بنایی و دکوراسیونهوم سرویز

انواع مدل های کتابخانه و بهترین مدل چیدمان کتابخانه در منزل

در زمان قدیم کتابخانه ها صرفا در خانه هایی که افراد خانه سواد داشتند و علاقمند به کتابخوانی بودند، دیده میشد و صحبت چندانی از انواع مدل کتابخانه به میان نبود؛ اما امروزه با تغییر سبک زندگی، کتابخانه نه تنها محلی برای نگهداری کتاب شده است، بلکه بعنوان بخشی از دکوراسیون منزل به حساب می آید.

از آنجایی که کتابخانه در کنار سایر وسایل دکوراسیون خانه قرار می گیرد و در زیبای فضای خانه تاثیر می گذارد، انتخاب طرح و مدل کتابخانه اهمیت زیادی دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا پیش از سفارش ساخت کتابخانه ، با  انواع مدلهای کتابخانه آشنا شوید و بهترین مدل کتابخانه را متناسب با چیدمان منزل خود انتخاب کنید و برای خرید کتابخانه بهترین تصمیم را بگیرید. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سه متریال اصلی برای ساخت کتابخانه 

کتابخانه ها از نظر جنس ساخت به سه دسته چوبی، فلزی و MDF تقسیم میشوند.

کتابخانه چوبی

چوب از جمله قدیمی ترین ابزار در ساخت لوازم و دکوراسیون منزل بوده است و کتابخانه های چوبی از زمان قدیم ساخته می شدند.

امروزه از کتابخانه با جنس چوب بیشتر در دکوراسیون به سبک کلاسیک استفاده می شود. به خصوص اگر بخواهیم شکوه و اصالت را به تصویر بکشیم، میتوانیم از کتابخانه چوبی با حاشیده های منبت کاری در دکور منزل استفاده کنیم.

از طرفی به دلیل‌ اینکه چوب از سایر متریال ها گرانتر است، خرید کتابخانه چوبی هزینه بیشتری دارد. به همین خاطر است که این روزها نسبت دو جنس دیگر، افراد کمتر از کتابخانه چوبی استفاده می کنند.

در تصویر زیر یک نمونه از کتابخانه چوبی بزرگ برای خانه های بزرگ و کلاسیک را مشاهده می کنید.

کتابخانه کلاسیک چوبی . هوم سرویز
ساخت کتابخانه چوبی برای اتاق مخصوص مطالعه

تصویر زیر یک نمونه از کتابخانه چوبی در ابعاد کوچک، برای خانه های آپارتمانی است.

کتابخانه چوبی ، با هوم سرویز
کتابخانه چوبی زیبا در مقیاس کوچک

کتابخانه با جنس فلزی

افرادی که به سبک مینیمال علاقمند هستند و دوست دارند که کتابخانه ای به سبک مینیمال اما با قیمت ارزانتر داشته باشند ، می توانند از کتابخانه فلزی در خانه خود استفاده کنند که انتخاب بسیار خوبی در این خانه ها محسوب می شود

از خصوصیات بارز کتابخانه های فلزی این است که سبک هستند، طول عمر بالایی دارند و به راحتی جابه جا می شوند.

کتابخانه فلزی با هوم سرویز
کتابخانه فلزی خاص و زیبا

کتابخانه با جنس MDF

با آمدن ورقهای MDF به دنیای تولید، تغییر بزرگی در سبک تولید محصولات چوبی ایجاد شد. این ورقها هم ارزانتر از چوب واقعی هستند و هم می توانند تنوع بیشتری به طرح و رنگ محصولات بدهند. با ورقه های ام دی اف می توان کتابخانه های زیبا و شیک را تولید کرد که طرفداران خاص خودش را دارد.

کتابخانه MDF ، با هوم سرویز
ساخت کتابخانه MDF

حالا که از جنس کتابخانه ها اطلاع پیدا کرده اید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با انواع مدل کتابخانه ها نیز آشنا شوید تا بتوانید بهترین مدل کتابخانه را برای خانه خود انتخاب کنید.

انواع سبک های کتابخانه

کتابخانه ها از نظر شکل ظاهری به سه دسته کلاسیک، مدرن و فانتزی تقسیم میشوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

مدل کتابخانه به سبک کلاسیک

 کتابخانه به سبک کلاسیک یعنی سبکی که قدمت و اصالت تجمل گرایانه را نشان می دهد. اگر خانه شما به سبک کلاسیک چیده شده است و میخواهید در سالن پذیرایی یا در اتاق جداگانه کتابخانه داشته باشید، کتابخانه کلاسیک بسیار انتخاب خوبی است.

مدل کتابخانه به سبک مدرن

اگر خانه شما به سبک مینیمال یا مدرن چیده شده است و میخواهید یک فضایی از منزل را به کتابخانه اختصاص دهید، می توانید میان انواع مدل کتابخانه، سبک مدرن را انتخاب کنید. البته کتابخانه هایی با جنس فلزی یا MDF که به سبک مدرن تولید شده است هم برای خانه شما مناسب هستند و می توانید طبق سلیقه و نظر خودتان مدل کتابخانه را انتخاب کنید.

در ادامه با هم چند نمونه از ابعاد مختلف کتابخانه های مدرن را میبینیم .

کتابخانه مدرن با هوم سرویز
ساخت کتابخانه به سبک مدرن، به هوم سرویز بسپار .

کتابخانه به سبک فانتزی

کتابخانه به سبک فانتزی از جدیدترین انواع مدل کتابخانه است که تا حدودی از سبک مدرن گرفته شده است.

افرادی که علاقمند هستند تا از کتابخانه به عنوان بخشی از دکوراسیون اصلی خانه استفاده کنند یا برای اتاق فرزندانشان کتابخانه ای خاص، جذاب و خلاقانه را تهیه کنند، می توانند از کتابخانه با سبک فانتزی استفاده کنند که بسیار جالب و خاص است.

در سبک فانتزی هیچ محدودیتی در شکل و طرح نداریم و هر ایده ای را می توان پیاده کرد. در این سبک، کتابخانه ها به شکل خلاقانه و ساختارشکنانه اجرا می‌شوند.

در ادامه این مطلب، چند نمونه از کتابخانه های سبک فانتزی را می بینیم که طرح های بسیار خاص و جذابی دارند.

کتابخانه فانتزی با هوم سرویس
کتابخانه فانتزی با طرح دایره ای و جذاب

اگه دوست دارید کتابخانه ای با شکلهای خاص و متفاوت داشته باشید این مدل کتابخانه را به شما پیشنهاد می دهیم.

کتابخانه فانتزی با هوم سرویز
کتابخانه فانتزی، به شکل دایره ای

اگر اهل موسیقی هستید یا دوست دارید که از المانهای موسیقی در دکوراسیون منزل استفاده کنید، این مدل به شما پیشنهاد میدهیم .

کتابخانه فانتزی با هوم سرویز
کتابخانه فانتزی به شکل پیانو

کتابخانه مدل شلف

شلف در واقع همان باکس و تخته های فلزی یا چوبی است که ساختار بندی مشخص ندارد و با فواصل مختلف نسبت به هم روی دیوار نصب می‌شوند. خیلی از گوشه های خانه، کناره ها و فرو رفتگی دیوارها را می توان با شلف پر کرد تا یک فضای کاربردی شود؛ به خصوص زمانی که در خانه با کمبود جا برای کتابهایمان مواجه هستید یا نمی‌توانید به خاطر محدودیت جا، از کتابخانه بزرگ استفاده کنید، کتابخانه شلف را به شما پیشنهاد می کنیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن کتابخانه

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کدام جنس و مدل کتابخانه را در چه قسمتی از خانه قرار دهید تا زیباترین دکوراسیون را در خانه پیاده سازی کنید.

برای پاسخ به این سوال با ما در ادامه همراه باشید.

برای مشخص کردن بهترین مکان برای قرار دادن کتابخانه، ابتدا متراژ خانه را از نظر بزرگی و کوچکی در نظر بگیرید. دوم مکانی که مدنظر دارید کتابخانه در آن قرار بگیرد را مشخص کنید.

برای نصب کتابخانه در سالن پذیرایی میتوانید از انواع مختلف چیدمان استفاده کنید. سالن پذیرایی بزرگ است و شما می توانید تقریبا یک دیوار کامل را به کتابخانه اختصاص دهید .

یکی دیگر از ایده های جالب برای نصب کتابخانه، کتابخانه ای است که داخل دیوار قرار می گیرد و به سبک توکار است. اگر قرار است در طولانی مدت در خانه ساکن باشید و قصد جابجایی ندارید، کتابخانه به سبک توکار و داخل دیوار بسیار خاص و زیباست.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

این نکته را نیز حتما در نظر داشته باشید که برای ایجاد هماهنگی کتابخانه بزرگ با چیدمان پذیرایی، حتما دکوراسیون به سبک کلاسیک را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید صاحبخانه نیستید و می خواهید کتابخانه شما بزرگ و کلاسیک باشد، به قابل حمل و نقل بودن کتابخانه خود توجه داشته باشید. بعضی از افراد در زیر کتابخانه خود چرخ نصب می کنند تا راحت تر جابه‌جا شود و مشکلی بابت اسباب کشی داشته باشند که ایده جالبی است.

اگر سبک دکوراسیون خانه مدرن و مینیمال است ، بهتر است کتابخانه کم حجم و ساده را انتخاب کنید که با سایر وسایل خانه شما هماهنگی داشته باشد. شما می توانید از کتابخانه نوع دیواری استفاده کنید که وسط دیوار نصب می شود و اغلب دیوار پشتی یکی از مبل ها جای مناسبی برای آن است.

از دیگر فضاهای مناسب در پذیرایی برای قرار دادن کتابخانه، فضای بین دو دیوار یا کنج است. معمولا در این مکانها از شلف به عنوان کتابخانه استفاده می شود. با استفاده از شلف به راحتی میتوانید بدون رعایت قانون خاصی، طبقات را در فواصل مختلف کنج دیوار نصب کنید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید که روی دیوار چیزی نصب کنید، می توانید از گوشه های پذیرایی برای این کار استفاده کنید و کتابخانه های ایستاده را در این فضاها قرار دهید.

کتابخانه در اتاق خواب 

بعد از سالن پذیرایی از جمله اتاق هایی که ما می‌توانیم کتابخانه را در آن قرار دهیم، اتاق خواب است. اگر اتاق خواب فرزند شما همان اتاقی است که فرزندتان درسهایش را می خواند، قرار دادن کتابخانه بسیار ایده خوبی است؛ زیرا با این کار فرزند شما به کتابهای درسی و غیردرسی اش راحت تر دسترسی دارد. پس ایده قرار دادن کتابخانه برای کسانی که از اتاق خوابشان به عنوان اتاق مطالعه یا کار استفاده می کنند، ایده خوبی است.

برای قرار دادن کتابخانه در اتاق خواب هم با توجه به متراژ و دکوراسیون اتاق، یکی از سبک‌های چیدمان کتابخانه به صورت ایستاده، توکار یا شلف را انتخاب می کنیم که با فضای اتاق هماهنگی کامل را داشته باشد.

کتابخانه در فضاهای پرت 

بعد از این دو فضا در اغلب خانه ها، بخش هایی داریم که بدون استفاده هستند یا کمتر استفاده می شوند. فضای زیر راه پله، دیوار راهرو و … از جمله فضاهای پرت خانه هستند که نصب کتابخانه در این مکانها بر زیبایی خانه می افزاید.

حتی اگر فضای زیر راه پله در خانه شما جا دارد، می توانید یک میز چوبی ساده و صندلی راحتی یک نفره سفارش دهید تا یک محل اختصاصی، دنج و زیبا برای مطالعه داشته باشید.

سفارش ساخت کتابخانه در هوم سرویز

اگر تصمیم گرفتید تا کتابخانه برای منزلتان سفارش دهید و در انتخاب مدل کتابخانه متناسب با منزلتان می خواهید با یک تیم حرفه ای مشورت کنید، می توانید از تیم هوم سرویز برای انتخاب مدل کتابخانه و سفارش آن کمک بگیرید و این کار را به طراحان باسلیقه سایت هوم سرویز بسپارید. شما می توانید سفارش ساخت کتابخانه را در هوم سرویز ثبت کنید تا زیباترین و شیک ترین مدل کتابخانه برای شما آماده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا