برقکاری ساختمان

8 ایراد شایع در دوربین مدار بسته و راهکارهای تعمیر دوربین مدار بسته

نصب و تعمیر دوربین مدار بسته هوم سرویز

امکان بروز ایراد در هر وسیله الکترونیکی نظیر دوربین مدار بسته وجود دارد. گاهی با کوچکترین راهنمایی امکان تعمیر دوربین مدار بسته در منزل بدون نیاز به تعمیرکار دوربین مدار بسته فراهم می شود. ما در این مقاله سعی داریم ایرادات شایع در دوربین مدار بسته و راه های عیب یابی دوربین مدار بسته و نحوه ی تعمیر دوربین مدار بسته را به زبان هر چه ساده تر بیان کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

عیب یابی دوربین مدار بسته در منزل

  1. علت نوارهای افقی در تصویر دوربین مدار بسته چیست؟

خبر خوب برای تعمیر دوربین مدار بسته این است که فقط دو دلیل عامل بروز نوارهای افقی در تصاویر ضبط شده هستند.

  • تداخل روشنایی یا منابع تولید کننده نور فعال در اطراف دوربین

  • تداخل الکترونیکی وسایلی که در اطراف دوربین در حال کار کردن هستند.

شاید خبر نگران کننده  این باشد که تشخیص دومین مورد کمی دشوار است. اما تیم حرفه ای هوم سرویز با ارائه راهکارهای ساده و در عین حال کاربردی در تلاش است، که شما به راحتی به عیب یابی و تعمیر دوربین مدار بسته در محل بپردازید.

 جهت تست مورد اول اطمینان حاصل کنید، که هیچ چراغ الکتریکی در اطراف دوربین روشن نباشد و مستقیماً روی دوربین بتابد. چراغ های روشن و همچنین برخی از منابع تولید کننده نور الکتریکی می توانند در سنسورهای CCD یا تراشه دوربین تداخل ایجاد کنند و منجر به بروز لرزش یا خطوط افقی در فیلم های دوربین مدار بسته شوند.

مورد بعدی، منبع تغذیه را بررسی کنید. مطمئن شوید ولتاژ کافی را به دوربین انتقال می دهد. آداپتور یا منبع تغذیه آسیب دیده با انتقال ناکافی جریان برق موجب می شود تا به تجهیزات متصل به خود آسیب وارد کند. این عملکرد نیز به نوبه خود موجب می شود با سنسور CCD تداخل پیدا کند و باعث ایجاد امواج یا خطوط افقی در تصاویر دوربین مدار بسته شود.

تعمیرات دوربین مدار بسته

کابل یا سیم های دوربین را بررسی کنید.

 اگر از کابل های طولانی، کابل های 5 رشته یا کواکسیال استفاده می کنید، مطمئن شوید که تمام کابل ها به درستی مسیریابی و تنظیم شده اند. همچنین بررسی کنید که کابل ها از تجهیزات فرکانس بالا، مانند فرستنده های ماهواره ای دور هستند و به هیچ وجه در تماس با تجهیزات الکتریکی نیستند.

 اگر مشکل از روشنایی در اطراف دوربین  است نه تداخل الکتریکی، متاسفانه  نمی توانید از آن اجتناب کنید.  در این مواقع پیشنهاد می کنیم که از دوربین WDR (Wide Dynamic Range) یا یک دوربین سنسور CMOS استفاده کنید. با توجه به تمام توضیحات قبل از خرید هر وسیله جدید می توانید با همیار نصب و تعمیر دوربین مدار بسته هوم سرویز مشورت کنید و سپس دست به اقدام جدید بزنید.

تعمیر دی وی آر دوربین مدار بسته

  1. چرا تصاویر دوربین مدار بسته سیاه و سفید شده است؟

دوربین های مدار بسته فقط در صورتی که میزان نورپردازی محیط به اندازه کافی بالا باشد، می توانند تصویر برداری کنند.

دوربین هایی هم که مجهز به دید در شب هستند، می توانند با روشن کردن صحنه با LED های مادون قرمز، تصاویر را در شرایط کم نور روشن کنند. با این حال، آنها نمی توانند رنگها را در زیر نور مادون قرمز متمایز کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دوربین هم ارائه میده؟

بنابراین حتی یک دوربین مدار بسته رنگی نیز هنگام تاریک شدن فضا، تصاویر سیاه و سفید را بدست می آورد. علت های زیادی ممکن است موجب شوند تا تصاویر در DVR به صورت سیاه و سفید ضبط شود.  شایع ترین ایراد ممکن است به دستگاه DVR مربوط باشد و برای رفع این ایراد باید به تعمیر دی وی آر دوربین مدار بسته بپردازید.

اطمینان حاصل کنید که شرایط روشنایی محیط با شرایط دوربین مداربسته شما مطابقت دارد. اگر اینگونه نباشند، می توانید قبل از تعویض دوربین، تست کنید که آیا با افزایش نور مشکل رفع می شود یا خیر.

اگر نور محیط کافی است، دقت کنید که مسیر تابش نور غیر مستقیم به لنز دوربین، مسدود نشده باشد و دوربین آسیب ندیده باشد.

تعمیرکار دوربین مدار بسته هوم سرویز

  1. علت نویز در دوربین مدار بسته چیست؟

 تصاویر دوربین مدار بسته پر سر و صدا یا نویزی، عموماً نتیجه دخالت وسایل برقی یا الکترومغناطیسی است. عواملی مانند سوسو زدن در تصویر که بسیار آزار دهنده است در تصاویر دیده می شوند. برای از بین بردن نویز تصویر در دوربین مدار بسته، باید تک به تک منابع را مانند یک تعمیرکار دوربین مدار بسته بررسی کنید، تا منشا علت را پیدا کنید و از بین ببرید.

اتصالات و کابل ها را بررسی کنید.

هر اندازه که مسافت کابل کشی طولانی باشد، احتمال ایجاد نویز در تصویر دوربین مداربسته هم بیشتر می شود. سعی کنید از سیم های کواکسیال استفاده کنید. با این کار احتمال ایجاد نویز را تا حد زیادی کاهش خواهید داد. به ویژه کابل های ویدیویی آنالوگ را بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که همه کابلها به درستی مسیریابی شده اند و به دور از منابع مداخله کننده الکترومغناطیسی قرار دارند. این منابع می توانند تاثیر مستقیمی بر کیفیت تصاویر داشته باشد. کابل دوربین مدار بسته برای جلوگیری از ایجاد نویز در تصویر دوربین مداربسته بایستی به دور از منابع الکترومغناطیسی باشند.

وسایل برقی در اطراف دوربین را چک کنید:

برخی از لوازم و اشیا موجود در محیط اطراف دوربین رسانای جریان برق هستند. فلزاتی که در اطراف دوربین هستند می توانند ایجاد کننده نویز در تصویر دوربین مداربسته باشند. جهت عیب یابی دوربین مدار بسته، باید تمام عوامل رسانا در اطراف دوربین به طور کامل حذف شوند. یا در جایی به دور از دوربین مداربسته انتقال پیدا کنند.

اگر دوربین شما دارای یک خروجی آنالوگ است، جهت تست و تعمیر دوربین مدار بسته در محل، کابل ویدیو را از دوربین جدا کنید. بررسی کنید که آیا هنوز هم مانیتور نویز دارد یا خیر. در این صورت معمولاً ایراد از مانیتور است. منبع تغذیه و کابل های متصل را بررسی کنید.

دوربین ها یا تجهیزات ویدیویی را قطع کنید. تست کنید که  این عمل، باعث کاهش سطح نویز می شود. ممکن است تجهیزاتی مانند فیش های BNC بی کیفیت، موجب اختلال در دوربین مدار بسته شود.

تعمیرکار حرفه ای دوربین مدار بسته

  1. چرا تصویر دوربین مدار بسته قطع شده است؟

 عدم پخش تصویر دوربین مدار بسته، ناامید کننده ترین مشکل دوربین مدار بسته است. شما می توانید برای مدتی با سوسو زدن یا سر و صدا و نویز دوربین مدار بسته کنار بیاید، اما اگر در وهله اول نتوانید تصویری دریافت کنید مطمئنا با خود فکر می کنید خوب پس چرا این همه هزینه را به نصب و تعمیر دوربین مدار بسته اختصاص داده اید!؟

دستگاه را روشن کرده اید؟!

برای آشنایی به نحوه تعمیر دوربین مدار بسته در محل باید ابتدا بررسی کنید، که دوربین مدار بسته درست به منبع تغذیه نصب شده است.  ممکن است کمی ابتدایی به نظر برسد اما گاهی برای یک نصاب دوربین مدار بسته حرفه ای هم با نگاه خجالت بر چهره خود متوجه می شود، که دوربین مدار بسته دارای سیگنال نیست چون این دستگاه اصلا روشن نیست!

پس در اولین قدم  در جهت رفع خرابی دوربین مدار بسته، اتصالات برق و کابل ها را بررسی کنید. مطمئن شوید که آنها به برق وصل شده اند و آسیب ندیده اند.

 اگر دوربین مدار بسته به جعبه فیوز وصل شده است، جعبه فیوز را بررسی کنید. همچنین دوربین مدار بسته شما اگر از PoE استفاده می کند، سوئیچ PoE را بررسی کنید. مطمئن شوید که دوربین واقعاً در حال روشن بودن است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دوربین هم ارائه میده؟

اگر اطمینان کسب کردید که دوربین مدار بسته کاملا روشن است و در واقع ایراد از سمت دوربین نیست.شاید ایراد از انتقال تصویر به DVR است و باید به تعمیر دی وی آر دوربین مدار بسته بپردازید.البته ما پیشنهاد می کنیم فقط اتصالات DVR و کابل ها را بررسی کنید .تعمیر دی وی آر دوربین مدار بسته را به تعمیرکار حرفه ای دوربین مدار بسته هوم سرویز بسپارید.

اگر دوربین شما به صورت IP فعال شده است. مطمئن شوید که تنظیمات شبکه صحیح است و سطح دسترسی به اینترنت کاملا فعال است.

در انتهای کار تجهیزات اضافی شبکه یا ویدیو را بررسی کنید. اگر دوربین به هر سوئیچ شبکه یا روتر ، DVR یا NVR متصل است، مطمئن شوید که همه فعال هستند.

            5. چرا تصاویر دوربین مدار بسته سیاه شده اند؟

اگر دوربین مدار بسته شما تصویری نشان نمی دهد و تنها چیزی که  از صفحه نمایش دریافت می کنید، سیاه است. این احتمال وجود دارد که  دستگاه  DVR یا NVR  ایراد پیدا کرده باشند. نیاز به تعمیر دی وی آر باشد. قبل از تماس با تعمیرکار دی وی آر دوربین مدار بسته، مراحل فوق را یک دور بررسی کنید.

راهکارهایی ابتدایی ولی بسیار کاربردی نیز وجود دارند، که قبل از تماس با تعمیرکار دوربین مدار بسته می توانید انجام دهید.

  • چک کنید که چیزی مانع مسیر نور نیست. این ممکن است خیلی آشکار و واضح نباشد. به عنوان مثال لنزهای کوچک دوربین مدار بسته در هنگام زوم ممکن است به راحتی توسط برگها یا شاخه ها مسدود شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که شرایط روشنایی محیط با شرایط تنظیم شده برای دوربین یکسان باشد. به طور مثال همه دوربین ها نمی توانند در تاریکی یا در یک اتاق تصویر برداری کنند. اگر میزان نور محیط با سطح نور دوربین همخوانی نداشته باشد. یا به عبارت دیگر زیر آستانه نور دوربین باشد، تمام آنچه که عاید شما می شود، یک تصویر سیاه است.
  1. چرا دوربین مدار بسته در شب کار نمی کند؟

اگر دوربین مدار بسته شما به فناوری دید در شب مجهز شده است. اما تنها چیزی که در شب تصویر یرداری می کند یک صفحه سیاه است. ایراد از LED  های تعبیه شده در دوربین است و باید سریعا باید تعمیرکار دوربین مدار بسته تماس بگیرید. پیشنهاد می کنیم یه نگاهی به تعرفه قیمتی تعمیر دوربین مدار بسته هم یه نگاهی بندازین تا از حدود هزینه ها اطلاع داشته باشید.

تعمیر دوربین مدار بسته هوم سرویز

  1. چرا تصاویر دوربین مدار بسته روی گوشی موبایل پخش نمی شود؟

اگر می توانید تصاویر ویدیو  را به راحتی در مانیتور ببینید، اما نمی توانید تصاویر دوربین مدار بسته را در برنامه تلفن همراه خود مشاهده کنید. خیالتان راحت باشد که ایراد از دوربین یا تجهیزات متصل به آن نیست و نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته در محل نیست. ممکن است ایراد صرفا در یک سوئیچ باشد.

 بررسی کنید که دوربین و یا DVR / NVR شما به شبکه اینترنت متصل است و کلیه تنظیمات مربوطه کاملا به درستی اجرا شده باشد.

 اگر دوربین مدار بسته از طریق برنامه ای امکان دسترسی به موبایل را فراهم می کند. اطمینان حاصل کنید که فایروال شبکه شما مانع از اتصال دوربین به اینترنت نباشد.

 اگر سیستم دوربین مدار بسته شما برای دسترسی از راه دور و یا تلفن همراه به اتصال VPN احتیاج دارد. تنظیمات VPN  را بررسی کنید.

  1.  چرا DVR تصاویر را ضبط نمی کند؟

اگر دوربین مدار بسته شما خوب کار می کند اما DVR هیچ چیزی را ضبط نمی کند. رایج ترین ایراد کمبود فضای ذخیره سازی و خرابی اجزای DVR هستند که نیاز به تعمیر دی وی آر است.

مورد بعدی بررسی گزینه ضبط فعال در DVR  است. ممکن است ساده به نظر برسد اما اتفاق می افتد. اگر دستگاهی را به تنظیمات کارخانه خود بازگردانید و یا به عبارت دیگر ریست فکتوری کنید. به طور خودکار در پیش فرض های کارخانه ای،  DVR ممکن است بدون اطلاع شما، ضبط را متوقف کند. تنظیمات دوربین مدار بسته و DVR را بررسی کنید و مطمئن شوید که ضبط به طور دائم فعال است.

قبل از اقدام به تعمیر دوربین مدار بسته، مشاهده کنید که آیا فضای ذخیره سازی در DVR شما موجود است. فیلم هایی را که دیگر نیازی به آن ندارید پاک کنید.

اگر DVR شما در فضای ابری تصاویر را ضبط می کند، فضای حافظه ابری را آزاد کنید.

هوم سرویز ارائه دهنده خدمات تعمیر دوربین مدار بسته در کنار شماست:

اهمیت وجود دوربین مدار بسته بر هیچ کس پوشیده نیست.  لذا در صورت بروز ایراد، تعمیر دوربین مدار بسته در محل بدون اتلاف وقت ، بسیار حائز اهمیت است.

در همین راستا همیاران حرفه ای هوم سرویز با ارائه خدمات درب منزل در زمینه نصب و عیب یابی و تعمیر دوربین مدار بسته در تمامی نقاط تهران آماده خدمات رسانی می باشند.

قیمت نصب یا تعمیر دوربین مدار بسته

قیمت نصب دوربین مدار بسته
قیمت تعمیر دوربین مدار بسته

همیار شماییم تا پایان سرویس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا