لوله کشی و تاسیسات

علت صدا و لرزش کولر گازی چیست؟ عیب یابی و رفع آن

کولر گازی، یکی از محبوب‌ترین وسایل سرمایشی است که خیلی سریع، هوای محیط را خنک و دلپذیر می‌کند. روشن کردن کولر گازی، ما را از گرمای هوا نجات می‌دهد و هوایی خنک و سالم را به ما هدیه می‌دهد. تصور کنید که در یکی از روزهای گرم تابستان به خانه آمده‌اید و کولر گازی منزلتان را روشن می‌کنید. در ظاهر همه چیز طبیعی است و کولر گازی شروع به کار می‌کند؛ اما بعد از چند دقیقه چنان سروصدایی از کولر گازی بلند می‌شود که آرامش شما را به هم می‌زند. زیاد بودن صدای کولر گازی، یکی از مشکلاتی است که نشان می‌دهد بعضی از اجزای کولر گازی خراب شده‌اند و به‌درستی کار نمی‌کنند. نوع صدای کولر گازی، تا حد زیادی مشکل اصلی دستگاه را بیان می‌کند. مثلاً خرابی کمپرسور باعث ایجاد صدای تق تق در کولر می‌شود.

در این نوشته می‌خواهیم علت لرزش و صدای کولر گازی را بررسی کنیم و اصلی‌ترین دلایل این مشکل را به شما توضیح دهیم. همچنین روش‌های سریع برای قطع صداهای عجیب کولر گازی را به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید سریع‌تر صدای کمپرسور و موتور کولر گازی را از بین ببرید. اگر دوست دارید با دلایل لرزش و صدای کولر گازی و روش حل این مشکل آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

صدای کولر گازی گری
صدای کولر گازی

آشنایی با صداهای مختلف کولر گازی

قبل از هرکاری، شما باید نوع صدای کولر گازی خود را خوب تشخیص دهید.

در حالت عادی، صدای کولر گازی به صورت زیر است و تمام قطعات دستگاه با آرامش و نرمی کار می‌کنند.

گاهی اوقات، صدای کولر گازی به صورت صدای جیر جیر است. در بعضی از موارد نیز صداهای دیگری مانند صدای وز وز، صدای خش خش، صدای جیغ و صدای خِر خِر از کولر گازی شنیده می‌شود. هرکدام از این صداها، نشان‌دهنده مشکل جدی در یکی از قطعات کولر گازی است. گاهی وقتها نیز صداهای عجیب کولر گازی با لرزش شدید کمپرسور و کندانسور دستگاه همراه است که موضوعی خطرناک است.

بروز مشکل در قطعات کولر گازی و خرابی آنها، باعث ایجاد صداهای عجیب کولر گازی می‌شود. در ادامه با نوع صداهای مختلف کولر گازی و دلیل ایجاد آنها آشنا خواهید شد.

علت صدای وز وز کولر گازی

اگر صدای وز وز را از داخل کولر گازی شنیدید، یعنی مشکلی در سیم‌کشی کولر پیش آمده است و بعضی از قطعات کولر خراب شده‌اند. این صدا، شبیه به صدای وز وز زنبور یا مگس است و گاهی اوقات بعد از خاموش کردن کولر گازی نیز شنیده می‌شود. صدای زیر، شبیه به صدای وز وز (Buzzing) در کولر گازی است:

اگر صدایی شبیه به صدای بالا را در دستگاه خود شنیدید، باید بدانید که بروز مشکلات زیر، باعث ایجاد صدای وز وز در کولر گازی می‌شود:

1- وجود مشکل در سیم‌های داخلی:

زمانی که سیم‌های داخلی کولر گازی دچار اتصالی شوند، شما صدای وز وز را از پنل داخلی کولر گازی می‌شنوید. شل شدن یا لخت شدگی سیم‌های داخل کولر باعث می‌شود که سیم‌ها به هم برخورد کنند و بعد از برخورد با هم، اتصالی کنند. در این حالت باید با تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید تا دستگاه شما را باز کند و مشکل اتصالی و لخت شدگی سیم‌های کولر گازی را برطرف کند.

2- خرابی کنتاکتور کولر:

همانطور که در مقاله معرفی اجزای کولر گازی به شما توضیح دادیم، کنتاکتور وظیفه رساندن جریان برق به داخل سیستم را برعهده دارد. زمانی که قطعه کنتاکتور کولر گازی خراب می‌شود، فرآیند برق‌رسانی به کمپرسور و اجزای کولر را به‌درستی انجام نمی‌دهد و همین موضوع باعث شنیده شدن صدای وز وز از کولر می‌شود. همچنین کثیف شدن کنتاکتور و تجمع آلودگی روی این قطعه نیز باعث ایجاد این صدای ناخوشایند می‌شود.

3- خرابی خازن الکتریکی:

خازن، یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که در برد دستگاه وجود دارد و وظیفه نگهداری و انتقال بار الکتریکی را برعهده دارد. در کولرهای گازی، دو خازن وجود دارد که یکی از خازن‌ها، به عنوان راه انداز کمپرسور فعالیت می‌کند و خازن بعدی، وظیفه روشن کردن موتور فن یا پروانه کولر گازی را برعهده دارد.

زمانی که خازن الکتریکی نیم سوز شود یا کامل بسوزد، فرآیند برق رسانی به کمپرسور درست انجام نمی‌شود و صدای وزوز از کولر شنیده می‌شود. تست و تعمیر خازن کاری تخصصی و حساس است و حتماً باید توسط تعمیرکار کولر گازی انجام شود.

4- جدا شدن سیم‌های کمپرسور:

کمپرسور، یکی از مهم‌ترین قطعات کولر گازی است که وظیفه فشرده کردن گاز مبرد و انتقال گاز به کندانسور را برعهده دارد. در صورت جدا شدن سیم‌های اتصال‌دهنده کمپرسور، جریان برق وارد کمپرسور نمی‌شود و صدای وز وز از دستگاه به گوش می‌رسد. باید بدانید که این مشکلات یعنی خرابی کمپرسور و شل شدگی سیم‌های کمپرسور نیز با کمک افراد متخصص و تعمیرکاران کولر گازی حل می‌شوند.

5- سوختگی بلوور فن:

یکی دیگر از دلایل ایجاد صدای وزوز در دستگاه، سوختگی بلوور فن است. بلوور فن، قطعه‌ای استوانه‌ای است که وظیفه تبادل حرارت و خنک کردن هوا را برعهده دارد. خراب شدن و سوختگی بلوور فن باعث ایجاد صداهای ناهنجار و گرم شدن باد کولر می‌شود. همچنین جدا شدن تیغه‌ها و پره‌های بلوور فن روی بازدهی این قطعه تاثیر منفی می‌گذارد. با تعمیر یا تعویض بلوور فن، صدای وز وز دستگاه نیز قطع می‌شود و باد خنک با قدرت بیشتری وارد محیط خانه خواهد شد.

صدای وزوز به دلیل اتصالی سیم‌های کولر
صدای وزوز به دلیل اتصالی سیم‌های کولر

علاوه بر این موارد، نشتی گاز مبرد نیز در ایجاد صدای وزوز تاثیر می‌گذارد. یادتان باشد که شنیده شدن صدای وزوز از دستگاه، علامتی مهم است که به شما هشدار می‌دهد تا برای تعمیر کولر گازی اقدام کنید تا آسیب‌های جدی به دستگاه وارد نشود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

علت صدای تق تق کولر گازی

گاهی اوقات، کار کردن کولر گازی با صدای بلند تق تق همراه است؛ انگار که چیزی به کولر گازی کوبیده می‌شود و صدای بلندی را ایجاد می‌کند. صدای زیر، شبیه به صدای تق تق (Banging) در کولر گازی است:

موارد زیر، از جمله اصلی‌ترین دلایل ایجاد صدای تق تق در کولر هستند:

1- سوختگی کمپرسور دستگاه:

اگر کمپرسور کولر گازی بسوزد یا دچار مشکل شود، در هنگام روشن کردن دستگاه، شاهد لرزش کولر گازی و سروصدای بلند یونیت بیرونی کولر خواهید بود. کمپرسور یا موتور کولر گازی، قطعه‌ای بسیار مهم است. بدون کمپرسور، کولر گازی به وسیله‌ای بی‌فایده تبدیل می‌شود که قدرت خنک‌کنندگی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل اگر صدای تق تق را از پنل داخلی کولر گازی شنیدید یا اینکه از لرزش و صدای کوبیده شدن کولر گازی نگران شدید، فقط کافی است که با سرویسکار کولر گازی تماس بگیرید تا کمپرسور کولر گازی شما را تعویض کند.

2- گیر کردن اجسام در کندانسور:

کندانسور، قطعه‌ای است که در فضای بیرونی خانه قرار می‌گیرد و در معرض اشیای خارجی است. در صورتی که اشیای بیرونی مانند سنگ، چوب یا اجسام فلزی در داخل کندانسور گیر بیفتند، در هنگام روشن بودن کولر گازی با فن و بدنه داخلی کندانسور برخورد می‌کند و صدای تق تق و کوبیده شدن را ایجاد می‌کند. با برداشتن پنل خارجی کندانسور و بیرون آوردن جسم خارجی، این مشکل نیز برطرف می‌شود.

3- شکستگی یا جابجایی تیغه‌های فن:

زمانی که تیغه‌های فن کندانسور بشکند و از جای اصلی منحرف شود، با بدنه کندانسور برخورد می‌کند و صدای بلندی را ایجاد می‌کند. برای بررسی این موضوع، کولر گازی را خاموش کنید و نگاهی به فن کندانسور بیندازید. اگر مشکلاتی مانند شکستگی و جابجایی تیغه‌های فن را مشاهده کردید، برای تعویض فن کولر گازی اقدام کنید.

علت صدای تق تق پنل کولر گازی
علت صدای تق تق پنل کولر گازی

4- تراز نبودن کولر گازی و عدم استفاده از لاستیک‌های لرزه‌گیر:

در هنگام راه‌اندازی و نصب کولر گازی، ابتدا کولر گازی تراز می‌شود. سپس نصاب کولر گازی از لاستیک‌های لرزه‌گیر در قسمت زیر کمپرسور استفاده می‌کند تا جلوی لرزش شدید کمپرسور را بگیرد.

بدون وجود لاستیک‌های لرزه‌گیر، شما شاهد صدا و لرزش کولر گازی خواهید بود که این صدای تق تق به دلیل برخورد دستگاه با سطح زمین ایجاد می‌شود. همچنین اگر کولر گازی تراز نباشد، صدای بسیار بلندی را از کولر گازی می‌شنوید که آزاردهنده است.

برای رفع این مشکل، شما باید کولر گازی را تراز کنید و سپس از لاستیک‌های لرزه‌گیر برای ثابت نگه داشتن کمپرسور استفاده کنید.

5- شل شدن پیچ‌های یونیت داخلی و خارجی کولر گازی:

در صورتی که پیچ‌های کمپرسور کولر گازی شل شده باشند، هنگام روشن کردن کولر گازی، تمام قطعات کولر به لرزه در می‌آیند و این موضوع با صدای تق تق و لرزش کولر گازی همراه است. برای رفع این مشکل، پیچ‌های شل و فرسوده را شناسایی کنید و با کمک پیچ گوشتی، این پیچ‌ها را سفت کنید تا مشکل لرزش و صدای کولر گازی حل شود.

شل شدن پیچ‌های یونیت بیرونی کولر
شل شدن پیچ‌های یونیت بیرونی کولر

در اکثر موارد، صدای تق تق در اسپلیت و کولرهای گازی به دلیل خرابی قطعات مهم و گیر کردن اجسام خارجی ایجاد می‌شود. عدم روغن‌کاری کمپرسور و موتور کولر نیز در ایجاد صدای تق تق تاثیر زیادی می‌گذارد. برای رفع این صدا و جلوگیری از لرزش کولر گازی، شما باید با تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید تا مشکل اصلی دستگاه را شناسایی و برطرف کند.

علت صدای سوت کشیدن کولر گازی

اگر بعد از روشن کردن کولر گازی، صدای سوت کشیدن را از دستگاه می‌شنوید، باید بدانید که این صدای آزاردهنده به دلیل خرابی بلوور فن، خرابی کمپرسور و کثیفی فیلترهای هوا به وجود آمده است.

موارد زیر از اصلی‌ترین علل ایجاد صدای سوت در کولر گازی هستند:

1- خرابی بلوور فن:

اگر صدای سوت کشیدن را در یونیت داخلی کولر گازی حس کردید، یعنی بلوور فن کولر گازی خراب شده است. بلوور فن کولر گازی، قطعه‌ای مهم است که در تهویه هوای مطبوع و تولید هوای خنک، نقش مهمی دارد. خراب شدن بلوور فن با لرزش کولر گازی، سروصدای زیاد کولر و افزایش مصرف برق دستگاه همراه است. گاهی اوقات نیز به دلیل خرابی بلوور فن، موتور کولر گازی می‌سوزد یا نیم‌سوز می‌شود. همچنین شکستگی پره‌های بلوور در ایجاد صدای بلند کولر گازی نقش مهمی دارد.

2- خرابی کمپرسور کولر گازی:

یکی دیگر از دلایل ایجاد صدای سوت کشیدن در کولر گازی، خراب شدن کمپرسور است. بعد از چندین سال استفاده از کولر گازی، عمر مفید قطعات کولر تمام می‌شود و بعضی از قطعات مانند کمپرسور کولر گازی خراب می‌شوند. برای رفع این مشکل، شما باید کمپرسور کولر گازی را عوض کنید تا این صدای سوت قطع شود.

اگر دستگاه شما به خرج افتاده و تعداد قطعات خراب کولر گازی زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید کولر گازی جدید اقدام کنید تا از پرداخت هزینه‌های زیاد برای تعمیر کولر جلوگیری کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

3- کثیف شدن فیلترهای هوا:

زمانی که میزان زیادی آلودگی و گردوغبار روی فیلترهای هوا جمع می‌شود، جریان هوا به‌خوبی وارد کولر نمی‌شود. در این حالت به بلوور فن دستگاه فشار زیادی می‌آید و صدایی شبیه به صدای سوت ممتد ایجاد می‌شود. کثیفی فیلترهای هوا، یکی از اصلی‌ترین دلایل بوی بد کولر گازی است که به سیستم تنفسی انسان آسیب وارد می‌کند و کیفیت باد کولر را کاهش می‌دهد. بنابراین فیلترهای هوا را به صورت مرتب شستشو دهید و تمیز کنید تا جریان هوا به‌خوبی وارد دستگاه شود و چنین مشکلاتی پیش نیاید.

مسدود شدن جریان هوا به دلیل کثیفی فیلترها
مسدود شدن جریان هوا به دلیل کثیفی فیلترها

دلیل ایجاد صدای هلیکوپتر در اسپلیت و کولر گازی

زمانی که شی خارجی در بدنه یا کندانسور کولر گازی گیر می‌کند، روشن کردن دستگاه و چرخیدن فن کندانسور با ایجاد صدایی شبیه به صدای هلیکوپتر همراه است.

در این حالت باید با تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید تا کندانسور و کمپرسور کولر گازی را باز کند و مشکل این قطعات دستگاه را برطرف کند.

صدای باد کولر گازی
سرویس و تعمیر اسپلیت و کولر گازی با هوم سرویز

علت صدای جیر جیر کولر گازی

اگر کار کردن کمپرسور و کندانسور با صدای جیر جیر همراه است، یعنی مشکلات زیر برای دستگاه شما پیش آمده است:

1- خرابی بلبرینگ موتور:

زمانی که بلبرینگ موتور خراب می‌شود، صدایی شبیه به سائیده شدن فلز روی فلز را ایجاد می‌کند. بلبرینگ، یکی از مهم‌ترین قطعات فن است که به چرخش پره‌های فن کمک زیادی می‌کند. در صورتی که بلبرینگ خراب شود، فن نیز به‌درستی نمی‌چرخد و دچار مشکل می‌شود. همچنین خرابی بلبرینگ به موتور کولر گازی فشار زیادی وارد می‌کند. بنابراین اگر صدای جیرجیر یا صدای سائیدگی فلز روی فلز را از دستگاه خود شنیدید، باید با تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید تا موتور کولر گازی را بیرون بیاورد و مشکل بلبرینگ را تشخیص دهد. گاهی اوقات با روغن‌کاری موتور، مشکل حل می‌شود؛ اما در بعضی موارد هم بلبرینگ خراب شده است و حتماً باید تعویض شود.

2- خرابی کمپرسور:

اگر هنگام روشن بودن کولر گازی، با سروصدای زیاد کمپرسور و لرزش کولر گازی مواجه شدید، باید به خرابی کمپرسور شک کنید. در صورت وجود مشکل در کمپرسور، سریع کولر گازی را خاموش کنید و با تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید؛ زیرا خرابی کمپرسور باعث وارد شدن فشار زیاد به موتور، بالا رفتن دمای دستگاه و حتی سوختن کولر گازی می‌شود. تعمیر یا تعویض کمپرسور، کاری تخصصی است و باید توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه انجام شود.

3- شکستگی پره‌های بلوور فن:

یکی دیگر از دلایل ایجاد صداهای عجیب در کولر گازی، خراب شدن بلوور فن است. اگر صدای جیغ مانند را از پنل داخلی کولر گازی شنیدید، یعنی پره‌های بلوور فن دستگاه شکسته است. در این حالت، پره‌های شکسته بلوور فن دائماً با پره‌های سالم برخورد می‌کنند و صدای سائیدگی را ایجاد می‌کنند. سوختگی موتور بلوور فن، شل‌شدگی پره‌های فن دمنده و تجمع آلودگی زیادی روی بلوور فن باعث ایجاد اختلال در عملکرد این قطعه و تولید صدای جیر جیر در اسپلیت و کولر گازی می‌شود.

تعمیرات تخصصی کولر گازی با هوم سرویز
تعمیرات تخصصی کولر گازی با هوم سرویز

علت صدای هیس یا فِس در کولر گازی

صدای هیس کولر گازی، شبیه به صدای خروج باد از بادکنک است که بیشتر به دلیل نشتی گاز مبرد و سوراخ‌شدگی لوله‌های دستگاه ایجاد می‌شود.

اگر صدای هیس یا فیس طولانی را از دستگاه می‌شنوید، باید منشا اصلی این صدا را در موارد زیر پیدا کنید و مشکل اصلی دستگاه را برطرف کنید:

1- نشتی گاز مبرد:

همانطور که بیرون آمدن هوا از بادکنک با صدای هیس همراه است، نشتی و خروج گاز مبرد از دستگاه نیز چنین صدایی می‌دهد. نشتی گاز مبرد کولر گازی با مشکلاتی مانند کم شدن میزان پرتاب باد کولر نیز همراه است.

اگر صدای هیس طولانی را از پنل داخلی کولر گازی می‌شنوید و همزمان مشکل گرم شدن باد کولر را تجربه می‌کنید، بهتر است با تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید تا علائم نشتی گاز از کولر را بررسی کند و سپس برای رفع نشتی گاز و شارژ گاز مبرد اقدام کند.

2- تنظیم نبودن فیلترهای هوا:

در صورتی که فیلترهای هوا در جای اصلی و درست خود قرار نگیرند، ورود و خروج جریان هوا با صدای فس یا هیس همراه است. کاری که شما باید انجام دهید این است که فیلترهای هوا را از جای خود دربیاورید و آنها را به‌درستی در جلوی پنل داخلی کولر گازی نصب کنید.

دلایل ایجاد صدای هیس در دستگاه
دلایل ایجاد صدای هیس در دستگاه

3- خراب شدن شیر انبساط کولر گازی:

شیر انبساط، یکی از مهم‌ترین قطعات کولر گازی است که میزان گاز مبرد وارد شده به اواپراتور را کنترل می‌کند. در شیر انبساط، مرحله تغییر فاز گاز مبرد و افزایش حجم گاز اتفاق می‌افتد. زمانی که شیر انبساط دستگاه خراب شود، مشکلاتی مانند یخ‌زدگی کوئل‌ها پیش می‌آید و صدای هیس از کولر شنیده می‌شود. یکی دیگر از نشانه‌های خراب شدن شیر انبساط کولر گازی این است که دستگاه به صورت پیوسته کار می‌کند و وارد مرحله اتومات نمی‌شود. برای رفع صدای هیس کولر گازی باید به قطعه شیر انبساط کولر نیز نگاهی بیندازید و در صورت لزوم، تعویض این قطعه را انجام دهید.

4- نشتی در لوله‌ها و بدنه کولر گازی:

بروز نشتی در لوله‌ها و بدنه کولر گازی نیز با صدای هیس طولانی همراه است. برای رفع این صدا و حل مشکل دستگاه، شما باید با تعمیرکار کولر تماس بگیرید تا مشکل سوراخ‌شدگی و پوسیدگی بدنه و لوله‌های کولر گازی را برطرف کند.

5- یخ‌زدگی کویل‌های اواپراتور:

در هیچ شرایطی نباید قطعات کولر گازی یخ بزنند و منجمد شوند. برفک زدن کولر گازی به دلایل مختلفی مانند خرابی ترموستات، کمبود گاز مبرد، کثیفی اواپراتور و مسدود شدن جریان ورودی هوا اتفاق می‌افتد. همواره این احتمال وجود دارد که به دلیل یخ‌زدگی کویل‌های اواپراتور، عملکرد دستگاه دچار اختلال شود و شما صدای هیس را از کولر گازی بشنوید. در این شرایط، ابتدا باید یخ زدایی کولر گازی توسط افراد متخصص انجام شود و سپس مشکل اصلی دستگاه برطرف شود.

یخ زدگی کویل‌های اواپراتور
یخ زدگی کویل‌های اواپراتور

دلیل صدای غیرعادی حرکت آب در کولر گازی

اگر صدای آب را از کولر گازی می‌شنوید، یعنی در تشت تخلیه آب و لوله تخلیه دستگاه مشکلی پیش آمده است و آب به‌درستی از سیستم کولر تخلیه نمی‌شود. معمولاً این صدا با چکه کردن آب از پنل داخلی کولر گازی همراه است. ماندن آب در تشت تخلیه آب باعث ایجاد لجن و بوی بد در کولر گازی نیز می‌شود. برای حل این مشکل باید لوله تخلیه و تشت تخلیه کولر را باز کنید و گرفتگی‌های موجود در مسیر تخلیه آب را رفع کنید.

صدای پنل داخلی کولر
صدای پنل داخلی کولر

دلیل سروصدای پنل داخلی کولر گازی

موارد زیر از جمله اصلی‌ترین دلایل ایجاد لرزش و صدای غیرعادی در پنل داخلی کولر گازی هستند:

1- شکستگی و تراز نبودن بلوور فن (در این حالت هنگام چرخش فن، صدای زیادی در پنل داخلی ایجاد می‌شود)

2- کثیف بودن بلوور فن

3- عدم روغن کاری قطعات متحرک داخل کولر

4- شکستگی و جابجایی دریچه باد خروجی (در این حالت، باد به دریچه برخورد می‌کند و صدای زیادی تولید می‌شود)

5- شل شدگی پیچ‌های هرزگرد درب کولر گازی

6- کم شدن گاز مبرد

7- آسیب‌دیدگی سوئینگ یا بادگردان کولر

8- لق‌شدگی دمپر کولر گازی یا شکستگی محل اتصال دمپر و موتور دمپر

تعمیر انواع کولر گازی و اسپلیت با هوم سرویز
تعمیر انواع کولر گازی و اسپلیت با هوم سرویز

علت ایجاد صدای زیاد کمپرسور کولر گازی

در حالت عادی، کمپرسور با صدای یکسانی کار می‌کند؛ اما گاهی اوقات سروصدای کمپرسور کولر گازی بسیار زیاد می‌شود و صداهای بلندی از کمپرسور به گوش می‌رسد. مواردی مانند خراب شدن ترموستات کولر گازی، باعث می‌شود که کولر نتواند دمای محیط را تشخیص دهد و کمپرسور به صورت پیوسته کار کند. کار کردن دائمی کمپرسور نیز با تولید صداهای بلند و داغ شدن کمپرسور همراه است. علاوه بر این، خرابی قطعات داخلی کمپرسور نیز در ایجاد صداهای عجیب کمپرسور تاثیر می‌گذارد.

در صورتی ک شما صداهای زیاد را از کندانسور کولر می‌شنوید، احتمالاً یکی از پره‌های کندانسور شکسته است یا اینکه روغن‌کاری فن بیرونی کندانسور را نداده‌اید و همین موضوع باعث ایجاد صدای زیاد در کندانسور شده است.

کمپرسور کولر
کمپرسور کولر

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره دلایل لرزش و صدای کولر گازی با شما صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که چرا صداهای غیرعادی در کولر ایجاد می‌شود. همچنین روش حل این مشکلات را به شما توضیح دادیم تا بتوانید سریع‌تر برای تعمیر کولر گازی اقدام کنید و در هنگام کار کردن کولر گازی، احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی و مفید باشند.

شما می‌توانید برای تعمیر و سرویس کولر گازی خود، از تیم متخصص و حرفه‌ای هوم سرویز کمک بگیرید تا این کارهای تخصصی را با بهترین هزینه و خیلی سریع برای شما انجام دهند.

برای ثبت درخواست تعمیر کولر گازی، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا همیاران هوم سرویز با شما تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

همیار شماییم تا پایان سرویس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا