نظافت و پذیرایی

روش پاک کردن آدامس از روی مبل ✔️ نظافت مبلمان خانگی و اداری

پاک کردن لکه آدامس از روی مبل

بچه ها عاشق آدامس جویدن هستند و به محض تمام شدن شیرینی، آدامس جویده شده را از دهان خارج می کنند. آدامس چسبندگی زیادی دارد و به سرعت روی هر سطحی جا خوش می کند. وقتی یکی از همین آدامس های سمج روی مبل چسبیده باشد به سختی می توانید آن را جدا کنید. پاک کردن آدامس از روی مبل کار دشواری است. شرکت های خشکشویی مبل بارها با این لکه ها روبرو شده اند و حتی بدترین و سخت ترین لکه ها را از روی مبلمان پاک می کنند. اگر وقت یا حوصله سر و کله زدن با آدامس جویده شده روی مبل نفیس تان را ندارید با ما تماس بگیرید ولی اگر می خواهید با این آدامس بد قلق دست و پنجه نرم کنید، این شما و این راه حل های طلایی برای کندن آدامس از روی مبلمان!

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نحوه پاک کردن آدامس از روی مبل

بدترین کاری که می توانید انجام دهید اینست که با یک چاقوی تیز به جان آدامس بیفتید. با اینکار تنها موجب آسیب به رویه مبل می شوید. احتمال پاره شدن رو مبلی خیلی زیاد است. به هیچوجه با وسایل تیز، آدامس را از روی پارچه مبل جدا نکنید. به محض اینکه متوجه آدامس شدید، سریع دست به کار شوید. هر چه مدت زمان ماندن آدامس روی پارچه بیشتر باشد، بیشتر به داخل بافت پارچه نفوذ می کند. این ماده لزج و چسبنده است و نباید به مدت طولانی روی پارچه باشد زیرا از خود لکه های زرد رنگ و بد ترکیبی را به جای می گذارد. اگر کودکی در خانه دارید دیر یا زود به راهنمایی این مطلب، احتیاج دارید پس این متن را در یک پوشه ذخیره کنید. در ادامه چند راه ساده برای تمیز کردن آدامس و لکه آدامس را معرفی می کنیم.

شستشوی مبل در محل و خدمات خشکشویی مبل

طریقه پاک کردن لکه آدامسپاک کردن لکه آدامس از روی مبلمان

پاک کردن آدامس از روی مبل با دستکش

یک دستکش لاستیکی دست کنید و با ان آدامس را بردارید. اینکار خیلی ساده تر از برداشتن آدامس با دست است. آدامس به پلاستیک می چسبد و می توانید آن را از مبل ها جدا کنید. در مورد آدامس های تازه چسبیده شده، این ترفند خیلی خوب جواب می دهد. تا وقتی که هنوز آدامس لزج و چسبناک است می توانید با دستکش آن را بردارید ولی در مورد آدامس های قبلی این ترفند جواب نمی دهد زیرا چسبندگی زیادی بین پارچه و آدامس ایجاد شده است. حتی گاهی با برداشتن آدامس با دستکش هم، هنوز تکه های کوچکی از ان روی مبلمان باقی می ماند که ناچارید از یخ استفاده کنید. قبل از شستشوی مبل پارچه ای ابتدا آدامس را جدا کنید.

تفاوت طریقه شستن فرش در خانه و قالیشویی

پاک کردن آدامس از روی مبل با یخ

در مورد مبلمان چرمی مشکل کمتری وجود دارد. میزان چسبندگی بین الیاف پارچه و آدامس خیلی بیشتر است. در این مورد هم راه حل ساده ای وجود دارد. یخ موجب انجاد سریع آدامس می شود. چند تکه یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و آن را مستقیم روی آدامس چسبیده شده، قرار دهید. 30 ثانیه صبر کنید تا سرما به آدامس منتقل شود. با برداشتن یخ می بینید که آدامس حالت خشک شده و منجمد پیدا کرده. حالا می توانید با دست یا دستکش لاستیکی خیلی راحت آدامس را از پارچه رومبلی جدا کنید. این کار خیلی ساده تر از چیزی است که فکرش را می کنید. معمولا بدون کوچکترین فشار یا کشیدن، آرامس خود به خود جدا می شود. 

۵ راه ساده برای شستشوی مبل در منزل

پاک کردن لکه آدامس

پاک کردن آدامس از روی مبل با حرارت

اگر یخ در دسترس ندارید با حرارت هم می توانید آدامس سمج را از پارچه مبلمان جدا کنید. با استفاده از حرارت اتو اینکار به سادگی انجام می شود. دقت داشته باشید که نباید اتو را مستقیم روی آدامس قرار دهید با اینکار کف اتو را نابود می کنید. یک پارچه نخی را روی آدامس گذاشته و اتوی روشن را روی پارچه قرار دهید. پس از یک دقیقه اتو را بردارید. می بینید که آدامس کاملا شل شده و به پارچه چسبیده است. نکته مهم اینست که نباید از بخار اتو استفاده کنید. بدون بخار اتو را روشن کنید. تا حذف کامل آدامس و لکه آدامس این کار را ادامه دهید. از دستمال دیگری برای برداشتن باقیمانده آدامس استفاده کنید. احتمال چسبیدن دوباره آدامس از روی پارچه قبلی به مبل وجود دارد.

در مورد تمیز کردن مبل چرمی از حرارت خیلی کم اتو استفاده کنید و پارچه را چند لایه قرار دهید.

از بین بردن لکه آدامس از روی مبلمان

یک راه دیگر برای پاک کردن آدامس از روی مبل وجود دارد که شاید از قبل در موردش نشنیده باشید. سرکه سفید از موادی است که شل شدن صمغ آدامس کمک می کند. برای اینکار باید سرکه را گرم کنید. در یک کاسه کوچک کمی سرکه سفید ریخته و آن را به مدت 30 تا 45 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. پاک کردن لکه آدامس ( Chewing Gum) با سرکه گرم از ترفندهای قدیمی است. حالا یک دستمال سفید نرم را درون سرکه گرم زده و آن را روی آدامس به مدت یک دقیقه نگهدارید. خواهید دید که آدامس به حالت شل در آمده. حالا با همان دستکش لاستیکی می توانید آدامس را از روی پارچه مبل بردارید. از همین سرکه برای پاک کردن لکه به جا مانده آدامس هم می توانید استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

بعد از حذف کامل لکه با یک پارچه مرطوب محل لکه را تمیز کنید تا سرکه کامل پاک شود! برای شستشوی مبلمان با شرکت خدماتی-نظافتی تماس بگیرید.

زینه شستشوی مبل در منزل با دستگاه مبل شور

نحوه کندن آدامس از روی مبلپاک کردن آدامس از روی مبل

قیمت خشکشویی مبل هوم سرویز

قیمت خشکشویی مبل

خدمات خشک شویی مبلمان در تهران

شستشوی مبلمان در منزل بدون کثیف کاری و با استفاده از دستگاه انجام می شود. دستگاه مبل شویی دارای سری مخصوص برای پاشش آب و شوینده و مکش آب آلوده است. به این ترتیب مبلمان کاملا تمیز و  خشک تحویل داده می شود. عملیات شستشو تقریبا 2 ساعت طول می کشد و نیازی به جابجا کردن مبل ها نیست. با توجه به مشکلات کرونا و به لحاظ بهداشتی، امکان ضدعفونی کردن مبل ها بعد از شستشو وجود دارد. ثبت سفارش از طریق اپ هوم سرویز کاملا رایگان است. ابتدا سفارش خود را ثبت کنید تا هماهنگی برای اعزام همیار به محل انجام شود. کارهای نظافت مبلمان در حضور مشتری انجام می شود. اگر از نتیجه کار رضایت داشتید، هزینه ها را پرداخت کنید. این سرویس شامل گارانتی صد در صد است و در صورت عدم رضایت مشتری یکبار دیگر به صورت رایگان انجام می شود.

برای ثبت سفارش رایگان سرویس خشک شویی مبل از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا