لوازم خانگی

بهترین کولر آبی بازار کدام است؟ 5 مدل کولر آبی خوب

با نزدیک شدن به فصل گرما همه در فکر خرید، تعمیر و یا نصب سیستم های سرمایشی منزل خود هستند. یکی از این انتخاب ها کولر آبی است که اتفاقا در خیلی از مناطق ایران به واسطه آب و هوای خشک مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع از کولر اصولا در هوای بیرون ساختمان‌ها تعبیه می‌شوند و هوای گرم محیط بیرون را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با عبور از پوشال‌ها و یا سلولز مرطوب، به هوای خنک و مطبوع  تبدیل می کنند در حقیقت مکانیزم کولرهای آبی بر اساس سرمایش تبخیری می باشد.

در این میان خریداران کولر آبی همیشه با چند سوال اصلی روبرو هستند، کولر آبی چه مارکی بخرم؟ بهترین کولر آبی موجود در بازار کدام است؟ از برندهای متفرقه کولر آبی بخرم یا نه؟ و … در این مطلب در تلاشیم شما را با برندهای معتبر و همچنین بهترین مارک های کولر آبی بازار آشنا کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

قبل از اینکه به معرفی بهترین مارک های کولر آبی و معرفی آنها بپردازیم لازم است که اطلاعات بیشتری در مورد انواع کولر آبی و موضوعات مهم در هنگام خرید داشته باشیم که در این مطلب با هم مروری می کنیم. اگر هم شما از طرفداران کولر گازی هستید که پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید کولر گازی را از دست ندهید.

انواع کولرهای آبی موجود در بازار 

  • کولر آبی پوشالی یا معمولی 
  • کولر سلولزی  
  • کولر آبی پرتابل 
  • کولر آبی رومیزی 
  • کولر آبی پنجره‌ای 
  • کولر آبی صنعتی

کولر آبی پوشالی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین انواع کولر است، این نوع کولر قیمت پایین‌تری نسبت به کولرهای سلولزی دارند. در مجموع کولرهای پوشالی از دو بخش اساسی به نام الکتروپمپ برای انتقال آب به سمت پوشال‌ها و یک الکتروفن برای انتقال هوای مرطوب به سمت کانال‌های کولر تشکیل شده است.

در کولر آبی سلولزی بجای پوشال‌ از پدهای سلولزی مواج استفاده شده است با توجه به آن‌که این سلولزها سطح داخلی را بیشتر احاطه کرده‌اند تماس بین آب و هوای داخلی به دفعات بیشتر و در زمان طولانی‌تر انجام می‌شود و همین امر سبب افزایش کارایی در سیستم جدید طراحی شده سلولزی شده است. 

به طور کلی پدهای سلولزی حجم بیشتری از هوای خنک را به دریچه‌ی خروجی کولر منتقل می‌کند. در این لاین از کولرها و در برخی از مدل‌ها، صفحه‌ی نمایش به منظور کنترل دمای محیط طراحی شده است. می توان گفت با توجه به مزیت های اشاره شده از بین انواع کولرهای آبی، کولرهای آبی سلولزی بهترین نوع کولرهای آبی موجود در بازار هستند.

از برتری‌های مهم پدهای سلولزی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • عمر بالای این پدها
  •  جلوگیری از ورود حشرات موذی
  • کاهش حساسیت

نکات مهم در انتخاب بهترین کولر آبی

تا اینجا با انواع کولر آبی آشنا شدیم ولی صرف این موضوع نمی تواند مشخص کننده بهترین کولر آبی باشد، لذا فاکتورهای مهم دیگری نیز هستند که در انتخاب بهترین کولر آبی نقش موثری را دارا می باشند.

  • ظرفیت کولر آبی:

حتما این واژه بارها به گوش شما خرده است که ظرفیت کولر چقدر است؟ کولر با چه ظرفیتی بخرم؟ ظرفیت کولر یا همان جریان هوا یا باددهی نشان دهنده آن است که جریان هوایی که کولر تولید می کند برابر با چند فوت مکعب در دقیقه می باشد.

ظرفیت کولر آبی تاثیر زیادی در میزان اثربخشی کولر در محیط خواهد داشت. چرا که می بایست با متراژ و مساحت محیط همخوانی داشته باشد، شما در صورتیکه بهترین مارک کولر آبی را هم بخرید ولی با مساحت منزل شما همخوانی نداشته باشد عملا تاثیر لازم را نخواهد داشت. به طور مثال کولرآبی 2800 برای محل یا مکانی با مساحت 50 تا 60 متر مناسب می باشد. ظرفیت کولر آبی ارتباط مستقیم با ابعاد و قدرت کولر آبی دارد. کولرهای آبی در ظرفیت های مختلف نظیر 2300، 2800، 3500، 4900، 7000 در بازار موجود هستند.

  • مصرف انرژی کولر آبی

مصرف انرژی در زندگی امروزی بحث داغ محافل مختلف است. ضمن اینکه این موضوع با نگاه به آینده و پدیده داغ شدن زمین موضوع مهمی محسوب می شود، در کاهش هزینه آب و برق مصرفی کولر آبی شما نیز ارتباط مستقیم دارد. برای انتخاب بهترین مارک کولر آبی حتما به برچسب انرژی کولر آبی توجه کنید، هر چه درجه برچسب به گرید A نزدیک تر باشد، کولر آبی بهتری از نظر مصرف انرژی خواهد بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟
  • خدمات پس از فروش و گارانتی کولر آبی

فاکتور مهم در خرید لوازم خانگی موضوع گارانتی و خدمات پس از فروش است، چرا که احتمال خرابی در این لوازم عمدتا بالاست. برای اینکه در آینده و برای رفع خرابی کولر دچار مشکل و سردرگمی نشوید حتما هنگام خرید به مارک کولر آبی، سابقه آن، نوع و شکل ارایه خدمات دقت نمایید. بهترین مارک های کولر آبی دارای خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر می باشند.

  • قطعات کولر آبی

کولر آبی از اجزای محتلفی تشکیل شده است، قطعات الکتریکی، مکانیکی و قطعات ثابت کولر آبی. این اجزا و قطعات نقش مهم و موثری در انتخاب بهترین مارک کولر آبی خواهند داشت.

قطعات الکتریکی کولر شامل: موتور کولر(دینام)، پمپ آب کولر، جعبه تقسیم برق کولر

قطعات مکانیکی کولر شامل: شناور، پولی، تسمه کولر، پروانه کولر

قطعات ثابت کولر شامل: بدنه کولر آبی، دریچه های کولر، پوشال، شیر تخلیه، شبکه آبرسانی کولر

در هنگام خرید بهترین کولر آبی حتما قطعات و اجزای مختلف کولر و جنس آنها را بررسی کنید که قطعات مرغوب و باکیفیت استفاده شود.

بهترین مارک های کولر آبی موجود در بازار ایران

با توجه به مطالب گفته شده و همچنین نیازمندی‌های احساس شده در بازار، شرکت‌ها و مجموعه‌های تولیدی، سعی در تولید محصول مطابق سلیقه و خواست مشتری را دارند. در ادامه برخی از انواع برندهای برتر و بهترین مارک های کولر آبی نظیر انرژی، آبسال، برفاب، سپهر الکتریک، لورچ و ارج را بررسی و ویژگی‌های مهم آن‌ها عنوان می‌شود. قطعا انتخاب کولر بر اساس فاکتورهای بالا و انتخاب از بین برندهای معتبر زیر می تواند شما را به انتخاب بهترین کولر آبی نزدیکتر کند. حواسمان باشد انتخاب بهترین کولر آبی نسبی است و ممکن است بهترین انتخاب برای محیط منزل شما با شخص دیگری در شهری دیگر کاملا متفاوت باشد.

کولر آبی انرژی 

یکی از برندهای برتر کولرهای آبی، انرژی است. این برند در ابتدا کار خود را با تولید سیستم‌های گرمایشی آغاز نمود و رفته رفته به بازار سیستم های سرمایشی وارد شد.

این کولرهای آبی تماما دارای تجهیزات سلولزی بوده و به‌طور عمده در صنعت استفاده می‌شوند به همین سبب به قابلیت استفاده و بهره‌برداری در شرایط سخت معروف هستند.

با در نظر گرفتن پیش‌فرض صنعتی بودن این برند، برای مصارف خانگی در رنج قیمت‌های بالا به حساب می‌آید. حجم این کولرها در حدود 3500 تا 7500 معمولا طراحی و ارائه می‌شود.

این کمپانی با بهره‌مندی از اجزا و متریال اصلی در ساخت این تجهیزات توانست جایگاه مناسب را در بازار بین رقبا به‌دست آورد و جز بهترین‌های این صنعت به حساب بیاید. کارخانه این محصول در قم می‌باشد.

کولر آبی انرژی 
بهترین کولر آبی

 کولر آبی برفاب

شركت برفاب در سال 1369 پا در عرصه صنعت گذاشت و در سال 1370 تولید و عرضه‌‌ی اولین محصول خود، کولر آبی را آغاز نمود. این شرکت با بیش از 26 سال سابقه از پیشگامان تولید این محصول است که به دلیل کیفیت محصولات و با رعایت استانداردهای جهانی به بازارهای صادراتی راه یافته است. این محصول به‌عنوان یک برند خوش‌نام ایرانی جایگاه خود را تثبیت کرده است.

شرکت برفاب 6 سال پیاپی از طرف سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تشویق شد و تندیس طلایی این سازمان را دریافت کرد. بهره‌مندی از تکونولوژی‌های مدرن روز دنیا همچنین رعایت استانداردهای ملی در طراحی و ساخت کولر برفاب باعث شده تجهیزاتی با قدرت خنک‌کنندگی بسیار بالا و در عین حال کم مصرف ارائه نماید.

از مدل‌های تولید شده این شرکت می‌توان به انواع پشت بامی، مینی، خروجی از بالا، رومیزی و پرتابل ایستاده اشاره نمود. تمامی مدل‌های ارائه شده در ظرفیت هوادهی‌های متنوع موجود می‌باشند که می‌تواند برای محیط‌هایی با متراژ متفاوت مورد استفاده قرار داده شود.

کولرهای آبی برفاب عموما از جنس بدنه با ورق گالوانیزه و پوشش رنگ پودری با‌دوام، تهیه شده است که در برابر بارندگی و همچنین نور خورشید مقاومت بالایی را دارا می‌باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

این محصول از طول عمر بالایی برخوردار است و در لیست بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین کولرهای آبی محسوب می‌شوند. شرکت برفاب کولرهای آبی تولیدی را همراه با 12 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های فعال سراسر کشور عرضه می‌نماید.

 به‌منظور توسعه مستمرِ دامنه توليدات و پاسخ‌گويی به درخواست‌های صادراتی، برفاب توجه خود را به شناخت خواسته‌های مصرف‌کنندگانِ بازارهای مختلف، آموزش نیروهای انسانی، افزايش كيفيت محصولات، كاهش قيمت تمام‌شده، توسعه فعالیت‌های مهندسی و توسعه رویکرد مديريت كيفيت فراگير معطوف كرده‌ است.

برفاب با بیش از 1000 نفر نيروي كار مستقیم، بزرگ‌ترين واحد تولیدی خصوصی استان چهارمحال و بختياري است.

کولر آبی برفاب
کولر آبی برفاب

کولر آبی آبسال  

شرکت آبسال در سال 1335 و تحت نام شرکت سهامی لعاب ایران تاسیس شد. این شرکت در سال 1348 با فناوری برگرفته شده از شرکت مک گردادیوسن آمریکا به تولید چندین هزار دستگاه کولر آبی اقدام نمود و به این ترتیب وارد صنعت ساخت کولرهای آبی در ایران شد.

بی‌شک یکی از بهترین کولرهای آبی در بازار فعلی ایران آبسال است این شرکت با توجه به سطح بالای کیفیت توانست سهم قابل توجهی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد.

استفاده از الکتروموتور‌های قدرتمند در ساخت کولر آبی آبسال باعث شده است، کمترین میزان مصرف انرژی بیشترین بازدهی ایجاد شود.

گروه تولیدی آبسال از ورق گالوانیزه محکم با پوشش رنگ پودری در ساخت اتاقک کولر بهره می‌برد، که همین امر سبب مقاومت در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی این محصول در زیر نور آفتاب و هوای آزاد می‌شود. لازم به‌ذکر است در حال حاضر این شرکت در کارخانه تهران و ساوه با تعداد حدودی 800 پرسنل در حال فعالیت می‌باشند.

کولر آبی آبسال 
کولر آبی آبسال

 کولر آبی سپهرالکتریک  

کولرهای آبی هوا را از طریق تبخیر آب خنک می‌کند. فناوری خنک‌کنندگی تبخیری با سیستم‌های تهویه مطبوع رایج که از چرخه یخچالی یا چرخه تبخیر تراکم برای خنک کردن استفاده می‌کنند تفاوت دارد.

در فرآیند طراحی کولر آبی سپهر الکتریک به سبب تغییر فاز آب مایع به بخار آب، دمای هوای خشک به شدت افت می‌کند، که از این طریق با انرژی بسیار کمتری نسبت به چرخه‌های یخچالی هوا را خنک می‌کند.

این نوع از کولرهای آبی از فن‌های سانتریفیوژ برای به حداقل رساندن سر و صدا و لرزش استفاده می‌کند. یکی دیگر از عواملی که به کاهش نویز کمک می‌کند این است که محفظه یاتاقان به صورت سه فک تک محور طراحی شده است که منجر به تعادل و کاهش لرزش و نویز در این محصول و همچنین باد دهی بسیار بالا می‌شود.

پوشش رنگ کولر آبی سپهر الکتریک از الکترواستاتیک مقاوم در برابر اشعه UV است که باعث افزایش ماندگاری این کولرها شده است.

در مدل‌های جدید این محصول، از پد سلولزی به جای پوشال استفاده شده است که سبب بهبود راندمان خنک‌کنندگی کولر شده است.

این نوع کولر آبی برای شرایط آب و هوایی گرم با رطوبت کم یا خشک بسیار مناسب است و نسبت به سایر انواع کولرها از راندمان خنک‌کنندگی خوبی برخوردار است.

در شرایط آب و هوایی بسیار خشک داشتن کولر آبی یک مزیت محسوب می‌شود که ضمن افزودن رطوبت هوای محیط، موجبات آسایش افراد داخل ساختمان نیز می‌شود.

کارخانه‌ی تولید کننده‌ی این محصول در قزوین شهرک صنعتی البرز مشغول به فعالیت است.

 کولر آبی سپهرالکتریک 
کولر آبی سپهرالکتریک

کولر آبی لورچ 

کولرهای آبی لورچ جزو بهترین برندهای کولر در ایران هستند. لورچ برندی قدیمی و معتبر است.

کارخانه لورچ در زمینه ساخت و طراحی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی فعالیت گسترده‌ای دارد. این شرکت سالانه میلیون‌ها دستگاه را تولید و روانه بازار رقابت می‌کند.

بهره‌مندی از ماشین‌آلات پیشرفته و نیروی کار متخصص باعث شد در همان سال‌های ابتدایی درصد قابل توجهی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد.

یکی از پرفروش‌ترین محصولات تولیدی لورچ کولر آبی می‌باشد که با توجه به سطح کیفیت بسیار بالا توانسته در لیست بهترین کولرهای آبی در بازار ایران قرار گیرد. 

از جمله مدل‌های تولید شده توسط این شرکت می‌توان به مدل پشت‌بامی، پرتابل و سلولزی اشاره کرد. هر کدام از مدل‌های نام برده شده، ظرفیت هوادهی متفاوتی را دارا هستند. جنس بدنه‌ی کولر لورچ از ورق گالوانیزه مقاوم و محکم بوده است که این ویژگی سبب افزایش طول عمر دستگاه می گردد.

کولر آبی لورچ به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که با کمترین میزان مصرف انرژی بیشترین بازدهی را داشته و در مدت زمان کوتاهی دمای اتاق را به دمای آرامش می‌رساند.

شرکت لورچ کولرهای تولیدی خود را همراه با 12 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های فعال سراسر کشور ارائه می‌نماید. کارخانه لورچ در سال 1356 هجری شمسی در شهر اصفهان تاسیس و به بهره‌برداری رسید.

کولر آبی لورچ 
کولر آبی لورچ

نکات مهم پس از خرید بهترین کولر آبی

حواستان باشد کار شما با خرید بهترین کولر آبی به اتمام نرسیده است، پس از خرید کولر در انتخاب محل نصب کولر آبی حساس باشید چرا که تاثیر زیادی در میزان خنکی و همچنین طول عمر کولر آبی شما خواهد داشت، چنانچه قصد نصب کولر آبی در پشت بام را دارید حتما تلاش کنید در محلی کولر نصب شود که زیر نور مستقیم خورشید کمتر قرار گیرد، در صورتیکه این امکان برای شما وجود ندارد حتما نصب سایبان برای کولر را فراموش نکنید. نکته پایانی حتما نصب کولر را به نصاب کولر آبی حرفه ای بسپرید چرا که نصب نادرست کولر می تواند همه زحمات شما و هزینه ای که بابت خرید بهترین کولر آبی پرداخت کرده اید را از بین ببرد.

چنانچه برای خرید کولر گازی نیز به دنبال بهترین برند کولر هستید، پیشنهاد می کنیم محتواهای مجله هوم سرویز را از دست ندهید، اگر قصد خرید کولر گازی دارید و تفاوت کولرگازی جنرال و اجنرال را نمی دانید، حتما یه سری به مجله هوم سرویز بزنید.

خدمات کولر آبی با هوم سرویز

سرویس کولر آبی یک کار تخصصی می‌باشد، برای بررسی تمامی بخش‌ها و عیب‌یابی احتمالی می توانید از همیاران متخصص هوم سرویز استفاده کنید. در نظر داشته باشید، هزینه‌ای که برای سرویس کولر می پردازید خیلی کمتر از قیمت تعمیرات و تعویض قطعات کولر آبی است. قبل از اینکه دستگاه دچار مشکل و خرابی شود نسبت به سرویس و رسیدگی به کولر، اقدام کنید. برای این منظور می‌توانید با هوم‌ سرویز تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین در زمان ممکن نسبت به ارایه مشاوره تلفنی و مراجعه حضوری اقدام کرده و درخواست شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا