بنایی و دکوراسیون

تفاوت رنگ طوسی و خاکستری و نوک مدادی و فیلی در چیست؟

خیلی اوقات زمانی که تصمیم به رنگ‌آمیزی خانه خود می‌گیریم، بحث تفاوت رنگ‌ها برایمان مطرح می‌شود و خیلی از ما دوست داریم بدانیم که تفاوت رنگ خاکستری و طوسی و نوک مدادی و فیلی در چیست؟ جالب است بدانید که خیلی از افراد این رنگ‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند و نمی‌توانند درست تشخیص دهند که تفاوت رنگ خاکستری و طوسی چیست و رنگ‌های دیگری مانند نوک مدادی و فیلی چه فرقی با این رنگ‌ها می‌کنند.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که تفاوت رنگ خاکستری و طوسی و نوک مدادی و فیلی در چیست؟ و بگوییم که چطور می‌توانید این رنگ‌ها را از هم تشخیص دهید و تمایز درستی بین آنها قائل شوید.

البته اگر تصمیم به رنگ‌آمیزی منزل خودتان گرفته باشید، می‌توانید با یک نقاش خوب ساختمان در این‌ خصوص مشورت کنید تا بتواند بهترین رنگ را برایتان پیشنهاد بدهد یا اگر می‌خواهید کار رنگ‌آمیزی درب حیاط را انجام دهید و نمی‌توانید رنگ مناسبی را برای آن انتخاب کنید، می‌توانید از نقاش‌هایی که متخصص این کار هستند مشاوره بگیرید.

اما در این مقاله به شما می‌گوییم که تفاوت اصلی رنگ های طیف خاکستری و طوسی در چیست و هرکدام چه استفاده‌ای دارند تا بتوانید باتوجه‌به مواردی که به شما می‌گوییم، این رنگ‌ها را درست تشخیص دهید و همچنین بتوانید بین آنها بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

تفاوت رنگ خاکستری و طوسی
تفاوت رنگ طوسی با سایر رنگ‌ها

تفاوت رنگ خاکستری و طوسی نوک مدادی و فیلی در چیست؟

اگر بخواهیم به‌صورت کلی تفاوت این رنگ‌ها را با هم بررسی کنیم، باید بگوییم که این رنگ‌ها همگی جزو یک طیف رنگی هستند؛ اما تفاوت اصلی این رنگ‌ها در این است که میزان شدت هرکدام با دیگری متفاوت است و این موضوع تفاوت اصلی آنها را ایجاد کرده است.

تفاوت شدت این رنگ‌ها به‌خاطر ترکیبی است که در آنها وجود دارد، مثلاً در رنگ خاکستری که یک رنگ خنثی محسوب می‌شود، رنگ‌های دیگر وجود ندارند و ترکیبی از رنگ سیاه‌ و سفید، خاکستری را به وجود آورده است. اما رنگ طوسی ترکیبی از رنگ‌های دیگر را نیز در خود دارد و این موضوع باعث شده است که رنگ طوسی با با رنگ خاکستری تفاوت داشته باشد.

رنگ طوسی معمولاً به‌خاطر ترکیب رنگ سفید و آبی ایجاد می‌شود. حالا هرچقدر مقدار بیشتری از رنگ آبی در رنگ سفید ریخته شود، به همان اندازه نیز رنگ طوسی تیره‌تر خواهد بود.

زمانی که شما رنگ مشکی و سفید را با هم ترکیب کنید، به رنگ خاکستری می‌رسید و این موضوع را اکثر نقاشان خوب ساختمان به‌خوبی می‌دانند.

تفاوت رنگ خاکستری و نوک مدادی در چیست؟

جالب است بدانید که رنگ خاکستری و نوک مدادی تفاوت زیادی با هم ندارند و هر دوی آنها از ترکیب رنگی سیاه‌ و سفید ایجاد شده‌اند، اما رنگ نوک مدادی تناژ تیره‌تری از خاکستری را در خود دارد که این موضوع باعث شده است که رنگ متفاوتی از خاکستری ایجاد شود که در دنیای مد و دکوراسیون داخلی، رنگی زیبا محسوب می‌شود.

به همین خاطر است که از رنگ نوک مدادی در صنایع مختلف مخصوصاً خودروسازی و دکوراسیون، بسیار زیاد استفاده می‌شود و جزو رنگ‌های محبوب است.

تفاوت رنگ طوسی و نوک مدادی
تفاوت رنگ طوسی و نوک مدادی

تفاوت رنگ طوسی و خاکستری و نوک مدادی و فیلی در چیست؟

اگر بخواهیم این رنگ‌ها را به هم مرتبط کنیم، می‌توانیم بگوییم که رنگ نوک مدادی نسخه تیره‌تری از خاکستری است و رنگ فیلی نیز نسخه روشن‌تر طوسی است. به‌نوعی می‌توان گفت که این رنگ‌ها با یکدیگر، هم خانواده هستند و همگی از یک تُناژ رنگی به وجود آمده‌اند.

اما اینکه کدام یک از آنها را برای یک نقاشی حرفه ای ساختمان یا نقاشی درب حیاط انتخاب کنید، کاملاً به سلیقه خودتان بستگی دارد و اینکه کجا می‌خواهید از رنگ موردنظر استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟
محبوبیت رنگ طوسی
دلیل محبوبیت رنگ طوسی

چرا رنگ طوسی محبوب زیادی دارد؟

احتمالاً در صنایع مختلف و مخصوصاً در دکوراسیون و لباس‌ها، دیده‌اید که رنگ طوسی استفاده خیلی زیادی دارد و به رنگی پرکاربرد تبدیل شده است. این موضوع به‌خاطر این است که رنگ طوسی به‌تنهایی یک رنگ خنثی و سرد است و هیچ احساسی را در ما ایجاد نمی‌کند.

اما از این رنگ می‌توان به‌راحتی به‌عنوان رنگ مکمل استفاده کرد و آن را با رنگ‌های دیگر هماهنگ کرد تا بتوانید یک ترکیب رنگی زیبا و شیک را ایجاد کنید و حالتی رسمی و جذاب به دکور خانه یا لباس خودتان ببخشید.

همین هماهنگ‌ شدن راحت رنگ طوسی با رنگ‌های دیگر، باعث شده است که به یکی از رنگ‌های بسیار پرطرفدار در صنایع مختلف تبدیل شود و بتواند جای رنگ‌های مشکی و سفید را در این صنایع بگیرد.

رنگ‌های مکمل طوسی
رنگ‌های مکمل طوسی

بهترین رنگ‌های مکمل رنگ طوسی چه هستند؟

اگر بخواهید رنگ‌آمیزی خانه خودتان را انجام دهید، احتمالاً دوست دارید که به روش مدرن خانه و اتاق‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و دوست ندارید که با استفاده از رنگ طوسی، یک فضای سرد و خنثی در خانه خودتان ایجاد کنید.

به همین خاطر بهتر است که از رنگ‌های مکملی نیز استفاده کنید تا بتوانید فضایی جذاب و زیبا را در دکوراسیون خانه خودتان ایجاد کنید. از جمله رنگ‌هایی که بیشترین هماهنگی را با رنگ طوسی دارند و کمک می‌کنند که خانه شما جلوه‌ای بسیار زیبا پیدا کند، می‌توان به رنگ زرد، صورتی و سفید اشاره کرد.

شما می‌توانید با ترکیب مناسبی از این رنگ‌ها و البته با استفاده از طیف‌های مختلف رنگ طوسی به همراه رنگ صورتی، زرد و سفید، یک ترکیب فوق‌العاده و رؤیایی را در اتاق‌های خانه خودتان ایجاد کنید و از دیدن چنین ترکیبی لذت ببرید. استفاده از رنگ های طیف خاکستری و طوسی در رنگ آمیزی دیوارهای پارکینگ و راه پله ها فوق العاده کابردی است.

ترکیب طوسی و زرد
ترکیب طوسی و زرد

نحوه ایجاد رنگ طوسی یا فیلی چگونه است؟

تا به اینجا گفتیم که تفاوت رنگ طوسی و خاکستری و نوک مدادی و فیلی در چیست؟ و با هم تفاوت اصلی این رنگ‌ها را با یکدیگر بررسی کردیم. حالا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چطور می‌توانید رنگ طوسی یا فیلی را ایجاد کنید و اقدام به رنگ‌آمیزی خانه خودتان نمایید.

باید بدانید که برای ایجاد رنگ طوسی یا فیلی، شما نیاز به رنگ بیس سفید و رنگ‌های ترکیبی مشکی و آبی خواهید داشت. برای 1 کیلو رنگ پلاستیک سفید، نیاز است که چند قطره رنگ مشکی را به آن اضافه کنید و سپس چند قطره آبی را نیز به آن اضافه کنید. البته سعی کنید رنگ آبی نسبت به مشکی کمتر باشد.

سپس رنگ‌ها را کامل با هم ترکیب کنید تا رنگ نهایی به دست بیاید. در نهایت شما رنگ طوسی روشن را خواهید داشت که مشابه فیلی خواهد بود، اگر می‌خواهید رنگ تیره‌تر یا روشن‌تر شود، می‌توانید مقدار رنگ مشکی و آبی را کم‌ و زیاد کنید و در نهایت ترکیبی که می‌خواهید را به دست بیاورید.

استفاده از طوسی و خاکستری در دکوراسیون داخلی
استفاده از طوسی و خاکستری در دکوراسیون داخلی

نحوه ایجاد رنگ خاکستری یا نوک مدادی چگونه است؟

گاهی اوقات ممکن است شما بخواهید برای برخی از بخش‌ها مانند دیوار راه‌پله که در معرض آلودگی هستند، رنگ‌های تیره‌تری مانند خاکستری یا نوک مدادی را انتخاب کنید و اقدام به رنگ‌آمیزی این بخش‌ها کنید.

برای ساخت رنگ خاکستری یا نوک مدادی، شما نیاز به رنگ پایه سفید و رنگ ترکیبی مشکی خواهید داشت. برای انجام این کار نیاز است که چند قطره رنگ مشکی را در یک کیلو رنگ سفید بریزید و سپس آنها را کاملاً با هم ترکیب کنید تا بتوانید در نهایت به رنگ خاکستری روشن برسید. هرچه این رنگ را تیره‌تر کنید به نوک مدادی نزدیک‌تر خواهید شد و با توجه‌ به میزان رنگ مشکی و سفید، می‌توانید ترکیب را انجام دهید و در نهایت رنگ دلخواه خودتان را ایجاد کنید.

استفاده از طیف رنگ طوسی در نقاشی ساختمان

در گذشته مرسوم بود که برای کل ساختمان از یک رنگ خاص مانند سفید استفاده می‌شد و به‌این‌ترتیب کار نقاشی بسیار راحت بود. اما در سبک‌های جدید نقاشی ساختمان، موضوع متفاوت است و معمولاً از ترکیب طیف‌های رنگی مختلف استفاده می‌شود تا ساختمان و منزل جلوه بهتری داشته باشند و برجسته‌تر شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

شما می‌توانید از رنگ طوسی و طیف‌های آن در رنگ‌آمیزی خانه خودتان استفاده کنید تا به‌این‌ترتیب بتوانید یک ترکیب رنگی فوق‌العاده و چشم‌نواز را ایجاد کنید. در ادامه طیف‌های رنگی طوسی را به شما می‌گوییم تا بیشتر با آنها آشنا شوید:

  • رنگ طوسی: این رنگ همان رنگ طوسی اصلی است که در طبیعت نیز وجود دارد و از ترکیب رنگ مشکی و آبی و سفید به وجود آمده است.
  • رنگ طوسی نقره‌ای: این رنگ همان طوسی است با این تفاوت که روشن‌تر بوده و می‌تواند برای محیط‌های تیره استفاده شود.
  • رنگ طوسی سربی: این رنگ نیز همان طوسی است با این تفاوت که رنگ آبی آن قابل‌مشاهده‌تر است و ترکیب جالبی را ایجاد کرده است.
  • رنگ طوسی مایل به بنفش: برای مکان‌هایی مانند اتاق‌خواب که نیاز به یک رنگ آرامش‌بخش است، از ترکیب رنگی طوسی با کمی رنگ بنفش استفاده می‌شود که این رنگ زیبا و جذاب را ایجاد خواهد کرد.
  • رنگ دودی: وقتی میزان رنگ مشکی به‌کاررفته در طوسی و خاکستری زیاد شود، رنگ دودی به وجود می‌آید که تیره‌تر است و می‌توانید برای مکان‌های خاصی مورداستفاده قرار بگیرد.
  • رنگ لجنی تیره: همان‌طور که گفتیم رنگ طوسی با رنگ‌های دیگر به‌راحتی ترکیب می‌شود و به همین خاطر ترکیب آن با رنگ سبز لجنی، رنگ لجنی تیره را ایجاد می‌کند که برای برخی از مکان‌ها کاربردهای زیادی دارد.

ترکیب طوسی با بنفش
ترکیب طوسی با بنفش

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله گفتیم که تفاوت رنگ خاکستری و طوسی و نوک مدادی و فیلی در چیست؟ و بررسی کردیم که این رنگ‌ها با هم چه فرقی می‌کنند تا بتوانید تشخیص دهید که هرکدام از این رنگ‌ها برای چه جاهایی مناسب‌تر هستند و چطور می‌توانید به بهترین شکل از آنها در نقاشی ساختمان استفاده کنید.

همچنین با هم نحوه ساخت این رنگ‌ها را بررسی کردیم و گفتیم که بهترین مکمل‌ها برای آنها چه هستند و در آخر نیز طیف‌های رنگی طوسی را بررسی کردیم تا بتوانید با استفاده از آنها، رنگ‌آمیزی بهتری را در خانه خودتان انجام دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید بدانید تفاوت رنگ طوسی و خاکستری و نوک مدادی و فیلی در چیست و به‌خوبی بین این رنگ‌ها تمایز قائل شوید. برای مطالعه سایر مطالب مانند تفاوت رنگ روغن با پلاستیک و سبک دکوراسیون کاستال و مطالب دیگر، می‌توانید به وبلاگ هوم سرویز و همچنین اینستاگرام هوم سرویز و یا آپارات هوم سرویز مراجعه کنید.
برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از اجرای بلکا و ساخت کمد گرفته تا مبلشویی و خدمات مجالس آماده ارائه خدمات به شما است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا