لوازم خانگی

نکات مهم در مورد کولر آبی 2800

کولر آبی 2800 مانند سایر کولرها بنا بر برند و شرکت تولیدکننده آن ابعاد و اندازه کمی متفاوت دارند. این سیستم‌های خنک‌کننده بسته به توانشان قطعات بزرگ‌تری نیز دارند و معمولا ابعاد بزرگ‌تر نیز مصرف برق بیشتری دارد. این تفاوت در ابعاد و اندازه به خاطر دستورات و تیم فنی تولید شرکت و برندهای مختلف می‌باشد. دانستن ابعاد و اندازه و میزان مصرف برق آن‌ها بسیار به خریدار کمک می‌کند تا بهترین محصول را برای مکان مورد نظر خود انتخاب کنند. حتی با رعایت یک سری اصول می‌توانید در مصرف برق و انرژی کولر صرفه‌جویی کنید و راندمان آن را افزایش بدهید. برای آشنا شدن با نکات و راه‌های موثر برای این کار در ادامه مقاله با ما همراه باشید.  

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کولر آبی 2800 یکی از کم‌مصرف‌ترین سیستم‌های خنک‌کننده می‌باشد که در مقیاس با ابعاد و اندازه کولرهای دیگر جزو کوچک‌ترین‌ها نیز به حساب می‌آید. اگر قصد تعمیر کولر آبی 2800 منزل یا محل کار خود را دارید می‌توانید با استفاده خدمات هوم سرویز این نیاز خود را برطرف کنید.  یکی از سیستم‌های خنک‌کننده قوی برای منزل و محل کار کولر گازی 5000 است. با رسیدن فصول گرم سال نیاز است تا قبل از استفاده از آن‌ها به طور کامل سرویس شوند. می ‌تواندی برای تعمیر کولر گازی 5000 خود از خدمات هوم سرویز بهره‌مند شوید. 

ابعاد و اندازه کولر آبی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

اولین موضوعی که بایستی بدانیم این است که معمولا ابعاد و اندازه با توجه به میزان ظرفیت باددهی کولر تعیین می‌شود. ابعاد و ظرفیت بزرگ‌تر کولر با بزرگ شدن قطعات مکانیکی و الکترونیکی، پروانه، موتور و پولی همراه است. همه‌ی این موارد سبب بالا رفتن توان باددهی کولر آبی خواهد شد. حتی نوع و ساختار، سلولزی بودن یا پوشالی بودن دریچه‌ها هم می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. معمولا کارشناسان و متخصصان کولر آبی آن‌ها را بر اساس توان باددهیشان دسته‌بندی می‌کنند. اما مقدار ابعاد و اندازه کولر به همان میزان برای خریداران بسیار مهم است.

ابعاد و اندازه کولر آبی
ابعاد و اندازه کولر آبی معمولا با توجه به ظرفیت باددهی آن تعیین می‌شود.

آیا ابعاد و اندازه کولرهای آبی برندهای مختلف یکسان است؟ 

برندها و شرکت‌های تولیدکننده کولر آبی مختلف ممکن است در تولید محصولات خود با ابعاد کمی متفاوت‌تر محصول خود را به بازار عرضه کنند. برای مثال کولر آبی 5500، دارای عرض 870 میلی‌متر، طول 870 میلی‌متر و ارتفاع 1000 میلی‌متر وجود دارد. اما کولر آبی دیگری با همین میزان توان دارایی با کمی تفاوت دارای طول و عرض 900 میلی‌متر و ارتفاع 1100 میلی‌متر باشد. به همین دلیل نمی‌توان با قطعیت گفت که کولر هر برند یا شرکت ابعاد و اندازه یکسانی دارد. این موضوع بستگی به تیم فنی ساخت، دستورات آن شرکت و… دارد.

ابعاد و اندازه کولر آبی 2800

اغلب ابعاد و اندازه کولر آبی 2800 موجود در بازار دارای ارقام زیر است. این ارقام به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیش‌بینی‌های لازم را برای خرید بهترین کولر آبی در نظر داشته باشید. معمولا کولر آبی با توان 2800 دارای 500 میلی‌متر طول، 500 میلی‌متر عرض و ارتفاع 500 میلی‌متری می‌باشد.

کولر آبی 2800 برای چه متراژی مناسب است؟ 

کولر آبی 2800 برای خانه و مکان‌هایی با متراژ 50 الی 60 متر می‌تواند مناسب باشد. البته که طبقه ی چندم بودن در آپارتمان و محل قرار‌گیری کولر به سمت نورگیر و … نیز تاثیرگذار است.

مصرف برق در کولر آبی 2800

از سوالات متداول در رابطه با کولر آبی، میزان مصرف برق این سیستم‌های خنک‌کننده است. چیزی که همه احتمالا بدانند این است که مصرف برق کولر در 6 ماه اول سال و اوج مصرف آن در ساعات ظهر الی بعد از ظهر است. دلیل مقدار مصرف بالای آن در این بازه زمانی طبیعتا دمای بالای هوا می‌باشد. در روزهای گرم سال مصرف برق کولر به ازای یک درجه افزایش دما، 500 الی 700 مگاوات مصرف برق بالا می‌رود. می‌توان گفت که در روزهای تابستان پرمصرف‌ترین وسیله برقی در خانه‌ها همان کولر یا سیستم سرمایشی است.

مصرف برق در کولر آبی کولر آبی جزو کم مصرف‌ترین سیستم‌های خنک‌کننده

نحوه محاسبه مصرف برق در کولر آبی

جدای از ساختار پیچیده کولر آبی، موتور آن اصلی‌ترین قسمت اجزای سازنده است. موتور میزان هوادهی و سرمایشی کولر را تعیین می‌کند، پس هنگام خرید باید به قدرت موتور توجه شود. فرمول محاسبه میزان مصرف برق یک کولر آبی ضرب شدت جریان بر ولتاژ ورودی تقسیم بر 1000 می‌باشد. به طور کلی میزان بهای مصرف برق کولر شما به صورت تصاعدی محاسبه می‌گردد. برای مثال اگر اگر بیشتر از نصف روز کولر شما فعالیت کند می‌تواند میزان بار مالی زیادی هم برای شما در پی داشته باشد.

مقایسه مصرف برق کولر آبی و کولر گازی

میزان برق مصرفی کولرهای گازی 4 برابر کولر آبی می‌باشد. این موضوع نشان می‌دهد که کولر آبی یک سیستم سرمایشی کم‌مصرف به حساب می‌آید و هزینه‌های کمتری نسبت به کولر گازی دارد. اگرچه کولرهای آبی توانی در حد 500 وات دارند، اما کولرهای گازی توانی بالغ بر 2000 وات دارند. اگر در شرایط محیطی زندگی می‌کنید که استفاده از کولر آبی امکان‌پذیر است، میتواند بهترین گزینه برای شما باشد. بهتر است کولر هنگام نصب در مکانی دور از تابش نور آفتاب قرار داده شود و یا حداقل سایبان برای کولر تعبیه شود. گرمای هوا می‌تواند مصرف انرژی را بالا ببرد و میزان برق مصرفی را افزایش دهد. همچنین بهتر است در بیشتر روز موتور بر روی دور کند قرار گیرد تا از مصرف بیش از حد برق جلوگیری و در هزینه‌ی آن صرفه‌جویی شود.

سرویس مرتب کولر آبی نیز به افزایش راندمان آن کمک می‌کند و نمی‌گذارد تا اتلاف انرژی رخ بدهد. کولر آبی به دلیل استفاده آن از آب برای خنک کردن محیط، در مناطق گرم و خشک استفاده می‌شود. این نوع سیستم‌های سرمایشی در مناطق مرطوب کارایی ندارند و نیز توصیه هم نمی‌شوند.

سرویس کولر آبی 2800 برای بهینه‌سازی مصرف انرژی 

  سرویس کولر آبی می‌تواند اولین قدم برای بهینه‌سازی مصرف انرژی باشد. با سرویس آن هم در مصرف آب و برق صرفه‌جویی خواهد شد و هم کارآمدی و راندمان کولرتان افزایش خواهد یافت. موارد زیر شامل سرویس کولر آبی می‌شوند:

  1. بررسی موتور کولر و روغن‌کاری آن
  2. بررسی پمپ آب
  3. شستشوی حلزونی و بدنه کولر
  4. کنترل و روغن‌کاری یاتاقان
  5. روغن‌کاری پولی
  6. تمیزکردن شبکه آبرسانی کولر
  7. تعویض پوشال
  8. تراز کردن شناور
  9. بررسی برزنت کولر
  10. بازرسی جعبه تقسیم برق

موارد ذکر شده جهت سرویس می‌تواند به بهینه‌سازی مصرف انرژی کولر آبی شما کمک کند. توصیه می‌شود که هر ساله با شروع فصل گرما کولر آبی منزل یا محل کارتان را سرویس کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟
قیمت نصب و سرویس کولر آبی

ایجاد سایبان کولر آبی 2800 

کولرهای آبی که در پشت بام قرار دارند معمولا در تابش مستقیم خورشید قرار گرفته‌اند. این تابش مستقیم خورشید باعث افزایش دمای آب کولر می‌شود. این اتفاق هم سبب بخار شدن سریع‌تر آب و هم خنک نشدن باد هدایت‌شده به کانال‌ها می‌گردد. حال برای آن که این مشکل ایجاد نشود، سایبان می‌تواند یک راهکار خوب باشد. با قرار دادن سایبان‌های از جنس پلی‌کربنات برای کولر مزیت‌هایی از جمله کاهش جذاب اشعه‌های تابش خورشید دارد. همچنین سبب بازتاب تمام اشعه‌های نور خورشید می‌گردد. از جمله کارهایی که می‌توان برای خنک کردن کولر آبی انجام دادن پوشش کامل آن با حصیر می‌باشد. بعضی‌ها هم حتی با خیس کردن این حصیر باعث خنک‌تر شدن کولر می‌شود.

کلید هوشمند برای کولر آبی 2800

یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی و قابل استفاده برای کولرها کلید هوشمند می‌باشد. این کلید که به صورت یک نمایشگر دیجیتالی است، می‌تواند وضعیت کولر را به شما نشان بدهد. از مزیت‌هایی که این فناوری دارد، قابلیت تنطیم دما و زمان است. این کلیدها می‌توانند میزان انرژی مصرفی کولر را با توجه به دمای محیط تنظیم و کنترل کنند. پس می‌توان گفت کلید هوشمند یکی از راهکارهای کاهش مصرف برق در کولر می‌باشد. 

کلید هوشمند کلید هوشمند به شما امکان کنترل میزان مصرف برق نسبت به محیط را می‌دهد.

پمپ آب را قبل از موتور روشن کنید

قبل از آن که بخواهید موتور را روشن کنید، پمپ آب را را به مدت 10 دقیقه روشن کنید. این کار باعث می‌شود تا پوشال‌ها کاملا خیس شده و جریان هوای خنک‌تری را وارد کانال‌ها کند. 

پد سلولزی جایگزین پوشال

یکی دیگر از راه‌های افزایش راندمان و مصرف بهینه کولر آبی 2800 پدهای سلولزی است. این پدها که تازگی جایگزین پوشال‌ها شدند، دوام بیشتری دارند و همینطور آب بیشتری را می‌توانند در خود نگه دارند. به علاوه به دلیل فشردگی بالای این پدها از ورود ذرات ریز به داخل کولر جلوگیری می‌کند. 

حداقل کردن طول کانال کشی

بهتر است تا کانال‌های کولر پیچ در پیچ نباشند. مسیر طولانی کانال سازی کولر سبب می‌شود تا فشار هوا درون کانال کاهش پیدا کرده و حداقل باد به درون ساختمان هدایت شود. مسیر طولانی کانال در نهایت باعث می‌شود تا کولر نتواند فضای داخل خانه را به خوبی خنک کند.

و حال وظیفه ما چیست؟ 

داشتن یک سیستم خنک‌کننده در فصول گرم سال بسیار حیاتی است. در بسیاری از شهرهای کشور با توجه به جغرافیا استفاده از کولرهای آبی مرسوم است. اما در بعضی شهرهای دیگر با توجه به رطوبت هوا امکان استفاده از این نوع کولرها نیست و کولرهای گازی جایگزین آن‌ها خواهد شد. خدمات هوم سرویز در هر لحظه و مکان خدمات نصب، سرویس و تعمیر کولرتان از جمله کولر آبی 2800 را برعهده می‌گیرد. ما با داشتن افراد متخصص هر نوع عیب و ایراد کولرتان برطرف و در بهینه سازی مصرف برق آن به شما کمک خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا