نظافت و پذیرایی

درختچه های آپارتمانی همیشه سبز

درختچه های آپارتمانی همیشه سبز زیباترین گیاهان برای نگهداری در خانه هستند. در مقایسه با گلها و گیاهان زینتی، درختچه ها مقاوم ترند و شرایط نگهداری ساده تری دارند. اگر قصد مراقبت از گیاهان را دارید حتما از گلدان های کوچک شروع کنید تا شاهد بزرگ شدن گیاه باشید. نگهداری از یک نهال کوچک تا زمانی که درختچه ای پر شاخ و برگ و شاداب شود، زیباترین راه برای پر کردن اوقات فراغت است! گیاهان در تصفیه هوای خانه نقش مهمی دارند و فضای خانه را صمیمی و دلچسب تر می کنند. خدمات باغبانی در محل از پر طرفدارترین خدمات هوم سرویز است. هوای داخل خانه ها در فصول سرد و گرم خیلی تغییر نمی کند. بنابراین در هر فصلی می توانید از درختچه های مقاوم آپارتمانی نگهداری کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

گل ها و گیاهان روح خانه ها هستند. حتی یک گلدان کوچک هم می تواند روحیه تان را شاداب و تازه کند. نگهداری از گیاهان بهترین راه برای پر کردن اوقات فراغت است. گیاهان موجوداتی زنده هستند و برای رشد نیاز به نور، آب و کود دارند. برخی از گیاهان مقاوم آپارتمانی شرایط نگهداری ساده تری دارند. گلهای اپارتمانی سایه دوست از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی هستند. حتی می توانید یک درخت کوچک را نیز در فضای داخل خانه پرورش دهید. درختچه های آپارتمانی از زیباترین گیاهان برای نگهداری در محیط های بسته هستند. این گیاهان در فضای بیرون از خانه رشد خوبی ندارند و قادر به تحمل هوای متغیر بیرون نیستند. اما در همه ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و … می توان به خوبی از درختچه ها نگهداری کرد. 

خدمات نگهداری از گیاهان

بهترین درختچه های آپارتمانی کدامند؟

درختچه ها رشد بیشتری از گل ها و گیاهان خانگی دارند. برخلاف گیاهان گلدار، درختچه ها در همه فصول سال کاملا سبز و شاداب هستند. حتی در آپارتمان نقلی هم می توانید از یک درختچه زیبا نگهداری کنید. شرایط نگهداری این گیاهان ساده است. یک گلدان بزرگ می تواند خانه ای خوب برای درختچه های آپارتمانی باشد. اگر  ساختمان دارای پنجره های نورگیر و بزرگتری باشد، شرایط بهتری برای پرورش گیاهان دارید. برای داشتن یک گیاه سر سبز  شاداب تنها آبیاری کافی نیست. همه گیاهان برای رشد و زندگی نیاز به آب، غذا و نور دارند. نیاز تغذیه ای، آبیاری و میزان نور همه گیاهان یکسان نیست. در مقایسه با درختان باغچه ای، درختچه های زینتی نیاز به نور کمتری دارند. در آبیاری این گیاهان نیز باید دقت کرد. باقی ماندن آب اضافی در گلدان منجر به پوسیدگی ریشه ها می شود. 

درختچه های آپارتمانی

پاچیرا درخت پول Money tree

تصویری که می بینید یک گیاه زیبا و همیشه سبز برای نگهداری در آپارتمان است. پاچیرا گیاهی افسانه ای است که در چین باستان برای رشد و پیشرفت کسب و کار نگهداری می شده است. بسیاری از مردم جهان از پاچیرا برای فنگ شویی و دفع انرژی های بد استفاده می کنند. پاچیرا از درختچه های آپارتمانی گران قیمت است. در باور عمومی نگهداری از درختچه آپارتمانی پاچیرا خوش شانسی و ثروت به همراه دارد. پاچیرا در زمستان هفته ای یکبار و در تابستان به هفته ای دو بار آبیاری نیاز دارد. آبیاری بیش از حد و زهکشی نامناسب موجب پوسیدگی ریشه شده و گیاه را مستعد بیماری های قارچی می کند. از اسپری آب روی برگ ها خودداری کنید.این گیاه سمی نیست و برای کودکان و حیوانات خانوادی خطری ندارد.

شرایط نگهداری از پاچیرا

  • نور مناسب درخت پول: نور متوسط برای این گیاه مناسب است. بهترین مکان برای نگهداری از درختچه زیبای پاچیرا پنجره شمالی ساختمان است.
  • آبیاری درخت پول: محیط مرطوب را دوست دارد برای جلوگیری از بیماری های قارچی و پوسیدگی ریشه ها از غرقاب کردن گیاه خودداری کنید. بهترین حالت اینست که آبیاری بعدی را پس از  خشک شدن کامل خاک گلدان به نعویق بیندازید.
  • دمای مناسب درخت پول: پاچیرا تغییرات دمایی بین 16 تا 25 درجه را به خوبی تحمل می کند.
  • خاک مناسب: ترکیب پیت ماس یا خاک های هلندی با پرلیت به همراه ماهی یکبار تغذیه با کود کامل
نگهداری از درختچه های زینتیروش های نگهداری از درختچه زیبای شلفرا

گیاه چتری با شلفرا Umbrella tree

کمتر کسی است که این درختچه زیبا را نشناسد. شلفرا دارای برگ های پنجه ای شکل زیبایی است. این گیاه آپارتمانی همیشه سبز در فضای آزاد هم به خوبی تا 3 متر ارتفاع رشد می کند. شلفرا را می توان از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی نامید. نیاز تغذیه ای گیاه کم است و با کمترین رسیدگی سال ها سر سبز باقی خواهد ماند. برای رشد گیاه به نور غیر مستقیم خورشید و هفته ای 2 تا 3 بار آبیاری در تابستان کفایت می کند. در زمستان گیاه نیاز به آبیاری هفتگی دارد. شلفرا از درختچه های آپارتمانی زیبا با برگ های سمی است. مراقب باشید کودکان یا حیوانات خانگی برگ های گیاهان را به دهان نبرند. در آپارتمان های کوچک می توانید از بونسای شلفرا نگهداری کنید. برای تامین رطوبت از اسپری آب استفاده کنید.

شرایط نگهداری از شلفرا

  • تور مناسب شلفرا : نسبتا به سایه مقاوم است و با نور غیر مستقیم سازگاری دارد! گاهی گلدان را در مکانی قرار دهید که گیاه از نور صبح استفاده کند.
  • آبیاری شلفرا: هفته ای یکبار در زمستان و هفته ای 2 تا 3 بار در تابستان
  • دمای مناسب شلفرا: گیاه دمای تا 27 درجه در تابستان و 18 درجه در زمستان را تحمل می کند.
  • خاک: ترکیب خاک برگ، کوکوپیت و پیت ماس

چگونه از گیاهان آپارتمانی مقاوم نگهداری کنیم؟

نگهداری از درختچه های آپارتمانینگهداری از درختچه های مقاوم آپارتمانی

درختچه های آپارتمانی زیبا کاج مطبق

این گیاه به معنای واقعی یک درختچه دوست داشتنی است. شاخه های طبقه طبقه کاج زیبایی آن را چند برابر کرده است. نمونه های بزرگتر کاج مطبق را در پارک ها و فضای باز نیز می توان دید. این گیاه آپارتمانی نیاز به نور مستقیم دارد ولی نباید در تابستان گیاه را در زیر نور خورشید رها کنید. میزان آبیاری کاج مطبق هم به نسبت زیاد است. خاک مرطوب ولی با زهکش مناسب ایده آل است. وقتی حال گیاهان خانگی خوب باشد، محیط اطراف را غرق شادی و سر زندگی می کنند. تعویض گلدان گیاه در حال رشد، سالانه 2 بار پیشنهاد می شود. خدمات تعویض گلدان بخشی از کارهایی است که متخصصین گل و گیاه هوم سرویز در محل انجام می دهند. برای رسیدگی به درختچه های آپارتمانی روی کمک ما حساب کنید.

شرایط نگهداری از کاج مطبق

  • نور مناسی کاج مطبق: این گیاه سالانه یک یا دو طبقه رشد می کند. نور ملایم پشت پنجره برای رشد گیاه عالی است. برای اینکه گیاه شکل منظمی داشته باشد در بهار و تابستان گلدان را هر هفته بچرخانید. 45 درجه چرخش در هر هفته موجب مرتب بودن برگ های گیاه و رشد طبیعی آن می شود.
  • دما: منتاسب ترین دما برای این گیاه حداقل  5 درجه  و حداکثر تا 16 درجه را سانتیگراد است. در تابستان می توان گلدان را در تراس قرار داد.
  • آبیاری کاج مطبق:  آب سبک و بدون املاح برای رشد گیاه ایده آل است. بهترین شرایط مرطوب بودن خاک در همه فصول است. تابستان ها هفته ای دوبار و در زمستان هر 7 تا 10 روز یکبار گیاه را آبیاری کنید. آبیاری بیش از حد دلیل زرد شدن برگ های کاج مطبق می شود و کم آبی و خشکی نیز موجب سوختگی برگ ها می شود.

مراقبت از گل و گیاه در زمستان

گیاه نخل دم اسبیطریقه نگهداری از لیندا دم اسبی در خانه

لیندا نخلی با دم اسب Ponytail palm

لیندا یا دم اسبی از زیباترین و مقاوم ترین درختچه های آپارتمانی است. لیندا اصالتا اهل بیابان های خشک مکزیک و آمریکاست. وقتی گیاه لیندا بزرگتر می شود، اوج زیبایی گیاه را می توان دید. گیاه قدیمی ساقه هایی ضخیم تر و البته عجیب تر دارد. بدنه گیاه شبیه به پای فیل و برگ ها مثل دم اسب به نظر می رسند که ظاهر گیاه را جذاب تر کرده است. در شرایط مطلوب لیندا تا 2 متر در داخل خانه رشد می کند و گلدهی گیاه نیز اتفاق می افتد. گل های سفید و کرم رنگ لیندایی که در خانه پرورش داده اید، خیره کننده است. لیندا گیاه کم توقعی است ولی در برابر سرما بسیار حساس است. لازم است تا سالی یک یا دوبار گلدان با یک شماره بزرگتر عوض شود.

شرایط نگهداری از لیندا نخلی

  • نور : نخل دم اسبی از گیاهان نور دوست بوده و برای رشد بهتر به نور کامل روز نیاز دارد!کنار پنجره آفتابگیر بهترین محل برای گلدان است. در صورت نبودن شرایط نوری مناسب می توانید از نور مصنوعی برای گیاه لیندا استفاده کنید.
  • دما: لیندا در برابر گرمای تغییرات دمایی مقاومت زیادی دارد. دور بوده گلدان از منابع گرمایی و سرمایی توصیه می شود. گرما و سرما موجب آسیب به گیاه نمی شود.
  • آبیاری : گیاه نیاز به آبیاری دائمی ندارد ساقه، گیاه آب کافی را ذخیره می کند! آبیاری زیاد موجب قهوه ای شدن شاخ و برگ می شود. حتی گلدان های بزرگ لیندا هم می توانند خشکسالی را تحمل کنند. آبیاری دو هفته یکبار برای گیاه ایده آل است. اجازه دهید بین دو آبیاری خاک گلدان خشک شود.
  • خاک: مخلوط خاک شنی
گیاهان همیشه سبززیباترین درختچه های آپارتمانی

درختچه های آپارتمانی برگ پهن: فیکوس

انواع فیکوس از گیاهان آپارتمانی بسیار کم توقع هستند. فیکوس حتی با حداقل شرایط هم به خوبی تا 2 متر رشد می کند. برگهای گیاه پهن و بزرگ هستند. فیکوس لیراتا، فیکوس الاستیکا،فیکوس بنجامین از زیباترین گونه های گیاه فیکوس هستند. گیاه تا حدودی سایه را تحمل می کند ولی برای رشد بهتر نیاز به محیط پر نورتری دارد. توصیه شده که فاصله آبیاری گیاه طوری باشد که بین دو آبیاری خاک گیاه خشک شود. اصالت گیاه از جنوب و جنوب شرقی آسیا است. برخی از گونه های فیکوس میوه های کوچک و ریز می دهند. این میوه ها در تایوان مصرف خوراکی دارد. اگر کمی صبر داشته باشید و به گیاه رسیدگی کنید، یک گلدان شاداب فیکوس خواهید داشت. اگر چه گیاه اصلا سخت گیر نیست ولی در صورت رسیدگی مناسب رشد بهتری دارد.

 شرایط نگهداری از فیکوس

  • نور: نور مستقیم موجب سوختن برگ ها می شود. قرار گرفتن گیاه در تاریکی نیز علت اصلی ریزش برگ های گیاه است. فیکوس در واریته های مختلف می تواند نور کم را تحمل کند ولی شرایط مطلوب برای رشد گیاه نور متوسط است.
  • دما:گیاه دمابی بین 15 تا 30 درجه را می تواند تحمل کند اما دمای مناسب برای رشد فیکوس بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد است. تغییرات ناگهانی دما برای گیاه خوب نیست و برگهای گیاه ریزش پیدا می کند.
  • آبیاری: خشکی موجب لوله شدن برگ ها و پر آبی نیز باعث زرد شدن برگ ها می شود! فیکوس در برابر خشکی مقاوم است از غرقاب کردن گلدان گل بپرهیزید. فاصله بین دو آبیاری زمانی است که خاک گلدان خشک شده است. چنانچه برگهای گیاه لوله شد از روش حمام لگن برای گیاه استفاده کنید. یک تشت را پر از آب کرده و گیاه را به مدت 10 دقیقه در آب قرار دهید! سپس گلدان را در زیرگلدانی مناسب گذاشته تا آب اضافی خارج شود.
  • خاک: گلدان گیاه نیاز به زهکش مناسب دارد. مخلوطی از خاک معمولی + خاک برگ بسته ای و پیت موس برای فیکوس توصیه می شود.

تعرفه های نگهداری از گل و گیاه هوم سرویز

قیمت مراقبت گل و گیاه

خدمات مراقبت از گل و گیاه

مراقبت و رسیدگی از گیاهان آپارتمانی یکی از سرویس های محبوب هوم سرویز در تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و … است. خدمات باغبانی هوم سرویز در همه محله ها فعالیت دارد. علاوه بر نگهداری از گیاهان آپارتمانی، خدمات گلکاری باغچه حیاط و محوطه سازی ویلا و برج های مسکونی نیز توسط باغبان حرفه ای انجام می شود. اگر درختچه های آپارتمانی نیاز به قلم زنی، تعویض گلدان، سم پاشی، کوددهی و نگهداری دارند، با ما تماس بگیرید. با اولین تماس، باغبان با حوصله برای مراقبت از گل و گیاه درب منزل اعزام می شود. در صورت نیاز خاک مناسب نیز به محل ارسال می شود. در صورت تمایل می توانید گلدان های بزرگ تر را برای تکثیر و قلمه زنی استفاد کنید. خدمات کامل باغبانی توسط متخصص گل و گیاه شامل گیاهان باغچه ای و گلهای آپارتمانی است. با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا