتری هم در برابر پارگی و کشیده‌ شدن و از دست‌ دادن حالت اصلی خود خواهد داشت. به همین خاطر پارچه‌هایی که بافتی کشی دارند برای مبلمان اصلاً مناسب نیستند.
  3. قیمت پارچه رومبلی: یکی دیگر از موضوعاتی که در انتخاب پارچه رومبلی بسیار مهم است، قیمت پارچه است. شما باید براساس بودجه‌ای که برای خرید یا تعمیر مبلمان خودتان در نظر گرفته‌اید، بهترین نوع پارچه را انتخاب کنید.

امیدواریم این نکات به شما کمک کنند که بتوانید بهترین نوع پارچه را برای مبلمان خودتان انتخاب کنید و با مهم‌ترین نکات انتخاب پارچه مبل استیل و راحتی آشنا شده باشید. برای مطالعه سایر مطالب مانند سبک دکوراسیون کاستال، می‌توانید به وبلاگ هوم سرویز و همچنین اینستاگرام هوم سرویز مراجعه کنید.
برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از نظافت منزل گرفته تا مبلشویی و خدمات آرایشگری آماده ارائه خدمات به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا