بنایی و دکوراسیون

ایده های جالب برای پارتیشن بندی شرکت

ایده های جالب برای جداسازی فضاهای شرکت

اگر می خواهید دکوراسیون داخلی فضای اداری یا شرکت خود را تغییر دهید و فضای شرکت خود را از حالت کسل کننده دربیاورید، در این مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا به شما آموزش خواهیم داد که چطور با ایجاد تغییرات در شرکت خود، فضا را مهیج تر و خاص تر کنید تا افراد از حضور در شرکت شما لذت ببرند و انگیزه بیشتری برای کار کردن داشته باشند. یکی از بهترین روشها برای تغییر دکوراسیون شرکت، جداسازی و پارتیشن بندی شرکت است که هر بخشی کاملا جدا و مشخص باشد. در این نوشته با مزایای پارتیشن بندی فضای اداره آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

نصب پارتیشن با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

مزیت پارتیشن بندی شرکت

وقتی شما برای پارتیشن بندی شرکت یا اداره خود اقدام می کنید، فضا منظم تر دیده می شود و تمام فضاها تفکیک خواهد شد.

امروزه بیشتر طراحان دکوراسیون، تمایل زیادی به طراحی اداری به سبک پلان باز دارند و به همین دلیل پارتیشن بندی شرکت و اداره بیشتر از قبل پررنگ شده است. اینکه پارتیشن ها بر چه اساسی دیزاین می شوند، عموماً به متریال سازنده آنها بستگی دارد؛ اما به طور کلی در طراحی این تجهیزات محدودیتی نخواهید داشت و شما می توانید با ذهن خلاق و ایده های جذاب خود این کار را انجام دهید.

مزیت پارتیشن بندی شرکت
مزیت پارتیشن بندی شرکت

انواع پارتیشن بندی شرکت

پارتیشن ها بر اساس نحوه قرارگیری در فضا، به دو حالت فیکس و قابل جابجایی تقسیم خواهند شد. نمونه هایی که به صورت فیکس استفاده می شوند، با پیچ و مهره به زمین ثابت می ‌شوند؛ اما مدل هایی که قابل جابجایی هستند را می توان با چرخ ‌های تعبیه شده به راحتی حمل کرد.

از آنجایی که مقاومت و پایداری این تجهیزات بسیار مهم است، عموما از نمونه های ثابت استفاده می کنیم؛ زیرا بیشترین ماندگاری و طول عمر را دارند. شما می توانید این محصولات را در انواع متریال ها مثل شیشه، pvc، چوب، پروفیل های آلومینیومی، mdf و… سفارش دهید.

پارتیشن بندی شرکت با قفسه بندی

مدل های طبقه بندی شده و قفسه دار در فضای اداری، گزینه های کارآمدی محسوب می شوند که می توانند فضا را منظم تر کنند. اگر فضای اداری شما متراژ کمی دارد و شما با محدودیت فضایی مواجه هستید، بهترین راه حل استفاده از پارتیشن است؛ زیرا علاوه بر جداسازی فضا، از لحاظ بصری نیز محیط را بزرگتر نشان می دهد. پارتیشن بندی در محیطهای اداری مختلف مانند بانکها، اداره ها، شرکت های خصوصی و شرکتهای دولتی قابل اجرا است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت و نصب پارتیشن هم ارائه میده؟

شما می توانید بعد از پارتیشن بندی، فضا را با استفاده از گل و گیاه یا برچسب و… تزئین کنید تا شادابی و نشاط فضا بیشتر شود.

ایده های جالب برای پارتیشن بندی
ایده های جالب برای پارتیشن بندی

چگونگی استفاده از پارتیشن ها در شرکت

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد شما برای استفاده از این المان ها محدودیتی در شکل، جنس و حجم نخواهید داشت؛ پس می توانید با کمی خلاقیت، هم نیازهای خود را رفع کنید و هم جلوه بصری فضای موجود را نیز ارتقا دهید. ایده های زیر برای نصب پارتیشن در شرکت و فضای اداری کاربردی هستند:

  • مدل هایی که جنس ام دی اف دارند را می توانید با حکاکی و نقش و نگار دیزاین کنید؛ مثلاً لوگوی شرکت یا زمینه فعالیت خود را روی آنها طراحی کنید تا هنگامی که کارفرما یا مشتری وارد فضا می شود، با شرکت و عملکرد آن آشنا شود.
  • مدل هایی با جنس فلزی را می توانید به صورت ترکیبی با متریال های دیگری مثل شیشه یا چوب به کار ببرید، این مدل ها آپشن هایی چون انعطاف، مقاومت و تنوع دارند و شما می توانید پارتیشن ها را به انواع اشکال اسلیمی، کلاسیک و … سفارش دهید.
  • چنانچه تمایل دارید تا از مدل های آلومینیومی کمک بگیرید، به راحتی می توانید با فلزهای آب شده آنها را دیزاین کنید، از فواید این مدل ها می توان به مقاومت و عمر بالای آنها اشاره کرد؛ به علاوه حس انسجام و یکپارچگی را به محیط انتقال می دهند.
  • اگر در مبحث پارتیشن بندی شرکت جز آن دسته افرادی هستید که متریال شیشه را به سایر متریال ها ترجیح می دهید، می توانید از انواع نمونه های ساده یا طرح دار استفاده کنید، از مزایای این مدل ها می ‌توان به این مورد اشاره کرد که شما قادر هستید آنها را به شکل ترکیبی یا با متریال های دیگری مثل mdf، شیشه های سندبلاست و شفاف، آلومینیوم یا چوب انتخاب کنید. با استفاده از پارتیشن های شیشه ای شفاف شما می توانید ارتباط چشمی را به طور کامل برقرار کنید و چنانچه تمایل داشته باشید تا حریم شخصی و خصوصی بیشتری را اجرا کنید، می توانید مدل های طرح دار یا مات را انتخاب کنید.
  • مدل هایی که به صورت تک جداره تولید می شوند، ممکن است از جنس های متنوعی مثل شیشه، mdf یا آلومینیوم تولید شده باشند؛ البته ابعاد و سایز آنها سفارشی است. از لحاظ ارتفاع می توانید آنها را به صورت نمونه‌ های بلند (تا سقف)، نیمه بلند و کوتاه انتخاب کنید؛ اما دقت داشته باشید که درب این مدل ها با ارتفاع کمتر از دو متر انتخاب نشوند. به طور کلی اگر این المان را به صورت شیشه ای انتخاب کنید، فضا را دلبازتر و وسیع تر نشان می دهد.
  • مدل های دوجداره یکی از محبوب ترین پارتیشن ها در فضاهای اداری و صنعتی به شمار می روند؛ زیرا به علت ضخامت بیشتر نوعی عایق صدا محسوب می شوند. در این مدل ها شیشه های دوجداره تعبیه می شود و به صورت شفاف یا مات تولید می شوند، این مدل ها نیز همانند نمونه ‌های قبلی از نظر ارتفاع و سایز متفاوت هستند.
  • مدل هایی که با شیشه سند بلاست تولید می شوند، هر دو حالت تک جداره یا دو جداره را دارند و در انواع فضاها با کاربردهای متنوع قابل استفاده هستند و شما می توانید انواع طرح، لوگو یا اشکال سفارشی را روی آنها پیاده کنید.
  • مدل های ترکیبی از دو یا چند متریال تولید می شوند و در نمونه های ثابت، کشویی و قابل حمل عرضه می شوند.
  • علاوه بر این موارد، شما می توانید پارتیشن ها را با پلاستیک فشرده یا پارچه‌ نیز تولید کنید، در نمونه های پلاستیکی طرح های سفارشی به شکل پانچ شده اجرا می شوند. نمونه های پارچه ای جزء ارزان ترین مدل ها به شمار می‌ روند که قادرند فضاها را جدا کنند؛ اما عایق صدا نیستند و تنها از لحاظ بصری فضا را تفکیک می کنند و قابل شستشو نیز هستند.

بلوک شیشه ای در شرکت
بلوک شیشه ای در شرکت

استفاده از تایل و بلوک شیشه ای در پارتیشن بندی شرکت

یکی از ایده های جذاب و کارآمد برای پارتیشن بندی شرکت، استفاده از تایل های شیشه ای است؛ زیرا جلوه ای خاص و یکتا را به فضا می بخشند و امروزه به یکی از المان های محبوب در فضاهای داخلی و اداری تبدیل شده اند.

اگر تمایل دارید تا علاوه بر تفکیک فضا، محیط را بانشاط‌تر کنید، می‌ توانید از تایل های شیشه ای رنگی کمک بگیرید؛ زیرا شیشه جز متریالی محسوب می شود که محدودیتی برای دیزاین آن وجود ندارد و شما می توانید انواع ایده های ذهنی خود را روی آن پیاده سازی کنید؛ مثلاً شعار شرکت خود را روی پارتیشن ها حک کنید.

همچنین استفاده از این متریال سبب می شود تا کلیه بخش های شرکت از نور طبیعی بهره ببرند؛ حتی قسمت هایی که پنجره ندارند نیز می توانند از این آپشن استفاده کنند. چنانچه تمایل دارید تا ضمن دریافت نور طبیعی، حریم شخصی افراد نیز حفظ شود، می ‌توانید از نمونه های مات استفاده کنید و با انتخاب برخی از مدل های خاص می توانید پارتیشن ها را در برابر حرارت و فشار نیز مقاوم کنید.

برای مقاومت بیشتر می توانید اطراف تایل ها را با فریم‌ هایی از جنس آلومینیوم یا چوب کاور کنید.

راهکارهای جالب برای پارتیشن بندی
راهکارهای جالب برای پارتیشن بندی

ایده های جذاب برای پارتیشن بندی شرکت

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت و نصب پارتیشن هم ارائه میده؟
  • استفاده از برچسب و استیکر

اگر پارتیشن هایی که انتخاب کرده اید شیشه ای هستند و قاب ندارند، می توانید با برچسب و استیکر، پارتیشن ها را دیزاین کنید.

  • توجه به نورپردازی

اگر در شرکت شما نور طبیعی وجود ندارد، می توانید با تجهیزات روشنایی مناسب، محیط را بسیار خاص و جذاب کنید؛ مثلا می توانید از چراغ های هالوژن یا چراغ هایی که روی دیوارهای آجری نصب می شوند استفاده کنید.

  • استفاده از گیاه طبیعی در پارتیشن بندی شرکت

بدون شک هر محیطی که گیاه در آن وجود داشته باشد، حس صمیمیت، سرزنده بودن و انرژی در آنجا بیشتر خواهد شد؛ همچنین با وجود گل و گیاه، هوای محیط تمیزتر می شود. به علاوه گلها و گیاهان صداها و نویزهای اضافه را به خود جذب خواهند کرد تا در محیط کار آرامش بیشتری را تجربه کنید. اگر پارتیشن ها را از جنس چوب یا فلز انتخاب کنید، استفاده از گل و گیاه می تواند گزینه ای هماهنگ و زیبا برای محیط شما باشد.

  • استفاده از اکسسوری های فانتزی

یکی از ایده های لوکس و جذاب برای پارتیشن بندی شرکت و فضاهای اداری، استفاده از پارتیشن های فرم کتابخانه ای است؛ البته شما می توانید از عکس، اکسسوری و المان های فانتزی هم در محیط استفاده کنید یا برای راهروی ورودی، آویز نصب کنید.

  • استفاده از آیتم های هنری

به منظور زیباتر کردن پارتیشن های استفاده شده شما می توانید از تابلوهای نقاشی، برچسب، آینه رنگی، طرح های هنری و اسلیمی، قاب عکس یا حکاکی استفاده کنید؛ زیرا با این کار، علاوه بر انجام پارتیشن بندی شرکت آنها را به یک المان دکوراتیو در محیط تبدیل می کنید.

  • ایجاد اتاق ورزش

یکی از ایده های جالب که در سال های اخیر بسیاری از ارگان ها در حال اجرا کردن آن هستند این است که بخشی از فضای شرکت یا اداره خود را به عنوان محیطی برای ورزش و استراحت اختصاص می دهند. هنگامی که شما پارتیشن بندی را انجام می دهید می توانید یکی از بخش های تفکیک شده را به عنوان اتاق ورزش در نظر بگیرید و با قرار دادن تهویه و تجهیزات مناسب آن را به محیطی برای استراحت کردن یا ورزش کارکنان خود تبدیل کنید؛ زیرا با رفع خستگی و اضطراب، کارمندان شما بازدهی و نشاط بیشتری خواهند داشت.

  • ایجاد مهدکودک در اداره یا شرکت

چنانچه کارمندان شما بچه کوچک دارند و ساعت های زیادی از کودکان خود دور هستند، با صرف هزینه کم می توانید بخشی از فضای شرکت خود را به شکل یک مهد کودک در بیاورید تا آنها بتوانند فرزندان خود را کنترل کنند.

  • استفاده از جدا کننده متحرک برای میز کار گروهی

گاهی ممکن است به علت شرایط خاص یا محدودیت فضا، برخی از کارمندان مجبور باشند تا از یک میز به شکل گروهی استفاده کنند؛ به همین دلیل شما می توانید به واسطه جدا کننده متحرک میز را تفکیک کنید تا افراد با تمرکز بیشتری به فعالیت خود بپردازند.

  • پارتیشن های جمع شونده

حالت دیگری از پارتیشن بندی شرکت به این شکل است که شما می توانید به واسطه پنل های غیر دائمی فضا را تفکیک کنید و هنگامی که جلسه یا ملاقات رسمی شما تمام شد، مجدداً پارتیشن های تعبیه شده را جمع کرده و فضا را به حالت قبلی برگردانید.

پارتیشن بندی اداری
پارتیشن بندی اداری

جمع بندی مطالب

پارتیشن بندی علاوه بر تفکیک فضا، ببرای زیباسازی یا بهبود دیزاین داخلی محیط نیز سودمند است.

چنانچه قصد انجام این کار را دارید می‌ توانید از تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز برای ساخت و نصب پارتیشن کمک بگیرید تا این کار را با هزینه مناسب و خیلی سریع برای شما انجام دهند؛ زیرا با پارتیشن بندی شرکت، راندمان کاری کارمندان شما بیشتر می شود و بهره‌وری و تمرکز آنها را افزایش خواهید داد.

همچنین می توانید ساخت قفسه های چوبی و طبقه بندی فضا را به تیم هوم سرویز بسپارید تا مناسب ترین و بهترین فضای کار را داشته باشید و از کار کردن در آن محیط لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا