نظافت و پذیرایی

ترفندهای جالب برای پاک کردن لکه فرش

پارکت لمینت، کفپوش های چوبی، وینیل، بامبو و …. هیچکدام جای فرش را نمی گیرند. حتی اگر گران ترین و زیباترین کفپوش ها را نصب کرده باشید باز هم یکی دو قطعه فرش در اتاق خواب یا سالن پذیرایی پیدا می شود. فرش ها فضای خانه را صمیمی تر نشان می دهند و به محیط خانه گرما و رنگ می بخشند. با همه اینها مراقبت از فرش ها دردسرهای خودش را دارد. فرش های زیر پا در معرض آلودگی و کثیفی های فراوانی هستند. وقتی که یک قالی نفیس لک می شود، پاک کردن لکه فرش بدون استفاده از خدمات قالیشویی دشوار است. شوینده های شیمیایی و لکه برهای قوی به بافت فرش آسیب می زنند. راه های ساده تر و کارامدتری هم وجود دارد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

شستشوی فرش در قالیشویی

توصیه می شود حداقل 6 ماه یکبار فرش ها را برای شستشوی کامل به قالیشویی بسپارید. این زمان با توجه به محل و تعداد افراد خانوار، تفاوت دارد. اگر فرزندان کوچکی در خانه دارید و یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنید فاصله زمانی شستن فرش ها کوتاه تر هم می شود. برای شستشوی فرش در قالیشویی از دستگاه اتومات و نیمه اتومات استفاده می شود. به این ترتیب علاوه بر تمیزی و از بین بردن لکه ها، عملیات خشک کردن فرش نیز با دستگاه انجام می شود. این شیوه موجب از بین رفتن همه عوامل آلوده کننده از جمله باکتری ها، ویروس ها، انواع قارچ و کپک می شود. همیشه امکان ریختن مایعات یا مواد رنگی و … روی فرش وجود دارد. با توجه به اینکه شستشوی روزانه یا هفتگی فرش امکان پذیر نیست می توانید با این ترفندها لکه های روی فرش را تمیز کنید.

قیمت قالیشویی سال ۹۹ (به روز شده)

تمیز کردن لکه فرش

کرم اصلاج برای پاک کردن لکه فرش

همین کرم های اصلاح آقایان یکی از بهترین لکه برهای خانگی است.  باور کنید کرم اصلاح تقریبا هر لکه ای را از بین می برد. مقدار کافی از کرم ریش تراشی را به طور مستقیم روی محل لکه ریخته و با دست آن را کمی حرکت دهید تا همه قسمت ها کامل به کرم آغشته شود. لکه و کرم اصلاح را برای 30 دقیقه به حال خود بگذارید و پش از آن با استفاده از یک پارچه سفید خشک، لکه را تمیز کنید. محلول های خانگی به نسبت مساوی از آب و سرکه هم همین کار را انجام می دهند ولی کار با کرم ریش تراشی هم مزایای خود را دارد. در این ترفند نیازی به خیس کردن لکه نیست و رطوبت به داخل الیاف قالی نفوذ نمی کند.

پاک کردن لکه فرش با ضربه!

معمولا وقتی مایعی روی فرش می ریزد اولین کاری که می کنیم اینست که روی محل مورد نظر را با دستمال تمیز می کنیم. برای اینکار بارها و بارها دستمال روی لکه مالش داده می شود تا آب و تری را به خود جذب کند. جالب است بدانید که با این کار مقدار کمی از مایع را می گیرید و بخش زیادی از آن به داخل بافت فرش نفوذ می کند. از بین بردن لکه های رنگی از لا به لای تار و پود قالی خیلی دشوارتر از روی آن است. این بار که با چنین مشکلی روبرو شدید به جای مالیدن پارچه روی فرش اینکار را انجام دهید:

یک حوله تمیز بردارید و با آن روی مایع و لکه ضربه بزنید. به این صورت که حوله را روی محل مورد نظر گذاشته و سریع بردارید. چند بار این ار را انجام دهید تا لکه به طور کامل پاک شود. در مورد شستشوی فرش دستباف بهتر است از یک شرکت قالیشویی کمک بگیرید.

بهترین قالیشویی تهران در محله شما

پاک کردن لکه روی فرش

پاک کردن آدامس از روی فرش با یخ

آدامس جویده شده چسبناک است و اگر روی فرش بیفتد به تارو پود قالی می چسبد. هرگز سعی نکنید با دست و یا هر وسیله دیگری آدامس چسبناک را از روی فرش پاک کنید. با این کار فقط اوضاع خراب تر می شود و قسمت های بیشتری آدامسی خواهد شد. ترفند آدامس یخ زده در این مورد به کار می رود. از چند قطعه یخ برای کندن آدامس استفاده کنید. یخ را روی آدامس گذاشته و کمی صبر کنید. وقتی آدامس کاملا سرد  منجمد شد می توانید آن را راحت از روی فرش جدا کنید. با نوک چاقو یا قیچی آدامس را بردارید. اگر همچنان آدامس به الیاف قالی درگیر شده مقدار کمی از پرزها را برش دهید. البته در اغلب موارد همان یخ برای کندن آدامس کافی است.

پاک کردن لکه فرش : شمع های آب شده

شمع آب شده وقتی روی فرش می چکد به سرعت منجمد می شود. در این وضعیت کندن شمع سخت از روی فرش کار ساده ای نیست. اگر بخواهید با دست شمع ها را لا به لای تار و پود فرش بکنید، اوضاع بدتر می شود. هر چه تلاش می کنید شمع ها بیشتر خرد شده و به داخل بافت قالی وارد می شود. برای تمیز کردن لکه های شمع هم ترفند ساده ای وجود دارد. در این روش بر خلاف مورد قبلی از گرما استفاده کنید! شمع در برابر گرما دوباره به حالت مایع و آب شده بر می گردد.

تکه های بزرگتر را با دست بردارید و برای باقیمانده این کار را انجام دهید: یک حوله سفید را روی محل لک شده قرار دهید. اتو را داغ کرده و روی حوله را اتو کنید. از اتو بخار استفاده نکنید. با قرار دادن اتو روی حوله، گرما به شمع هم منتقل می شود و شمع دوباره نرم و ذوب می شود. باقیمانده شمع نیز به این ترتیب جذب حوله می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

۷ راه برای خشک کردن فرش مرطوب در منزل

تمیز کردن فرش دستبافپاک کردن لکه فرش

تعرفه خدمات قالیشویی هوم سرویز

قیمت قالیشویی
قیمت موکت شویی
قیمت رفوگری فرش

سرویس قالیشویی در تهران

شستشوی فرش های نفیس و گرانقیمت را به قالیشویی های معتبر بسپارید. روش های خانگی شستشو و لکه بری فرش موجب آسیب جدی به تار و پود قالی می شود. انواع فرش ماشینی و دستبافت با دستگاه های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بهترین قالیشویی تهران شستشو داده می شود. ما بهترین مواد شوینده را برای تمیز کردن فرش ها و از بین بردن لکه ها استفاده می کنیم. پس از ثبت سفارش رایگان در اپلیکیشن هوم سرویز، هماهنگی برای بازدید و بردن فرش به قالیشویی انجام می شود. در صورتی که فرش آسیب دیده و نیاز به رفو یا ریشه زنی دارد امکان ترمیم و رفوی فرش توسط متخصصین این حرفه وجود دارد. فرش ها درب منزل تحویل گرفته می شود و در روز و ساعت اعلام شده درب منزل تحویل داده می شود.

جهت جلوگیری از احتمال آلودگی همه فرش ها به همراه کاور نایلونی تحویل داده می شود.

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس قالیشویی از اپلیکیش هوم سرویز استفاده کنید

90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا