برقکاری ساختمان

لامپ کم مصرف برای رشد گیاه (آشنایی با لامپ های فتوسنتز)

نگهداری از گل ها و گیاهان آپارتمانی یکی از لذتبخش ترین تفریحاتی است که اوقات فراغت مان را پر می کند. گیاهان طبیعی برای رشد و شکوفایی به آب، غذا و نور کافی نیاز دارند. آیا با همه مراقبت هایی که از گلدان ها دارید، وضعیت گیاهان خوب نیست؟ احتمالا در یکی از نیازهای اساسی گیاه، مشکل وجود دارد. میزان آبیاری به گیاه را طبق برنامه مشخصی انجام دهید که به موقع گلدان ها را کودپاشی کنید. این دو مورد اغلب به خوبی انجام می شود ولی در ارتباط با نور گیاه، کار زیادی انجام می شود. بیشترین مشکل از این ناحیه وجود دارد لامپ فتوسنتز تنها منبع نوری مناسب برای رشد گیاهان است. اگر لازم است برای نصب سریع انواع لامپ، چراغ و لوستر اقدام کنید و فضای نگهداری از گیاهان را با نور کناسب، تجهیز کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت لامپ کم مصرف برای رشد گیاه

فرایند تبدیل کربن به قند توسط نور خورشید را فتوسنتز گویند. همه گیاهان برای رشد و نمو نیاز به نور دارند. در آپارتمان ها و محل هایی که امکان تابش نور طبیعی نیست می توان با نورهای مصوعی، محیط را برای رشد گیاه آماده کرد. نور مصنوعی حاصل از لامپ های روشنایی نمی تواند نیازهای نوری گیاه را تامین کند. در مکان هایی که فاقد نور طبیعی هستند از انواع لامپ فتوسنتز برای رشد گیاه استفاده می شود. بدون تامین نور کافی، گیاهان آپارتمانی و سبزیجات  درختچه های تزئینی نمی توانند رشد طبیعی داشته باشند. اگر گیاهان خانه رشد خوبی ندارند با مشاور آنلاین گل و گیاه می توانید در مورد مشکلات احتمالی و تغییرات نور منزل تصمیم گیری کنید. گاهی تنها ب عوض کردن سیستم نورپردازی گیاه، شاهد رشد روز افزون و بالندگی گیاه خواهید بود.

انواع لامپ در سیستم روشنایی ساختمان

لامپ های رشد گیاه

لامپ فتوسنتز چیست؟

جهت تامین نور مناسب برای رشد گیاه در فضای کم نور و تاریک از انواع نور مصنوعی و لامپ روشنایی استفاده می شود. لامپ هایی که دارای طیف نوری ویژه برای رشد گیاهان هستند در اصطلاح به لامپ های فتوسنتز معروف شده اند. این لامپ ها همه نیازهای نوری گیاه را تامین می کنند و تا حدود بسیار زیادی، طیف نروی مشابه خورشید را فراهم می کنند. طراحی لامپ فتوسنتز طوری است که طیف الکترومغناطیسی لازم برای فرایند فتوسنتز گیاه را فراهم می کند. برای سهولت استفاده از این نوع چراغ لامپ سیستم بالابر و حرکت دهنده، اسمبلی، سوکت، سیم و رفلکتور و .. در آن طراحی شده است. 

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

انواع لامپ فتوسنتز برای رشد گیاه

چراغ های روشنایی در انواع مختلفی تولید شده اند همه لامپ های موجود در بازار برای رشد گیاهان مناسب نیستند. موقع خرید از فروشنده بخواهید حتما لامپ مخصوص برای فتوسنتز گیاه را در اختیارتان قرار دهد. این لامپ ها به صورت رشته ای، LED، فلورسنت، هالید فلزی، سدیم فشار قوی و لامپ های HD در بازار موجود هستند. تکنولوژی ساخت این لامپ ها از جدیدترین تکنیک های پیشرفته است و همه امانات نوری مورد نیاز در اشعه ساطع شده از لامپ وجود دارد.

مزایای نصب لامپ سنسور دار در ساختمان چیست؟

نور مناسب برای رشد گیاهان

پرورش گیاه با لامپ فتوسنتز

چراغی که برای محل نگهداری از گل ها و گیاهان تهیه می کنید باید طیف کامل نور خورشید را دارا باشد. بدون نور کامل، گیاه قادر به فتوسنتز نیست. دو نور قرمز و آبی اصلی ترین نور برای رشد رویشی گیاه است. نحوه استفاده از لامپ فتو سنتز خیلی ساده است. این چراغ ها در اطراف گیاه به سقف یا دیوار، نصب می شوند. از لحاظ طریقه نصب و اجرا هیچ تفاوتی بین این لامپ ها و دیگر منابع روشنایی نیست. البته همه لامپ های رشد گیاهان دارای دفترچه راهنمای نصب و استفاده نیز هستند.

شدت و قدرت نور چراغ را متناسب با نیاز گیاه انتخاب کنید. برخی از درختچه های آپارتمانی به نور زیادتری نیاز دارند. طیف قدرت نوری لامپ های فتوسنتز متنوع است و به راحتی می توانید چراغ مناسب را تهیه کنید. با خرید یک لامپ مناسب می توانید دقیقا همان شرایط نوری خارج از محیط منزل را برای گیاه کاشته شده، فراهم کنید. برخی از این لامپ ها دارای نانومتر مخصوص رشد گیاه هستند که برای رشد و نمو نهال های جوان تر نیز می توانید از آن استفاده کنید. مکانیزم نوری این چراغ ها کاملا شبیه به نور خورشید است.

توجه:

به طور معمول بین 14 تا 18 ساعت نور مستقیم و متوازن برای رشد گیاهان آپارتمانی و سبزیحان و درختچه ها لازم است. در صورتی که این نور در محیط نگهداری از گیاهان نیست می توانید با نور مصنوعی و لامپ فتوسنتز این نور را تامین کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

اجرای نور مخفی کابینت آشپزخانه

لامپ کم مصرف برای رشد گیاه

نکات مهم در نگهداری گیاهان زیر نور مصنوعی

لامپ های توان بالا را می توان در موردی که نیاز به افزایش و شدت نور است، استفاده کرد. میزان توان انتخابی لامپ در رشد گیاه تاثیر دارد و باید کاملا مطابق با نیاز گیاه باشد. نور بیشتر یا کمتر هر دو برای رشد گیاهان مضر است. هر چقدر توان نوری لامپ بیشتر باشد، قیمت فروش نیز افزایش خواهد داشت بنابراین تنها در صورتی که واقعا به لامپ های شدت بالا نیاز دارید، آن را خریداری کنید.

نکته مهم دیگر در مورد زاوی تابش نور به گیاه است. برای اینکه رشد گیاه کامللا متعادل باشد و نور به همه جهات تابیده شود لازم است که به طور هفتگی گیاه را بچرخانید. با چرخاندن گیاه، قسمت های سایده نیز در معرض تابش لامپ قرار می گیرند. در ضمن توجه داشته باشید که نور لامپ در قسمت مرکزی، بیشتر است. مراقب باشید گلدان را زیاد به لامپ نزدیک نکنید زیرا امکان سوختن برگ ها وجود دارد. 

چراغ های رشد در معرض گرد و خراب قرار دارند موقع چرخاندن گلدان حتما لامپ را تمیز کنید تا نور در حد لازم، به گیاه برسد. در ضمن این چراغ ها نیز همانند سایر لامپ های منزل، خراب می شوند پس هر از گهی وضعیت لامپ ها را بررسی کنید. ال ای دی های سوخته، لامپ های خاموش و خراب را با نو تعویض کنید.

گیاهان و نهال های جوان که در داخل خانه و زیر نور مصنوعی، نگهداری می شوند نباید در خارج از منزل نگهداری شوند. بذرها و نهال ها را تا زمانی که حداقل چهار برگ تشکیل بدهند زیر نور خورشید قرار ندهید. گیاه تازه کاشته شده و جوان تاب تحمل تغییرات نوری را ندارد و به گیاه شوک وارد می شود. در این صورت رشد گیاه ناقص مانده و حتی امکان پژمردگی و از بین رفتن کامل گیاه هم هست.

انواع لامپ فتوسنتز

آیا نور مصنوعی لامپ فوتوسنتز واقعا برای رشد گیاه مناسب است؟

میزان اثربخشی لامپ های رشد گیاه، مورد تردید است بسیاری از افراد نتوانسته اند با استفاده از سیستم لامپ های فوتو سنتزی گیاهان آپارتمانی را رشد دهند در حالی که گزارش های زیادی از اطمینان و اثربخشی این لامپ ها شنیده می شود. با توجه به اینکه همه موارد مهم برای تامین نیاز نوری گیاه در این لامپ ها فراهم شده به نظر می رسد مشکلی در استفاده و اثر بخشی گیاه وجود ندارد. تنها نکته مهم در طریقه استفاده از لامپ های فتو سنتز است.

در نظر داشته باشید که میزان نور این لامپ ها را با توجه به نیاز گیاه انتخاب کنید. چراغ های رشد گیاهان از نظر ایجاد گرما و میزان مصرف هم متفاوت هستند. لامپ کم مصرف برای رشد گیاه نیز تولید شده که علاوه بر تامین نور مناسب، تاثیری در افزایش برق مصرفی خانور ندارد. به لحاظ گرمای ایجاد شده نیز باید تست گرمایی انجام دهید.

ابتدا محل مناسب برای نصب لامپ را انتخاب کنید. فاصله محل نصب لامپ فتوسنتز و گلدان باید به حدی باشد که گیاه نسوزد. در تصویر بالا نوعی لامپ با توان محدودتر را می بینید که حتی از فاصله نزدیک هم برگ های گیاه را نمی سوزاند. اما شدت نور زیادتر را نمی توان تا این حد به گیاه نزدیک کرد. لامپ را روشن کنید و دست خود را زیر نور قرار دهید. اگر گرما حس می کنید این دما موجب سوختن برگ گیاه می شود. قبل از نصب و اجرای سیستم نورپردازی برای رشد گیاهان به این سوالات جواب دهید:

لامپ را برای چه متراژی نیاز دارید؟

آیا می خواهید یک مکان کوچک را پوشش دهید یا قصد تامین نور مصنوعی یک گلخانه را دارید؟ دو نوع سیستم نوری متمرکز و تراکمی برای پروژه های نوری گیاهان استفاده می شود که بستگی به متراژ و فضای مورد نظر دارد.

چه نوع گیاهی را پرورش می دهید؟

نوع و شیوه رشد گیاهان در نحوه نورپردازی و نوع لامپ و شدت نور فتوسنتز تاثیر دارد. لامپ فتوسنتز برای گیاهانی که به نور بیشتری نیاز دارند با گیاهانی که نیاز نوری کمتری دارند، تفاوت دارد. شرایط محیطی و سیستم تهویه و … نیز بر روی نحوه نورپردازی و نوع لامپ تاثیر دارد.

۶ نکته اساسی که در نصب انواع دوربین مدار بسته باید به یاد داشته باشیم.

رشد گیاه در گلخانه

تعرفه نصب لوستر هوم سرویز

قیمت نصب و تعویض لامپ، چراغ و لوستر

سرویس نصب لامپ، چراغ و لوستر در تهران

اجرای نورپردازی و نصب انواع لامپ و چراغ برای گلخانه، پاسیو، محل نگهداری گیاهان در داخل خانه، پذیرفته می شود. نصب انواع لامپ و چراغ و لوستر سقفی و دیواری از خدمات فنی هوم سرویز است. سفارش این سرویس، از طریق اپ هوم سرویز امکان پذیر است. هزینه های نصب طبق نرخ مصوب و بر اساس جدول منتشر شده، محاسبه می شود. در لیست قیمت ها، هزینه خرید مصالح لحاظ نشده است. تهیه تجهیزات روشنایی و نصب بر عهده مشتری است. در صورت تهیه این اقلام از سوی همیار، هزینه ها طبق فاکتور به دستمزد افزوده می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب لامپ، چراغ و لوستر هم ارائه میده؟

برای ثبت سفارش رایگان سرویس نصب لامپ، چراغ و لوستر از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا