برقکاری ساختمان

رفع شوره کولر ✔️ رسوب زدایی و سرویس دوره ای کولر آبی هوم سرویز

آب لوله کشی دارای املاح زیادی است. هر چه میزان غلظت آب بیشتر باشد، املاح بیشتری در آب دیده می شود. جرم و رسوب کتری یکی از نمونه های آشنا برای اثبات املاح در آب آشامیدنی است. در سیستم های خنک کننده نظیر کولرهای آبی به دلیل گرمای خورشید و عدم تعویض آب، رسوب املاح روی بدنه کولر ایجاد می شود. این املاح به شکل شوره های سفید به وضوح قابل مشاهده است. برای رفع شوره کولر راه های ساده ای وجود دارد  از جمله با سرویس کولر آبی می توان  از تشکیل شوره در بدنه و قسمت های موتوری کولر پیشگیری کرد. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا باید شوره کولر را پاک کنیم؟

سوالی که خیلی پرسیده می شود اینست که اصلا این شوره ها چه مشکلی ایجاد می کنند و چرا باید برای از بین بردن رسوب کولر دست به کار شد؟ از ظاهر نازیبا و بد ترکیب این شوره ها می توان گذشت ولی خساراتی که به بار می آورند را نمی توان نادیده گرفت. همین شوره های به ظاهر ساده وقتی روی بدنه و قطعات داخلی کولر می نشینند به وضوح عملکرد دستگاه را کم می کنند. قبل از هر چیزی جریان هوای تمیز و تهویه ساختمان دچار مشکل می شود زیرا رسوب روی دریچه های کولر را مسدود کرده است. این شوره های آهکی وقتی روی قطعات داخلی موتوری کولر تشکیل می شوند امکان سوختن موتور هم بیشتر می شود. بنابراین حتما باید از تشکیل شوره در کولر جلوگیری کرد.

نحوه سرویس کولر های آبی گام به گام

رفع شوره کولر آبیرفع شوره کولر

راه های جلوگیری از تشکیل شوره کولر آبی

قبل از اینکه به شیوه پاک کردن بپردازیم بهتر است با روش های پیشگیری از تشکیل شوره و رسوب در کولر آشنا شویم. در بازار انواع پدهای سلولزی به فروش می رسد که در مقایسه با پوشال کولر، مناسب تر می گیرد. انواع توپک های شوره گیر نیز کارایی مشابهی دارند. با قرار دادن دو عدد توپک مخصوص ضد جرم در تشتک کولر می توان از تشکیل رسوب در بدنه و دیگر قطعات جلوگیری کرد. نوعی فیلترهای آب مخصوص کولر نیز تولید شده که با نصب آن در مسیر ورودی آب کولر می توان املاح اضافی آب لوله کشی را قبل از ورود به چرخه کولر آبی حذف کرد. هر کدام از این روش ها تا حدود زیادی کارایی دارند ولی وقتی جرم  تشکیل شده باشد، چاره چیست؟ 

راه های رفع شوره کولر آبی

برای اینکه جرم و شوره آسیبی به دستگاه و بخش های موتوری نرساند باید از تشکیل آن جلوگیری کرد. در صورتی که از سرویس های دوره ای کولر آبی استفاده می کنید وضعیت کولر رو به راه است و نیازی به توصیه های این مطلب ندارید. سرویسکار کولر علاوه بر تعویض پوشال کولر و روغن کاری و ….. جرم های بدنه و داخل دستگاه را نیز تمیز می کند. اگر مدت هاست که به وضعیت کولر رسیدگی نکرده اید حتما روی بدنه کولر با انبوهی از شوره و رسوب پوشیده شده است. برای رفع این شوره ها آستین ها را بالا بزنید و خودتان شروع به تمیز کردن کنید. خود را برای یک کار سخت آماده کنید رسوبات قدیمی به سختی ار بدنه کولر جدا می شوند.

1- شستشوی منظم برای جلوگیری از شوره

شستن کولر با آب و مواد شوینده رایج ترین راه برای از بین بردن شوره های کولر است. ابتدا بدنه کولر را جدا کنید و پس از خارج کردن پوشال ها شروع به شستشو نمایید. با استفاده از یک برس سیمی می توانید همه جرم و شوره ها را از پنجره های بدنه کولر پاک کنید. همین کار را برای قسمت های داخلی و قطعات کولر نیز انجام دهید. حتما هر قطعه را قبل از رسوب زدایی در محلول آب و شوینده قرار دهید تا کمی خیس بخورد. اگر رسوبات خیلی قدیمی باشند به این راحتی ها پاک نمی شوند. اما در مورد جرم های کم حتما برس سیمی و کمی فشار دست کارساز خواهد بود.

از به کار بردن مواد اسیدی برای از بین بردن شوره ها خودداری کنید

چگونه تنظیم تسمه کولر آبی را دقیق انجام دهیم؟

رسوب زدایی و رفع شوره کولر

2- رفع شوره  کولر آبی با سرکه سفید

سرکه سفید محلولی جادویی در نظافت منزل است. سرکه یک ضد عفونی کننده بی ضرر است و می تواند هر آلودگی را از بین ببرد. یکی دیگر از موارد استفاده سرکه در رفع شوره و از بین بردن رسوب کولر است. در فواصل کوتاه و به صورت منظم کولر را با مقداری سرکه سفید تمیز کنید. شاید قبلا از سرکه برای از بین بردن جرم شیر آلات استفاده کرده باشید ولی با یکبار امتحان کردن متوجه تاثیر معجزه آسای سرکه در جلوگیری از رفع جرم کولر نیز خواهید شد. سرکه را روی قطعات و کف کولر ریخته و بعد از 10 دقیقه با برس شروع به تمیز کاری کنید.

حتما پس از پاک کردن شوره ها، کولر را با آب بشویید باقی ماندن سرکه روی بدنه کولر توصیه نمی شود

هزینه سرویس کولر آبی چقدر است؟

3-رفع شوره کولر با جوهر نمک

اگر جرم ها سر سخت باشند با آب و شوینده یا سرکه از بین نمی روند. جوهر نمک ماده قوی تر و کارامدتری در مورد جرم های سخت است اما استفاده از آن نیاز به رعایت نکات ایمنی دارد. هنگام کار با جوهر نمک از ماسک و دستکش استفاده کنید. بخارات جوهر نمک موجب آسیب به سیستم تنفسی می شود. شیوه کار خیلی ساده است مقداری از این ماده را در تشتک و قطعات داخلی کولر ریخته و بعد از 4-5 دقیقه نتیجه را ببینید. جوهر نمک خیلی راحت همه جرم های سخت را پاک می کند. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

چه موقع پمپ کولر آبی نیاز به تعمیر دارد؟

شوره گیر کولر آبیرفع شوره کولر با فیلتر رسوب گیر

لیست قیمت سرویس و راه اندازی کولر آبی هوم سرویز

قیمت نصب و سرویس کولر آبی

خدمات سرویس کولر آبی در تهران

سرویس دوره ای کولر آب دو بار در سال پیشنهاد می شود. اولین دوره، پایان فضل گرما و زمان خاموش کردن کولر است که باید آب داخل سینی کولر خالی شده و ورودی های آب برای جلوگیری از یخ زدگی بسته شود. دومین دوره، هم زمان با شروع فصل گرما و قبل از روشن کردن کولر است. پیش از آنگه روزهای گرم خرداد از راه برسند نسبت به سرویس و در صورت نیاز تعمیرات کولر آبی اقدام کنید. جرم گیری و رسوب زدایی کولر بخشی از خدماتی است که در سرویس دوره ای انجام می شود. در جدول منتشر شده لیست کامل قیمت ها را مشاهده می کنید. برای ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام نمایید. ثبت سفارش کاملا رایگان است. 

 سفارش رایگان سرویس کولر آبی را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز  ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا