زیبایی

مناسب ترین نقاط برای تزریق بوتاکس را بشناسید!

داشتن یک چهره جوان حتی در میانسالی یا پیری، آرزوی خیلی‌ها است. در حقیقت، بشر سال‌ها است که به دنبال اکسیر جوانی می‌گردد. هر چند هنوز چنین معجزه‌ای اتفاق نیفتاده، اما قدم‌های برداشته شده؛ کم نیستند. یکی از نخستین گام‌ها در این زمینه، تزریق بوتاکس است. درمانی که برای چند ماهی، شما را از شر چروک‌های پیشانی، دور چشم و غیره خلاص می‌کند. با این وجود، پزشکان برای خود نقاط استاندارد تزریق بوتاکس و نقاط ممنوعه‌ای را تعریف کرده‌اند. اگر قصد دارید برای اولین بار سراغ بوتاکس بروید، این مطلب حتماً به کارتان خواهد آمد.

فهرست مطالب:

نقاط استاندارد تزریق بوتاکس کدام‌ها هستند؟

به طور کلی، قسمت‌هایی را که تزریق بوتاکس در آنها مشکلی ندارد، می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • نیمه بالایی صورت که شامل خطوط اخم (بین دو ابرو)، خطوط پیشانی و بالای بینی (خطوط خرگوشی) می‌شوند؛
  • چشم‌ها: ابروها و چشم‌های کلاه‌دار، خط‌های دور چشم (پنجه‌کلاغی)، خطوط زیر چشم (خط اشک)؛
  • نیمه پایینی صورت که عبارت هستند از: چانه (برای پیشگیری از فرورفتگی)، گردن و خط فک.

حالا که با مناسب‌ترین بخش‌های صورت برای بوتاکس آشنا شدید، نگاهی جداگانه به هر یک از آنها می‌اندازیم.

خط اخم، شما را عصبانی نشان می‌دهد

خطوط اخم که در اصطلاح علمی به آنها گلابلا (Glabella) می‌گویند، چین‌های عمودی هستند که بین دو ابرو ظاهر می‌شوند. این خط‌ها، چهره‌ای خسته یا عصبانی به شما می‌دهند. به همین دلیل هم، یکی از محبوب‌ترین نقاط استاندارد تزریق بوتاکس به شمار می‌روند. اگر همه‌ چیز درست پیش برود، چهره‌ای جوان‌تر و آرام پیدا خواهید کرد.

 البته، عمق خط اخم شما نیز تعیین ‌کننده است. در صورتی که خطوط اخمتان عمیق‌تر باشند، پزشک ممکن است ترکیب تزریق بوتاکس و فیلر را به شما پیشنهاد دهد.

خط اخم؛ یکی از نقاط استاندارد تزریق بوتاکس
خط اخم؛ یکی از نقاط استاندارد تزریق بوتاکس

بهترین نقاط تزریق بوتاکس در پیشانی قرار گرفته‌اند

چروک‌های روی پیشانی یا همان خطوط تعجب، با افزایش سن خود را نشان می‌دهند. وقتی این چروک‌ها بیشتر شوند، ظاهر شما هم پیرتر به نظر می‌رسد. پس اگر در اواخر دهه 20 یا اوایل دهه 30 زندگی خود هستید و رد پای این چروک‌ها را روی پیشانی‌تان می‌بینید، وقت پیشگیری است. هرچه بیشتر صبر کنید، درمان هم سخت‌تر می‌شود.

بد نیست بدانید که چین‌های عمودی روی پیشانی، اغلب به واسطه پیری ژنتیکی ایجاد می‌شوند. اگرچه، آسیب ناشی از آفتاب یا استعمال سیگار هم می‌تواند منجر به شکل‌گیری چروک‌های عمیق‌تری شود که درمان آنها، راحت نیست.

بهترین نقاط تزریق بوتاکس در پیشانی
بهترین نقاط تزریق بوتاکس در پیشانی

بالای بینی: خط‌های خرگوشی از جمله نقاط استاندارد تزریق بوتاکس هستند  

احتمالاً، نام خطوط خرگوشی چندان به گوشتان آشنا نیست. اما این خط‌ها، وجود دارند و وقتی بینی شما به سمت بالا جمع می‌شود، ظاهر می‌شوند. مثل زمانی که چیزی را بو می‌کنید یا موقع سرماخوردگی، بینی‌تان را بالا می‌کشید. به هر حال، تزریق دقیق بوتاکس در هر دو قسمت بینی، منجر به کاهش این خطوط می‌شود.

تزریق بوتاکس برای خط بالای بینی
تزریق بوتاکس برای خط بالای بینی

ابروها و چشم‌های کلاه‌دار، به کمک بوتاکس تغییر شکل می‌دهند

شاید جالب باشد بدانید که تکنیک پیشرفته‌ای به نام “بوتاکس فیس ‌لیفت” وجود دارد. این متد، قادر است ابروها را لیفت کرده و شکل دلخواه شما را به آنها بدهد. کافی است پزشک با دقت تمام، ترکیبی از تزریق در نواحی بالای صورت را انجام دهد. در نتیجه، چشم‌ها باز شده و پلک‌های افتاده نیز بالاتر می‌روند. تأکید می‌کنیم که این درمان، به دقت و مهارت بالای پزشک نیاز دارد.

در حقیقت با افزایش سن، ابروها دچار افتادگی شده و به پلک‌ها، حالت کلاه‌دار می‌دهند. در نتیجه، چین‌های افقی در پوست اطراف ابرو ایجاد می‌شوند. از همین رو، این منطقه یکی از نقاط استاندارد تزریق بوتاکس به شمار می‌رود. یعنی در نهایت، ابروها بالا می‌روند و شکل مشخصی پیدا می‌کنند. البته مهم است که درمان در این ناحیه، به صورت پراکنده انجام شود. در غیر اینصورت، ابروها زیادی بالا رفته و غیر طبیعی، جلوه می‌کنند.

این نواحی، محل تزریق بوتاکس دور چشم هستند

خطوط پنجه‌ کلاغی، در گوشه‌های بیرونی چشم‌ها ظاهر می‎شوند. این خط‌ها حتی وقتی که نمی‌خندید، وجود دارند و حاصل بالا رفتن سن هستند. خوشبختانه، بوتاکس مؤثرترین شیوه برای کاهش این خطوط است. بنابراین، یکی از محبوب‌ترین نقاط درمان به شمار می‌رود. به ‌علاوه، یک تزریق ماهرانه در این قسمت، می‌تواند به رفع افتادگی پلک‌ها هم کمک کند.

خطوط پنجه‌ کلاغی؛ محل تزریق بوتاکس دور چشم
خطوط پنجه‌ کلاغی؛ محل تزریق بوتاکس دور چشم

زیر چشم‌ها هم در لیست نقاط استاندارد تزریق بوتاکس جای می‌گیرند

کاهش چین و چروک‌های زیر چشم، با استفاده از بوتاکس امکان پذیر است. اما، این کار به دقت و احتیاط فوق ‌العاده‌ای نیاز دارد. چون ماهیچه‌ای که تزریق روی آن صورت می‌گیرد، دقیقاً همانی است که تا حدودی پلک پایینی را کنترل می‌کند. بنابراین اگر تزریق بیش از اندازه یا در جای نا مناسبی باشد، باعث افتادگی پلک پایینی می‌شود.

در نتیجه، این ناحیه را باید در فهرست مناطق استاندارد اما پر خطر قرار داد. یک نکته دیگر این است که تزریق بوتاکس، اثر چندانی روی پف یا حلقه‌های تیره دور چشم‌ها ندارد.

درمان فرورفتگی چانه را به بوتاکس بسپارید

با افزایش سن، ماهیچه‌های چانه بیش از حد فعال می‌شوند. این یعنی، بیشتر از آنچه باید خم می‌شوند و در نتیجه، ظاهری فرورفته و چروکیده پیدا می‌کنند. به ‌علاوه، مشکلات زیر هم اوضاع را خراب‌تر می‌کنند.

  • تضعیف و از دست دادن بافت پوست؛
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب؛
  • تضعیف استخوان‌ها؛
  • عقب ‌نشینی لثه و چانه.

از این‌ رو، بوتاکس یک متد مناسب برای ریلکس کردن ماهیچه‌های چانه تلقی می‌شود. نتیجه نیز، بهبود و کاهش فرورفتگی چانه خواهد بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تزریق بوتاکس هم ارائه میده؟

یکی از نقاط استاندارد تزریق بوتاکس، گردن و خط فک است

برخی گمان می‌کنند که بوتاکس‌ درمانی، فقط به گردی صورت محدود می‌شود. اما اینطور نیست! چین و چروک‌ها راه خود را به گردن هم پیدا می‌کنند. البته عوامل چندی در شکل‌گیری آنها، نقش دارند:

  • فاکتورهای ژنتیکی؛
  • اثرات جاذبه روی پوست؛
  • کلاژن ضعیف ‌شده؛
  • فعالیت زیاد ماهیچه‌های صورت.

در این میان، بوتاکس قادر است تا دو نوع خطوطی را که دور گردن ایجاد می‌شوند، از بین ببرد: خطوط افقی و خطوط عمودی.

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را بشناسید

جدای از نقاط استاندارد تزریق بوتاکس، چند نقطه مهم در صورت وجود دارد که تزریق بوتاکس برای آنها، می‌تواند دردسر ساز باشد. این مناطق در قسمت بالایی صورت، دور خطوط پنجه ‌کلاغی و نیز گوشه‌های لب قرار گرفته‌اند. اما چرا این قسمت‌های صورت در لیست نقاط ممنوعه جای می‌گیرند؟

وقتی بحث ماهیچه‌های نیمه بالایی صورت می‌شود، باید برخی مناطق را فاکتور گرفت. نقاط خیلی نزدیک به میانه دو ابرو، پلک بالایی و کاسه چشم از آن جمله هستند. دلیل آن هم پیشگیری از افتادگی ابرو است. در مورد خطوط پنجه کلاغی نیز باید گفت که تزریق بوتاکس نباید، خیلی نزدیک به قسمت پایینی کاسه چشم باشد. چرا که می‌تواند موجب ضعیف شدن عضلات حرکت چشمی شود.

در نیمه پایینی نیز، تزریق باید حداقل یک سانتیمتر دور از گوشه‌های لب انجام شود. در حقیقت، تا زمانی که پزشک با دقت میلیمتری، بوتاکس را تزریق کند؛ هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

سوالات رایج درباره تزریق بوتاکس

از چه سنی می‌توان تزریق بوتاکس را آغاز کرد؟

افرادی که 18 سال و بالاتر دارند، می‌توانند از این درمان استفاده کنند. با این حال، پزشکان بهترین زمان را، میانه دهه دوم و اوایل دهه سوم زندگی می‌دانند.

آیا بوتاکس منجر به لیفت ابرو می‌شود؟

پوست بالای ابرو، یکی از نقاط استاندارد تزریق بوتاکس است. اگرچه، این اثر بسیار اندک و کوتاه ‌مدت است و به مروز زمان نیز محو می‌شود.

هر چند وقت یکبار، باید دور چشم‌ها را بوتاکس کرد؟

معمولاً ماندگاری بوتاکس بین سه تا چهار ماه است. بنابراین، پزشکان توصیه می‌کنند تا هر سه یا چهار ماه یکبار، برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید.

کلام آخر

همانطور که دیدید، روش تزریق بوتاکس اهمیت زیادی بر کاهش خطرات آن دارد. در حقیقت اگر یک فرد غیر متخصص، نقاط استاندارد تزریق بوتاکس را بشناسد، اما دقت و مهارت لازم را نداشته باشد؛ نتیجه خوب از آب در نمی‌آید. علاوه بر این، برخی نواحی صورت که ما به آنها اشاره کردیم، ریسک بالاتری دارند.

دانستن این نکات و مطالبی از این دست، به شما کمک می‌کند تا ابتکار عمل را به دست بگیرید. بنابراین، به مطالب دیگر ما در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید تا اطلاعات لازم را درباره تکنیک‌های زیبایی به دست آورید. ضمن اینکه، آشنایی با روش‌های خانگی مراقبت از پوست و مو نیز، به تجربیات شما اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا