زیباییهوم سرویز

میکرودرم چیست و چه تأثیری روی پوست شما می گذارد؟

این روزها، مراقبت از پوست راحت‌تر از گذشته شده است. با وجود درمان‌های بیشمار از میکرودرم تا بوتاکس و میکرونیدلینگ، دیگر مبارزه با پیری یا آکنه دشوار نیست. در این میان، خیلی‌ها درمان‌های کمتر تهاجمی را ترجیح می‌دهند. چرا که دوره نقاهت خاصی ندارند. از جمله این درمان‌ها باید به میکرودرم اشاره کرد که یکی از پر طرفدارترین، تکنیک‌های مراقبت از پوست است. اما فواید میکرودرم ابریژن دقیقاً چه هستند؟ آیا این روش، به کار شما هم می‌آید؟ پاسخ این سوالات را در مقاله زیر بخوانید.

درباره میکرودرم ابریژن چه می‌دانید؟

یکی از روش‌های بسیار مفید و بی‌خطر که این روزها برای مراقبت از پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد، میکرودرم ابریژن است. این متد، یک پروسه کم تهاجمی است که به بازسازی رنگ و ساختار کلی پوست، کمک می‌کند. در حقیقت، میکرودرم می‌تواند در بهبود این موارد موثر واقع شود: سوختگی ناشی از آفتاب، چین و چروک‌ها و خطوط ریز، لک‌های ناشی از افزایش سن، اسکارهای آکنه و دیگر مشکلات پوستی.

در پروسه میکرودرم، یک اپلیکاتور مخصوص با سطح ساینده به کار می‌رود که لایه بیرونی و ضخیم پوست را به نوعی، لایه‌ برداری می‌کند. نتیجه این کار نیز، جوانسازی پوست است. البته تکنیک متفاوت دیگری هم برای این منظور وجود دارد. به نحوی که، ذرات بسیار نرمی از اکسید آلومینیوم یا بی‌کربنات سدیم روی پوست پاشیده شده و سپس، مکیده می‌شوند.

فواید میکرودرم ابریژن شامل چه می‌شوند؟

همانطور که گفتیم، میکرودرم یک پروسه بی‌خطر بوده و برای بیشتر انواع و رنگ پوست، مناسب است. به عبارت دیگر، اگر یکی از مشکلات پوستی زیر را دارید، می‌توانید روی میکرودرم حساب کنید.

  • چین و چروک‌ها و خطوط ریز؛
  • هایپرپیگمنتیشن، لک‌های قهوه‌ای و لک‌های ناشی از افزایش سن؛
  • منافذ باز و جوش‌های سر سیاه؛
  • آکنه و اسکارهای آکنه؛
  • استرچ مارک یا کشیدگی پوست؛
  • تیرگی رنگ پوست؛
  • عدم یکنواختی رنگ پوست؛
  • ملاسما؛
  • آسیب ناشی از آفتاب.
آشنایی با فواید میکرودرم ابریژن
آشنایی با فواید میکرودرم ابریژن

مراحل میکرودرم صورت چیست؟

برای اینکه از فواید میکرودرم ابریژن بهره‌مند شوید، بهتر است آن را در کلینیک و توسط متخصص انجام دهید. به علاوه، این پروسه چیزی در حدود 1 سال به طول می‌انجامد که در آن، نیازی به بی ‌حسی موضعی نیست. شما روی صندلی مخصوص، دراز می‌کشید و پزشک، با استفاده از اپلیکاتور دستی، به آرامی ذرات کریستال را روی پوست می‌ریزد و همزمان، لایه خارجی پوست را سایش می‌دهد.

در پایان هم پزشک، از کرم مرطوب ‌کننده و ضد آفتاب استفاده می‌کند. البته بهتر است بدانید که پروسه میکرودرم، بر اساس نوع ابزار مورد استفاده، به شیوه‌های مختلفی انجام می‌گیرد.

ابزار دستی با سَری الماس

طراحی این اپلیکاتور یا ابزار دستی، به گونه‌ای است که سلول‌های مرده پوست را به آرامی لایه ‌برداری می‌کند. البته به کمک خاصیت مکشی این ابزار، سلول‌های‌ مرده همزمان مکیده شده و از روی پوست برداشته می‌شوند. نکته دیگر این است که عمق سایش، می‌تواند تحت تأثیر فشاری باشد که پزشک، روی اپلیکاتور وارد می‌کند. فواید میکرودرم ابریژن در این شیوه، بیشتر متوجه قسمت‌های حساس پوست مانند نواحی اطراف چشم است.

مراحل میکرودرم صورت
مراحل میکرودرم صورت

میکرودرم کریستال

در این شیوه، ابزار دستی از خود کریستال‌های ریز و نرمی خارج می‌کند. این کریستال‌ها معمولاً از موادی مانند اکسید آلومینیوم یا بی‌کربنات سدیم هستند. با سایش کریستال‌های روی پوست، لایه بیرونی پوست جدا می‌شود. یعنی درست مانند مورد بالا، سلول‌های مرده توسط دستگاه مکیده می‌شوند.

شیوه‌های مختلف میکرودرم ابریژن
شیوه‌های مختلف میکرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن

متد جدید و پیشرفته‌تری که این روزها مورد استقبال قرار گرفته، هیدرودرم ابریژن است. این شیوه ترکیبی از لایه‌ برداری البته بدون کریستال و تزریق محصولات دیگری به پوست است. فواید میکرودرم ابریژن در این روش، بسیار بیشتر است. چرا که کلاژن ‌سازی تحریک شده و جریان گردش خون به پوست، به حداکثر می‌رسد.

آیا عوارض جانبی میکرودرم، خطرناک است؟

اگر نگران عوارض بعد از میکرودرم هستید، باید بگوییم که این پروسه خطری را متوجه پوست شما نمی‌کند. به طور کلی بعد از درمان، شما اندکی تورم، قرمزی، و حساسیت خفیف را شاهد خواهید بود. البته تمام اینها، تنها چند ساعت پس از میکرودرم، ناپدید خواهند شد. یک عارضه دیگر که کمتر شایع است، کبودی است که می‌تواند ناشی از عمل مکش باشد. در مجموع، برای کاهش احتمال خشکی و پوسته پوسته شدن، توصیه می‌کنیم که مصرف کرم مرطوب ‌کننده را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که در صورت وجود مشکلات پوستی زیر، میکرودرم ابریژن برای شما مناسب نیست:

روزاسه، اگزما، آفتاب سوختگی فعال، لوپوس، زخم باز، پسوریازیس، آکنه‌های خیلی شدید، و مویرگ های بسیار نازک.

این مراقبت‌ها را پس از میکرودرم انجام دهید

اگر می‌خواهید که از فواید میکرودرم ابریژن بهره‌مند شوید، باید پس از پایان درمان، مراقبت‌های لازم را به عمل آورید. خوشبختانه، میکرودرم، دوره نقاهت ندارد و شما می‌توانید بلافاصله، فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید. اما، مرطوب نگه داشتن پوستتان را از قلم نیندازید. ضمن اینکه، از محصولات مراقبت از پوست ملایم استفاده کنید. همچنین بهتر است که حداقل تا 24 ساعت پس از درمان، داروهای موضعی ضد آکنه را کنار بگذارید. مهم‌تر از همه این است که، پوست را با کرم ضد آفتاب محافظت کنید. چرا که پوست شما، تا چند هفته بعد به آفتاب حساس است.

میکرودرم خانگی چطور است؟

از مزایای میکرودرم این است که نتایج، بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است. هر چند که تعداد جلسه‌های مورد نیاز، به شدت مشکلات پوستی و انتظارات شما بستگی دارد. این روزها، حتی میکرودرم‌های خانگی نیز به کمک آمده‌اند که کارایی و کیفیت آنها بسته به برند متفاوت است.

مهم‌ترین تفاوت میکرودرم در کلینیک و میکرودرم خانگی این است که دستگاه‌های موجود در کلینیک، قدرت بیشتری دارند. در نتیجه، عمیق‌تر به پوست نفوذ کرده و لایه برداری دقیق‌تری را انجام می‌دهند. یک روش ارزان دیگر برای برخورداری از فواید میکرودرم ابریژن، پارچه‌های مخصوص میکرودرم است. این پارچه‌ ها، علاوه بر قیمت پایین، برای پوست‌های حساس هم مناسب‌تر هستند.

مزایای میکرودرم خانگی
مزایای میکرودرم خانگی

سوالات متداول درباره میکرودرم ابریژن

چه مدت بعد از میکرودرم، نتایج را مشاهده خواهم کرد؟

بیشتر بیماران به چند جلسه درمان میکرو نیاز دارند تا نتایج را مشاهده کنند. مثلاً برای درمان نشانه‌های پیری، ممکن است پزشک درمان هفتگی، هر دو هفته یا ماهانه را پیشنهاد کند. با این حال، خیلی از بیماران بعد از چند جلسه، معمولاً می‌گویند که پوست شفاف و صاف‌تری پیدا کرده‌اند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات میکرودرم هم ارائه میده؟

نتایج میکرودرم ابریژن، چقدر ماندگاری دارد؟

فواید میکرودرم ابریژن معمولاً ماندگار هستند.  اما آنهایی که از پوست خود در مقابل آفتاب، محافظت کرده و روتین مراقبتی خود را دنبال می‌کنند، نتایج را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند.

آیا ذرات اکسید آلومینیوم، بی‌خطر هستند؟

جای نگرانی در مورد این ذرات وجود ندارد. آنها کاملاً بی‌خطر و غیر سمی هستند. با این وجود، اگر ترجیح می‌دهید که از این کریستال‌ها دوری کنید، می توانید از پزشک بخواهید تا از سَری الماس استفاده کند.

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ چیست؟

در واقع، میکرودرم از نوعی فناوری مکشی و کریستال‌های ریزی استفاده می‌کند تا پوست را عمیقاً لایه‌ برداری کرده و منافذ را پاکسازی کند. در حالی که در میکرونیدلینگ، سوزن‌های ظریف و کوچکی به کار می‌روند تا کلاژن‌سازی را تحریک کنند و سفتی پوست را بهبود ببخشند.

نتیجه‌گیری

این مقاله را به معرفی و فواید میکرودرم ابریژن اختصاص دادیم. همانطور که دیدید، متد میکرودرم برای بیشتر مشکلات پوستی، از جمله علائم پیری کاربرد دارد. ضمن اینکه، دستگاه‌های میکرودرم خانگی هم می‌توانند لایه ‌برداری سطحی را در مقایسه با نمونه کلینیکی آن، انجام دهند.

اگر می‌خواهید با دیگر متدهای مراقبت از پوست و مو آشنا شوید، دیگر مقالات ما را در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز بخوانید. در این مطالب، ما به طور کامل از مزایا و حتی معایب روش‌ها گفته‌ایم. در نتیجه، می‌توانید با آگاهی کامل یکی از آن شیوه‌ها را با توجه به نوع پوستتان، انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا