لوازم خانگی

ماشین ظرفشویی چی بخرم؟ بهترین مارک ظرفشویی ایرانی و خارجی

در سال‌های اخیر، با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه‌های جدید، ما می‌توانیم کارهای خود را به‌آسانی و با سرعت بیشتری انجام دهیم و زندگی راحت‌تری داشته باشیم. مثلاً در گذشته باید ظرف‌ها را با دست می‌شستیم و این کار، وقت و انرژی زیادی را به خود اختصاص می‌داد و باعث خستگی ما می‌شد. با تولید ماشین ظرفشویی، دیگر نیازی نیست که ظرف‌ها را با دست بشوییم و می‌توانیم خیلی سریع و راحت، کار شستشوی ظروف خود را به ماشین ظرفشویی بسپارید و وقت خود را برای انجام کارهای مهم خانه اختصاص دهید..

حالا سؤال اینجاست که ماشین ظرفشویی چی بخرم؟ نکات مهم در خرید بهترین ماشین ظرفشویی چه هستند؟ کدام برندها، کیفیت ساخت بالاتری دارند؟ ماشین ظرفشویی ایرانی بخریم یا خارجی؟

اینها سؤالاتی است که می‌تواند به ما کمک کند خرید بهتری را انجام دهیم. به همین خاطر ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که ماشین ظرفشویی چی بخرم و بگوییم که برای خرید ماشین ظرفشویی باید به چه نکاتی توجه کنید. در ادامه این مقاله به راهنمای خرید ماشین ظرفشویی پرداختیم و برخی از بهترین برندهای ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی را معرفی خواهیم کرد.

اگر به دنبال خرید ماشین ظرفشویی هستید و می‌خواهید بهترین انتخاب ممکن را در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به‌راحتی ظروف خود را بشویید و تمیز کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

بعد از انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی، شما می‌توانید کار نصب ماشین ظرفشویی خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن، این کار را برای شما انجام دهند.

ماشین ظرفشویی چی بخرم؟
نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی چی بخرم؟

بعد از اینکه تصمیم می‌گیرید برای خرید ماشین ظرفشویی اقدام کنید، اولین سؤال این است که ماشین ظرفشویی چی بخرم؟ اما این سؤال خیلی کلی است و نمی‌تواند ما را به جواب درستی برساند. به همین خاطر ما می‌خواهیم در ادامه این مقاله به شما نکات و مواردی را توضیح دهیم که بر اساس آنها، می‌توانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید.

همچنین توجه کنید که این نکات و پارامترها مانند سنجه‌ای هستند که به شما کمک می‌کنند بتوانید بهترین ماشین ظرفشویی موردنیاز خودتان را خریداری کنید. بنابراین در زمان خرید ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی، به وجود این نکات توجه بیشتری داشته باشید.

انواع ماشین ظرفشویی
انواع ماشین ظرفشویی

انواع ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی انواع مختلفی دارد که باید هرکدام از آنها را بشناسید و با معایب و مزایای هرکدام از آنها نیز آشنا شوید تا بتوانید بر اساس نیاز خود و فضای خالی منزلتان، بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه با هم انواع مختلف ماشین ظرفشویی را بررسی خواهیم کرد.

1- ماشین ظرفشویی توکار:

این نوع از ماشین ظرفشویی همان‌طور که از نامش مشخص است، برای نصب در فضای داخل کابینت کاربرد دارد و به همین خاطر به آن ماشین ظرفشویی توکار گفته می‌شود.

برای نصب ظرفشویی توکار، باید فضای مخصوصی هنگام ساخت کابینت تعبیه کرد تا بتوان به‌راحتی این دستگاه را نصب‌ کرده و از آن استفاده کرد.

مزایای ماشین ظرفشویی توکار:

  • نصب به‌صورت توکار و اشغال فضای کمتر در آشپزخانه
  • مناسب برای محیط‌ها و آشپزخانه‌های کوچک
  • زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه
  • سروصدای کم در صورت نصب درست و مناسب
  • دارای امکانات خوب و به‌روز

معایب ماشین ظرفشویی توکار:

  • عدم امکان جابه‌جایی مکان فعلی دستگاه به‌خاطر توکار بودن
  • نیاز به لوله‌کشی اختصاصی برای ورودی و خروجی آب
  • قیمت بالا
  • عدم امکان نظافت قسمت‌های بدنه ماشین ظرفشویی به‌خاطر توکار بودن
  • سخت بودن فرایند نصب ماشین ظرفشویی توکار و نیاز به متخصص برای انجام این کار

همان‌طور که متوجه شدید، ماشین ظرفشویی توکار برای خانه‌هایی که کوچک هستند و فضای کمی دارند بسیار مناسب است. همچنین این دستگاه برای افرادی مناسب است که مستأجر نیستند و خانه شخصی خود را دارند؛ چون جابه‌جایی زیاد دستگاه در حین اسباب‌کشی ممکن است باعث صدمه دیدن شدید آن شود.

اگر به دنبال نصاب ماشین ظرفشویی برای نصب ظرفشویی توکار هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به تیم هوم سرویز بسپارید تا افراد ماهر و متخصص به منزل شما بیایند و کار نصب ماشین ظرفشویی را با بهترین هزینه انجام دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟
ماشین ظرفشویی توکار
ماشین ظرفشویی توکار

2- ماشین ظرفشویی ایستاده:

در ادامه مقاله ماشین ظرفشویی چی بخرم، می‌خواهیم به بررسی ماشین ظرفشویی ایستاده بپردازیم تا بتوانید با مزایا و معایب این نوع از ماشین ظرفشویی آشنا شوید و به‌راحتی در مورد خرید آن تصمیم بگیرید.

ماشین ظرفشویی ایستاده، همان‌طور که از نامش پیداست نوعی از ماشین ظرفشویی است که سایزی همانند ماشین لباسشویی دارد و باید در مکانی مناسب قرار بگیرد تا بتواند کار خود را انجام دهد.

این نوع از ماشین ظرفشویی، فضای زیادی را در خانه شما اشغال می‌کند و برای خانه‌هایی با آشپزخانه کوچک اصلاً مناسب نیست. نکته مهمی که باید بدانید این است که این نوع از ماشین ظرفشویی به‌خاطر اندازه بزرگ‌تر، حجم بیشتری نیز دارد و می‌توان ظروف بیشتری را در داخل آن قرار داد و شست.

مزایای ماشین ظرفشویی ایستاده:

  • مناسب برای خانه‌های پرجمعیت با ظروف زیاد
  • امکان شستشوی ظروف بسیار زیاد در هر دور شستشو
  • دارای برنامه‌های مختلف برای شستشوی ظروف
  • مناسب برای شستشوی ظروف به‌صورت روزانه
  • دارای امکانات بیشتر نسبت به انواع دیگر ماشین ظرفشویی

معایب ماشین ظرفشویی ایستاده:

  • نیاز به فضای بسیار زیاد در آشپزخانه
  • دارای برنامه‌های شستشوی طولانی
  • مصرف آب و برق زیاد به‌خاطر بالا بودن حجم ظروف
  • دارای قیمت بالاتر نسبت به مدل رومیزی این دستگاه
  • جابه‌جایی سخت به‌خاطر سنگین بودن دستگاه

همان‌طور که متوجه شدید، ماشین ظرفشویی ایستاده به‌خاطر حجم بالا و قابلیت شستشوی ظروف بیشتر، برای خانه‌های بزرگ با جمعیت زیاد مناسب است. همچنین به‌خاطر حجم بیشتر ظروف، مدت‌ زمان شستشوی ماشین ظرفشویی بیشتر بوده و آب و برق بیشتری نیز مصرف می‌کند.

این نوع ماشین را می‌توانید در مکان‌های مختلفی که مدنظرتان هست نصب کنید و محدودیتی بابت نصب آن نخواهید داشت. همچنین این دستگاه، برنامه‌های زیادی دارد که به شما کمک می‌کند بتوانید به بهترین شکل کار شستشوی ظروف را انجام دهید.

ماشین ظرفشویی ایستاده
ماشین ظرفشویی ایستاده

3- ماشین ظرفشویی رومیزی:

نوع سومی که برای ماشین ظرفشویی وجود دارد، ماشین ظرفشویی رومیزی است. این دستگاه نیز برای کسانی که می‌پرسند ماشین ظرفشویی چی بخرم و نمی‌دانند کدام گزینه برایشان انتخاب بهتری است، گزینه مناسبی خواهد بود.

ظاهر ماشین ظرفشویی بسیار جمع‌وجور و مناسب است و حجم کمتری نیز نسبت به ماشین ظرفشویی ایستاده دارد که باعث می‌شود بتوانید به‌راحتی از آن در خانه‌های کوچک و کم‌جمعیت استفاده کنید.

مزایای ماشین ظرفشویی رومیزی:

  • قابل‌ استفاده در خانه‌هایی با فضای کوچک
  • مناسب برای خانواده‌های کم‌جمعیت
  • مناسب برای شستشوی روزانه ظروف
  • قابلیت شستشوی سریع ظروف نسبت به نوع ایستاده
  • مصرف آب و برق کمتر نسبت به نوع ایستاده
  • قیمت بسیار مناسب‌ نسبت به دو نوع دیگر
  • قابلیت جابه‌جایی آسان ظرفشویی
  • بدون نیاز به لوله‌کشی اختصاصی جهت نصب دستگاه

معایب ماشین ظرفشویی رومیزی:

  • قابلیت شستشوی ظروف با حجم بالا را ندارد
  • برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب نیست
  • امکان شستشوی ظروف بزرگ در این دستگاه وجود ندارد
  • گاهی اوقات کیفیت شستشوی ظروف، کمی پایین است
  • کیفیت خشک‌کن نسبت به مدل‌های قبلی کمتر است

باتوجه‌به این موارد می‌توان گفت که ماشین ظرفشویی رومیزی برای خانواده‌های پرجمعیت یا خوابگاه‌های دانشجویی مناسب است. افرادی که خودشان نمی‌خواهند درگیر نظافت منزل و شستشوی ظروف شوند و دوست دارند کار شستشوی ظرف‌ها توسط ظرفشویی انجام شود، بهتر است برای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی اقدام کنند.

اگر در حال حاضر ماشین ظرفشویی رومیزی دارد و کیفیت شستشوی آن پایین آمده است، پیشنهاد می‌کنیم که تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به تیم باتجربه و حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید.

ماشین ظرفشویی رومیزی
ماشین ظرفشویی رومیزی

نکات مهم برای خرید ماشین ظرفشویی

وقتی می‌خواهید برای خرید ماشین ظرفشویی اقدام کنید و از خودتان می‌پرسید که ماشین ظرفشویی چی بخرم؟، قطعاً باید به نکات خاصی در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی توجه کنید که رعایت آنها کمک می‌کند خرید بهتر و مطمئن‌تری را انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

در ادامه این مقاله ما می‌خواهیم به شما چندین نکته مهم بگوییم که رعایت آنها باعث می‌شود ماشین ظرفشویی مطابق با نیازهای خودتان را خریداری کنید و بتوانید خرید بهتر و راضی‌کننده‌تری داشته باشید.

1- نوع ماشین ظرفشویی را مشخص کنید:

اولین موضوع مهمی که بعد از سؤال ماشین ظرفشویی چی بخرم باید مشخص شود، این است که مشخص کنید دقیقاً به چه نوع ماشین ظرفشویی نیاز دارید. همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، ماشین‌های ظرفشویی در سه نوع رومیزی، ایستاده و توکار وجود دارند که بر اساس نیاز خودتان و بر اساس فضای خانه می‌توانید هرکدام از آنها را خریداری کنید.

بنابراین، در ابتدا مشخص کنید که چه نوع ماشین ظرفشویی برای شما مناسب است تا بتوانید انتخاب بهتری را در این زمینه داشته باشید.

2- به بودجه خودتان توجه داشته باشید:

دومین نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن خرید مناسبی انجام دهید، بودجه‌ای است که برای خرید ماشین ظرفشویی در نظر گرفته‌اید. وقتی سؤال ماشین ظرفشویی چی بخرم را از خودتان می‌پرسید، قطعاً بودجه خاصی را برای خرید این وسیله در نظر گرفته‌اید.

بنابراین، باید باتوجه‌به این موضوع، انتخاب‌های خودتان را فیلتر کنید تا در نهایت بتوانید بهترین ماشین ظرفشویی را متناسب با نیاز و بودجه خودتان انتخاب کرده و از آن برای شستشوی ظروف استفاده کنید.

خرید ماشین ظرفشویی
نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی

3- تعداد اعضای خانه را مشخص کنید:

همان‌طور که در بخش قبلی و در معرفی انواع ماشین ظرفشویی گفتیم، هرکدام از ماشین‌های ظرفشویی بر اساس تعداد جمعیت خاصی ساخته و تولید شده‌اند و به همین خاطر موضوع مهمی که شما باید مدنظر قرار دهید، این است که تعداد اعضای خانواده خودتان را در نظر بگیرید.

اگر خانواده‌ای کم‌جمعیت و مثلاً دو یا سه‌نفره هستید، احتمالاً ماشین ظرفشویی توکار یا رومیزی برایتان انتخاب بهتری هستند. اگر هم خانواده‌ای هستید که جمعیت زیادی دارید یا مهمانان زیادی به خانه شما می‌آیند، قطعاً بهترین گزینه برای شما ماشین ظرفشویی ایستاده خواهد بود.

گنجایش ظرفشویی
ظرفیت ماشین ظرفشویی

4- به‌اندازه قفسه‌ها دقت کنید:

زمانی که شما برای خانه خودتان اقدام به خرید ماشین ظرفشویی می‌کنید، باید از این وسیله برای شستشوی ظروف خود استفاده کنید. بنابراین یکی از نکات دیگر که باید در نظر بگیرید، این است که به قفسه‌های ماشین ظرفشویی موردنظر دقت کنید تا مطمئن شوید توانایی شستشوی ظروف شما را دارد و فضای کافی برای آنها را خواهید داشت.

مثلاً بسنجید که قابلمه‌های شما در این دستگاه جا می‌شوند یا خیر و ظروف دیگر مانند بشقاب و دیس و… را نیز به همین صورت اندازه بگیرید تا در نهایت بتوانید دستگاهی متناسب با اندازه ظروف خودتان را انتخاب کنید.

توجه به اندازه قفسه‌های ظرفشویی
توجه به اندازه قفسه‌های ظرفشویی

5- به امکانات دستگاه دقت کنید:

وقتی حرف از این می‌شود که ماشین ظرفشویی چی بخرم، باید به این موضوع دقت کنیم که دستگاه‌های مختلف چه آپشن‌هایی دارند تا در نهایت بتوانید انتخاب بهتری را داشته باشیم.

آپشن‌های مختلف در ماشین‌های ظرفشویی وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، از آنها بهره‌مند شوید. مثلاً ماشین‌های لباسشویی گران‌قیمت، مخزنی فولادی دارند که تقریباً می‌توان گفت خراب نمی‌شود؛ اما در ماشین‌های ارزان‌تر، مخزن به‌صورت پلاستیکی است.

یا ماشین‌های ظرفشویی گران‌قیمت، بعضاً دارای آسیاب هستند که مانده‌های غذا را خودشان آسیاب کرده و همراه آب به بیرون از دستگاه منتقل می‌کنند تا نیازی نباشد که خودتان آنها را پاک کنید.

6- برنامه‌های شستشو را در نظر بگیرید:

همان‌طور که در لباسشویی برنامه‌های ماشین لباسشویی وجود دارد تا بتوانیم کار شستشوی لباس‌ها را بهتر و باکیفیت‌تر انجام دهیم، برای ماشین ظرفشویی نیز همین موضوع صادق است.

شما باید بررسی کنید که آیا ماشین ظرفشویی موردنظرتان دارای برنامه‌های شستشوی مختلف است یا خیر تا بتوانید بر اساس آن انتخاب بهتری داشته باشید. برنامه‌های شستشو کمک می‌کنند که ظروف مختلف، با کیفیت و دقت بیشتری شسته شوند و به همین خاطر بسیار کمک‌کننده هستند.

اگر به‌تازگی برنامه‌های شستشو در ماشین ظرفشویی با مشکل مواجه شده‌اند، بهتر است از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی هوم سرویز استفاده کنید و با بهترین هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.

برنامه‌های شستشو در ماشین ظرفشویی
برنامه‌های شستشو در ماشین ظرفشویی

بهترین برندهای ماشین ظرفشویی موجود در بازار

تا به اینجا به شما گفتیم که انواع ماشین ظرفشویی چه هستند و سپس با هم نکات مهمی را بررسی کردیم که برای خرید ماشین ظرفشویی باید به آنها توجه داشته باشید.

حالا می‌خواهیم به شما برخی از بهترین برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار را معرفی کنیم که می‌توانید با خیال راحت خرید خودتان را از آنها انجام دهید تا مدت‌ها بدون مشکل از ماشین ظرفشویی خودتان استفاده کنید. بعد از مطالعه این بخش دیگر می‌دانید که در جواب به سؤال ماشین ظرفشویی چی بخرم باید سراغ کدام برندها بروید.

1- برند بوش:

برند بوش یکی از برندهای بسیار قدرتمند آلمانی است که در زمینه تولید محصولات مختلف فعالیت می‌کند. یکی از بهترین خطوط تولید شرکت بوش، خط تولید لوازم‌ خانگی است.

ماشین ظرفشویی بوش محصول همین خط تولید است و توانسته در دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار شود. شما می‌توانید این دستگاه را خریداری کرده و با خیال راحت سال‌ها از آن استفاده کنید.

2- ال جی:

ال جی نیز یکی دیگر از شرکت‌های شناخته شده در زمینه تولید محصولات لوازم‌ خانگی است که محصولات آن سال‌ها است در کشورهای مختلف دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این شرکت از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برای تولید محصولاتش استفاده می‌کند. ماشین‌های ظرفشویی شرکت ال جی تنوع زیادی دارند و شما می‌توانید با توجه به نیازهای خود، بهترین مدل ماشین ظرفشویی ال جی را خریداری کنید.

بهترین ماشین ظرفشویی
بهترین ماشین ظرفشویی

3- سامسونگ:

برند سامسونگ را تقریباً همه ما در سراسر جهان می‌شناسیم و قطعاً از گوشی‌های موبایل این برند استفاده کرده‌ایم. اما یکی از لاین‌های تولیدی قدرتمند این شرکت، لوازم‌ خانگی است و ماشین ظرفشویی یکی از محصولات این لاین محسوب می‌شود.

اگر به دنبال این هستید که یک محصول کره‌ای بی‌نقص را خریداری کنید که امکانات بسیار خاص و زیادی داشته باشد، ماشین ظرفشویی سامسونگ انتخابی خوب و مناسب برای شما خواهد بود.

4- اسنوا:

اسنوا یک برند ایرانی است که در زمینه تولید محصولات لوازم‌خانگی فعالیت می‌کند و توانسته در بین ایرانیان طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. محصولات این شرکت تا به امروز بسیار خوب و باکیفیت بوده‌اند و توانسته‌اند نیازهای ایرانیان را برطرف کنند.

شما می‌توانید با خرید ماشین ظرفشویی اسنوا از امکانات مناسب برخوردار شوید و با هزینه‌ای بسیار کمتر از برندهای خارجی، ماشین ظرفشویی مجهز و مناسبی را تهیه کنید.

تعمیر لوازم خانگی
بهترین برندهای ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی

5- پاکشوما:

پاکشوما برندی است که همه ما به‌واسطه مواد شوینده مختلف مانند پودر لباسشویی و… با آن آشنایی داریم. چندین سال است که برند پاکشوما وارد حوزه تولید محصولات لوازم‌ خانگی نیز شده است و شما می‌توانید وسایل موردنیاز خودتان را نیز از این شرکت خریداری کنید.

ماشین ظرفشویی پاکشوما امکانات مناسبی دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن، نیازهای خودتان را برطرف کنید. بعد از خرید و نصب ماشین ظرفشویی پاکشوما با هزینه‌ای بسیار مناسب، شما می‌توانید از این دستگاه با خیال راحت استفاده کنید.

ماشین ظرفشویی پاکشوما
ماشین ظرفشویی پاکشوما

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که ماشین ظرفشویی چی بخرم و گفتیم که در پاسخ به این سؤال، ابتدا نیاز است که شما انواع ماشین ظرفشویی را بشناسید تا بر اساس آن بتوانید انتخاب درست و مناسبی داشته باشید.

سپس نکات مهم برای خرید ماشین ظرفشویی را به شما توضیح دادیم تا بتوانید دستگاهی مجهز و متناسب با نیازهای خودتان را خریداری کنید.

در انتها نیز به شما چندین برند ایرانی و خارجی را معرفی کردیم که در زمینه تولید لوازم‌ خانگی و ماشین ظرفشویی فعالیت می‌کنند تا بتوانید خرید خودتان را از این برندها انجام دهید و خیالتان از بابت کیفیت محصولات راحت باشد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید باتوجه‌به نیازهای خودتان، یک انتخاب خوب و بی‌نقص در زمینه خرید ماشین ظرفشویی داشته باشید و بتوانید با استفاده از این دستگاه، کارهای شستشوی ظروف خودتان را بهتر و سریع‌تر انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند ماکروفر چی بخرم؟ را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید. همچنین برای کسب تجربه خوب برای خرید لوازم خانگی، پیشنهاد می‌کنیم که از سری محتواهای چی بخرم هوم سرویز، سری به محتوای لباسشویی چی بخرم؟ نیز بزنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع خدمات مختلف آماده ارائه خدماتی نظیر نصب ماشین لباسشویی برای شما عزیزان است تا کار نصب لوازم خانگی منزل شما، توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا