نظافت و پذیرایی

پاک‌ کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان

یکی از مشکلاتی که ممکن است در ساختمان‌های اداری و مسکونی ایجاد شود، این است که به‌ خاطر روغن‌ریزی یک خودرو، در کف پارکینگ، لکه‌های روغن بریزد و این موضوع باعث ناراحتی تمام ساکنین ساختمان شود.

لکه روغن معمولاً به‌راحتی پاک نمی‌شود و باید اقدامات خاصی را برای پاک‌ کردن آن انجام دهید یا از روش‌های مختلف استفاده کنید تا یکی از این روش‌ها کمک کند که لکه را به‌صورت کامل از بین ببرید.

اگر لکه روغن روی کف پارکینگ یا راه‌پله‌ها وجود داشته باشد، راحت‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که تمیز کردن آنها را به یک فرد متخصص بسپارید و با پرداخت هزینه نظافت راه‌ پله ، از چنین اشخاصی کمک بگیرید تا با ترفندهایی که می‌دانند به‌راحتی لکه را از بین برده و پارکینگ یا راه‌پله‌ها را مثل روز اول تمیز کنند.

اما اگر مقدار لکه خیلی زیاد نیست و خودتان می‌توانید کار تمیز کردن آن را انجام دهید، می‌توانید از ترفندهایی که برای پاک‌کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان یا راه‌پله‌ها وجود دارد استفاده کنید.

در این مقاله می‌خواهیم به شما بهترین روش پاک کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان را آموزش دهیم و بگوییم که از چه ترفندهایی می‌توانید استفاده کنید تا به‌راحتی لکه‌های روغن یا لکه‌های مشابه را پاک‌کرده و از شر آنها خلاص شوید تا ساختمانی تمیز و دوست‌داشتنی داشته باشید.

اگر در ساختمان شما لکه‌های روغن وجود دارد یا خودروی شما روغن‌ریزی داشته و باعث کثیف شدن کف پارکینگ شما شده است، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا روش‌های مناسب و حرفه‌ای برای پاک کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان را به شما آموزش دهیم.

پاک کردن لکه روغن از پارکینگ
پاک کردن لکه روغن از پارکینگ

پاک کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان

اگر تابه‌حال برای پاک کردن لکه روغن اقدام کرده باشید، خوب می‌دانید که این کار، یکی از سخت‌ترین بخش‌های نظافت ساختمان است و به‌راحتی قابل‌ انجام نیست؛ شاید برای شما هم پیش آمده که برای این موضوع از خدمات شرکت های نظافتی استفاده کردید و به دنبال بهترین شرکت نظافتی خواهید بود، زیرا لکه روغن معمولاً در برابر آب مقاوم است و با شستشوی معمولی نمی‌توانید آن را از سطح موردنظر جدا کنید و باید کارهای دیگری انجام دهید تا لکه روغن از کف پارکینگ پاک شود.

به همین خاطر در ادامه این مقاله به شما روش‌های مختلفی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از آنها، به‌راحتی کار پاک کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان را انجام دهید و دغدغه‌ای برای تمیز کردن این لکه‌ها نداشته باشید.

البته ما چند روش را که کاملاً کاربردی هستند به شما می‌گوییم و بهتر است روش‌های مختلف را تست کنید تا با استفاده از روشی که بیشترین تأثیر را دارد بتوانید این لکه‌ها را به‌صورت کامل از بین ببرید. البته در نظر داشته باشید دلیل اصلی ریختن روغن ماشین روی کف پارکینگ به خاطر نقص مکانیکی ماشین و یا سفت نکردن پیچ مخزن روغن ماشین هنگام تعویض روغن ماشین می باشد. بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز دردسرهای روغن ریزی ماشین روی کف پارکینگ پیشگیری های لازم را انجام دهید.

1- استفاده از آب و صابون برای پاک کردن روغن کف پارکینگ:

اگر لکه روغن تازه است و هنوز به آسفالت یا سیمان کف پارکینگ نفوذ نکرده است، بهترین روش این است که مقداری آب و صابون را روی آن بریزید و با روغن مخلوط کنید تا از نفوذ آن به داخل زمین جلوگیری کند.

سپس می‌توانید به‌راحتی با استفاده از یک دستمال‌ پارچه‌ای، روغن را از روی زمین جمع کرده و اثرات آن را از بین ببرید. البته ممکن است با این روش نتوانید کاملاً لکه را پاک کنید که در این صورت می‌توانید از روش‌های بعدی نیز کمک بگیرید.

استفاده از آب و صابون برای پاک کردن لکه روغن
استفاده از آب و صابون برای پاک کردن لکه روغن

2- استفاده از جوش‌ شیرین:

روش دیگری که برای پاک‌ کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان وجود دارد، استفاده از جوش‌شیرین است. جوش شیرین یکی از بهترین شوینده‌های طبیعی برای نظافت انواع لکه‌ها است. برای استفاده از این روش، می‌توانید جوش‌ شیرین را روی لکه‌های روغن بریزید و سپس با استفاده از یک برس سیمی، آن را به‌خوبی پخش کنید تا تمامی سطح روغن را پوشش دهد.

در مرحله بعدی بگذارید که حدود نیم ساعت تا یک ساعت جوش‌شیرین روی روغن باقی بماند و سپس آن را آبکشی نمایید. با این روش، می‌توانید به‌راحتی لکه‌های تازه را پاک کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت راه پله و مشاعات هم ارائه میده؟

البته لازم است بدانید که این روش نیز برای لکه‌های روغن تازه کاربرد دارد و اگر لکه روغن قدیمی باشد، شاید این روش برایتان کاربردی نباشد.

استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن لکه روغن
استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن لکه روغن

3- استفاده از نوشابه:

نوشابه یک نوشیدنی گازدار است که در کنار طعم خیلی خوبی که دارد، برای رفع لکه‌ها های روغن پارکینگ نیز کاربردی است و می‌توانید از آن برای پاک کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان استفاده کنید.

این روش برای لکه‌های قدیمی نیز کاملاً جوابگو است و می‌تواند تمام لکه‌های روغن را پاک کند. برای استفاده از آن نیاز است که ابتدا با روش‌های قبلی لکه‌های موجود روی زمین را به‌صورت کامل پاک کنید و سپس نوشابه را روی قسمتی که روغن به زمین نفوذ کرده بریزید و بگذارید حدود یک شبانه‌روز باقی بماند.

در مرحله بعدی می‌توانید با استفاده از یک‌ پارچه به‌راحتی لکه را پاک‌ کرده و آن را از بین ببرید. اگر در مرحله اول لکه پاک نشد می‌توانید چند بار این روش را تست کنید یا از روش‌های دیگری که می‌گوییم استفاده کنید.

استفاده از نوشابه برای پاک کردن لکه روغن از کف پارکینگ
استفاده از نوشابه برای پاک کردن لکه روغن از کف پارکینگ

4- استفاده از بخارشو:

بخارشو به این روش کار می‌کند که بخار گرم را به لکه وارد کرده و کمک می‌کند که تمیز کردن لکه‌ها بسیار راحت‌تر شود. به همین خاطر می‌توانید برای پاک کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان نیز از این روش استفاده کنید.

برای این کار کافی است که بخارشو را روی لکه موردنظر گرفته و کمی صبر کنید تا روغن از حالت جامد به مایع تبدیل شود و سپس با استفاده از یک دستمال می‌توانید لکه‌ها را به‌صورت کامل پاک‌ کرده و محل موردنظر را تمیز کنید.

این روش نیز بسیار راحت و بی‌دردسر است و اگر بخارشو داشته باشید می‌توانید از آن برای تمیز کردن لکه روغن روی زمین استفاده کنید. چنانچه بخارشو شما خراب شده نگران نباشید می توانید از خدمات تعمیر بخارشو هوم سرویز استفاده کنید.

استفاده از دستگاه بخارشو برای پاک کردن لکه روغن
استفاده از دستگاه بخارشو برای پاک کردن لکه روغن

5- استفاده از پودر لباسشویی یا تاید:

پودر لباسشویی، یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان است که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از این روش نیز می‌توانید راحتی عمل کنید.

کافی است که مقدار مناسبی از پودر لباسشویی را روی لکه روغن بریزید و با استفاده از مقدار مناسبی آب و فرچه به‌خوبی بکشید تا بتواند روی روغن را پوشش دهد. در مرحله بعدی نیاز است که حدود نیم ساعت صبر کنید تا پودر لباسشویی کار خود را انجام دهد و سپس آبکشی کرده و لکه را کاملاً تمیز کنید.

استفاده از پودر لباسشویی برای تمیز کردن روغن از روی زمین
استفاده از پودر لباسشویی برای تمیز کردن روغن از روی زمین

6- استفاده از جوهر نمک:

آخرین گزینه برای پاک‌کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ، استفاده از جوهر نمک است. اگر هیچ‌کدام از روش‌های قبلی برایتان جوابگو نبود و نتوانستید با استفاده از آنها لکه را از بین ببرید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

برای این کار نیاز است که با استفاده از جوهر نمک، یک محلول مناسب درست کنید و سپس آن را روی لکه روغن بریزید و یک دقیقه صبر کنید تا به عمق روغن نفوذ کند. در مرحله بعدی با استفاده از فشار آب، لکه را به‌صورت کامل شسته و از بین ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت راه پله و مشاعات هم ارائه میده؟

البته حواستان باشد که برای این کار حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنید تا جوهر نمک به شما آسیبی نرساند و باعث ایجاد مشکل در تنفس یا مشکلات پوستی‌ نشود. جوهر نمک قابلیت اسیدی دارد بنابراین حواستان باشد به سنگ کف پارکینگ شما آسیبی وارد نشود.

پاک کردن لکه روغن از کف پارکینگ
پاک کردن لکه روغن از کف پارکینگ

پاک کردن روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان

در این مقاله در مورد پاک کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان صحبت کردیم و گفتم که چطور می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلفی که گفتیم، به‌راحتی هر لکه روغنی را از کف پارکینگ یا راه‌پله‌ها پاک کنید و آن را از بین ببرید.

اگر روش‌های گفته شده را انجام دادید و هیچ‌کدام برایتان جوابگو نبود، احتمالاً لکه روغن خیلی قدیمی است و برای این کار بهتر است از یک شخص کاربلد برای نظافت پارکینگ یا نظافت راه‌ پله کمک بگیرید تا خیلی سریع کار نظافت و از بین بردن لکه‌ها را انجام دهند. اگر میزان لکه ها و کثیفی پارکینگ زیاد است و قسمت وسیعی از سنگ کف پارکینگ دچار آلودگی شده اند پیشنهاد می کنیم از خدمات کفسابی پارکینگ هوم سرویز استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با روش‌های پاک کردن لکه روغن ماشین از کف پارکینگ ساختمان آشنا شوید و بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند اصول نقاشی پارکینگ مجتمع و ایده‌های جالب برای ساخت آبنما در ساختمان را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از نصب دوربین و نماشویی ساختمان گرفته تا تعمیر جک پارکینگ و نصب تایمر و سنسور ساختمان آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا