نظافت و پذیرایی

ترفندهای مراقبت از گل و گیاه در زمستان

رشد همه گیاهان وابسته به شرایط محیطی از جمله آب، خاک و نور مناسب است. شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی یکی از عوامل آسیب رسان به گلدان های گل و گیاه خانگی است. آبیاری کم یا بیش از حد، خاک فقیر و …. همگی رشد گیاهان را تحت تاثیر قرار می دهند. شاید به نظر برسد که هوای سرد و زمستان اصلا شرایط خوبی برای نگهداری چند گلدان زیبای گل نیست. اما در واقعیت اوضاع طور دیگری است. بسیاری از گل های زیبا و رنگارنگ، تنها در هوای سرد رشد می کنند و با فرا رسیدن هوای گرم، رنگ و روی خود را از دست می دهند. مراقبت از گل و گیاه در همه فصول سال لازم است ولی شاید زمستان های سرد اوضاع را کمی سخت تر کرده باشد. برای داشتن باغچه ای شاداب و گلدان های گل رنگارنگ، گیاهان زمستانی و سرما دوست را فراموش نکنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

مراقبت از گل و گیاه

نگهداری از چند گلدان گل در زمستان،اصلا سخت نیست به شرطی که راه و رسمش را بلد باشید. عدم توجه به شرایط گیاه می تواند منجر به نابودی کامل گلدان های گل و گیاه شود. با مراقبت صحیح می توان گل ها و گیاهان شاداب و با طراوت را پرورش داد. باغبانی و گلکاری یکی از بهترین کارها برای رفع استرس در شهرهای بزرگ است. هرس کردن درختان، کود دادن به گیاهان، کندن علف های هرز باغچه، قلمه زدن و تعویض گلدان ها یک تفریح آرامش بخش است. حتی اگر باغچه ای در خانه ندارید می توانید با تهیه چند گلدان، اوقات فراغت خود را دلپذیر کنید.

نگهداری از گیاهان و گلهای آپارتمانی

مراقبت از گل ها و گیاهانچگونه از گلدان های گل نگهداری کنیم؟

محل مناسب نگداری از گلدان های گل

قبل از خرید گل باید نکاتی را در نظر بگیرید. گیاهان موجودات زنده ای هستند که برای رشد و نمو نیاز به نور خورشید دارند. ابتدا محل مناسبی را برای گلدان ها در نظر بگیرید و سپس چند گیاه زیبا را خریداری کنید. برخی از گل ها نیاز به چندین ساعت نور خورشید در روز دارند. در نظر داشته باشید که در زمستان نور خورشید کمتر می تابد. اگر محل نگهداری گل های آفتاب دوست مناسب نباشد، خیلی زود خزان کرده و پژمرده خواهند شد. اگر محل زندگی تان آفتابگیر نیست،  می توانید از انواع گیاهان سایه دوست مراقبت کنید. گیاهان سایه دوست نیاز کمتری به نور خورشید دارند و قادر به زندگی در محیط های کم نور و سایه هستند.

کدام گیاهان مناسب نگهداری در زمستان هستند

بسیاری از گل ها تنها در هوای سرد قادر به زندگی هستند. این گیاهان در مقابل درجه هوای کمتر هم مقاومت زیادی دارند و به این سادگی از بین نمی روند. اگر به پرورش گیاهان خانگی علاقه دارید، برای نیمه دوم سال از چند گیاه زیبای زمستانی نگهداری کنید. این گیاهان مناسب فضای داخل و آپارتمان های گرم نیستند ولی قطعا در باغچه، تراس و بالکن و یا حتی پشت پنجره اتاق تان به خوبی رشد می کنند. مادامیکه هوا سرد و خنک است می توانید شاهد گل دهی گیاهان سرمادوست باشید. در ادامه برخی از محبوب ترین گل های زمستانی را معرفی می کنیم.

آموزش نگهداری از درختچه های آپارتمانی + عکس

نحوه مراقبت از گل و گیاهطریقه قلمه زدن گیاهان آپارتمانی

مراقبت از گل و گیاه : حسن یوسف

گل های حسن یوسف با برگ های رنگارنگ و زیبا، به سرمای هوا حساس هستند. تغییرات دما و سرمای زمستان موجب خشک شدن کامل گیاه می شود. برای نگهداری حسن یوسف در فصل زمستان، راهی جز انتقال به داخل منزل وجود ندارد. در نور کم پاییز و زمستان رشد گیاه علفی شده و رنگ برگ ها اندکی کمتر می شود و با فرا رسیدن بهار، دوباره برگ ها زیبا و با طراوت خواهند شد.

مراقبت از گل و گیاه : شمعدانی

شمعدانی از زیباترین گل هایی است که اغلب در حیاط یا تراس نگهداری می شود. گیاه شمعدانی مناسب نگهداری در فضای بیرونی است ولی تحمل دمای زیر صفر را ندارد. قبل از فرا رسیدن زمستان و سرد شدن هوا بهتر است گلدان شمعدانی را به فضای سرپوشیده و داخل منزل منتقل کنید. با کشیدن نایلون در گوشه ای از تراس نیز می توانید شمعدانی ها را تا فصل بهار زنده نگهدارید.

چگونه از گیاهان آپارتمانی مقاوم نگهداری کنیم؟

نگهداری از گل های زمستانیگلدهی گل های رنگارنگ بنفشه در زمستان

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

مراقبت از گل و گیاه : بنفشه

بنفشه مخصوص فصل سرما و زمستان است. این گل زیبا تنها در هوای سرد گلدهی دارد. برای داشتن گل های زیبای بنفشه می بایست از مدت ها قبل اقدام به کاشت کرد. نشاء بنفشه برای کاشت در گلدان و باغچه بسیار مناسب است . در زمستان با خریداری و کاشت بنفشه( Violets) می توانید باغچه  و تراس سبزی داشته باشید. بنفشه نیاز به آبیاری زیاد و رسیدگی ویژه ای ندارد.

مراقبت از گل و گیاه : پتوس

پتوس یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که در همه فصول سال سبز و با طراوت است. همیشه سبز بودن این گیاه موجب شده تا بهترین گزینه برای نگهداری در فصل زمستان باشد. پتوس نیاز به آبیاری و نور زیاد ندارد و توسط قلمه تکثیر می شود. به شرط نگهداری صحیح، حتی در زمستان هم شاهد رشد گیاه خواهید بود. این گیاه تحمل سرمای بیرون را ندارد و با هوای آپارتمان سازگاری دارد.

مراقبت از گل و گیاه : برگ بیدی و نخل مرداب

برخی از گیاهان نظیر برگ بیدی بنفش و نخل مرداب را می توان در فضای بیرون از منزل، حیاط یا تراس نیز نگهداری کرد. این گیاهان در فصل زمستان به طور کامل خشک می شوند و با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا دوباره زنده و شاداب می شوند. در واقع تنها شاخ و برگ گیاه خشک شده و ریشه زنده می ماند. برای نگهداری از نخل مرداب و برگ بیدی در فصل زمستان، نیازی به انجام هیچ کاری نیست! دقت داشته باشید که نباید محل رویش این گیاهان را شخم بزنید زیرا ریشه هنوز در زیر خاک زنده است.

نکات پرورش گل و گیاه در خانه

نحوه مراقبت از کاکتوسطریقه نگهداری از گیاهان خانگی

مراقبت از گل و گیاه : کاکتوس

انواع کاکتوس های کوچک و عجیب برای نگهداری در فضای پر نور مناسب هستند. رشد کاکتوس ها کم و شرایط نگهداری ساده ای دارند. البته کاکتوس تحمل هوای سرد زمستان را ندارد و باید در داخل آپارتمان و پشت شیشه های نورگیر نگهداری شوند. کاکتوس ها را می توان در همه فصول نگهداری کرد.

نگهداری از گل زیبای مینا

گل مینا بهترین گیاه برای پر کردن باغچه در فصل زمستان است. این گیاه رشد سریعی دارد و فضای تراس و باغچه را سر سبز می کند. نگهداری از این گیاه بسیار ساده است.

مراقبت از گل و گیاه : بنجامین

این گیاه احتیاج به رسیدگی بیشتری در فصل زمستان دارد. حتی آب سرد هم می تواند رشد گیاه را مختل کند. برای اینکه گلدان های بنجامین زیبا و شادابی داشته باشید می توانید از آب ولرم و غبارپاشی در زمستان استفاده کنید تا گیاه شاداب باقی بماند.

۸ گونه از زیباترین گلهای آپارتمانی سایه دوست که باید در هر خانه ای باشد

فروش گل های آپارتمانیمراقبت از گل و گیاه

تعرفه نگهداری از گیاهان زینتی هوم سرویز

قیمت مراقبت گل و گیاه

خدمات مراقبت از گل و گیاه و ایجاد فضای سبز در تهران

مراقبت از گیاهان باغچه ای، هرس گل ها و درختان، تعویض خاک گلدان ، قلمه زنی و کلیه امور مراقبتی فضای سبز از سرویس های محبوب هوم سرویز است که در همه ایام سال ارائه می شود. برای استفاده از خدمات باغبانی هوم سرویز لازم است تا اپ این سامانه را روی گوشی های اندرویدی نصب کنید. پس از نصب اپلبکبشن کم حجم هوم سرویز به صدها سرویس درب منزل دسترسی دارید. خدمات گل و گیاه هم اکنون تنها در سطح تهران بزرگ سفارش می پذیرد. ارائه سرویس برای ساختمان های اداری و تجاری شامل خدمات ویژه و تخفیف های خوبی است. برای اطلاع از شرایط عقد قرارداد در شرکت ها و سازمان های اداری با ما تماس بگیرید. این سرویس برای کاربران خانگی به صورت درب منزل ارائه می شود.

سرویس مراقبت گل و گیاه را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا