لوله کشی و تاسیسات

لیست کامل انواع ارور و کد خطای انواع کولر گازی سامسونگ (Samsung)

برند سامسونگ، یکی از بهترین برندهای کولر گازی در ایران است که انواع کولر گازی و اسپلیت را با کیفیت عالی و قطعات درجه یک تولید می‌کند. بسیاری از افراد، از کولر گازی سامسونگ برای سرمایش هوای خانه خود استفاده می‌کنند. امروزه کولرهای گازی هوشمند سامسونگ، مجهز به سیستم عیب‌یابی خودکار هستند و به محض بروز مشکل در دستگاه، ارور خاصی را نشان می‌دهند. بهترین روش برای رفع ارور کولر گازی سامسونگ ، آشنایی با معنی ارورهای کولر سامسونگ است.

شاید بپرسید که معنی ارورهای کولر گازی سامسونگ چیست و چگونه باید کد خطای کولر گازی را برطرف کرد؟ در این نوشته قصد داریم معنی تمام ارورهای کولر گازی سامسونگ را به شما توضیح دهیم و روش رفع این خطاها را بررسی کنیم.

تعمیر کولر گازی سامسونگ
عیب یابی کولر گازی سامسونگ

اگر از کولر گازی سامسونگ در منزل استفاده می‌کنید و می‌خواهید کار عیب‌یابی کولر گازی سامسونگ را بهتر انجام دهید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

فهرست کامل ارورهای کولر گازی سامسونگ

دلیل نمایش کد خطا روی کولر گازی و چشمک زدن چراغ کولر گازی چیست؟

در کولر گازی، قطعات مهمی مانند کمپرسور، کندانسور، فن، اواپراتور و برد الکترونیکی به صورت هماهنگ با هم کار می‌کنند. برد الکترونیکی کولر گازی، مسئولیت ارسال فرمان به سایر قطعات کولر مانند کمپرسور، اواپراتور و… را برعهده دارد و از طریق سنسورها، عملکرد سایر قطعات را کنترل می‌کند. در صورتی که یکی از اجزای کولر گازی به‌درستی کار نکند، کولر گازی این موضوع را با نمایش کد خطا اعلام می‌کند.

اکثر ارورهای کولر گازی سامسونگ با حروف «E» یا «P» و «T» شروع می‌شوند و نشان‌دهنده مشکلی در سیستم کولر گازی هستند.

گاهی اوقات بروز مشکل در سیستم کولر گازی با چشمک زدن چراغ کولر گازی همراه است. با عیب‌یابی و رفع مشکل اصلی کولر، کد خطای روی پنل کولر گازی هم برطرف می‌شود و شما می‌توانید با خیال راحت از کولر گازی منزلتان استفاده کنید.

چشمک زدن چراغ کولر گازی سامسونگ
چشمک زدن چراغ کولر گازی سامسونگ

رایج‌ترین ارورهای کولر گازی سامسونگ مدل 12000، 18000 و 24000 + روش رفع ارور

در صورت استفاده از کولر گازی سامسونگ مدل‌های 12000، 18000 و 24000، حداقل یک بار با ارورهای زیر مواجه خواهید شد:

ارور E1 در کولر گازی سامسونگ

در کولرهای سامسونگ مدل 12000، 18000 و 24000، شما ارور E1 را مشاهده می‌کنید. معمولاً نمایش این خطا با مشکل روشن نشدن کولر گازی همراه است. زمانی ارور E1 روی پنل کولر گازی به نمایش درمی‌آید که سنسور دمای محیط خراب شده باشد. سنسور دمای محیط، سنسوری است که وظیفه اندازه‌گیری دمای محیط و بخش‌هایی از سیستم سرمایش را برعهده دارد و دمای محیط را به برد اطلاع می‌دهد. در صورت خرابی سنسور دمای محیط، برد الکترونیکی نمی‌تواند از دمای داخل محیط مطلع شود و دستور ادامه کار کولر گازی یا خاموش شدن کمپرسور را بدهد.

مکان قرارگیری سنسور دمای محیط:

سنسور دمای محیط (Room air sensor) در راستای لوله‌های ورود هوا به اواپراتور قرار دارد و چسبیده به لوله‌های اواپراتور است. از دو مدل سنسور NTC و سنسور PTC در کولرهای گازی استفاده می‌شود که جزو سنسورهای وابسته به دما هستند. همزمان با عبور هوا در اطراف سنسور دمایی، این سنسور، دما را اندازه‌گیری می‌کند. سنسور دمای محیط در کولرهای گازی، از نوع سنسورهای NTC هستند.

در تصویر زیر، مکان قرارگیری سنسور دمای محیط را مشاهده می‌کنید:

علائم خرابی سنسور دمای محیط:

  • کولر گازی زودتر از زمان اصلی خاموش یا روشن می‌شود
  • ارور E1 روی پنل کولر دائماً نمایش داده می‌شود
  • بعد از روشن شدن کولر گازی، دستگاه خاموش نمی‌شود و یکسره کار می‌کند
  • کد خطا روی پنل داخلی مشاهده نمی‌شود؛ اما کولر گازی شروع به کار نمی‌کند

روش رفع ارور E1 در کولر گازی سامسونگ

برای رفع کد خطای e1، باید عیب‌یابی سنسور دمای محیط را انجام دهید و از سلامتی سنسور مطمئن شوید. برای بررسی سلامتی سنسور دمای محیط، مقاومت سنسور را اندازه‌گیری کنید. با کمک دستگاه اهم متر، شما می‌توانید میزان مقاومت سنسور دمایی را اندازه بگیرید. در اکثر موارد با تعویض سنسور دمای محیط، ارور E1 در کولر گازی سامسونگ نیز برطرف می‌شود.

سنسور دمای محیط
سنسور دمای محیط

ارور E2 در کولر گازی سامسونگ

ارور e2 نیز یکی از ارورهای رایج در کولر گازی است که خیلی سریع می‌توان این ارور را برطرف کرد. مهم‌ترین علت نمایش ارور e2 در کولر گازی سامسونگ، خرابی سنسور لوله اواپراتور (سنسور پایپ) است. سنسور دمای لوله یا سنسور اواپراتور، سنسوری است که وظیفه اندازه‌گیری دما را برعهده دارد. در هنگام گردش هوا در لوله‌های اواپراتور، این سنسور دما را اندازه‌گیری می‌کند و به برد دستگاه اطلاع می‌دهد. با توجه به اطلاعات دریافت شده از سنسور اواپراتور، برد کولر گازی متوجه میزان خنکی هوای محیط می‌شود و دستور روشن ماندن یا خاموش شدن کمپرسور را می‌دهد. حالا اگر سنسور دمای لوله اواپراتور خراب شود، ارور e2 روی پنل کولر نشان داده می‌شود.

علاوه بر این، خرابی بلوور فن و کثیفی فیلترهای هوا در یونیت داخلی هم منجر به نمایش ارور e2 در کولر گازی سامسونگ خواهد شد.

روش رفع ارور E2 در کولر گازی سامسونگ

برای رفع ارور e2 در کولر گازی سامسونگ، باید با افراد متخصص تماس بگیرید تا تست سنسور پایپ را انجام دهند. در حالت عادی، مقدار مقاومت سنسور لوله اواپراتور، 200 کیلو اهم است. با استفاده از دستگاه مولتی متر و دستگاه اهم متر می‌توان مقدار مقاومت سنسور پایپ را اندازه‌گیری کرد. مغایرت داشتن میزان مقاومت سنسور پایپ با مقاومت استاندارد، نشان دهنده خرابی سنسور است. با تعویض سنسور پایپ، ارور e2 کولر گازی برطرف می‌شود. علاوه بر تست سنسور لوله، باید از سلامتی برد الکترونیکی و محکم بودن اتصالات برد مطمئن شوید.

علاوه بر این کار، شما باید سرویس بلوور فن یا فن دمنده کولر گازی را انجام دهید تا این قطعه به‌درستی کار کند و مکش هوای محیط را به‌درستی انجام دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

تمیز کردن فیلترهای هوا در کولر گازی و اسپلیت نیز اهمیت زیادی دارد و مانع از بوی بد کولر گازی و فشار آمدن به موتور دستگاه می‌شود.

با انجام این کارها، ارور e2 در کولر گازی سامسونگ برطرف می‌شود و شما می‌توانید با خیال راحت از کولر گازی استفاده کنید.

سنسور پایپ کولر گازی
سنسور پایپ کولر گازی

ارور E3 در کولر گازی سامسونگ

زمانی ارور e3 روی نمایشگر کولر گازی سامسونگ مشاهده می‌شود که فن یونیت داخلی کولر گازی دچار مشکل شده باشد. درون یونیت داخلی کولر گازی، فن کوچکی وجود دارد و موتور کوچکی، پره‌های فن را می‌چرخاند. با چرخش پره‌های فن، هوای محیط به گردش درمی‌آید. گردش جریان هوا، از داغ شدن کمپرسور جلوگیری می‌کند و باعث حفظ سلامتی این قطعه می‌شود. افزایش طول عمر کمپرسور، به معنای عمر مفید کولر گازی و افزایش بازدهی دستگاه است. عواملی مانند نصب اشتباه خازن‌ها در برد الکترونیکی، خراب شدن پره‌های فن، سوختن موتور و شل شدن اتصالات موتور فن، منجر به خراب شدن فن یونیت داخلی کولر گازی می‌شود.

اگر همزمان با ارور e3، دمای فن یونیت داخلی به بالای 65 درجه سانتیگراد رسید، یعنی فن از کار افتاده است و دمای دستگاه بالا رفته است.

فن یونیت داخلی کولر گازی
فن یونیت داخلی کولر گازی

روش رفع ارور E3 در کولر گازی سامسونگ

برای رفع ارور E3 در کولر گازی سامسونگ، لازم است دریچه یونیت داخلی را بردارید تا به قطعات داخلی آن دسترسی داشته باشید. سپس موتور فن کولر گازی و پره‌های فن را بررسی کنید. همچنین اتصالات برد الکترونیکی را مشاهده کنید. در صورت خرابی موتور فن، از موتور سالم و جدید استفاده کنید. دقت کنید که توان و مشخصات موتور فن با دستگاه شما مطابقت داشته باشد. با تعویض موتور فن یونیت داخلی کولر گازی، ارور e3 نیز برطرف می‌شود.

گاهی اوقات شکستگی پره‌های فن منجر به صدا و لرزش کولر گازی می‌شود و به موتور کولر فشار زیادی وارد می‌کند.

موتور فن یونیت داخلی کولر گازی
موتور فن یونیت داخلی کولر گازی

ارور E4 در کولر گازی سامسونگ

در بعضی از مدل‌های کولر گازی سامسونگ، ارور e4 روی نمایشگر کولر ظاهر می‌شود. موارد زیر از جمله دلایل اصلی نمایش ارور e4 هستند:

  • یخ زدن کویل‌های اواپراتور و شروع فرآیند یخ‌زدایی در کولر
  • پایین آمدن سطح گاز در کولر
  • خرابی پمپ
  • خرابی سنسور دمای محیط
  • کم و زیاد شدن فشار گاز در کولر

روش رفع ارور E4 در کولر گازی سامسونگ

برای رفع ارور e4 کولر گازی سامسونگ، باید فشار گاز مبرد داخل کولر را اندازه‌گیری کنید و مطمئن شوید که مشکلاتی مانند نشتی گاز مبرد پیش نیامده است. سپس برای تنظیم فشار گاز مبرد اقدام کنید تا دستگاه با مقدار مناسب گاز مبرد کار کند.

همچنین پمپ داخل کولر و سنسور دمای محیط را بررسی کنید و در صورت نیاز، این قطعات را تعویض کنید. یکی دیگر از اقدامات مهم برای نگهداری از کولر گازی، جلوگیری از یخ زدن کویل‌های داخل اواپراتور است که به قطعات داخلی دستگاه آسیب جدی می‌رساند. با سرویس منظم کولر گازی و شارژ گاز کولر گازی، از یخ زدن کویل‌های اواپراتور و قسمت داخلی پنل کولر جلوگیری خواهید کرد.

یخ زدن کویل اواپراتور
یخ زدن کویل اواپراتور

ارور E5 در کولر گازی سامسونگ

زمانی ارور e5 را روی نمایشگر کولر گازی سامسونگ مشاهده می‌کنیم که ارتباط میان یونیت داخلی و یونیت خارجی کولر گازی قطع شده باشد. موارد زیر، منجر به قطع ارتباط میان یونیت‌های کولر گازی می‌شود:

  • سیم‌کشی نادرست کولر گازی
  • قطع شدن اتصال میان اجزای کولر
  • خراب شدن سنسورهای کولر گازی
  • خرابی برد الکترونیکی
  • عملکرد بد برد کولر گازی

روش رفع ارور E5 در کولر گازی سامسونگ

برای رفع ارور e5 در کولر گازی سامسونگ، ابتدا دستگاه را خاموش و روشن کنید تا کولر گازی ریست شود. اگر بعد از ریست کردن کولر گازی سامسونگ مشکل حل نشد، باید برای بررسی و عیب یابی برد الکترونیکی دستگاه اقدام کنید. بعد از بررسی برد الکترونیکی، مشکلاتی مانند سوختگی قطعات و شل شدن اتصالات برد الکترونیکی مشخص می‌شود. با تعویض قطعات معیوب برد الکترونیکی، ارور e5 نیز برطرف خواهد شد و دستگاه بدون مشکل کار می‌کند. در بعضی موارد هم میزان خرابی برد الکترونیکی کولر گازی زیاد است و حتماً باید برد کولر گازی تعویض شود.

ارور کولر گازی سامسونگ اینورتر
ارور کولر گازی سامسونگ اینورتر

ارور E6 در کولر گازی سامسونگ

زمانی ارور E6 را روی نمایشگر کولر گازی سامسونگ مشاهده می‌کنیم که سنسورهای کولر گازی دچار اتصال کوتاه شود یا مدار این قطعات باز شود. در صورت خرابی سنسور دمایی در یونیت بیرونی کولر گازی نیز ارور e6 روی نمایشگر کولر گازی ظاهر می‌شود.

ارور E6 در کولر گازی سامسونگ

بهترین راه برای رفع کد خطای E6 در کولر گازی سامسونگ، بررسی برد الکترونیکی کولر گازی و اطمینان از اتصال درست سنسورهای کولر گازی است. بعد از بررسی و رفع ایرادهای مدار برد الکترونیکی، ارور e6 نیز برطرف می‌شود.

ارور داکت اسپلیت سامسونگ
ارور کولر گازی و اسپلیت سامسونگ

عیب یابی کولر گازی سامسونگ مدل کریستال

در جدول زیر، تمام ارورهای کولر گازی سامسونگ مدل Crystal و روش رفع این ارورها را مشاهده خواهید کرد:

ارورشرح خطاروش رفع ارور
E121وجود مشکل در سنسور دمای محیطتعویض سنسور دمای محیط
محکم کردن سنسور دمایی روی برد
E122وجود مشکل در سنسور پایپ (سنسور لوله اواپراتور)تست سنسور پایپ و تعویض سنسور
E123وجود مشکل در سنسور EVA Out در یونیت داخلیتست سنسور و تعویض آن
E124ارسال خطای ارتباطی از یونیت داخلیبررسی اتصالات داخل پنل داخلی کولر گازی
E128جدا شدن سنسور EVA IN از محل اصلی اتصال مجدد سنسور EVA IN به برد
E129جدا شدن سنسور EVA OUT از محل اصلی اتصال مجدد سنسور EVA OUT به برد
E131خرابی سنسور گرما در یونیت داخلیعیب‌یابی و تعویض سنسور گرما
E151وجود مشکل هنگام باز شدن شیر انبساط الکترونیکیعیب‌یابی شیر انبساط الکترونیکی
E152وجود مشکل هنگام بسته شدن شیر انبساط الکترونیکیعیب‌یابی شیر انبساط الکترونیکی
E154وجود مشکل در فن یونیت داخلیعیب‌یابی و تعمیر فن یونیت داخلی
E162خرابی تراشه EEPROM یونیت خارجی
(تراشه EEPROM، تراشه کوچکی است که برنامه‌های کولر گازی را در حافظه خود نگهداری می‌کند و
این برنامه‌ها را برای برد الکترونیکی کولر گازی تعریف می‌کند.)
عیب‌یابی تراشه EEPROM
E198باز بودن مسیر فیوز حرارتی پنل داخلیبررسی اتصالات فیوز حرارتی پنل داخلی
E201قطع شدن ارتباط میان یونیت داخلی و یونیت خارجیاتصال مجدد سیم‌های ارتباط دهنده یونیت داخلی و یونیت خارجی
E202خطای ارتباط میان یونیت داخلی و یونیت خارجیاتصال مجدد سیم‌های ارتباط دهنده یونیت داخلی و یونیت خارجی
E221وجود مشکل در سنسور دمای محیط واقع در یونیت خارجیبررسی سنسور و اتصال مجدد سنسور به برد
E231وجود مشکل در سنسور COND OUTبررسی سنسور و اتصال مجدد سنسور به برد
E241قطع شدن سنسور COND OUTتعویض سنسور COND OUT
E251وجود مشکل در سنسور دمای دیجیتالبررسی و عیب‌یابی سنسور دمای دیجیتال
E256وجود مشکل در اتصالات سیم پیچی ترمینال Comp.1بررسی سیم پیچی ترمینال Comp.1
E257وجود مشکل در اتصالات سیم پیچی ترمینال Comp.2بررسی سیم پیچی ترمینال Comp.2
E258وجود مشکل در اتصالات سیم پیچی ترمینال Comp.3بررسی سیم پیچی ترمینال Comp.3
E262جدا شدن سنسور دمای دیجیتالاتصال مجدد سنسور دمای دیجیتال به برد
E263خرابی سنسور دمای دیجیتالتعویض سنسور دمای دیجیتال
E264وجود مشکل در سنسور دمای دیجیتالتعویض سنسور دمای دیجیتال
E265قطع شدن سنسور دمای مخزن ثابت یا
جدا شدن سنسور دمای مخزن دیجیتال
بررسی سنسور دمای مخزن ثابت و سنسور دمای مخزن دیجیتال
E267قطع شدن سنسور دمای مخزن ثابتعیب‌یابی و تعویض سنسور دمای مخزن ثابت
E268قطع شدن سنسور دمای مخزن دیجیتالعیب‌یابی و تعویض سنسور دمای مخزن دیجیتال
E269جدا شدن سنسور دمای مکشاتصال مجدد سنسور دمای مکش به برد
E291باز شدن اتصال میان برد و سنسور فشار بالا (اتصال کوتاه)اتصال مجدد سنسور فشار بالا به برد
E296باز شدن اتصال میان برد و سنسور فشار پایین (اتصال کوتاه)اتصال مجدد سنسور فشار پایین به برد
E307باز شدن اتصال میان برد و سنسور کنترل سطح روغن کمپرسور (اتصال کوتاه)تعویض سنسور کنترل سطح روغن کمپرسور
E308باز شدن اتصال میان برد و سنسور مکش (اتصال کوتاه)عیب‌یابی و اتصال مجدد سنسور مکش
E311باز شدن اتصال میان برد و سنسور پایپ دوقلو (Double Pipe)تعویض و نصب سنسور پایپ دوقلو
E320باز شدن اتصال میان برد و سنسور محافظ اورلود کمپرسورتعویض و نصب مجدد سنسور پایپ محافظ اورلود کمپرسور
E403خاموش شدن کمپرسور برای محافظت از یونیت داخلی در برابر یخ‌زدگیجلوگیری از یخ زدن پنل داخلی کولر گازی
E404خاموش شدن سیستم برای جلوگیری از اورلود کردن کولر گازیمراقبت از کولر گازی
E422مسدود شدن لوله فشار قویباز کردن مسیر لوله فشار قوی کولر گازی
E425شروع فاز معکوس در کولر گازی یا فاز باز کولرقطع برق دستگاه و تعمیر کولر گازی
E443هشدار کم شدن فشار گاز مبردتنظیم فشار گاز مبرد و شارژ گاز مبرد
E452خاموش شدن ناگهانی دستگاهبررسی جریان ورودی برق به دستگاه + تعمیر کولر گازی
E453تشخیص خطا در موتور فنتعمیر موتور فن کولر گازی
E454تشخیص خطا در دور موتور فنتعمیر موتور فن کولر گازی
E455تشخیص بالا رفتن دما در ماژول IPM موتور فنبررسی و عیب‌یابی موتور فن
E456تشخیص خطا در جریان موتور فنتعمیر موتور فن
E457چرخش معکوس موتور و پره‌های فنتعمیر موتور و پره‌های فن
E458تشخیص مشکل در سرعت فنبررسی و عیب‌یابی فن کولر گازی
E461تشخیص مشکل در عملکرد کمپرسور اینورتربررسی و تعمیر کمپرسور اینورتر
E462متوقف شدن سیستم به دلیل کنترل کامل جریانباز کردن کولر گازی و تعمیر دستگاه
E463متوقف شدن سیستم به دلیل کنترل دمای سنسور تشخیص روغنبررسی و عیب‌یابی کولر گازی
E464رسیدن به DC Peak بررسی خازن‌های برد الکترونیکی
E465جلوگیری از اضافه بار (اورلود) کمپرسوربررسی کمپرسور برای جلوگیری از اورلود و داغ شدن کمپرسور
E466مشکل در ولتاژ جریان برق دستگاهبررسی برد الکترونیکی و اتصالات الکترونیکی دستگاه
E467تشخیص خطا به دلیل قطع شدن سیم‌های کمپرسور یا
عملکرد غیرطبیعی کمپرسور
عیب‌یابی و تعمیر کمپرسور کولر گازی
E468تشخیص خطا در یکی از سنسورهای کولر گازیبررسی سنسورهای کولر گازی
E469تشخیص خطا در برق‌رسانی به سنسورهای کولر گازیبررسی و تعویض سنسورهای کولر گازی
E470
E471
مشکل در خواندن تراشه EEPROM یونیت بیرونیبررسی برد الکترونیکی و عیب‌یابی کولر گازی
E473قفل شدن برنامه کولر گازیبررسی برد الکترونیکی و عیب‌یابی کولر گازی
E474بالا رفتن دمای فن خنک کننده (هیت سینک) در کولرهای اینورترعیب‌یابی فن خنک کننده
E475وجود مشکل در فن اینورتربررسی و تعمیر فن
E484اورلود کردن PFCتعمیر برد اینورتر کولر گازی و مدار PFC
E485وجود مشکل در سنسور جریان ورودی اینورتربررسی و عیب‌یابی سنسور جریان ورودی
E508نصب نادرست بعضی از قطعاتتماس با نصاب کولر گازی برای اتصال درست قطعات کولر
E554تشخیص نشتی گازپیدا کردن محل نشتی گاز کولر گازی
E556ناهماهنگ بودن ظرفیت یونیت داخلی و یونیت بیرونی کولر گازیبررسی پنل داخلی و خارجی و عیب‌یابی کولر گازی
E560بروز خطا در تنظیمات Switch Optionعیب‌یابی و تعمیر برد کولر گازی
E590بروز خطا در تراشه EEPROM کولر گازیبررسی برد الکترونیکی و تراشه EEPROM
E660عمل نکردن کد بوت کولر گازی اینورترعیب‌یابی و تعمیر کولر گازی
E472قطع و وصل شدن جریان ولتاژ ACبررسی جریان ورودی برق به دستگاه
عیب یابی کولر گازی سامسونگ مدل کریستال

جدول ارور کولر گازی سامسونگ اینورتر و معمولی

در جدول زیر، با ارورهای کولر گازی سامسونگ اینورتر و معمولی آشنا خواهید شد:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟
ارورشرح خطا
P0وجود مشکل در عملکرد سنسور تخلیه به دلیل بالا رفتن دما
P1اختلال در عملکرد کولر گازی به دلیل بالا رفتن دمای خازن
P3عملکرد پایین دستگاه بعد از تغییر درجه حرارت کولر گازی
P4وجود مشکل در مرحله معکوس سه فاز
P5یخ زدگی سیستم کولر گازی
P6قطع و وصل شدن دائم جریان برق در کولر گازی
P7بروز اختلال در عملکرد کمپرسور برای حفاظت از سنسور فشار بالا
P8بروز اختلال در عملکرد کمپرسور برای حفاظت از سنسور فشار پایین
PAبروز مشکل در کمپرسور کولر گازی
chتاخیر در روشن شدن کمپرسور
T1بروز مشکل در سنسور خارجی
T2بروز مشکل در سنسور COND TEMP
T3خطای سنسور تخلیه PWM
T4خطای لوله خنک کننده ماده مبرد
T5وجود مشکل در سنسور دمای روغن کمپرسور
T6وجود مشکل در سنسور دمای مکش
T7اختلال در سنسور فشار بالا
T8اختلال در سنسور فشار پایین
T9وجود مشکل در سنسور تخلیه کمپرسور ثابت
G2نشتی کامل گاز مبرد در یونیت بیرونی کولر گازی
G3قطع شدن سنسور COND MID در یونیت بیرونی کولر گازی
G6قطع شدن سنسور دمای روغن کمپرسور
G7قطع شدن سنسور مکش
GCقطع شدن سنسور تخلیه بار کمپرسور
جدول کد خطا کولر گازی سامسونگ

ارورهای دوحرفی در کولر گازی سامسونگ

در بسیاری از کولرهای اینورتر، ارور کولر گازی به صورت ترکیبی دو حرفی روی نمایشگر ظاهر می‌شود. موارد زیر ارورهایی هستند که در دفترچه راهنمای کولر گازی سامسونگ هم وجود دارند:

ارورشرح کد خطا
AXبروز مشکل در سنسور فشار بالا
BXبروز مشکل در سنسور فشار پایین
CXبروز مشکل در هنگام باز شدن شیر انبساط الکتریکی
DXبروز مشکل در هنگام بسته شدن شیر انبساط الکتریکی
FXجداسازی همزمان سنسور EVAP IN و سنسور EVAP OUT
RXنشتی گاز کولر و بروز اختلال در عملکرد کولر گازی
UXخطا در تنظیمات فن کولر گازی
YXوجود مشکل در سنسور EVAP OUT واقع در یونیت داخلی کولر گازی
9Xاتصال کوتاه یا باز شدن اتصال سنسور دمای محیط روی برد

جدول کد خطا کولر گازی سامسونگ 50 هزار مدل Mirage

کولر گازی سامسونگ 50 هزار مدل Mirage (میراژ)، ظرفیت سرمادهی بالایی دارد. در جدول زیر، لیست ارورهای کولر گازی سامسونگ مدل میراژ (Mirage) را مشاهده خواهید کرد:

ارورشرح خطا
EA 01قطع شدن ارتباط میان پنل داخلی و پنل بیرونی کولر گازی
E1 21اختلال در سنسور محیطی یونیت داخلی
E1 22خراب شدن سنسور پایپ / قطع شدن سیم‌های برد الکترونیکی
E1 54سوختن یا خراب شدن فن یونیت داخلی / قطع شدن سیم‌های اتصال‌دهنده فن به برد
E1 62وجود مشکل در تراشه EEPROM یا پاک شدن تراشه EEPROM
E1 63پاک شدن برنامه‌های دستگاه
E4 25جابجایی فازهای دستگاه

جدول ارورهای کولر گازی سامسونگ مدل waltz nova

جدول زیر، شامل ارورهای کولر گازی سامسونگ 30 هزار مدل waltz nova است:

ارورشرح خطا
E1 03قطع شدن ارتباط میان برد الکترونیکی و برد نمایشگر کولر
E1 21خرابی سنسور دمای محیطی
E1 22خرابی سنسور پایپ
E1 42خرابی سنسور اندازه‌گیری میزان رطوبت هوا
E1 54خراب شدن فن یونیت داخلی کولر گازی
E1 62وجود مشکل در مدار برد الکترونیکی
E1 93وجود مشکل در مسیر ارتباطی میان برد الکترونیکی و برد نمایشگر
E2 37خرابی سنسور کندانسور
E4 79ناتوانی برد در ایجاد ارتباط بین پنل داخل و پنل بیرونی (کمپرسور)

جدول ارورهای کولر گازی سامسونگ مدل Queen

در کولر گازی سامسونگ مدل کوئین (Queen) با ظرفیت سرمادهی 50kbtu، شما با ارورهای زیر مواجه خواهید شد:

ارورشرح خطا
E1خراب شدن سنسور دمای محیطی
EE – 00وجود مشکل در سیستم برق‌رسانی به پنل داخلی کولر گازی
EE – 01وجود مشکل در سیستم برق‌رسانی به پنل داخلی کولر گازی
E5خراب شدن سنسور لوله اواپراتور
E6قطع شدن یا اتصال کوتاه سنسور کمپرسور
ERقطع شدن ارتباط میان پنل داخلی و پنل بیرونی کولر گازی
EDوجود مشکل در ارتباط بین برد الکترونیکی و برد نمایشگر
EAقطع شدن فیوز مینیاتور برق به دلیل وجود مشکل در کابل‌های ارتباطی بین پنل داخلی و پنل بیرونی

ارور کولر گازی سامسونگ اینورتر مدل Good

اسپلیت دیواری سامسونگ سری Good، یکی از بهترین محصولات شرکت سامسونگ است که امکانات خوبی دارد. میزان پرتاب باد این اسپلیت‌ها بسیار خوب است و با داشتن کمپرسور روتاری و گاز مبرد R410، به‌راحتی می‌تواند فضای 30 متری را خنک کند. ارور داکت اسپلیت سامسونگ مدل Good با سایر مدل‌ها متفاوت است و به صورت چشمک زدن چراغ‌ها نشان داده می‌شود. همچنین خطاهای یونیت داخلی و یونیت خارجی کولر گازی سامسونگ اینورتر مدل گود با هم متفاوت است.

اگر می‌خواهید با معنی چشمک زدن چراغ کولر گازی سامسونگ و معنی ارورهای پنل داخلی دستگاه آشنا شوید، به جدول زیر نگاهی بیندازید:

ارورهای کولر گازی سامسونگ اینورتر
ارورهای کولر گازی سامسونگ اینورتر در پنل داخلی

در جدول زیر، با خطاهای یونیت بیرونی کولر گازی سامسونگ اینورتر مدل Good آشنا خواهید شد:

خطاهای یونیت بیرونی کولر گازی سامسونگ اینورتر
خطاهای یونیت بیرونی کولر گازی سامسونگ اینورتر

کد راه اندازی کولر گازی سامسونگ

بعد از تعمیر کولر گازی و تعویض برد دستگاه، نیاز است که کولر گازی و اسپلیت را مجدداً راه‌اندازی کنید. برای این کار شما باید کد مخصوصی را وارد دستگاه کنید. در جدول زیر با کد کولر گازی سامسونگ آشنا خواهید شد:

کد کولر گازی سامسونگ
کد کولر گازی سامسونگ

برای رفع ارور کولر گازی سامسونگ چه کار باید کرد؟

اگر می‌خواهید ارور کولر گازی سامسونگ را برطرف کنید، ابتدا باید به نوع ارور و دلیل نمایش آن توجه کنید. مثلاً در صورت مواجهه با ارور e3 کولر ایستاده سامسونگ، باید فن یونیت داخلی کولر را چک کنید و از سالم بودن برد الکترونیکی و خازن‌ها مطمئن شوید.

در قسمت زیر، با بهترین راهکارها برای عیب یابی کولر گازی سامسونگ و رفع ارورهای دستگاه آشنا خواهید شد:

1- تماس با افراد متخصص برای تعمیر کولر گازی

2- خاموش کردن دستگاه و قطع کردن برق کولر گازی

3- تعویض سنسور پایپ و سنسور دمای محیط در پنل داخلی

4- بررسی سیم‌ها و اتصالات میان پنل داخلی و پنل خارجی

5- بررسی تراشه EEPROM

6- تعمیر برد الکتریکی کولر گازی

7- بررسی و تعمیر فن کولر گازی

8- بررسی سیستم اینورتر کولر گازی

9- بررسی فیلترهای هوا و دریچه کندانسور

10- بررسی کمپرسور کولر گازی

11- اندازه‌گیری میزان فشار گاز مبرد و شارژ گاز کولر

12- بررسی خازن‌های داخل برد الکتریکی

با انجام این اقدامات و تست اجزای مختلف کولر گازی، شما می‌توانید مشکل اصلی دستگاه را پیدا کنید و ارور داکت اسپلیت سامسونگ و انواع کولرهای گازی samsung را حل کنید.

ریست کولر گازی سامسونگ
ریست کولر گازی

اهمیت کمک گرفتن از افراد متخصص برای تعمیر و سرویس کولر گازی

تعمیر کولر گازی، کاری تخصصی و مهم است و باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود. تیم تعمیرکاران هوم سرویز، سابقه تعمیر انواع مدل‌های کولر گازی سامسونگ را دارند و می‌توانند تعمیر کولر گازی سامسونگ را خیلی سریع و با بهترین هزینه انجام دهند.

همچنین شما می‌توانید از تعمیرکاران حرفه‌ای هوم سرویز بخواهید که سرویس کولر گازی را انجام دهند. یادتان باشد که با سرویس دوره‌ای و منظم کولر گازی، کمتر با مشکلاتی مانند خرابی کولر و ارور کولر گازی روبرو خواهید شد و هزینه نگهداری کولر گازی برای شما کمتر می‌شود.

تعمیر داکت اسپلیت سامسونگ
تعمیر انواع مدل‌های کولر گازی سامسونگ

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره ارورهای کولر گازی سامسونگ با شما صحبت کردیم و دلیل نمایش این ارورها را بررسی کردیم. سپس به شما توضیح دادیم که برای عیب یابی کولر گازی سامسونگ و رفع خطاهای دستگاه، چه کارهایی را باید انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی و مفید باشد.

به محض مشاهده ارور روی نمایشگر کولر گازی نگران نشوید و با تعمیرکاران متخصص هوم سرویز تماس بگیرید تا مشکل اصلی دستگاه شما را برطرف کنند.

برای ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی و استفاده از این خدمات، شما باید به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا همیاران هوم سرویز با شما تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا