نظافت و پذیراییهوم سرویز

بهترین گیاهان زینتی برای فصل زمستان

گیاهان زینتی زیادی هستند که تنها در زمستان و هوای سرد گل می دهند. این گیاهان تحمل گرمای تابستان را ندارند ولی زمستان را بهاری می کنند. حتی در یک بالکن کوچک هم می توانید چند گلدان پر گل را جا دهید. نگهداری و مراقبت از گل و گیاه بسیار دوست داشتنی است و اوقات فراغت تان را پر می کند. البته دوستان و فامیل هم بدشان نمی آید از این گلدان های زیبا و گلدار، هدیه بگیرند. نگهداری از گیاهان آپارتمانی چندان سخت نیست و این گل ها با حداقل شرایط هم رشد می کنند. در ادامه بهترین و زیباترین گلهای زمستانی را معرفی می کنم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

گیاهان زینتی زمستانی کدامند؟

گونه های گیاهانی که بومی مناطق سردسیر هستند در برابر سرمای زیاد تحمل بالایی دارند. اغلب این گیاهان در اوایل پاییز کاشته می شوند تا در روزهای برفی باغچه حیاط و تراس و بالکن ها را گل آذین کنند. صدها گیاه گلدار را می توانید در گوشه حیاط یا راه پله های آفتابگیر و … نگهداری کنید. در این روزهای سرد که بیشتر گیاهان به خواب زمستانی رفته اند تازه زمان گلدهی گیاهان مقاوم به سرما شروع می شود. 

نگهداری از گیاهان و گلهای آپارتمانی

گیاهان زینتی آپارتمانی

معروف ترین گیاهان زینتی : بنفشه

چه کسی است که نداند این بنفشه های زیبا تنها در روزهای سرد سال گل می دهند. زمان گلدهی بنفشه از زمستان تا اواسط بهار است و با گرم شدن هوا، گل ها هم دیگر شکوفا نمی شوند. آیا می دانستید گل های بنفشه خوردنی هستند؟ می توانید گل های بنفشه را به صورت خام در سالاد زمستانی استفاده کنید. اما برای نگهداری از این گیاه زیبا به مکانی با آفتاب کامل یا سایه روشن نیاز دارید. بنفشه گیاه آپارتمانی نیست و اغلب در باغچه کاشته می شود. البته می توانید بنفشه های رنگارنگ را در گلدان های کوچک و گوشه ای از تراس هم نگهداری کنید. تنها نکته مهم آبیاری گیاه بنفشه است. آبیاری غیر منظم موجب خشک شدن گل ها می شود. برای تغذیه گیاه از کودهای مخصوص ماهی یکبار استفاده کنید. کود دهی بیش از حد موجب علفی شدن و بلند شدن بنفشه می شود.

مراقبت از گل و گیاه در زمستان

هزینه نگهداری از گیاهان زینتی

گیاهان زینتی گلدار: سیکلامن

Cyclamen با برگ های قلبی شکل و گلهای قرمز، صورتی و سفید یکی از بهترین گیاهان زمستانی است. با سرد شدن هوا گل های مقاوم و با دوام سیکلامن شروع به رشد می کنند معمولا تا اواخر اردیبهشت نیز می توانید شاهد گل دادن سیکلامن باشید. پس از پایان گلدهی گیاه با برگ های بسیار زیبایش خودنمایی می کند. برای نگهداری از این گیاه به مکانی سایه روشن نیاز دارید دمای هوای اتاق به خصوص وقتی بخاری یا شوفاژها روشن باشند اصلا مناسب سیکلامن نیست. بهتر است گلدان های کوچک سیکلامن را پشت پنجره قرار دهید تا در تمام فصل سرما گلدهی داشته باشند. حتی موقع برف و بارندگی نیز به گیاه آسیبی نمی رسد. نکته مهم در مورد این گیاه، آبیاری آن است. سیکلامن به آب زیادی نیاز دارد ولی غرقاب شدن موجب پوسیدگی ریشه ها می شود.

خاک غنی کمی اسیدی، زهکش خوب گلدان، نور غیر مستقیم خورشید و  کود رقیق شده مایع کم نیتروژن هر 15 روز یکبار گیاه را شاداب نگه می دارد. سیکلامن از گیاهان ملی ایران است و در استان های شمالی کشور به صورت خودرو در جنگل ها رشد می کند.

آموزش نگهداری از درختچه های آپارتمانی + عکس

گیاهان زینتی باغچه ای

مراقبت و نگهداری از گل کالانکوئه

کالانکوئه از گلهای آپارتمانی محبوب زمستانی است و در برابر سرما مقاومت زیادی دارد. تغییر رنگ برگ ها از سبز به قرمز در فصول سرد به زیبایی آن می افزاید. رنگ گله ها در واریته های گوناگون متفاوت است. گل های سفید، صورتی، نارنجی، قرمز، سرخابی، گلبهی و زرد در بازار موجود است. برگ های گیاه گوشتی و آبدار بوده و مقاومت زیادی در برابر کم آبی دارد. این گیاه زیبا را می توان در داخل خانه نیز پرورش داد. به طور کلی کالانکوئه تغییرات دمایی را به خوبی تحمل می کند ولی از قراردادن گلدان در نور مستقیم خورشید تابستان پرهیز کنید. نور غیر مستقیم برای گلدهی گیاه عالی است. برای آبیاری گلدان های کالانکوئه کمی دقت کنید. پس از یک نوبت آبیاری لازم است تا خاک گلدان خشک شود و سپس نوبت آبیاری بعدی می رسد. قبل از آبیاری می توانید خاک گلدان را با انگشتان تست کنید.

مخلوطی از خاک باغچه،ماسه و کود حیوانی برای رشد گیاه کافی است فراموش نکنید خاک گلدان دارای زهکش کافی باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

چگونه از گیاهان آپارتمانی مقاوم نگهداری کنیم؟

خدمات گل و گیاه در تهراننگهداری از گل ها و گیاهان آپارتمانی در تهران

بگونیا از گیاهان زینتی زمستانی

اگر حتی یک گلدان دارید باز هم می توانید از زیبایی اش لذت ببرد. بگونیا از گیاهان زینتی دوست داشتنی است که حتما باید یک گلدان آن را تهیه کنید. گل های سفید، صورتی، زرد، قرمز، نارنجی و ….. ده ها رنگ متنوع را می توانید در واریته های مختلف بگونیا ببینید. بگونیا زمستانی در فصول سرد سال گلدهی دارد. این گیاه کم توقع را می توان به سادگی در باغچه و تراس نگهداری کرد. انواع مختلف بگونیا بقابل نگهداری در فضای داخل و بیرون از خانه هستند. بگونیا به نور غیر مستقیم خورشید و آبیاری کمی نیاز دارد.  اگر گلدهی بگونیا متوقف شده احتمالا نور گیاه کم است. نور خورشید کافی برای گلدهی گیاه الزامی اشت. خاک غنی موجب شادابی گیاه می شود.

در زمان گلدهی باید مقدار آبیاری را کمی بیشتر کرد. آبیاری بیش از حد موجب ترشح هورمون اتیلن شده و برگ های بگونیا شروع به زردی می کند. در گونه های مختلف شرایط نگهداری گیاه کمی متفاوت است موقع خرید از فروشنده در مورد نیازهای تغذیه ای گیاه سوال کنید. برخی از زیباترین انواع بگونیا اینها هستند:

  • گل بگونیا عروس
  • بگونیا رکس یا برگی
  • بگونیا تکمه‌ای
  • بگونیای همیشه گل‌دار

۸ گونه از زیباترین گلهای آپارتمانی سایه دوست که باید در هر خانه ای باشد

تعرفه مراقبت از گیاهان زینتی هوم سرویز

قیمت مراقبت گل و گیاه

سرویس مراقبت گل و گیاه را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا