لوله کشی و تاسیسات

چگونه رسوب سردوش را تمیز کنیم؟

آب لوله کشی حاوی مقدار زیادی املاح و جرم است. این مواد به مرور روی شیر آلات حمام و دستشویی تاثیر می گذارد. با رسیدگی و سرویس کامل شیرآلات و سیفون می توان از چکه کردن و ایرادات احتمالی جلوگیری کرد اما هنوز یک مشکل بزرگ وجود دارد. آیا با باز کردن شیر آب حمام، آب کمی از دوش خارج می شود؟ دلیل اصلی کاهش فشار آب از سردوش، جرم گرفتن سوراخ های آن است. با رسوب زدایی سردوش حمام دوباره کیفیت آب خروجی مثل روز اول خواهد شد. اما این کار چندان هم ساده نیست.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

طریقه صحیح رسوب زدایی سردوش حمام

آب می تواند عایق کاشی و سرامیک کف حمام را از بین ببرد و به لایه زیرین نفوذ کند. در این صورت می توان از خدمات دوغاب کف حمام و دستشویی برای ترمیم کف حمام استفاده کرد. همین آب موجب مسدود شدن سوراخ های سر دوش می شود و اجازه عبور آب را نمی دهد. در این صورت باید خودتان دست به کار شوید و رسوب ها را از لا به لای منافذ کوچک سردوش، پاک کنید. مشکل اینجاست که رسوب آب، سخت و سفت است. با شستشوی معمولی نمی توانید این جرم های آهکی را تمیز کنید.  

رسوب زدایی سردوش حمام

رسوب زدایی سردوش حمام با شوینده های بازاری

مواد شوینده و تمیز کننده کف سرویس بهداشتی، مناسب پاک کردن شیرآلات نیست. اسیدهای قوی را نیز نمی توانید برای از بین بردن رسوب سردوشی استفاده کنید. انواع مواد پاک کننده جرم و رسوب لوله در فروشگاه ها به فروش می رسد. این مواد مخصوص شیرآلات سرویس بهداشتی ساخته شده اند و هیچ آسیبی به استیل و رویه شیر آب، نمی رسانند. برای از بین بردن رسوب سردوشی می توانید محلول مناسب را خریداری کنید. پاک کردن جرم های سخت و رسوب ها با استفاده از برس و مسواک کار ساده ای نیست ولی با این محلول های شیمیایی، کار راحت تر است. البته راه های کم ضررتری هم وجود دارد. با استفاده از موادی که در خانه دارید نیز می توانید همه رسوبات سردوش را از بین ببرید.

از بین بردن رسوب سردوش حمام با کوکاکولا

نوشابه را از غذای روزانه حذف کنید تا سالم و تندرست باشید. البته این پایان کار نوشابه نیست. این روزها کاربردهای عجیب و غریبی برای نوشابه پیدا شده. از پاک کردن روغن ماشین کف پارکینگ گرفته تا از بین بردن جرم شیر آلات و سردوش حمام، همگی با کمک همین نوشابه ها انجام می شود. سردوش را جدا کنید و در یک ظرف بزرگ پر از نوشابه قرار دهید تا همه جرم ها پاک شود. اگر سردوش از نوع ثابت است و جدا نمی شود این روش را امتحان کنید.

ابتدا یک کیسه پلاستیکی تهیه کنید. مقدار کافی نوشابه کوکا را درون کیسه ریخته و آن را به سردوش متصل کنید. با قرار دادن سردوش حمام درون کیسه کوکا، کار تمام نشده. دورتادور کیسه را با کش ببندید و در حدود یک ساعت صبر کنید. در این مدت به کارهای خود برسید تا فرصت کافی برای حل شدن رسوب ها باشد. پس از یک ساعت، پلاستیک را باز کرده و نوشابه را دور بریزد( حتی فکر خوردن آن را نیز نکنید) بعد شیر آب را باز کنید تا باقیمانده جرم و رسوب از سردوش خارج شود. آیا فشار آب مناسب است؟ در آخر سردوش را بشویید تا اثرات نوشابه روی آن باقی نماند.

رسوب زدایی سردوش حمام
از بین بردن رسوب شیرآلات با نوشابه

رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه و جوش شیرین

این ترفند برای سردوش هایی که جدا می شوند، کاربرد دارد. این سردوش ها با پیچ باز می شوند و قابل جدا شدن هستند. سردوش را باز کرده و همه قطعات آن را جدا کنید. در یک ظرف کوچک جوش شیرین ریخته و کمی سرکه به آن اضافه کنید تا یک خمیر نرم به وجود بیاید. با یک مسواک خمیر جوش شیرین را روی قطعات سردوش بمالید و کمی مالش دهید. اگر جرم های سخت و آهکی قدیمی روی سردوش باشد با این روش از بین نمی رود. در این صورت باید از تکنیک غوطه وری استفاده کنید.

در یک ظرف بزرگ مقدار نیم لیتر سرکه بریزید و به آن 2 تا 3 قاشق جوش شیرین اضافه کنید. سپس همه قطعات سردوش را درون ظرف قرار دهید. یک شب تا صبح صبر کنید و فردا سردوش را با شوینده معمولی و آب تمیز بشویید. حالا سردوش را وصل کنید و اب را با فشار زیاد باز بگذارید تا همه منافذ سردوش باز بشود. به همین سادگی مشکل جرم و رسوب حل می شود.

تمیز کردن رسوب سردوش با جوشاندن

در یک ظرف بزرگ فلزی مقداری آب ریخته و یک لیوان سرکه را به آن اضافه کنید. سپس ظرف آب را روی حرارت قرار دهید. سردوش حمام را باز کنید و در آب روی شعله غوطه ور کنید. حرارت شعله را کم کنید و به مدت 10 دقیقه تا یک ربع، سردوش را بجوشانید. سپس با یک مسواک جرم های باقیمانده را تمیز کنید. این ترفند برای سردوش های کامل فلزی، جواب می دهد. اگر برخی از قطعات سردوش، پلاستیکی باشد نباید آن را بجوشانید. در این صورت یک لیمو ترش را برش بزنید و روی جرم ها بکشید. ساده ترین راه اینست که گهگاهی سردوش را باز کنید و با مسمواک جرم ها را پاک کنید. در این صورت رسوبات سخت و آهکی تشکیل نخواهد شد.

مراحل رسوب زدایی سردوش حمام

تعرفه نصب شیرآلات و سیفون هوم سرویز

قیمت نصب شیرآلات و سیفون

خدمات نصب شیرآلات سرویس بهداشتی

پاک کردن رسوب شیر آلات همیشه کارساز نیست. وقتی به کلی شیر آلات فرسوده و مستعمل شده باشند باید شیرآلات را تعویض کنید. چکه کردن شیر آب حمام و دستشویی نشان می دهد که شیر آب نیاز به تعمیر دارد. اگر در این زمینه تجربه ای ندارید کار را به حرفه ای های هوم سرویز بسپارید. نصب شیرآلات دستشویی و حمام و تعمیر شیر آلات سرویس بهداشتی و آشپزخانه از خدمات هوم سرویز در تهران، کرج، مشهد و اصفهان است. این سرویس در همه مناطق ارائه می شود. جهت ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن رایگان هوم سرویز اقدام کنید. هزینه ها طبق تعرفه و بر اساس جدول ارائه شده، محاسبه می شود. در صورت تهیه شیرآلات توسط همیار، مبلغ خرید طبق فاکتور به دستمزد، افزوده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا