نظافت و پذیرایی

اشتباهات رایج در استفاده از ضدعفونی کننده کرونا

روش صحیح استفاده از محلول های ضدعفونی کننده

ضد عفونی کردن مناطقی که در آن زندگی می کنیم در زمان ویروس کرونا بسیار ضروری است. ضدعفونی نوعی روش گندزدایی است و با نظافت و تمیزکاری های رایج تفاوت دارد. برای کاهش خطر احتمالی آلودگی COVID-19 از ضدعفونی کننده کرونا استفاده می شود. این مواد برای استفاده عموم در همه فروشگاه ها موجود هستند ولی مهم نحوه استفاده از مواد ضدعفونی کننده خانگی است. گاهی ناخواسته اشتباهاتی را مرتکب می شویم که اثرگذاری این مواد را کم می کند و یا حتی آلودگی در محیط بیشتر می شود. ما برای ضد عفونی کردن خانه های خود علیه میکروب ها، ویروس ها و باکتری ها از اسپری ضد عفونی کننده بر پایه الکل استفاده می کنیم. اما آیا مطمئن هستید که کارها را درست انجام می دهید؟ آیا بررسی کرده اید که ضدعفونی منزل یا ضدعفونی کننده ای که استفاده می کنید کارایی مناسبی دارد؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ضدعفونی کننده کرونا چیست؟

مواردی وجود داشته است که این مواد ضد عفونی کننده، آلودگی را افزایش داده اند و یا هیچ تاثیری در کنترل بیماری نداشته اند. مشکل اینجاست که انجام برخی کارها می تواند اثرگذاری محلول های پاک کننده را کمتر کند. طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، همه ما باید نحوه گند زدایی را بلد باشیم و مناطق مهم که نیاز به ضدعفونی دارند را شناسایی کنیم. اگر از خدمات شرکت ضد عفونی استفاده می کنید، نگرانی بابت گندزدایی منزل وجود ندارد. این شرکت ها به خوبی می دانند چگونه همه مناطق را پاکیزه و عاری از ویروس کنند. اما وقتی خودمان دست به کار می شویم بهتر است خیلی موارد را در نظر بگیریم. در ادامه بیشترین اشتباهات در استفاده از ضدعفونی کننده ها را بررسی می کنیم.

ضدعفونی سطوح آشپزخانه برای مقابله با ویروس کرونا

ضد عفونی کننده های خانگی

رقیق کردن محلول ضدعفونی کننده کرونا

برخی از افراد بدون توجه به برچسب محلول های خریداری شده، اقدام به رقیق کردن این مواد می کنند. قبل از مصرف هر ماده ضدعفونی کننده حتما برچسب روی قوطی را مطالعه کنید. شرکت سازنده همیشه توصیه هایی را برای مصرف ارائه کرده است. نسبت افزودن آب به محلول ها باید طبق توصیه شرکت سازنده باشد در غیر این صورت، اثرگذاری مواد ضدعفونی کننده از بی می رود و یا بسیار کمتر می شود. سازمان بهداشت جهانی استانداردهای مشخصی را برای مصرف کنندگان مواد ضد عفونی کننده خانگی در نظر گرفته است. 

هیپوکلریت سدیم (سفید کننده / کلر) ممکن است در غلظت توصیه شده مفید باشد. 0.1٪ یا 1000ppm ایده آل است. 1 قسمت ماده سفید کننده 5٪ خانگی با 49 قسمت آب اثرگذاری مناسبی دارد.

همچنین می توان از الکل با 70-90٪ برای ضد عفونی سطحی استفاده کرد. رقیق کردن الکل اثرگذاری آن را کاهش می دهد.

کدام محلول‌ها برای ضد عفونی کردن تلفن همراه مناسب نیستند؟

استفاده از مواد ضدعفونی کننده کرونا روی سطوح کثیف

گاهی دیده می شود که از محلول های ضدعفونی کننده روی کلیه سطوح استفاده می شود بدون اینکه قبلا آن منطقه تمیز شود. گرد و خاک، چربی یا هر گونه آلودگی می تواند مانعی برای رسیدن مایع ضد عفونی کننده به سطح مورد نظر باشد. قبل از شروع به کار حتما کلیه سطوح را به درستی تمیز کنید. در مورد آشپزخانه دقت بیشتری لازم است زیرا امکان چرب بودن سطوح هم وجود دارد. پس از نظافت و تمیزکاری می توانید مواد ضدعفونی را برای همه مناطق خانه استفاده کنید. شیر آلات، دستگیره ها، درب ورودی، کف ساختمان و …. باید ضدعفونی شود. 

آموزش ضدعفونی کارت بانکی برای جلوگیری از کرونا

ضدعفونی کننده کروناضدعفونی کننده کرونا

عدم استفاده از ماسک و دستکش

یکی از اشتباهات رایج نادیده گرفتن اقدامات امنیتی است. برای اینکه احتمال بیماری را از بین ببرید حتما موقع ضدعفونی ماسک و دستکش استفاده کنید. ویروس کرونا روی همه سطوح می نشیند و قدرت چسبندگی بالایی دارد. درست مثل گرد و خاک که وارد مجرای تنفسی می شود احتمال اینکه ویروس وارد مخاط بینی شود هم وجود دارد. به خصوص اینکه اغلب مواد ضدعفونی کننده از خود بخارات و گاز هم منتشر می کنند که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. هنگام پاکسازی خانه(disinfect ) از دستکش لاستیکی، پیش بند ضد آب و کفش بسته استفاده کنید. در ضمن ماسک و دستکش را باید بعد از هر بار استفاده دور بیندازید. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ضدعفونی منزل و محل کار هم ارائه میده؟

به کارگیری ضدعفونی کننده کرونا در محیط بسته

این یک اشتباه بزرگ است که می تواند خطرت جدی به همراه داشته باشد! حتما موقع استفاده از هر نوع ماده ضدعفونی، پنجره ها را باز بگذارید و فن تهیویه را روشن کنید. برخی از افراد محلول های مختلف را با هم ترکیب می کنند که به مراتب خطرسازتر است. از ترکیب مواد ضد عفونی کننده مانند سفید کننده و آمونیاک خودداری کنید ، زیرا مخلوط ها می توانند باعث تحریک تنفسی شده و گازهای بالقوه کشنده آزاد کنند.

رعایت نکات ایمنی چندان دشوار نیست ولی به مرور فراموش می کنیم که برخی نکات ساده را رعایت کنیم. برای مثال داشتن تهویه مناسب موقع نظافت های عادی هم توصیه می شود ولی برای ضدعفونی با مواد قوی، این کار یک الزام است. در ضمن فراموش نکنید که موقع ضدعفونی کرونا کودکان و حیوانات خانگی در محل حضور نداشته باشند. تحت هیچ شرایطی نباید کودکان به محلوله های ضدعفونی دسترسی داشته باشند.

چگونه محلول ضد عفونی کننده خانگی درست کنیم؟

خدمات ضد عفونی منزل علیه کرونا

هزینه ضدعفونی منزل و محل کار

قیمت ضدعفونی ویروس کرونا

خدمات ضدعفونی خانه و محل کار در تهران

سرویس ضد عفونی منزل و محل کار هوم سرویز در همه ایام هفته با رزرو قبلی، انجام می شود. مواد ضدعفونی به صورت پک شده و پلمپ در حضور مشتری باز می شود. هماهنگی برای ضدعفونی ارگان های دولتی، شرکت ها و سازمان ها در ساعات غیر اداری نیز امکان پذیر است. سفارش خود را به رایگان از طریق اپ هوم سرویز ثبت کنید. موقع ثبت سفارش روی گزینه های مورد نظر کلیک کنید تا عملیات گندزدایی طبق خواسته تان انجام شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا، سفارش برای اخر هفته و روزهای تعطیل بیشتر است حتما سرویس مورد نظر را از قبل رزرو کنید. خدمات ضدعفونی برای مشاعات و فضای محوطه نیز پذیرفته می شود. کلیه خدمات گندزدایی و عملیات ضد عفونی کردن به صورت تضمینی انجام می شود. جهت مشاوره و راهنمایی با ما تماس بگیرید.

ثبت سفارش رایگان سرویس ضد عفونی منزل و محل کار از طریق اپلیکیشن هوم سرویز 

90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا