بنایی و دکوراسیون

کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی

کاشی و سرامیک به مرور دچار شکستگی و ترک خوردگی می شود. همین ترک های ریز می تواند محلی برای نفوذ آب به لایه های زیرین و نم و نشتی ساختمان باشد. موقع بازسازی حمام و دستشویی همیشه کاشی های قدیمی و فرسوده نیز تعویض می شوند. کاشی های جدید در دو نوع مات و براق موجود هستند و این کار انتخاب را دشوار کرده است. شاید بین انتخاب کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی بر سر دو راهی هستید و نمی دانید کدام نوع از این متریال مناسب حمام و توالت است. در این مطلب به همه سوالات در مورد نصب کاشی و سرامیک مات و براق، پاسخ داده شده و با مزایا و معایب هر کدام از این مصالح آشنا می شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کاشی مات یا براق کدام را انتخاب کنیم؟

خرید کاشی برای سرویس بهداشتی از دو جهت اهمیت دارد. اول اینکه کاشی و سرامیک موجب تمیزی و حفظ بهداشت حمام و توالت می شود. از طرفی کاشی سرویس بهداشتی، اصلی ترین متریال در دکوراسیون حمام و دستشویی است. از کاشی و سرامیک در پوشش دیوار آشپزخانه نیز استفاده می شود تنوع طرح و رنگ در این متریال بسیار زیاد است اما از لحاظ رویه و لعاب نیز می توان کاشی ها را به دو گروه تقسیم کرد. انواع کاشی های مات و براق را با توجه به ویژگی های خاص مد نظرتان خریداری کنید. هر کدام از این کاشی ها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آن پرداخته شده است.

چگونه مثل یک کاشی کار ماهر، کاشیکاری کنیم؟

کاشی مات یا براق برای سرویس بهداشتی

کاشی مات چه ویژگی هایی دارد؟

انواع کاشی مات با روکش لعاب غیر براق تولید می شود. این کاشی ها لوکس و زیبا هستند. بسیاری از افراد به دلیل وقار و ابهت کاشی های مات، سرویس بهداشتی را با این متریال دکوراسیون می کنند. از مزایای کاشی براق می توان به این موارد اشاره کرد:

 کاشی مات لغزنده نیست

آب و صابون سطح کفپوش حمام را لیز و لغزنده تر می کنند. نصب کاشی مات به دلیل اینکه لغزنده ای بسیار کمتری دارد، در مکان های مرطوب مناسب تر است. در نظر داشته باشید که همه کاشی ها تا حدودی سُر و لیز هستند و در معرض آب و رطوبت لغزنده تر هم می شوند ولی میزان لیزی در این کاشی ها بسیار کمتر از کاشی های براق است. کاشی مات همیشه برنده بین دو انتخاب کاشی مات یا براق است.

نگهداری از کاشی مات، ساده تر است

این متریال لکه یا گرد و خاک و … را پنهان می کند. در واقع نیازی نیست دائم تی به دست در حال نظافت کاشی باشید. بین کاشی مات و براق برای سرویس بهداشتی، شاید گزینه های لعاب مات انتخاب بهتری باشند ظاهر این کاشی های مات، براق نیست اما زیبایی به خصوصی دارد. انواع طرح چوب و مدل های متنوع تری نیز از کاشی مات یا براق به بازار آمده و در انتخاب هیچ مشکلی وجود ندارد.

چگونه کاشی کاری آشپزخانه را انجام دهیم؟

کاشی مات بهتر است یا براق

کاشی براق چه ویژگی هایی دارد؟

کاشی مات یا براق از نظر ظاهری تفاوت زیادی دارند کاشی های براق به جهت درخشش زیاد، بسیار محبوب شده اند. این کاشی ها در سه نوع براق معمولی، کاشی پولیش و سوپر پولیش در بازار موجود هستند. علاوه بر زیبایی ظاهری، مزایای زیادی را می توان برای کاشی براق در نظر گرفت از جمله اینکه:

نظافت کاشی براق راحت تر است

کاشی مات یا براق کدام برای سرویس بهداشتی مناسب تر است؟ بدون تردید تمیز کردن روکش درخشان روی کاشی موجب می شود که به راحتی بتوانید کاشی را تمیز کنید. در واقع نیازی به سابیدن و کارهایی از این دست نیست خیلی ساده با یک تی نمدار می توانید کاشی براق را تمیز و درخشان کنید.

بهترین رنگ کاشی توالت کدام است؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاشی کاری و سرامیک هم ارائه میده؟

کاشی براق فضا را بزرگتر نشان می دهد

ظاهر درخشان این محصولات موجب می شود که نور محیط منعکس شود. همین موضوع ابعاد حمام و دستشویی را بزرگتر نشان می دهد و فضا پرنور و دلباز به نظر می رسد. به خصوص در سرویس دستشویی کوچک توصیه شده که کاشی براق را نصب کنید کاشی مات در چنین فضایی، فضا را کوچکتر و تاریک تر نشان می دهد. البته رنگ کاشی دستشویی نیز درست به اندازه مات یا براق بودن آن اهمیت دارد.

مدل های متنوع کاشی آشپزخانه بین کابینت مدرن

مزایای کاشی مات و براق چگونه بهترین مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک را انتخاب کنیم؟

نکات مهم در انتخاب کاشی مات یا براق

  • کاشی براق فضا را بزرگتر و پر نورتر نشان می دهد اما کوچکترین لک و کثیفی را نیز به وضوح نشان می دهد.
  • کاشی های براق قابل شستشو بوده و به راحتی تمیز می شوند اما در مقایسه با کاشی براق سطح لغزنده و لیزتری دارند.
  • کاشی مات برای فضاهای کوچکتر مناسب نیست و محیط را تنگ و تاریک نشان می دهد.
  • کاشی مات لکه و کثیفی را کمتر نشان می دهد ولی در مقایسه با کاشی مات از لحاظ شستشو دشوارتر است.
  • کاشی مات دارای سطح چسبنده تری است و برای محیط های مرطوب نظیر حمام، انتخاب بهتری می تواند باشد.

علاوه بر مات یا براق بودن کاشی به کیفیت آن نیز توجه کنید. محصولات استاندارد و با کیفیت طول عمر بالاتری دارند و سال های زیادی دکوراسیون سرویس بهداشتی را شیک و لوکس نشان می دهند. هزینه خرید کاشی مرغوب یکبار پرداخته می شود و در طول زمان این مبلغ بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

قیمت نصب کاشی و سرامیک هوم سرویز

قیمت سرامیک کاری و نصب سرامیک

خدمات کاشی و سرامیک در تهران

 نصب کاشی و سرامیک در ساختمان های مسکونی یکی از صدها سرویس هوم سرویز است. خدمات کاشیکاری حمام و توالت را از طریق اپ این سامانه سفارش دهید. ثبت سفارش نصب کاشی سرویس بهداشتی کاملا رایگان است. در جدول منتشر شده می توانید لیست هزینه های نصب کاشی و سرامیک را مشاهده کنید. قیمت گذاری طبق نرخ اتحادیه و بدون در نظر گرفتن قیمت مصالح و کاشی است. خدمات خرده کاری کاشی و سرامیک، کاشیکاری هنری و سرامیک کف در همه مناطق تهران پذیرفته می شود. در صورتی که بخواهید سرامیک کار می تواند مصالح را نیز تهیه کند. در این صورت هزینه های خرید طبق فاکتور روی دستمزد نصاب، افزوده خواهد شد. هوم سرویز کیفیت نصب کاشی و سرامیک را تضمین می کند. در صورتی که از نتیجه کار رضایت نداشتید، هزینه ای پرداخت نکنید.

 سفارش رایگان نصب کاشی و سرامیک را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا